MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Mercedes124 2,3 na wtrysku trudny rozruch
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=14221
Strona 1 z 2

Autor:  prezes1980 [ pt wrz 16, 2005 9:01 pm ]
Tytuł:  Mercedes124 2,3 na wtrysku trudny rozruch

Witam wszystkich!! I od razu mam pytanie odnośnie odpalania tzn samochód rano pali od dotknięcia wchodzi na ok 2000/obr i po 2-3 sekundach gaśnie i tak ze 2-3 razy aż przegazuje i wtedy zaczyna dopiero chodzić ale bardzo nierówno i ok 500/obr tak jak by ssanie nie działało
1 sprawdzone spaliny na analizatorze ok
2 sprawdzone wszystkie przewody podciśnieniowe ok
3 sprawdzony silnik krokowy od wolnych obrotów (ten w gumie) ok
4 wymienione świece ngk i przewody wn beru
czy coś pominąłem??
na razie jest jeszcze ciepło i są problemy ale jak sie zrobi chłodniej to już się boje pomyśleć...
2,3 benz na gazie oczywiście odpalany na benzynie 85 rok zapłon elektroniczny z kat
POMÓŻCIE PROSZĘ:)
A HA profil nieaktualny

Autor:  Samsung1 [ pt wrz 16, 2005 9:23 pm ]
Tytuł: 

Rozumiem że potem (po przegazowaniu) jak przełączysz na gaz – sprawa się stabilizuje i obroty wzrastają na 700 – 800?

Jeżeli tak jest to może być wina popychaczy (wymień wszystkie).

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pt wrz 16, 2005 9:26 pm ]
Tytuł: 

A co maja popychacze do gasniecia silnika???????????? to nie ma zadnego zwiazku.....(nie wieze w bajki o podpartych zaworach....) :-?

Autor:  prezes1980 [ pt wrz 16, 2005 10:00 pm ]
Tytuł: 

Tak po chwili ok 30 s przytrzymania na powiedzmy 2000obr sprawa sie stabilizuje i jest ok
ale najbardziej denerwuje mnie to odpalanie ze 3-4 razy zanim moge przegazować bo wczesniej gasnie jak dodam gazu
a po przełączeniu na gaz jest już wszystko ok i pózniej jak silnik jest już ciepły to pali na dotyk

Autor:  ZBIGOL [ pt wrz 16, 2005 10:25 pm ]
Tytuł: 

ja bym posprawdzał wszystkie czujniki przy silniku , wszystkie one dają info do komputera wtrysku.

Autor:  andriu [ pt wrz 16, 2005 10:37 pm ]
Tytuł:  Re: Mercedes124 2,3 na wtrysku trudny rozruch

prezes1980 pisze:
samochód rano pali od dotknięcia wchodzi na ok 2000/obr i po 2-3 sekundach gaśnie i tak ze 2-3 razy aż przegazuje i wtedy zaczyna dopiero chodzić ale bardzo nierówno i ok 500/obr tak jak by ssanie nie działało


Czesc, mam podobny objaw, tez po uruchomieniu wchodzi na 2000 i potem bywa roznie, raz zejdzie z tych obrotow do 500 i tak sobie pyrka ,innym razem zgasnie,a kiedy indziej te 2000 utrzymuje sie dluzszy czas ale wtedy szybko staram sie przelaczyc na lpg i obr. sie stabilizuja. Rowniez gdy przelaczam zagrzany silnik na benzyne to obr. wedruja przewaznie do 2000. diagnoza u mnie (nie wiem czy sluszna) to walniety rozdzielacz paliwa lub regulator wolnych obrotów. Nie robie tego bo szczerze mowiac nie przeszkadza mi to zbytnio przynajmniej na razie. Pozdrawiam

Autor:  prezes1980 [ sob wrz 17, 2005 12:49 pm ]
Tytuł: 

jeszcze jedno pytanie czy można jakoś sprawdzić wtryskiwacz rozruchowy jeżeli tak to proszę o jakieś sugestie bo dziś rano było już całkiem chłodno i mnie k..... bierze jak mam to odpalać

Autor:  kali [ sob wrz 17, 2005 2:49 pm ]
Tytuł: 

może ta informacja pdsunie jakiś pomysł, wprawdzie było to w innym MB, ale może -

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... highlight=

Autor:  prezes1980 [ sob wrz 17, 2005 4:05 pm ]
Tytuł: 

dzieki za podpowiedz dla kalis pozostały mi do sprawdzenia czujniki temperatury, bo bezpiecznik o którym jest na końcu już sprawdziłem i jest ok czekam na dalsze sugestie

Autor:  jarecki [ sob wrz 17, 2005 8:05 pm ]
Tytuł: 

powiem Ci tak... mialem identyczne objawy... tylko ze ja mam taką instalacje gazową ze nie moge odpalic na gazie wiec gdy mi sie paliwo konczy to musze go chechłać i chechłać tak jak ty! Ale powiem ci jedno! Jesli ci wchodzi na obroty po odpaleniu i gasnie to regulator wolnych obrotow... wiesz... te regulatory po zalozeniu instalacji gazowej jakby nie bardzo spelniają swoje zadanie gdyz one regulują przeplyw powietrza ktory i tak jest poprzez mikser silnie zduszony... u mnie ten regulator jest wyjęty i tam jest po prostu zaslepka... tzn mam tam zalozony antywybuch :) taka klapka co sie otwiera w jedna strone a zamyka w drugą :)
i powiem ci ze chodzi to ok... oczywiscie na benzynie nie zrywa sie juz tak jak bez instalacji gazowej ale mikser robi swoje i po zalozeniu miksera od instalacji zaden silnik nie bedzie juz chodzil na benzynie tak jak bez miksera...

Autor:  prezes1980 [ sob wrz 17, 2005 8:50 pm ]
Tytuł: 

powiem Ci tak... mialem identyczne objawy... tylko ze ja mam taką instalacje gazową ze nie moge odpalic na gazie wiec gdy mi sie paliwo konczy to musze go chechłać i chechłać tak jak ty! Ale powiem ci jedno! Jesli ci wchodzi na obroty po odpaleniu i gasnie to regulator wolnych obrotow... wiesz... te regulatory po zalozeniu instalacji gazowej jakby nie bardzo spelniają swoje zadanie gdyz one regulują przeplyw powietrza ktory i tak jest poprzez mikser silnie zduszony...

ja też mam taki gaz że na gazie go nie odpale musi być benzyna....
regulator wolnych obrotów sprawdzony na 200% pożyczyłem na wszelki wypadek 2 i to samo po za tym po przekręceniu kluczyka w stacyjce słychać jak "cyka" także regulator odpada a że gaz założony tzn mikser to chyba nie może mieć nic wspólnego że na pb ZIMNY nie chce chodzić bo jak już pisałem na ciepłym silniku chodzi jak pszczółka i na pb i na gazie a zimny tylko na gazie także także zostaje mi w niedzielne popołudnie sprawdzić wtryskiwacz rozruchowy (nie za bardzo wiem jak) ni i czujniki tylko że czujnik można sprawdzić chyba tylko wymieniając go chyba że ktoś ma inny pomysł...
proszę o pomoc

Autor:  Nilovitz [ sob wrz 17, 2005 8:58 pm ]
Tytuł: 

sprawdz tez kondycje silnika, czyli cisnionka..

Autor:  prezes1980 [ sob wrz 17, 2005 9:25 pm ]
Tytuł: 

ciśnienia nie sprawdzałem ale powtarzam na ciepłym silniku pracuje równo na gazie i pb a na zimnym równo tylko na gazie gdyby z ciśnieniem było coś nie tak to raczej nie chodził by równo i na ciepłym silniku po za tym ma niezłego kopa silnik chodzi cichutko to myślę że raczej nie to
czy ktoś mi powie jak sprawdzić wtryskiwacz rozruchowy i czujniki temperatury ni wymieniając ich na nowe

Autor:  andriu [ ndz wrz 18, 2005 12:13 pm ]
Tytuł: 

prezes1980 pisze:
czy ktoś mi powie jak sprawdzić wtryskiwacz rozruchowy i czujniki temperatury ni wymieniając ich na nowe


Hej, uzyj opcji 'szukaj", wpisz "wtryskiwacz rozruchowy", albo "klopot z uruchomieniem", sam z tym tematem kiedys walczylem i pamietam ze temat byl poruszany. Pozdrawiam.

Autor:  prezes1980 [ ndz wrz 18, 2005 7:22 pm ]
Tytuł: 

no więc po niedzielnym popołudniu sprawdziłem wtryskiwacz rozruchowy i na 100% też jest sprawny (jest napięcie na wtyczce) po wyjęciu wtyczki samochód nie chciał zapalić
zostały mi czujniki tylko musze dojść które...
co do opcji szukaj to zrobiłem to w pierwszej kolejności i eliminowałem wszystkie możliwości co były opisane
no więc ręce mi opadają
czy są osoby które są w stanie mi pomóc czy ewentualnie wie ktoś gdzie w bydgoszczy jest mechanik który zna się na mercedesach??

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/