MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Potrzebne informacje na temat W124
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=15282
Strona 1 z 4

Autor:  WeebShut [ wt lis 15, 2005 9:00 am ]
Tytuł:  Potrzebne informacje na temat W124

Witam

Ponieważ z W124 miałem bardzo mało do czynienia, mam parę istotnych pytań:

1) Od którego roku MB zaczął wypuszczać E - Klasę - czyli ze zmienioną atrapą i klapą tylną ?

2) Czy są jakieś większe problemy z silnikiem 2.8 - nie jest to już standardowy M110, który był montowany wcześniej ( jest na wtryskach )

3) Jak się klarują ceny części zawieszenia do W124 ?

Jak na razie to tyle, będę wdzięczny za w miarę szybką reakcję.
Pozdrawiam

Autor:  lukasz 200 [ wt lis 15, 2005 10:02 am ]
Tytuł: 

Ad.1 1993 rok.
Ad.3 Podobnie jak do 123

Autor:  WeebShut [ wt lis 15, 2005 10:10 am ]
Tytuł: 

lukasz 200 pisze:
Ad.1 1993 rok.


Czyli E - Klasa z 1993 roku to normalka, żadna przekładka. Cieszy mnie to.

lukasz 200 pisze:
Ad.3 Podobnie jak do 123


Pewny jesteś ? Z tego co wiem, to tylne zawieszenie w W124 to już trochę wyższa szkoła jazdy.

Autor:  _me: how_ [ wt lis 15, 2005 10:16 am ]
Tytuł: 

lukasz 200 pisze:
Ad.1 1993 rok


Rok 1993 miał 12 miesięcy, czyli 365 dni.

WeebShut pisze:
Czyli E - Klasa z 1993 roku to normalka, żadna przekładka. Cieszy mnie to.


O sierpniu mówi się jako o miesiącu, z którego w 1993 zjechały ostatnie modele "przed-E-Klassowe", a ostrożniejsze źródła mówią po prostu lato '93, więc Nie-E-Klass z przełomowego roku będzie stosunkowo dużo, bo aż pół roku produkcji.

Autor:  lukasz 200 [ wt lis 15, 2005 10:17 am ]
Tytuł: 

No tak, ale jeśli chodzi o elementy eksploatacyjne to ceny kształtuja się na podobnym poziomie.Przynajmniej w sklepach w moim mieście,a jak wiadomo im większe miasto tym wyższe ceny.

Autor:  WeebShut [ wt lis 15, 2005 10:19 am ]
Tytuł: 

(me: how) pisze:
bo aż pół roku produkcji


A nawet ponad pół ;-)

Czy VIN prawde nam powie, czy powinna być E-Klasa czy nie ?

Autor:  Radunio [ wt lis 15, 2005 10:21 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
nie jest to już standardowy M110, który był montowany wcześniej ( jest na wtryskach )


Standarowe M110? Ten silnik cieżko uznac za standarowy, jakoze byl najnowoczesniejszy i najmocniejszy w serii w 123 i rowniez posiadal wtrysk paliwa, to 280 miał gażnik- E w nazwie sygeruje wtrysk( nie pisze tego, bo sam taki mam;) ). Ale faktycznie w w 124 model 280 E wyposażonhy byl 6- cio cylindrowy silnik nowszej generacji w stosunku do M110. Dysponowal moca 197 KM, a nie 187 KM i max. momentem obrotowym 270 NM.

Co do zawieszenia to ponoć rewolucyjne na tamte czasyzawieszenie w w 124 ma dostarczac wiekszego komfortu, ale w praktce wlasciciele 123 i 124 ( mowa o tych z ktorymi rozmawialem ) za wygodniejsze uznaja 123, choc na pewno 124 pewniej i lepiej sie prowadzi. Jest to natomiast okupione mniejsza trwaloscia elementow - zawieszenie 124 jest mniej wytrzymale niz w 123, bo bardziej wyrafinowane a przez to ceny jego poszczegolnych elementow sa wyzsze.

Autor:  _me: how_ [ wt lis 15, 2005 10:24 am ]
Tytuł: 

lukasz 200 pisze:
No tak, ale jeśli chodzi o elementy eksploatacyjne to ceny kształtuja się na podobnym poziomie.Przynajmniej w sklepach w moim mieście,a jak wiadomo im większe miasto tym wyższe ceny.


Jeśli za materiał eksploatacyjny uznać olej 15W/40, to na pewno.
Póki co różnicę w cenie części do obu modelów odczułem wyraźnie, a większe benzyny, to większe koszty.

Autor:  lukasz 200 [ wt lis 15, 2005 10:26 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
to 280 miał gażnik- E w nazwie sygeruje wtrysk

tak były 280,z gaźnikiem.

Autor:  WeebShut [ wt lis 15, 2005 10:27 am ]
Tytuł: 

Radunio pisze:
Ale faktycznie w w 124 model 280 E wyposażonhy byl 6- cio cylindrowy silnik nowszej generacji w stosunku do M110. Dysponowal moca 197 KM, a nie 187 KM i max. momentem obrotowym 270 NM.


Dokładnie ten silnik, nie znam niestety oznaczenia fabrycznego, czy to nadal jest M110 ?

Radunio pisze:
Co do zawieszenia to ponoć rewolucyjne na tamte czasyzawieszenie w w 124 ma dostarczac wiekszego komfortu, ale w praktce wlasciciele 123 i 124 ( mowa o tych z ktorymi rozmawialem ) za wygodniejsze uznaja 123


Nie mówiąc już o W116, trzeba się z tym niestety liczyć ;-)

(me: how) pisze:
Póki co różnicę w cenie części do obu modelów odczułem wyraźnie


Możesz rozwinąć myśl ... ? [zlosnik]

Autor:  BamBam [ wt lis 15, 2005 10:28 am ]
Tytuł: 

ad1: mialem e220t z 07.1993 i byla to juz oryginalna e-klassa
ad3: ceny sa w miare przystepne, nie przyprawiaja o bol glowy...

Autor:  lukasz 200 [ wt lis 15, 2005 10:29 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
Póki co różnicę w cenie części do obu modelów odczułem wyraźnie

Jak dajesz zdzierać na sobie sprzedawcy to nic dziwnego.
Cytuj:
Rok 1993 miał 12 miesięcy, czyli 365 dni.
A wiesz tego niewiedziałem,dzięki stary.

Autor:  _me: how_ [ wt lis 15, 2005 10:53 am ]
Tytuł: 

WeebShut pisze:

Możesz rozwinąć myśl ... ? [zlosnik]


W123 240D i W124 200D, które mamy równolegle. Póki co większość części nowych & używanych była po prostu droższa. Pompa wody, pasek, uszczelki, silnik wycieraczki, elementy zawiasu... nie sposób wymienić i podać cen wszystkiego, a porównywać trzeba by tych samych producentów, ale tak jest i to ogólne wrażenie. Niewątpliwy plus, to fakt, że w używkach wybór niezmęczonych części jest nieporównywalny.
Kosmos cenowy zaczyna się wyraźnie od E320.

lukasz 200 pisze:
Cytuj:
Póki co różnicę w cenie części do obu modelów odczułem wyraźnie

Jak dajesz zdzierać na sobie sprzedawcy to nic dziwnego.


Widzisz przyjacielu, a ja się po raz kolejny nie odwinę. :lol:

Autor:  wojz [ wt lis 15, 2005 10:53 am ]
Tytuł: 

WeebShut pisze:
Dokładnie ten silnik, nie znam niestety oznaczenia fabrycznego, czy to nadal jest M110 ?

E klasowe E280 z M110 ma tyle wspólnego co ja z... yyy.. samochodami
dobrymi [zlosnikz]
To są dwa całkiem różne silniki, oznaczenie na klapie jedynie podobnie wygląda.

Autor:  lukasz 200 [ wt lis 15, 2005 11:01 am ]
Tytuł: 

Występują też E 280 z fabrycznym LPG.

Strona 1 z 4 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/