MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W124] 300TD problem z odpalaniem czasami ciepły zimny na OR https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=14810 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | erio [ sob paź 22, 2005 11:41 am ] |
Tytuł: | [W124] 300TD problem z odpalaniem czasami ciepły zimny na OR |
Mam taki problem. od pewnego czasu testuję moje autko na oleju Roślinnym ... do tej pory jeździłem na mieszankach i wsjo było git ... nawet na 70% roztworze OR było ok, odpalał ładnie nawet przy 6 stopniach i pracował równo. Teraz zalałem 100% OR i zaczęły się problemy z odpalaniem ... nie tylko rano, ale np jak po 30 minutach wróce z tesco na parking, jak wróce po 10 minutach to jest ok , odpala od razu, a jak po dłuższej chwili, temperatura silnika okolo 40 stopni, a on robi takie coś. grzeje świece odpalam i jest taki efekt jakby 1 sekunde załapał a potem juz kręci bez efetów ... nawet nie zachełta na chwilę. Tylko słychać rozrusznik i kręcocy się silnik ... zero załapywania itd. nie pomaga dodawanie gazu. nie pomaga wielokrotne grzanie świec, kręcenie po 15 sekund, kręce go czasami tak z 5 minut, prawie akumulator rozładowywuje i przy około 20stej próbie ODPALA Odpala jak go kręce okolo 20 sekund z wcisnietym pedałem gazu na 1/4. Pracuje nierówno, po czym się uspokaja i wszystko wraca do normy. Wczoraj wieczorem odpiolem wtyczke od EGR, ktory kiedyś mi pokazał jakiś chłopak z Łodzi ... taki z 2ma bolcami na wierzchu na samej górze, po prawej od dekla zaworowego stojąc przed autem. Nie pomogło dziś rano znów się męczyłem. Dzis wyjezdziłem cały olej roślinny, i zalałem 30 L czystej ropy 1 klasa ... zobaczymy jutro rano i po dłuższych postojach. Zakładam że będzie się odpalało super. Tak jak dawniej. Mi sie zdaje ze cos z katalizatorem i EGR nie gra z gorszymi paliwami. Filrt paliwa wymieniony, z osiągami nie ma problemów nawet jak auto jest zimne. |
Autor: | Wookee [ sob paź 22, 2005 11:56 am ] |
Tytuł: | |
Może przemieść post do wątku o OR na HP? |
Autor: | _me: how_ [ sob paź 22, 2005 1:09 pm ] |
Tytuł: | |
W 124 mamy w tej chwili nieco więcej jak 50%, jazda na 100% skończyła się już gdzieś na początku miesiąca. No niestety, sezon dla aut bez grzania się kończy i dla każdego auta będzie to inna temperatura. Ja bym juz go po prostu nie męczył. OR musi zachechłać od pierwszego razu. Potem dzieją się różne dziwne rzeczy, łącznie z tym, że olej silnikowy zaczyna śmierdzieć roślinnym. |
Autor: | erio [ sob paź 22, 2005 4:30 pm ] |
Tytuł: | |
dzis wlasnie po 30 minutach stania nie odpalil na 100 % ropie ... temp. silnika okolo 50 stopni ... tak więc to nie problem z OR tylko z silnikiem ... dlatego pytanie jest w dziale Mercedes a nie w HP |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ sob paź 22, 2005 7:01 pm ] |
Tytuł: | |
Erio ja ci mowie-ten silnik nie ma prawa nie zpalac! nie wazne co wlejesz przy tej temperaturze co mamy to musi zapalc...cos nie tak z pompą a słuchaj banalna sprawa-nie masz czasem walnietego tego urzedzenia na pompie -słynna choragiewka? Włacz zapłon i zobacz czy jest w odpowiedniej pozycji i paliwo tym samym dochodzi.Ja miałem tak w 190D i tez własnie ni z tego ni z owego nie chciał palic.... |
Autor: | laudan [ sob paź 22, 2005 7:18 pm ] |
Tytuł: | |
erio pisze: dzis wlasnie po 30 minutach stania nie odpalil na 100 % ropie ... temp. silnika okolo 50 stopni ... tak więc to nie problem z OR tylko z silnikiem ... dlatego pytanie jest w dziale Mercedes a nie w HP
Jest juz za zimno na 100% OR. Z silnikiem jest ok, problem ma pompa wtryskowa i wtryski, bo OR w tej temperaturze jest za gesty. Przypomnij sobie jak skonczyly sie Twoje eksperymenty z mazutem ![]() Ja mialem problem z odpaleniem goracego silnika po tym jak mi sie zapowietrzyl. Tez mialem prawie 100% OR, ale za nim sie odpowietrzyl o malo co nie zwatpilem. |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ sob paź 22, 2005 7:27 pm ] |
Tytuł: | |
Laudan ale problem nie lezy w paliwie.....na ON jest to samo...... Erio najperw sprawdz ten dynks od odpalania a potem ewentualnie czy nie ma gdzies nieszczelnosci i zapowietrza sie... |
Autor: | erio [ sob paź 22, 2005 11:21 pm ] |
Tytuł: | |
po wymianie jednego wężyka przelewowego na 6 cyl. (mokry wtrysk i brudno na czarno naokoło, reszta sucha)i 5 godzinach stania odpalił jak marzenie ... zobaczymy jutro rano ... trzymajcie kciuki. Bo chce dolać 50% OR ![]() |
Autor: | erio [ ndz paź 23, 2005 2:58 pm ] |
Tytuł: | |
odpalil dzis rano bez zająknięcia ... ( wymienilem tylko ostatni przewód przelewowy ![]() |
Autor: | Sokol [ ndz paź 23, 2005 4:22 pm ] |
Tytuł: | |
ja już przełączyłem mojego na grzanie zimowe ( 40 sekund grzeje świece od przekręcenia kluczyka nawet jak odpalę silnik) i odpala na mieszance 25% ON 75% OR bez problemu. pytanie tylko czy to jest bardzo szkodliwe dla świec czy tylko średnio ??? 2 razy mu się zdarzyło kilka dni temu że nie chciał odpalić objawy jak u Erio, ale teraz pali na dotyk. gdzie szukać przyczyny??? |
Autor: | erio [ wt lut 28, 2006 3:03 pm ] |
Tytuł: | |
zapowietrzał się przez sekcje pompy wtryskowej ... uszczelnienei awymienione , chula jak złoto |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |