MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 22, 2025 5:17 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr cze 08, 2005 10:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 24, 2005 7:52 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Śląsk
Witam, tak jak juz kiedyś pisałem mam pewien problem w nivo w W126 560 SEL. Nie można opuścić auta, pompa cały czas "nabija" olej do tych teleskopów, "to coś" (chyba to się nazywa rozdzielacz, taki ze zbiorniczkiem oleju do nivo) reaguje na to jak podciągam linke ale nic nie daje. Czy ma ktos jakiś pomysł co sie mogło stać?? Gdyby były możliwe bardziej szczegółowe schematy całego rozkładu rułek, wogóle całego nivo, (także budowa i działanie teleskopów) byłbym bardzo wdzięczny. Wcześniej dostałem kilka schematów ale one są troche nieszczegółowe (ale bardzo dziękuje za nie).

Autko ma nivo na 4 koła, silnik V8, 5600ccm.
nr nivo w kodzie Vin to 215 (hydropneumatic suspension with automatic level lowering device and controlled damping (с 01.01.1986 по 30.11.1991))

Przepraszam jeżeli kogoś uraziłem złym nazewnictwem:)

Z góry dziekuje i pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 08, 2005 11:59 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1723
Oto kilka schematów poglądowych zawieszenia hydropneumatycznego dla 126 560SEl ,kod wyposażenia 215.
Schemat 1
Informacja o wysokości auta z przodu jest brana z położenia przedniego stabilizatora 518 ,poprzez drzwignię 529 (na niej pewnie jest regulacja poziomu) do zaworu (centralki) 536.

Obrazek

Schemat 2
To samo co na 1 tylko dla tylniej osi.

Obrazek

Schemat 3
548-grucha (akumulator ciśnienia)
557-centralny akumulator ciśnienia
500-siłownik hydropneumatyczny przedni

Obrazek

Schemat 4
506-siłownik hydropneumatyczny tylni
621-tylnia grucha

Obrazek

Schemat 5
632-zbiornik oleju
637-zawór
639-zawór regulator ciśnienia

Obrazek

Schemat 6

Obrazek

Schemat nr 7

Obrazek

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 09, 2005 2:49 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Niestety w Polsce malo kto umie to naprawic. Chyba najlepiej byloby udac sie do Niemiec.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 09, 2005 2:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 24, 2005 7:52 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Śląsk
Super właśnie o takie cos mi chodziło!! :) Ja będę próbował sam coś z tym zrobić. Zamierzam zrobić kapitalke mojemu SEL`u i przy okazji wymienić wszystkie rułeczki z zawieszenia na nowe (tamte są z leksza pordzewiałe). Nie wiem jeszcze do czego jest taka rzecz która znajduje sie po lewej stronie silnika w pobliżu lampy (koło webasto). To jest chyba nr 717 na schemacie 6.
Mam także taką małą prośbe do Valentine, gdyby była możliwość przesłania co oznaczają te numerki szczegółowo to byłbym wdzięczny. Chyba że sprawia to dużo kłopotu to nie ma sprawy.


Mitu pisze:
Niestety w Polsce malo kto umie to naprawic. Chyba najlepiej byloby udac sie do Niemiec.


Powiem ci szczerze że gdybym miał dać to do niemiec do mechaników to wolałbym wyrzucić wszystko i wstawić tradycyjne zawieszenie (spręzyny, amortyzatory itp.). W sumie zawieszenie hydrauliczne to jest pewien luksus, ale jak wiadomo w Niemczech koszt napraw jest ogromny! :-? I myśle że gdybym w razie czego zamontował tradycyjne zawieszenie to wykosztowało by mnie to dużo mniej.

Jeżeli macie jeszcze jakieś schematy, przesyłajcie, pozdrawiam!

_________________
Mieczysław W124 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 09, 2005 7:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1723
GrześMoto pisze:
To jest chyba nr 717 na schemacie 6.
Mam także taką małą prośbe do Valentine, gdyby była możliwość przesłania co oznaczają te numerki szczegółowo to byłbym wdzięczny. Chyba że sprawia to dużo kłopotu to nie ma sprawy.


717 -solenoid valve ,czyli zawór ,a raczej elektrozawór.Napisz o które numery chodzi to zrobię opis części.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO

MB artykuły prasowe cz1

MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 09, 2005 8:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 24, 2005 7:52 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Śląsk
hmmmm... 713 schemat 6; reszte tak miej więcej można się domyślić ( a nie chce Ci robić kłopotu). Nie wiesz może czy ta pompa i całe nivo ma jakieś bezpieczniki?? Ten elektrozawór może blokuje ten olej przez to mi tył auta nie opada... ??!!

_________________
Mieczysław W124 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 09, 2005 9:00 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1723
713-switch ,control unit (jednostka sterująca)

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO

MB artykuły prasowe cz1

MB artykuły prasowe cz2


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl