MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 23, 2025 6:07 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz sie 14, 2005 12:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 29, 2004 6:42 pm
Posty: 55
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Witam serdecznie,

2 tygodnie temu wymieniałem części (stabilizatory wahacza) w zawieszeniu i nadgorliwie kazałem sobie sprawdzić i ustawić zbieżność. Okazało się, że jeszcze bardziej mi zepsuli. Pojechałem w inne miejsce, ustawili dobrze, ale mam lekko skręconą w prawą stronę kierownicę.
W między czasie, gdzieś przypadkiem usłyszałem, że w W210 należy użyć jakieś rozpórki, aby dobrze to zrobić i polecili mi ASO.
W ASO rzucają cenami od 300 do 1000PLN.

W związku z tym mam pytanie, czy to prawda, że trzeba mieć jakieś specjalne rozpórki? Jeśli nie, to mogę wrócić do poprzedniego zakładu i kazać korygować, jeśli się jednak okaże, że to prawda to pozostaje mi ASO i płacz...

Z góry dzięki za pomoc.

_________________
Pozdrawiam,
Czort

1. MB W123 230C, '77, kaledoniengrün, automat, Webasto, "żółte"
oczywiście: ohne LPG
2. MB W210 E230, '95, silber, automat
"Odi profanum vulgus et arceo"


Na górę
Post: ndz sie 14, 2005 1:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Czort pisze:
Witam serdecznie,

Pojechałem w inne miejsce, ustawili dobrze, ale mam lekko skręconą w prawą stronę kierownicę.


Witaj!
Jakby ustawili dobrze to kierownica stałaby prawidłowo. W ASO unieruchamiają kierownię i wtedy ustawiaja zbieżność i "śladowość". Niech poprawiają. Tylko nie daj zdjąć i przestawić kierownicy (zakładając że była prawidłowo - jest na wałku znak) bo będziesz jechał "bokiem" na czterech śladach jak stare autobusy przegubowe.
Co do rozpórki to nie wiem bo mam W126. U mnie unieruchamiali kierownicę przy pomocy czegoś w rodzaju rozpórki - może o to chodzi. A cena w ASO w 2002r to chyba 160zł.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Post: ndz sie 14, 2005 2:56 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Chodzi o innego rodzaju "rozpurki". Jest to drazek do "napiecia" zawieszenia. Niektore zaklady poza ASO maja takie, wystarczy sie zapytac. Jakby co to w wawie jest taki i ustawia cala geometrie za 80PLN. Co do zbierznosci to nie trzeba tego ustrojstwa.

Mysle, ze ta kierownica lekko pochylona w prawo to tak nie przeszkadza. Nie badz pedantem :lol:

_________________
w123


Na górę
Post: pn sie 15, 2005 1:52 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 29, 2004 6:42 pm
Posty: 55
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
laudan pisze:
Chodzi o innego rodzaju "rozpurki". Jest to drazek do "napiecia" zawieszenia. Niektore zaklady poza ASO maja takie, wystarczy sie zapytac. Jakby co to w wawie jest taki i ustawia cala geometrie za 80PLN. Co do zbierznosci to nie trzeba tego ustrojstwa.

Mysle, ze ta kierownica lekko pochylona w prawo to tak nie przeszkadza. Nie badz pedantem :lol:


Było dobrze i moim zdaniem powinno być idealnie prosto, bo mam wrażenie, że teraz gorzej wraca do pozycji zero.

_________________
Pozdrawiam,

Czort



1. MB W123 230C, '77, kaledoniengrün, automat, Webasto, "żółte"

oczywiście: ohne LPG

2. MB W210 E230, '95, silber, automat

"Odi profanum vulgus et arceo"


Na górę
Post: wt sie 16, 2005 11:07 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:57 pm
Posty: 422
Lokalizacja: Gdynia
Witaj,
1) Dobrze, to z kierownicą prosto, 2) w ASO na 100% unieruszamiają kierownicę w pozycji "0" i potem ustawiają zbierzność, 3) cena 1000 złotych pochodzi chyba z kosmosu - ja płaciłem za komplet (przód i tył) ok. 170-180 złotych - cena może wzrosnąć, jeżeli będą musieli zmienić śruby na wahaczach, a za sam przód (jeżeli tyłu nie trzeba ruszać) to coś ok. 90 zł. Ja pojechałbym jeszcze raz z reklamacją tam, gdzie ustawiałeś. Co do przestawienia kierownicy z SRS - zdecydowanie nie polecam - pomijając fakt, że taka możliwość jest ograniczona (są tam dwa plastikowe "pilociki", które wchodzą w otwory kierownicy, możesz doprowadzić do zwarcia w tzw. taśmie, co spowoduje utratę klaksonu i koszty...

Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam, Marcin
BMW E60 530D, Suzuki Intruder VZR 1800
Ex: Peugeot 505 2.5D, W123 240D, W124 200E, W210 E320, C126 500 SEC, Yamaha Drag Star, Audi A8 4.2Q


Na górę
Post: pn sie 29, 2005 3:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 29, 2004 6:42 pm
Posty: 55
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Teraz już wiem wszystko, a przynajmniej tak mi się wydaje.

W międzyczasie uderzyłem bokiem w krawężnik lekko krusząc alufelgę i podobno mam przednią oś przestawioną o 2mm w stosunku do tylnej. To podobno powoduje, że mam problem. Moim zdaniem to nie ma wpływu, bo raz ustawili, że mam skręconą w lewo, a raz w prawo. Już do nich nie pojadę, to już drugi warsztat, który nie potrafi tego ustawić.

Obawy jednak ogromne mam z powodu tego przesunięcia. Co z tym można zrobić i w ogóle co zrobić aby przywrócić stan mojego układu kierowniczego do prawidłowego? Z góry dzięki za wszelkie namiary.

_________________
Pozdrawiam,

Czort



1. MB W123 230C, '77, kaledoniengrün, automat, Webasto, "żółte"

oczywiście: ohne LPG

2. MB W210 E230, '95, silber, automat

"Odi profanum vulgus et arceo"


Na górę
Post: pn sie 29, 2005 5:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:57 pm
Posty: 422
Lokalizacja: Gdynia
Czort pisze:
Co z tym można zrobić i w ogóle co zrobić aby przywrócić stan mojego układu kierowniczego do prawidłowego? Z góry dzięki za wszelkie namiary.

Wszystko zależy od tego, z jakiego powodu pojawiło się przesunięcie - może gdzieś zagiął się wahacz lub drążek kierowniczy, może mocowanie wahacza, ale wszystko to jest do usunięcia

_________________
Pozdrawiam, Marcin

BMW E60 530D, Suzuki Intruder VZR 1800

Ex: Peugeot 505 2.5D, W123 240D, W124 200E, W210 E320, C126 500 SEC, Yamaha Drag Star, Audi A8 4.2Q


Na górę
Post: wt wrz 13, 2005 10:06 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 29, 2004 6:42 pm
Posty: 55
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
MarcinMer pisze:
Czort pisze:
Co z tym można zrobić i w ogóle co zrobić aby przywrócić stan mojego układu kierowniczego do prawidłowego? Z góry dzięki za wszelkie namiary.

(...)ale wszystko to jest do usunięcia


A czy ktoś może pomóc w warsztatach w woj. śląskim lub świętokrzyskim, które mogą pomóc w takim problemie i na dodatek nie naciągnąć człowieka na zbyt duże wydatki?

_________________
Pozdrawiam,

Czort



1. MB W123 230C, '77, kaledoniengrün, automat, Webasto, "żółte"

oczywiście: ohne LPG

2. MB W210 E230, '95, silber, automat

"Odi profanum vulgus et arceo"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 13, 2005 10:48 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
DO: MarcinMer
A czy mógłbyś mi polecić jakiś warsztat, stację diagn, moze ASO? w naszym okręgu gdzie zajmą się uczciwie i rzetelnie moim zawieszeniem w W123?? , gdyż wzeszłym roku robiłem cała zawiechę, kompletnie i ustawiłem potem zbieżność ale jakoś nie teges było...
auto poszło do renowacji wiec luz, ale teraz denerwuje mnie to.... nie wiem czy czasem nie powinienem zrobić zbieżność+geometria z uwzględnieniem kątów czy jakos tak. bo cały czas mam wrazenie ze sie jakos przod wyklada na zakretach w prawo... i mam z lewym przednim jeszcze jeden problem gdy na maksa zkreconych w lewo kolach wjade na wieksza nierownosc, np kraweznik itd, to zdaza sie ze opona zachaczy o blotnik na rancie, natomiast w prawa strone nigdy mi sie to nie zdarzyło....

Nie wiem czy musze robic geometrie i zbieznosc czy tylko zbieznosc, ale zrobie co potrzeba zeby bylo dobrze....

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl