MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 23, 2025 1:53 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 29, 2005 11:56 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
:-?
Tak jak jusz kiedys pytałem szanowne Forum o producenta łańcucha do M103 tak i zamiary swe w życie wcieliłem i wrzuciłem autko na warsztat celem wymiany tegoż newralgicznego elementu, plus "przy okazji" uszczelniacze zaworowe.
Dekiel zaworów poszedł weg i........ :o :o :o

Mmały dramat! wałek rozrzadu sie skończył [szalone] Krzywka czy jak to sie tam nazywa na pierwszym garnku była zjedzona w 80% i zrobiła się prawie okrągła. Nie wiem jakim cudem silnik pracował cicho, równomiernie, że w ogóle ten pierwszy garnek banglał :o
Moze później wrzucę zdjęcia. Miał jusz ktos taka jazdę z wałkiem w M103?

No i zaczęla sie walka. Do kompletu automatycznie poszły dwie dźwigienki zaworowe i regulatory hydrauliczne. Reszta dźwigienek została wypolerowana choć na 6-stym tesz trzeba by je wymienic ale w centralnym magazynie w Wa-wie były tylko dwie. :o :evil:
Poratowałem sie wałkiem Febi i mam nadzieje, że ten troche pożyje :roll:
Mimo napietego budżetu łańcuch jednak wymieniłem wraz z dużym kołem oraz plastikową łyżwą-niby drobiazg a trzeba było targać cały przód silnika.
Przy okazji poszła nowa oryginalna uszczelka (ta w kształcie U) więc nie powinno mi sie jusz slimaczyć z przodu i obsmarkiwac całego bloku.
Wymieniłem (jaaaasne , ja wymieniłem :lol: ), mechaniory wymienili uszczelniacze, dali nową uszczelkę pod dekiel i na koniec sruuu.... swieżutki filterek wraz z oliwą by Castrol (minerał 15W40).
Uhhh.... to byłoby na tyle.
Jakie efekty? asilnik pracuje ciszej (klawiaturka!) i spokojniej. Nie wstawia jusz co jakis czas szarpiących taktów, które czuć było poprzednio jakby delikatne uderzenie jeśli oprzeć się o nadwozie. Pedal gazu jakby stwardniał i 103 żwawiej reaguje na gaz. A bonus do tego wszystkiego to eliminacja drgań/stuków/szarpań przy zmianie biegów. Posądzałem o to któryś z elementów przeniesienia napedu (dłuuuugie poszukiwania) a tu masz takie dziwa. :o niespodziewane.
Teraz jeszcze czeka mnie walka z chromami tylnego zderzaka i trochę zabawy z doposażeniem Malucha. Powoli do przodu.

A dzisiaj zauważyłem w nocy, że nowiutkie janmory delikatnie świeca /rozbłyskuja w okolicach fajek w głębi gniazd świec plus trochę świeci drut cewka-kopułka. Może tak świecić czy to przebicia?

Pojeździłem dzisiaj delikatnie po mieście dla przyjemności 8) Mniaaam!
Raz tylko zgromiłem czarnego Accorda na światłach. Chwila słabości :oops: a on nie miał ASD [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl