MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

W210 i zbieżność
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=13694
Strona 1 z 1

Autor:  Czort [ ndz sie 14, 2005 12:03 pm ]
Tytuł:  W210 i zbieżność

Witam serdecznie,

2 tygodnie temu wymieniałem części (stabilizatory wahacza) w zawieszeniu i nadgorliwie kazałem sobie sprawdzić i ustawić zbieżność. Okazało się, że jeszcze bardziej mi zepsuli. Pojechałem w inne miejsce, ustawili dobrze, ale mam lekko skręconą w prawą stronę kierownicę.
W między czasie, gdzieś przypadkiem usłyszałem, że w W210 należy użyć jakieś rozpórki, aby dobrze to zrobić i polecili mi ASO.
W ASO rzucają cenami od 300 do 1000PLN.

W związku z tym mam pytanie, czy to prawda, że trzeba mieć jakieś specjalne rozpórki? Jeśli nie, to mogę wrócić do poprzedniego zakładu i kazać korygować, jeśli się jednak okaże, że to prawda to pozostaje mi ASO i płacz...

Z góry dzięki za pomoc.

Autor:  AndyS [ ndz sie 14, 2005 1:46 pm ]
Tytuł:  Re: W210 i zbieżność

Czort pisze:
Witam serdecznie,

Pojechałem w inne miejsce, ustawili dobrze, ale mam lekko skręconą w prawą stronę kierownicę.


Witaj!
Jakby ustawili dobrze to kierownica stałaby prawidłowo. W ASO unieruchamiają kierownię i wtedy ustawiaja zbieżność i "śladowość". Niech poprawiają. Tylko nie daj zdjąć i przestawić kierownicy (zakładając że była prawidłowo - jest na wałku znak) bo będziesz jechał "bokiem" na czterech śladach jak stare autobusy przegubowe.
Co do rozpórki to nie wiem bo mam W126. U mnie unieruchamiali kierownicę przy pomocy czegoś w rodzaju rozpórki - może o to chodzi. A cena w ASO w 2002r to chyba 160zł.

Autor:  laudan [ ndz sie 14, 2005 2:56 pm ]
Tytuł:  Re: W210 i zbieżność

Chodzi o innego rodzaju "rozpurki". Jest to drazek do "napiecia" zawieszenia. Niektore zaklady poza ASO maja takie, wystarczy sie zapytac. Jakby co to w wawie jest taki i ustawia cala geometrie za 80PLN. Co do zbierznosci to nie trzeba tego ustrojstwa.

Mysle, ze ta kierownica lekko pochylona w prawo to tak nie przeszkadza. Nie badz pedantem :lol:

Autor:  Czort [ pn sie 15, 2005 1:52 am ]
Tytuł:  Re: W210 i zbieżność

laudan pisze:
Chodzi o innego rodzaju "rozpurki". Jest to drazek do "napiecia" zawieszenia. Niektore zaklady poza ASO maja takie, wystarczy sie zapytac. Jakby co to w wawie jest taki i ustawia cala geometrie za 80PLN. Co do zbierznosci to nie trzeba tego ustrojstwa.

Mysle, ze ta kierownica lekko pochylona w prawo to tak nie przeszkadza. Nie badz pedantem :lol:


Było dobrze i moim zdaniem powinno być idealnie prosto, bo mam wrażenie, że teraz gorzej wraca do pozycji zero.

Autor:  MarcinMer [ wt sie 16, 2005 11:07 am ]
Tytuł:  Re: W210 i zbieżność

Witaj,
1) Dobrze, to z kierownicą prosto, 2) w ASO na 100% unieruszamiają kierownicę w pozycji "0" i potem ustawiają zbierzność, 3) cena 1000 złotych pochodzi chyba z kosmosu - ja płaciłem za komplet (przód i tył) ok. 170-180 złotych - cena może wzrosnąć, jeżeli będą musieli zmienić śruby na wahaczach, a za sam przód (jeżeli tyłu nie trzeba ruszać) to coś ok. 90 zł. Ja pojechałbym jeszcze raz z reklamacją tam, gdzie ustawiałeś. Co do przestawienia kierownicy z SRS - zdecydowanie nie polecam - pomijając fakt, że taka możliwość jest ograniczona (są tam dwa plastikowe "pilociki", które wchodzą w otwory kierownicy, możesz doprowadzić do zwarcia w tzw. taśmie, co spowoduje utratę klaksonu i koszty...

Pozdrawiam

Autor:  Czort [ pn sie 29, 2005 3:10 pm ]
Tytuł:  Re: W210 i zbieżność

Teraz już wiem wszystko, a przynajmniej tak mi się wydaje.

W międzyczasie uderzyłem bokiem w krawężnik lekko krusząc alufelgę i podobno mam przednią oś przestawioną o 2mm w stosunku do tylnej. To podobno powoduje, że mam problem. Moim zdaniem to nie ma wpływu, bo raz ustawili, że mam skręconą w lewo, a raz w prawo. Już do nich nie pojadę, to już drugi warsztat, który nie potrafi tego ustawić.

Obawy jednak ogromne mam z powodu tego przesunięcia. Co z tym można zrobić i w ogóle co zrobić aby przywrócić stan mojego układu kierowniczego do prawidłowego? Z góry dzięki za wszelkie namiary.

Autor:  MarcinMer [ pn sie 29, 2005 5:32 pm ]
Tytuł:  Re: W210 i zbieżność

Czort pisze:
Co z tym można zrobić i w ogóle co zrobić aby przywrócić stan mojego układu kierowniczego do prawidłowego? Z góry dzięki za wszelkie namiary.

Wszystko zależy od tego, z jakiego powodu pojawiło się przesunięcie - może gdzieś zagiął się wahacz lub drążek kierowniczy, może mocowanie wahacza, ale wszystko to jest do usunięcia

Autor:  Czort [ wt wrz 13, 2005 10:06 am ]
Tytuł:  Re: W210 i zbieżność

MarcinMer pisze:
Czort pisze:
Co z tym można zrobić i w ogóle co zrobić aby przywrócić stan mojego układu kierowniczego do prawidłowego? Z góry dzięki za wszelkie namiary.

(...)ale wszystko to jest do usunięcia


A czy ktoś może pomóc w warsztatach w woj. śląskim lub świętokrzyskim, które mogą pomóc w takim problemie i na dodatek nie naciągnąć człowieka na zbyt duże wydatki?

Autor:  JaKon [ wt wrz 13, 2005 10:48 am ]
Tytuł: 

DO: MarcinMer
A czy mógłbyś mi polecić jakiś warsztat, stację diagn, moze ASO? w naszym okręgu gdzie zajmą się uczciwie i rzetelnie moim zawieszeniem w W123?? , gdyż wzeszłym roku robiłem cała zawiechę, kompletnie i ustawiłem potem zbieżność ale jakoś nie teges było...
auto poszło do renowacji wiec luz, ale teraz denerwuje mnie to.... nie wiem czy czasem nie powinienem zrobić zbieżność+geometria z uwzględnieniem kątów czy jakos tak. bo cały czas mam wrazenie ze sie jakos przod wyklada na zakretach w prawo... i mam z lewym przednim jeszcze jeden problem gdy na maksa zkreconych w lewo kolach wjade na wieksza nierownosc, np kraweznik itd, to zdaza sie ze opona zachaczy o blotnik na rancie, natomiast w prawa strone nigdy mi sie to nie zdarzyło....

Nie wiem czy musze robic geometrie i zbieznosc czy tylko zbieznosc, ale zrobie co potrzeba zeby bylo dobrze....

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/