MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 23, 2025 10:00 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sie 24, 2005 12:29 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sty 29, 2004 8:24 pm
Posty: 52
Lokalizacja: Lublin
Hey !

Czy to wina cewki ?

Objawy, silnik po nagrzaniu na wolnych obrotach zaczyna szarpac obrotami po czym najczesciej gasnie, pozniej żeby odpalic musze dlugo krecic żeby "zalapal" lub odczekac kilka godzin, wtedy zapala normalnie. Generelnie jakbym utrzymywal obroty powyzej 2000 to dalo by sie jezdzic, hm ale mam automat. Widzialem cewke jakiejs firmy wloskiej, za ok 200 zl (dokladnie nie pamietam ceny) czy warto to kupic (hm... kiedys kupilem kopulke i palec chyba tej samej firmy to na palcu przejechalem ok. 200 km ) ?

I drugie pytanie - silnik jak sie nagrzeje to slychac z przodu jakies dwiek (trudno opisac slowami, cos jakby rzezienie) nie jest to dzwiek z osprzetu, ale jakby z przodu silnika. Czy to moze byc rozrzad ? Zmienialem lancuch jakies 30 tys km temu wraz z napinaczem, wtedy nie bylo potrzeby, ale pod wplywem chwili kiedy u znajomego z takim samym motorem lancuch sie urwal,a jego rozrzad pracowal cicho (z tym, ze jego auto mialo duzy przebieg i bylo z 88 roku)

_________________
W124 300 CE


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 24, 2005 12:42 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 15, 2002 1:00 am
Posty: 3709
Lokalizacja: Szczecin
Robert K. pisze:
Widzialem cewke jakiejs firmy wloskiej, za ok 200 zl


Facet EPS? Mam je u siebie po 150zł...
EPS jest dobry... ale Bosch w tej samej cenie...

_________________
Pozdrowki
adi
W Polsce sprzedaje się tylko godność i wódka


Na górę
Post: śr sie 24, 2005 8:15 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
Ten dziwięk z przodu, to pewnie rolka napinacza się kończy i takie dzięki wydaje.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 24, 2005 9:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 12, 2003 7:21 pm
Posty: 249
Lokalizacja: Bełżyce woj. lubelskie
Robert K. pisze:
Objawy, silnik po nagrzaniu na wolnych obrotach zaczyna szarpac obrotami po czym najczesciej gasnie, pozniej żeby odpalic musze dlugo krecic żeby "zalapal" lub odczekac kilka godzin, wtedy zapala normalnie

Witam
Miałem tak samo.
Winny był czujnik położenia wału, a raczej pekniety kabelek ekranowany łączący czujnik z modułem.
Po wymianie kawałka kabelka jak ręką odjął 8)
PS. możesz sam spróbować sprawdzić czy to to.
U mnie jak sie silnik nagrzał i zaczęło sie ruszać, załamywać ten kabel to rzucało silnikiem i gasł.
pozdrawiam Kamil

_________________
MB W124 230E '88
2x Warszawa 224 '69
Syrena 104 '73
PF 126p 600 '76
PF 125p '83
Polonez '85
3xToyota Crown MS 55 '67


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 24, 2005 9:05 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
Kamaru pisze:

Winny był czujnik położenia wału, a raczej pekniety kabelek ekranowany łączący czujnik z modułem.


Też tak miałem.
Obroty nagle spadały do zera w systemie zero-jedynkowym i gasł.
Poruszaj tym kabelkiem przy module, a się przekonasz cz to to.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 25, 2005 12:20 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sty 29, 2004 8:24 pm
Posty: 52
Lokalizacja: Lublin
A nie moze to byc cewka ?

Ile ten kabelek kosztuje ?

_________________
W124 300 CE


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 25, 2005 12:41 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Robert K. pisze:
A nie moze to byc cewka ?


Jedno z uszkodzeń cewki wygląda tak że w pewnym momencie silnik gaśnie i go nie zapalisz aż wystygnie (przynajmniej tak było w aucie kogoś z mojej rodziny - W124 300E) i to pomimo że iskra była. Przez kilka dni silnik potrafił chodzić dobrze aż do dnia kiedy na środku skrzyżowania :P gasł i ... koniec. Podejrzewałem moduł a to właśnie była cewka.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 25, 2005 7:22 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Kabelka się ni kupuje bo jest razem z czujnikiem. Na odległość trudno cokolwiek stwierdzić. Możliwe że wypadają zapłony. Zdejmij kopułke i zobacz.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 25, 2005 7:49 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Możliwe również że masz przebicia na kablach ...

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 27, 2005 12:13 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sty 29, 2004 8:24 pm
Posty: 52
Lokalizacja: Lublin
Hey !
Przewody zaplonowe to bym wykluczyl, gdyz na zimnym silnik pracuje normalnie, kopułke chyba tez - to zostaje mi "ten kabelek" od polozenia walu i cewka zaplonowa.
I wlasnie ta cewka to mój typ, miałem podobnie trzy lata temu - motor po rozgrzaniu na niskich obrotach nie pracowal, powyzej 2 tys obr/min chodzi dobrze.
Dobrze "kombinuje" ?
P.S. Posiadam miernik, jaki opor powinny miec poszczegolne przewody wysokiego napiecia, jak sprawdzic cewke ?

_________________
W124 300 CE


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 31, 2005 11:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sty 29, 2004 8:24 pm
Posty: 52
Lokalizacja: Lublin
Hej

Jaka powinna byc rezystancja przewodow wysokiego napiecia ?

_________________
W124 300 CE


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 03, 2005 1:58 am 
Offline
nowy

Rejestracja: pt wrz 02, 2005 12:59 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Polska/Belgia
Nie wiem jak w W124 300 CE ale ja mialem W201-2,3 a obecnie w 124-300TE i wiem na 100% ze kazdy elemeny zaplonu tzn. kazdy przewod, palec i przejscie na kopolce powinno miec 1Koma, czyli chyba 1000 omów widze ze jestes z Lublina podjedz na ul. Romanowskiego 10 chyba wjazd od Krasnickiej rozmawiaj z mlodszym bo stary to cfaniak zreszta obaj sa dobrzy ale moze cos podpowiedza ja tam sie troche rzeczy dowiedzialem m.in tej powyzej
P.S.
Kiedys mieszkalem w Zamościu, potem Lublin nastepnie Warszawa a teraz Bxl i nadal czasami cos szukam w Lublinie aha ci na Romanowskiego zajmuja sie tylko Mercedesami


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 20, 2005 10:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sty 29, 2004 8:24 pm
Posty: 52
Lokalizacja: Lublin
Epilog
Zalozylem nowa cewke (zobaczymy ile pojezdze na EPSie za 140zl) i miałem jeszcze jeden problem, takie jakies rzezienie z przodu silnika i co sie okazalo po wymianie cewki problem zniknal, czyli tak glosno halasowaly "prady w aparacie zaplonowym" przy poprzedniej slabej cewce, ciekawe co ???

_________________
W124 300 CE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 20, 2005 11:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
U nas ( też w 124 300 CE) – były identyczne objawy jak u Ciebie (przy czym wyłącznie na gazie) – i to była właśnie słaba cewka. Po wymianie cewki w serwisie Boscha – jak ręką odjął !
Dodatkowo (ale z kolei wyłącznie na benzynie) przy delikatnym ruszaniu i jednoczesnym kręceniu kierownicą czasem gasł – jak się okazało winny był czujnik temperatury powietrza (ten przy filtrze pow.).


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl