MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W124] 300TD problem z odpalaniem czasami ciepły zimny na OR
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=14810
Strona 1 z 1

Autor:  erio [ sob paź 22, 2005 11:41 am ]
Tytuł:  [W124] 300TD problem z odpalaniem czasami ciepły zimny na OR

Mam taki problem.

od pewnego czasu testuję moje autko na oleju Roślinnym ... do tej pory jeździłem na mieszankach i wsjo było git ... nawet na 70% roztworze OR było ok, odpalał ładnie nawet przy 6 stopniach i pracował równo.

Teraz zalałem 100% OR i zaczęły się problemy z odpalaniem ... nie tylko rano, ale np jak po 30 minutach wróce z tesco na parking, jak wróce po 10 minutach to jest ok , odpala od razu, a jak po dłuższej chwili, temperatura silnika okolo 40 stopni, a on robi takie coś.

grzeje świece
odpalam i jest taki efekt jakby 1 sekunde załapał a potem juz kręci bez efetów ... nawet nie zachełta na chwilę. Tylko słychać rozrusznik i kręcocy się silnik ... zero załapywania itd. nie pomaga dodawanie gazu.

nie pomaga wielokrotne grzanie świec, kręcenie po 15 sekund,
kręce go czasami tak z 5 minut, prawie akumulator rozładowywuje
i przy około 20stej próbie ODPALA
Odpala jak go kręce okolo 20 sekund z wcisnietym pedałem gazu na 1/4. Pracuje nierówno, po czym się uspokaja i wszystko wraca do normy.

Wczoraj wieczorem odpiolem wtyczke od EGR, ktory kiedyś mi pokazał jakiś chłopak z Łodzi ... taki z 2ma bolcami na wierzchu na samej górze, po prawej od dekla zaworowego stojąc przed autem. Nie pomogło dziś rano znów się męczyłem.

Dzis wyjezdziłem cały olej roślinny, i zalałem 30 L czystej ropy 1 klasa ... zobaczymy jutro rano i po dłuższych postojach. Zakładam że będzie się odpalało super. Tak jak dawniej.


Mi sie zdaje ze cos z katalizatorem i EGR nie gra z gorszymi paliwami. Filrt paliwa wymieniony, z osiągami nie ma problemów nawet jak auto jest zimne.

Autor:  Wookee [ sob paź 22, 2005 11:56 am ]
Tytuł: 

Może przemieść post do wątku o OR na HP?

Autor:  _me: how_ [ sob paź 22, 2005 1:09 pm ]
Tytuł: 

W 124 mamy w tej chwili nieco więcej jak 50%, jazda na 100% skończyła się już gdzieś na początku miesiąca. No niestety, sezon dla aut bez grzania się kończy i dla każdego auta będzie to inna temperatura.

Ja bym juz go po prostu nie męczył. OR musi zachechłać od pierwszego razu. Potem dzieją się różne dziwne rzeczy, łącznie z tym, że olej silnikowy zaczyna śmierdzieć roślinnym.

Autor:  erio [ sob paź 22, 2005 4:30 pm ]
Tytuł: 

dzis wlasnie po 30 minutach stania nie odpalil na 100 % ropie ... temp. silnika okolo 50 stopni ... tak więc to nie problem z OR tylko z silnikiem ... dlatego pytanie jest w dziale Mercedes a nie w HP

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ sob paź 22, 2005 7:01 pm ]
Tytuł: 

Erio ja ci mowie-ten silnik nie ma prawa nie zpalac! nie wazne co wlejesz przy tej temperaturze co mamy to musi zapalc...cos nie tak z pompą a słuchaj banalna sprawa-nie masz czasem walnietego tego urzedzenia na pompie -słynna choragiewka? Włacz zapłon i zobacz czy jest w odpowiedniej pozycji i paliwo tym samym dochodzi.Ja miałem tak w 190D i tez własnie ni z tego ni z owego nie chciał palic....

Autor:  laudan [ sob paź 22, 2005 7:18 pm ]
Tytuł: 

erio pisze:
dzis wlasnie po 30 minutach stania nie odpalil na 100 % ropie ... temp. silnika okolo 50 stopni ... tak więc to nie problem z OR tylko z silnikiem ... dlatego pytanie jest w dziale Mercedes a nie w HP


Jest juz za zimno na 100% OR. Z silnikiem jest ok, problem ma pompa wtryskowa i wtryski, bo OR w tej temperaturze jest za gesty. Przypomnij sobie jak skonczyly sie Twoje eksperymenty z mazutem ;)

Ja mialem problem z odpaleniem goracego silnika po tym jak mi sie zapowietrzyl. Tez mialem prawie 100% OR, ale za nim sie odpowietrzyl o malo co nie zwatpilem.

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ sob paź 22, 2005 7:27 pm ]
Tytuł: 

Laudan ale problem nie lezy w paliwie.....na ON jest to samo...... Erio najperw sprawdz ten dynks od odpalania a potem ewentualnie czy nie ma gdzies nieszczelnosci i zapowietrza sie...

Autor:  erio [ sob paź 22, 2005 11:21 pm ]
Tytuł: 

po wymianie jednego wężyka przelewowego na 6 cyl. (mokry wtrysk i brudno na czarno naokoło, reszta sucha)i 5 godzinach stania odpalił jak marzenie ... zobaczymy jutro rano ... trzymajcie kciuki. Bo chce dolać 50% OR ;), ale dopiero w poniedzialek jak zniknie problem z odpalaniem

Autor:  erio [ ndz paź 23, 2005 2:58 pm ]
Tytuł: 

odpalil dzis rano bez zająknięcia ... ( wymienilem tylko ostatni przewód przelewowy :roll: ) dzis do 30L ON doleje 40L OR ... zobaczymy jak bedzie

Autor:  Sokol [ ndz paź 23, 2005 4:22 pm ]
Tytuł: 

ja już przełączyłem mojego na grzanie zimowe ( 40 sekund grzeje świece od przekręcenia kluczyka nawet jak odpalę silnik) i odpala na mieszance 25% ON 75% OR bez problemu. pytanie tylko czy to jest bardzo szkodliwe dla świec czy tylko średnio ??? 2 razy mu się zdarzyło kilka dni temu że nie chciał odpalić objawy jak u Erio, ale teraz pali na dotyk. gdzie szukać przyczyny???

Autor:  erio [ wt lut 28, 2006 3:03 pm ]
Tytuł: 

zapowietrzał się przez sekcje pompy wtryskowej ... uszczelnienei awymienione , chula jak złoto

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/