MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

MB 124 230 COPUE - NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=13549
Strona 1 z 2

Autor:  mr_simon [ wt sie 02, 2005 3:29 pm ]
Tytuł:  MB 124 230 COPUE - NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ?

Przy zakupie? [zlosnikz]

Zamierzam kupić MB 124 230 COUPE i na co mam zwrócić uwagę przy zakupie.
Auto będę kupował w Niemczech bo wiadomo jak jest tam eksloatowane. Od którego roku najlepiej kupić, tak, żeby nie mieć z nim problemów. Auto będę przerabiał na gaz, mam dobrego gazowanika, czy auto dobrze znosi gaz? Czy warto kupować tę pojemność czy lepiej większą? Na co konktetnie zwrócić uwagę?

Autor:  VALENTINE123 [ wt sie 02, 2005 4:03 pm ]
Tytuł: 

Po pierwsze ,jeżeli chcesz gazować auto to daruj sobie auta z mechanicznym wtryskiem ,bierz z wtryskiem elektronicznym ,które weszły po 92r ,tzn 220,280,320.Można do takiego auta założyć instalację wtrysku gazu-sekwencja i chodzi to bardzo dobrze. Koszt za 4 cylindry ok. 3500zł.Brat miał 230TE z gazem i teraz ma E220T z sekwencją i różnica jest kolosalna .Spalanie w trasie teraz wyszło 10,7 przy jeździe do 130km/godz ,nie ma ,,strzałów'' ,dużo lepsza kultura pracy ,nie ma falowania obrotów,gaśniecia na wolnych obrotach ect.

Autor:  Wookee [ wt sie 02, 2005 7:43 pm ]
Tytuł: 

mr_simon pisze:
na co mam zwrócić uwagę


Na to co zawsze:
1. VIN & wypas
2. Stopień zużycia a deklarowany przebieg
3. Ilość betonu
4. Stan podwozia, silnika, działanie gadgetów

Im więcej sprawdzisz, tym mniej się zdziwisz :D

Słabe miejsca blacharskie W124 były omawiane np. w wątku Sebiana o remoncie Szarej Eminencji. Nie przypuszczam, żeby CE się bardzo różniło.

mr_simon pisze:
Czy warto kupować tę pojemność czy lepiej większą?

Moim zdaniem, większą - silniki benzynowe zaczynają się od 6 cylindrów :D

mr_simon pisze:
czy auto dobrze znosi gaz?

Poczytaj, co Ci VALENTINE123 napisał i przemyśl. O gazie było sporo na forum.
Osobiście prowadziłem/jeździłem samochodami z każdą generacją i od III w górę wyglądało to już sympatycznie - takie zdanie prywatne niefachowca. Może psychologia cy cuś? :D

Autor:  220CE [ wt sie 02, 2005 11:09 pm ]
Tytuł: 

[quote="VALENTINE123"][b]Po pierwsze ,jeżeli chcesz gazować auto to daruj sobie auta z mechanicznym wtryskiem ,bierz z wtryskiem elektronicznym ,które weszły po 92r ,tzn 220,280,320.

W CE od 09.92 byly silniki 2.0,2.2,3.2 silnika 2.8 nie bylo :D

Autor:  220CE [ wt sie 02, 2005 11:16 pm ]
Tytuł:  Re: MB 124 230 COPUE - NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ?

mr_simon pisze:
Przy zakupie? [zlosnikz]

Zamierzam kupić MB 124 230 COUPE i na co mam zwrócić uwagę przy zakupie.
Auto będę kupował w Niemczech bo wiadomo jak jest tam eksloatowane. Od którego roku najlepiej kupić, tak, żeby nie mieć z nim problemów. Auto będę przerabiał na gaz, mam dobrego gazowanika, czy auto dobrze znosi gaz? Czy warto kupować tę pojemność czy lepiej większą? Na co konktetnie zwrócić uwagę?


Osobiscie proponujje 220 a nie 230 czyli auto od wrzesnia 92 motor przyjazny w eksploatacji nawet na benzynie ( ja nie uznaje gazu ) moj 220 pali w miescie 10l przy umiarkowanej jezdzie ,jesli chcesz duzo mocy to 320 ale pamietaj by mial ASD bo to auto potrafi oszukac na sliskim
Wazne wyposazenie !!! lepiej z jedna poduchą bo schowek sie przydaje ;)
4 szyby elektryczne ,koniecznie bo auto sie pieknie prezentuje ze spuszczonymi a jak z tylu bedziesz mial wiatraki na boczkach to nigdy ich nie uzyjesz ;)
Mechanowtryski czyli starsze (dla coupe 2.0,2.3,3.0 ) nie lubia gazu :/
Wiec pelno-wtryskowe sa lepsze

Autor:  mr_simon [ śr sie 03, 2005 3:01 pm ]
Tytuł: 

Czyli podsumowaując:
1. Kupić po 92r.
2. Pojemność 2.2 jeśli do gazu
3. Pełna elektryka
4. Jedna poduszka

Dzięki serdeczne wszystkim za wskazówki
pozdrawiam!

Autor:  mr_simon [ czw sie 04, 2005 11:41 am ]
Tytuł: 

Przeglądam ogłoszenia ;)

Co sądziecie o silniku 2.0? Czy warto go brać pod uwagę (będzie do gazu), czy lepiej pozostać przy 2.2?

Autor:  VALENTINE123 [ czw sie 04, 2005 6:02 pm ]
Tytuł: 

Ten silnik 2,0 16V też dobrze nadaje się go gazu ,bo to ta sama rodzina silników M111,ale ja bym brał ten 2,2 bo więcej koni (150) a żużycie paliwa odrobinę większe niż w 2,0 .

Autor:  mr_simon [ czw sie 04, 2005 10:37 pm ]
Tytuł: 

I wszystko jasne! [zlosnikz]

Autor:  220CE [ czw sie 04, 2005 11:07 pm ]
Tytuł: 

Zużycie podobne ,2.2 nie potrzebuje byc tak krecona by osiagnac to samo co 2.0 ,roznice sa do pominiecia.
2.0 wydaje sie byc ciut za slaba ma 136KM a to jest ciezki samochodzik :lol:

Autor:  mr_simon [ wt sie 09, 2005 8:59 am ]
Tytuł: 

Wookee pisze:
mr_simon pisze:
3. Ilość betonu


O co chodzi z tą ilością betonu? Szpachel? [zlosnikz]

Autor:  mr_simon [ wt sie 30, 2005 9:25 am ]
Tytuł: 

Jeszcze takie pytanko od jakiej pojemności zaczynały się silniki w układzie V w tych autach?

Autor:  Wookee [ wt sie 30, 2005 9:30 am ]
Tytuł: 

mr_simon pisze:
silniki w układzie V w tych autach

Nie występowały fabrycznie.

Autor:  lukasz 200 [ wt sie 30, 2005 11:57 am ]
Tytuł: 

To ciekawe bo cabrio i sedany są z V8.Coupe w sumie najbardziej usportowiony a kończy się na 3200.
Co do cabrio osobiście widuje dwie sztuki prawie codziennie ale
nie jestem do końca pewien czy tak wychodziły z fabryki.

Autor:  Wookee [ wt sie 30, 2005 12:06 pm ]
Tytuł: 

Z tego co pamiętam, to oficjalnie
lukasz 200 pisze:
najbardziej usportowiony

jest E 36 AMG, a z czysto seryjnych faktycznie 320.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/