MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 22, 2025 8:05 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lip 15, 2005 2:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 14, 2005 11:30 am
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Nic ostatnio nie pisze tylko czytam i czytam , ponieważ sporo prac zostało zakończonych to podzielę się swoimi doświadczeniami … a sporo do zrobienia to popytam trochę

Zrobione
Silnik: Pytałem tu onegdaj o szarpanie na biegu jałowym, wymiana łańcucha rozrządu pomogła w stopniu największym, do tego regulacja składu mieszanki(podobno powinno się to regulować co 40kkm) no i ustawienie zapłonu. Zastanawiam się jeszcze nad wymianą plastikowych prowadnic łańcucha i sprawdzeniem napinacza. Właściwie z obrotami na jałowym jest już idealnie ale jeszcze zmieniłbym te plastiki mają już swoje 22 lata no i przebieg znany za bardzo nie jest.
Innym niepokojącym objawem było dziwne zachowanie się wskazówki ciśnienia oleju. Przy zapalaniu słychać było wyraźne „siorbnięcie”. Na zimnym silniku ciśnienie oleju było ok 3 po nagrzaniu na wolnych obrotach spadało sobie do 1,5 i ok ale po dodaniu gazu ruszeniu i uzyskaniu stałej prędkości ledwo dochodziło do 2.0 a dalsze dodawanie gazu jeszcze pogarszało sytuacje... winną okazała się wgnieciona miska olejowa (zaleta niskiego zawieszenia:-/) i pocięty adapter smoka pompy oleju. Taka gumowa końcówka z siateczką koszt niewielki prostowanie miski koszt żaden a efekt ciśnienie smarowania 3.0 po nagrzaniu lekko spada ale tylko na wolnych obrotach. Przy okazji wymyta miska, zalany nowy olej ma teraz piękny bursztynowy kolor nawet po przejechaniu z w-wa 3miasto i z powrotem:-)

Zawieszenie: wymienione sworznie, końcówki drążków kierowniczych i reakcyjnych, sprężyny na dłuższe plus podkładki gumowe do tego ustawianie geometrii w poleconym przez Sebiana na forum serwisie Brolera na Targówku. Autko prowadzi się bez porównania lepiej niemal rewelacyjnie mimo że jest jeszcze niewielki luz na przekładni kierownicy… ale może tak ma być? ;)

Do zrobienia
Amorki: tył się kończy jakie zapodać? (czy niesprawny amortyzator może być przyczyną drgań podobnych to tych kiedy jedzie się z nie wyważonym kołem? Drgania te występują czasem przy 150 160km/h i są bardzo wyraźne koła były wyważone i pompowane)
Pompa wspomagania: chyba lekko się poci na osi koła napędowego to chyba da się jakoś zaleczyć bez wymiany pompy? Przy okazji wymiana oleum tam gdzieś powinien być filtr ale gdzie?
Blacharka: Góra środek ok. nawet bardzo dobrze dół cały do zrobienia dużo małych ognisk rudej
Automat: Sporo cieknie gdzieś na łączeniu skrzyni z silnikiem likwidacja wycieku to plan na najbliższe dni i tu kilka pytań. Czy wyciągać silnik ze skrzynią czy samą skrzynię co warto przy okazji sprawdzić na co zwrócić uwagę jakieś zagwozdki? Wszelkie rady, porady bardzo mile widziane? Wyciągałem już kilka skrzyń manualnych z różnych pojazdów automatu jeszcze nie. Zastanawiam się czy nie wymienić od razu simeringu na wale silnika niby nie cieknie ale skoro skrzynia będzie zwalona to przy okazji nie zaszkodziłoby chyba?
No dobra dość jak na jeden rzut:-)

_________________
traqutor
DB126 SEC M117 '83 (Paint 172) output 231hp@4750/min, torque 405Nm@3000/min


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 15, 2005 7:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 06, 2005 4:44 pm
Posty: 504
Lokalizacja: Zgorzelec
Cytuj:
Pompa wspomagania: chyba lekko się poci na osi koła napędowego to chyba da się jakoś zaleczyć bez wymiany pompy? Przy okazji wymiana oleum tam gdzieś powinien być filtr ale gdzie?


Opieram się na 123,więc pompa ma filtr wewnątrz.
Cieknie z powodu uszkodzonego uszczelniacza na wałku koła pasowego.
Jest to gdzieś dokładnie opisane na forum,nawet jest schemat
całej pompy.Raczej nie od 126 ale napewno Ci pomoże.

_________________
123 200 1982


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl