MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Dawno mnie nie bylo-wroce z problemami:)W124(sprzęgło,olej) https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=14009 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | dm [ ndz wrz 04, 2005 10:23 am ] |
Tytuł: | Dawno mnie nie bylo-wroce z problemami:)W124(sprzęgło,olej) |
Problem nr 1: Sprzeglo - a mianowicie gdy szukalem tutaj jakis informacji to tylko polowicznie znalazlem odpowiedz na moje pytanie, wiec zadam swoje konkretne. Sprzeglo zachowuje sie normalnie, jednak ma momenty w ktorych wcisniete w podloge (np. na swiatlach) i przytrzymane troche w tej pozycji gdy chce ruszyc i odsuwam noge na pedale w gore ono chwyta momentalnie po rozpoczeci podnoszenia nogi i podnosi sie 1/3 normalnego ruchu i zostaje w takiej pozycji, trzeba je podchaczyc butem z dolu i podciagnac a wtedy odskakuje dosc mocno w gore i juz dziala normalnie, az do nastepnego takiego przypadku. Co to moze byc, bo to nie jest za przyjemne zjawisko, szczegolnie, ze momentami nie pozwala mi wyrzucic biegu gdy np cofam i sie zatrzymam ze sprzeglem wcisnietym w podloge i chce normalnie zmienic bieg, a nie moge go wyrzucic. Problem nr 2: Sprzeglo - czy to sprzeglo, jesli dobrze przeczytalem wszystkie posty ktore znalazlem, jest obslugiwane na hydraulice ? i w zwiazku z tym jak sie wogole za nie zabiera ? Problem nr 3: OLEJ !!! - zauwazylem pod samochodem plamke oleju, od dwoch dni zreszta takie zachowanie obserwuje, wiec pod samochod i patrze a tam okolice sprzegla wlasnie wyzej wspomnianego sa mokre, ale co ma olej ze sprzeglem wspolnego ? wiec patrzac dalej to ten pojawia sie w okolicach konca silnika i poczatku skrzyni biegow, dokladnie w takiej dziurce na poczatku skrzyni biegow sie zbiera, nie wiem czy konkretnie z tego miejsca sie wydostaje, ale i tak z takimi objawami zakladajac ze to jest to miejsce, zwracam sie z pytaniem z czego ten olej tam moze wyciekac ? wszystko wskazuje ze kapie z tego miejsce jak sobie poprowadzic linie prosta od plamki oleju w gore, ale tez pytanie czy to moze byc wyciek gdzies z uszczelki bloku czy cos takiego i tam sie zbierac sciekajac ? bo trudno jest to okreslic patrzac bo caly tyl bloku i poczatek skrzyni jest opryskany olejem. Jak szukac przyczyny wycieku i jak to sprawdzic dokladnie skad on leci ? Problem nr 4: Przelacznik zespolony swiatel. Gdy jade na swiatlach mijania, obserwuje czasem fakt, ze gasna na moment i znow sie zapalaja. Wiem dokladnie ze jest to wina przelacznika zespolonego przy kierownicy, bo jesli lekko go nacisne w kierunku zapalania swiatel drogowych to swiatla mijania gasna a drogowe jeszcze sie nie zapalaja, dopiero gdy docisne do konca zapalaja sie drogowe. Czy mozna cos z tym zrobic ? jakos to nie wiem ustawic, jakies cos dogiac zeby tak sie nie dzialo, cokolwiek poza kupnem nowego przelacznika ![]() ![]() Pozdrawiam, w razie pytan oczywiscie dopisze cos wiecej jesli bedzie potrzeba, bo mam tendencje do zadawania skomplikowanych pytan ![]() |
Autor: | witek1 [ ndz wrz 04, 2005 1:06 pm ] |
Tytuł: | |
Cześć ! Ja co prawda mam 123, ale pewnie będzie podobnie. Sprzęło jest hydrauliczne - sprawdź nad pedałem - wewnątrz kabiny - jest pompa - jeśli jest mokra to znaczy, że poszły tłoczki i takie tam i trzeba wymienić. Uwaga, bo płyn hamulcowy zjada dywaniki i lakier. Siłownik sprzęła jest pod maską - dojdziesz po przewodach - on też mógł się rozszczelnić - na 90% albo jedno, albo drugie. Może to nie olej tylko płyn hmm w tym wypadku sprzęłowy? Co do przełącznika - dla świętego spokoju sprawdź bezpieczniki, jak na 100% przełącznik to pozostaje kupić - na szrocie lub nowy - ![]() Pozdrawiam Witek |
Autor: | Grigorij0 [ ndz wrz 04, 2005 3:04 pm ] |
Tytuł: | |
Miałem to samo, tzn też ze światłami coś się działo, wprawdzie w w123 ale przełączniki w w124 sa chyba podobne,albo nawet takie same. To był mój pierwszy przełącznik, mechanik miał inny i mi wymienił, nie minal miesiąc - wycieraczki na 1 biegu raz działają-raz nie działają ![]() A z tymi światłami to jest tak- jeżeli przełącznik jest plastikowy to da sie rozłożyć, ma po bokach zatrzaski, w środku jest blaszka ktora i mi sie odgięła po prostu. Jeśli przełącznik jest aluminiowy to gorzej bo jest zanitowany:( Sprawdź wszystkie kable, bo być może jest to kwestia ułamanego, lub odlutowanego kabla. Pozdrawiam |
Autor: | dm [ ndz wrz 04, 2005 8:12 pm ] |
Tytuł: | |
Wiec po dzisiejszym dniu stan rzeczy wyglada nastepujaco : Problem z olejem, poszukalem poszukalem a w efekcie polozylem sie pod samochod i podociagalem sruby na misce olejowej troche i okazalo sie ze troszke sie daly dokrecic,niewiele ale jednak, stal caly dzien i oleju nie zostawil, zobaczymy jak bedzie sprawa sie miala po nocy. Defakto wiem, ze nie jest to olej z zemeringu przy skrzyni biegow, ale z silnika i stad pomysl z dokreceniem miski olejowej, bo wystarczylo sprawdzic z czego leci olej na podstawie koloru i zapachu i porownac z zapachem oleju silnikowego i oleju w skrzyni biegow. Problem ze sprzeglem... niestety, sprzeglo jest hydrauliczne i niestety wiem co sie stalo, ale jeszcze nie wiem jak sobie z tym poradzic. Przecieka mi silownik przy pedale sprzegla... delikatnie, ale jednak. Co z tym fantem zrobic ? i gdzie sie ew. uzupelnia plyn od hydrauliki sprzegla ? Problem z przelacznikiem z braku czasu zostal nietkniety. |
Autor: | Grigorij0 [ ndz wrz 04, 2005 8:25 pm ] |
Tytuł: | |
Ja bym Ci radził to szybko zrobić ![]() ![]() W Beczce płyn "sprzęgłowy" to po prostu płyn hamulcowy pochodzący ze zbiorniczka przy pompie hamulcowej, wiec tam ewentualnie należy go uzupełniać- nie gwarantuje tego w W124,ale raczej bedzie tak samo. Gdyby jednak dużo ubywało to leć i wymieniaj ten siłownik! Aha to blokowanie sprzęgła też może być spowodowane zużyciem siłownika, mój skrzypi i czuć takie minimalne przeskoki zsynchronizowane z tym skrzypieniem-więc to pewnie to. Właścicieli W124 prosze o poprawienie ewentualnych błędów. |
Autor: | dm [ ndz wrz 04, 2005 8:29 pm ] |
Tytuł: | |
Ale to sie naprawia ? wymienia elementy ? wymienia cale ? i wogole jak to sie robi ? ![]() |
Autor: | Grigorij0 [ ndz wrz 04, 2005 8:32 pm ] |
Tytuł: | |
Nie wypowiem się bo tego akurat nie wymieniałem sam, ale w/g mnie jest to kwestia wymiany(naprawy?) siłownika sprzęgła. Radzę wytrzeć do sucha miejsce z którego cieknie, podłożyć jakiś karton(będzie lepiej na nim widać) i wcisnąć pare razy sprzęgło jeśli nie będzie wycieków to zostawić na noc i wtedy sprawdzić. |
Autor: | areksz1977 [ pn wrz 05, 2005 10:45 am ] |
Tytuł: | |
dm pisze: Ale to sie naprawia ? wymienia elementy ? wymienia cale ? i wogole jak to sie robi ?
Jeśli cylinder tej pompki nie jest zużyty to można to zregenerować wymieniając gumowe podzespoły i chyba tłoczek. U mnie kwalifikowało się do wymiany i poszedł cały element, roboty z tym dużo nie ma, tyle że umiejscowienie tego siłownika wymaga że trzeba się troszkę pogimnastykować. Jeśli chodzi o ceny to zaczynają się chyba w okolicach 50 zł za najtańsze. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |