MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 22, 2025 7:44 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw mar 03, 2005 8:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Witam !
No wlasnie przegladajac ogloszenia trafilem pare razy na wersje ktora na tylnej klapie miala oznaczenie 220 Turbodiesel - jaka jest roznica miedzy tym silnikiem a 220 CDI - czy CDI to tylko zwykly diesel Common Rail bez zadnego doladowania - wydawalo mi sie ze wszystkie nowe motory MB CDI maja turbo...

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 03, 2005 9:21 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
ktos cos podoklejał.... były okulary 220D ale to zwykły diesel,były 2,9 TDI i 300D 24v zwykły i 300 TD 177km.A CDI to juz nowa generacja i 200 220 270 320 400 wszystkie CDI to Comon railowe Diesle z turbina itp

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 03, 2005 9:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Aha czyli np. jesli ktos ma 2,9 Turbodiesel to jest to motor starszej generacji niz np. 270 CDI ??. Czy sa jakies szczegolne roznice miedzy nimi ??

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 03, 2005 10:18 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
chociaż nieznam się na szczegółach technicznych tych silników to wniskuje po różnicy(220D vs 220 CDI czy 290Turbodieslel vs 270CDI) osiągów i spalania na przykładzie w210 sugerują że że są to silniki z innych epok [zlosnik]

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 03, 2005 10:22 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
2,9 to starszy motor na zwykłej pompie wtryskowej (tylko sterowana elektronicznie).Moze tak:obecnie sa tylko CDI i wszystko co ma na końcu CDI to najnowsza najbardziej zaawansowana technika.Co nie ma CDI w nazwie to stara konstrukcja.CDI nie ma np. pompy wtryskowej! 8)

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 03, 2005 10:33 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Troche mieszacie:) Nie wiem dokladnie co kryje sie pod 220 CDI, ale jest tak. CDI w MB oznacza bezposredni wtrysk ON, (TDI Merc 4 Ever jest w VW). Silniki CDI to sa Common Raile. Moga one wystepowac z pompa rotacyjna i pompowtryskiwaczami (o to chodzilo w ostanim poscie M 4 E), moga byc z turbina i bez, ale w MB wszystkie sa chyba z turbina (VW oznacza bez turbiny SDI, a turbo TDI). 2,9 jest natomiast silnikiem z komorami wstepnymi, nie wiem czy jest w nim pompa rzedowa, czy rotacyjna (co miales na mysli M4E piszac zwykla:)?). CDI weszly w MB w 1997 roku, wczesniej byly silniki z komorami wstepnymi w wersji wolnossacej (bez turbo) i doladowane (turbo).

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 03, 2005 10:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
Moze inaczej CDI common rail to poprostu listwa wysokocisnieniowa w ktorej panuje wysokie cisnienei o wiele wyższe niz w zwyklym wtrysku. Co powoduje lepsza kulture pracy lepsze osiagi mniejsze zuzycie paliwa ..

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex
Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex
Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek

Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 03, 2005 10:59 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
Cytuj:
na zwykłej pompie wtryskowej (tylko sterowana elektronicznie)
Który z diesli MB otrzymał elektronikę jako pierwszy?

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 03, 2005 11:01 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Piszac ze zwykła maiłem na mysli ze jest tam wogole :lol: bo jest i od tych ze 124 na linke to rozni sie tym ze jest dołozona elektronika sterujaca.Za cholere nie pamietam czy to sa rotacyjne czy żędowe te pompy.....To ze nazwa TDI jest opatentowane tylko dla VW to wiem-ale ten 2,9 TD z okulara czy sprintera to faktycznie ma prawo byc nazywany TDI poniewaz ma bezposredi wtrysk....Ogolnie wszystkie starsze maja pompe wtryskowa (jaka by nie była)A CDI to kosmiczna technologia z szyna paliwowa i rozne cuda na kiju :lol: Dobrze to chodzi ale wrazliwe na jakosc paliwa i kosztowne w naprawie [szalone]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 03, 2005 11:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
Cytacik z danymi..


"Przejmując prawa produkcji Bosch nadał nowemu rozwiązaniu, zaczerpniętą z języka angielskiego, nazwę common-rail. Oznacza ona wspólną szynę, listwę (rail = szyna). Firmy stosujące to rozwiązanie nazywają je różnie, np. Peugeot posługuje się literami HDi będącymi skrótem od "High pressure Direct injection", czyli wysokociśnieniowe sterowanie wtryskiem, a Mercedes - CDI (Common-rail Direct-Injection).

Przypomnijmy, że w klasycznym układzie zasilania jest pompa wtryskowa wytwarzająca ciśnienie ok. 900 barów. Napędzana jest mechanicznie od wału korbowego silnika i bezpośrednio tłoczy paliwo do wtryskiwaczy poszczególnych cylindrów. Tym samym kąt wyprzedzenia wtrysku nie jest regulowany.

Inaczej jest w systemie common-rail. Nie ma wyżej wymienionej pompy wtryskowej, a silnik napędza wysokociśnieniową pompę, która tłoczy paliwo do szyny, listwy, kolektora, akumulatora lub nazywanego jeszcze magistralą przewodu - wspólnego dla wszystkich cylindrów. W przewodzie tym jest utrzymywane ciśnienie do 1350 barów, niezależnie od prędkości obrotowej i obciążenia silnika. Dopiero z tego przewodu paliwo jest rozdzielane do wtryskiwaczy wyposażonych w szybko działające zawory elektromagnetyczne i wtryskiwane do komory spalania.

Z nieosiągalną dotychczas precyzją, dzięki sterowaniu elektronicznemu, utrzymywany jest na stałym poziomie moment wtrysku, czas jego trwania oraz dawka wtryskiwanego paliwa. Konstruktor silnika może dowolnie kształtować przebieg wtrysku, a więc jego wyprzedzenie lub opóźnienie.

Dodatkową zaletą systemu common-rail jest tzw. wtrysk pilotowy (wstępny), w mikrosekundowym czasie, tuż przed wtryskiem zasadniczym. Jego zadaniem jest wstępne nagrzanie przestrzeni spalania. W ten sposób następuje szybszy zapłon mieszanki, powolniejszy wzrost ciśnienia i temperatury. Przy spalaniu jest niższy poziom hałasu, nawet od wytwarzanego przez silniki z komorą wstępną. Ważnymi zaletami są; małe zużycie paliwa i małe wydzielanie spalin.

System common-rail wywołał prawdziwą rewolucję w silnikach wysokoprężnych. Zwłaszcza w zastosowaniu do samochodów osobowych. Silniki te pracują równo, wyjątkowo ekonomicznie, są dynamiczne i tylko na krótko przy uruchomieniu słyszymy "klekoczącego" diesla. Jego odgłosy już po chwili podobne są do silników benzynowych. Bardzo ważne jest też, że rozruch takiego silnika nie stwarza kłopotu.

Silniki diesla z systemem zasilania common-rail stosują już znani producenci samochodów osobowych i dostawczych, również i ciężarowych. M.in. FIAT, Peugeot, Citroën, Mercedes, BMW i Rover."
autor Zdzisław Podbielski

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex

Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex

Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek



Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 04, 2005 8:28 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2003 10:09 pm
Posty: 761
Lokalizacja: Szczecin
900 barów?? :o to dlaczego wtyskiwacze otwieraja sie od 100 do 140*?

*tak jest w OM 602

_________________
W168 A160 CDI -Biedronka alias Pryszcz
VW Golf mk4 - golf


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 04, 2005 9:08 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
Opis poszczególnych generacji Common-raila
Common rail

To układ wtryskowy silnika wysokoprężnego, w którym wtryskiwacze są sterowane elektrycznie, a komputer decyduje o ilości wtryskiwanego paliwa. Nazwa common rail (ang. dosłownie wspólna szyna) pochodzi od głównej magistrali podającej paliwo jednocześnie do wszystkich wtryskiwaczy, dokładnie tak, jak to się dzieje w silnikach benzynowych. Wtrysk common rail po raz pierwszy pojawił się na rynku w 1997 roku (Alfa Romeo 156 JTD). Ciśnienie wtrysku rzędu 1350 barów.

Common rail II generacji

W 2000 roku zmodernizowano układ common rail, wprowadzając technikę wtrysku wielofazowego: główna dawka paliwa poprzedzona zostaje porcją pilotującą, dzięki czemu w cylindrze znacznie łagodniej narasta ciśnienie i w efekcie silnik jest cichszy, ma bardziej miękką pracę. Jeden wtrysk może się składać nawet z siedmiu dawek. Takie rozwiązanie ma np. produkowany w Bielsku-Białej silnik 1.3 Multijet. Ciśnienie wtrysku w układach drugiej generacji zostało podniesione do 1600 barów.

Common rail III generacji

Pojawił się na rynku w 2003 roku i różni się od poprzednich układów wtryskowych zastosowaniem piezokrystalicznych wtryskiwaczy, które cechuje reakcja znacznie szybsza niż w wypadku tradycyjnych, elektromagnetycznych. Pozwoliło to zredukować poziom emisji szkodliwych składników spalin nawet o 20%. Taki układ wtryskowy stosowany jest np. w silnikach Audi A6 3.0 TDI. Trwają prace nad czwartą generacją, która pozwoli jeszcze obniżyć poziom zanieczyszczenia spalin dzięki doskonalszemu sterowaniu i podniesieniu ciśnienia wtrysku. Taki silnik będzie produkowany przez Toyotę w fabryce, która powstała w Polsce (2.0 D-4D Clean Power 180 KM).

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex

Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex

Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek



Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 04, 2005 3:01 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
tak jest i wtryski takiej tojoty sa takie precyzyjne i wymagaja tak dobrego paliwa ze najpewniej aka Tojota juz po pierwszym tankowaniu bedzie w Serwisie :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: nie to co W 115/123/124 frytka w zbiorniku i chasa..Precz z CDI [zlosnik] ;) [cool]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 04, 2005 3:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2003 10:09 pm
Posty: 761
Lokalizacja: Szczecin
Cytuj:
Precz z CDI


nie pluj na postęp = nieunikniony
kiedyś stare baby pluły na żarówki :D [zlosnik]

_________________
W168 A160 CDI -Biedronka alias Pryszcz
VW Golf mk4 - golf


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 04, 2005 5:03 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Zartuje..ale wkuza mnie to ze ta nowa technika jest taka mało trwała.Zacierajace sie pompy i wtryski psuja opinie MB....OOO słuchałem dzisiaj W 210 270 CDI 2001 r-dzwiekowo to silnik zadna rewelacja-ładniej chodzi zdrowe 250 D lub 300D z 124.Ale podobno w trasie pali koło 6 .5 litra. Z automatem!!!!!! (5 Gang [cool] )

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl