MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
długie i powolne poprawianie stanu SEC'a https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=13294 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | traqutor [ pt lip 15, 2005 2:47 pm ] |
Tytuł: | długie i powolne poprawianie stanu SEC'a |
Nic ostatnio nie pisze tylko czytam i czytam , ponieważ sporo prac zostało zakończonych to podzielę się swoimi doświadczeniami … a sporo do zrobienia to popytam trochę Zrobione Silnik: Pytałem tu onegdaj o szarpanie na biegu jałowym, wymiana łańcucha rozrządu pomogła w stopniu największym, do tego regulacja składu mieszanki(podobno powinno się to regulować co 40kkm) no i ustawienie zapłonu. Zastanawiam się jeszcze nad wymianą plastikowych prowadnic łańcucha i sprawdzeniem napinacza. Właściwie z obrotami na jałowym jest już idealnie ale jeszcze zmieniłbym te plastiki mają już swoje 22 lata no i przebieg znany za bardzo nie jest. Innym niepokojącym objawem było dziwne zachowanie się wskazówki ciśnienia oleju. Przy zapalaniu słychać było wyraźne „siorbnięcie”. Na zimnym silniku ciśnienie oleju było ok 3 po nagrzaniu na wolnych obrotach spadało sobie do 1,5 i ok ale po dodaniu gazu ruszeniu i uzyskaniu stałej prędkości ledwo dochodziło do 2.0 a dalsze dodawanie gazu jeszcze pogarszało sytuacje... winną okazała się wgnieciona miska olejowa (zaleta niskiego zawieszenia:-/) i pocięty adapter smoka pompy oleju. Taka gumowa końcówka z siateczką koszt niewielki prostowanie miski koszt żaden a efekt ciśnienie smarowania 3.0 po nagrzaniu lekko spada ale tylko na wolnych obrotach. Przy okazji wymyta miska, zalany nowy olej ma teraz piękny bursztynowy kolor nawet po przejechaniu z w-wa 3miasto i z powrotem:-) Zawieszenie: wymienione sworznie, końcówki drążków kierowniczych i reakcyjnych, sprężyny na dłuższe plus podkładki gumowe do tego ustawianie geometrii w poleconym przez Sebiana na forum serwisie Brolera na Targówku. Autko prowadzi się bez porównania lepiej niemal rewelacyjnie mimo że jest jeszcze niewielki luz na przekładni kierownicy… ale może tak ma być? ![]() Do zrobienia Amorki: tył się kończy jakie zapodać? (czy niesprawny amortyzator może być przyczyną drgań podobnych to tych kiedy jedzie się z nie wyważonym kołem? Drgania te występują czasem przy 150 160km/h i są bardzo wyraźne koła były wyważone i pompowane) Pompa wspomagania: chyba lekko się poci na osi koła napędowego to chyba da się jakoś zaleczyć bez wymiany pompy? Przy okazji wymiana oleum tam gdzieś powinien być filtr ale gdzie? Blacharka: Góra środek ok. nawet bardzo dobrze dół cały do zrobienia dużo małych ognisk rudej Automat: Sporo cieknie gdzieś na łączeniu skrzyni z silnikiem likwidacja wycieku to plan na najbliższe dni i tu kilka pytań. Czy wyciągać silnik ze skrzynią czy samą skrzynię co warto przy okazji sprawdzić na co zwrócić uwagę jakieś zagwozdki? Wszelkie rady, porady bardzo mile widziane? Wyciągałem już kilka skrzyń manualnych z różnych pojazdów automatu jeszcze nie. Zastanawiam się czy nie wymienić od razu simeringu na wale silnika niby nie cieknie ale skoro skrzynia będzie zwalona to przy okazji nie zaszkodziłoby chyba? No dobra dość jak na jeden rzut:-) |
Autor: | lukasz 200 [ pt lip 15, 2005 7:33 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Pompa wspomagania: chyba lekko się poci na osi koła napędowego to chyba da się jakoś zaleczyć bez wymiany pompy? Przy okazji wymiana oleum tam gdzieś powinien być filtr ale gdzie?
Opieram się na 123,więc pompa ma filtr wewnątrz. Cieknie z powodu uszkodzonego uszczelniacza na wałku koła pasowego. Jest to gdzieś dokładnie opisane na forum,nawet jest schemat całej pompy.Raczej nie od 126 ale napewno Ci pomoże. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |