MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 22, 2025 1:37 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt cze 07, 2005 4:42 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
czesc, chciałbym się dowiedzieć z "alternatywnych" ;-) źródeł paru detali.
1) Czy blok jest żaliwny, czy aluminiowy
2) Czy można taki silnik remontować (szlif tulei, czy nabijanie nowych)
3) Czy jeśli silnik był już remontowany to czy tłoki i pierścienie są ponadwymiarowe
4) Czy można zmierzyć czy silnik przechodził już remont
5) I wreszcie: czy zakładając że mam zapieczone piercienie to wymiana tylko ich (bez szlifu tulei) jest "zgodna ze sztuka"
Z góry dzięki, prosiłbym o konkretne odpowiedzi.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: wt cze 07, 2005 5:08 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
and6412 pisze:
czesc, chciałbym się dowiedzieć z "alternatywnych" ;-) źródeł paru detali.
1) Czy blok jest żaliwny, czy aluminiowy
2) Czy można taki silnik remontować (szlif tulei, czy nabijanie nowych)
3) Czy jeśli silnik był już remontowany to czy tłoki i pierścienie są ponadwymiarowe
4) Czy można zmierzyć czy silnik przechodził już remont
5) I wreszcie: czy zakładając że mam zapieczone piercienie to wymiana tylko ich (bez szlifu tulei) jest "zgodna ze sztuka"
Z góry dzięki, prosiłbym o konkretne odpowiedzi.


1. Nie wiem ale chyba potrafisz wzrokowo odróżnić aluminium od żeliwa
2. Każdy silnik można remontować to jak to zrobisz zależy od zasobności portfela i stanu pozostałych elementów silnika( przy dorabianiu tulei twoje tloki muszą być w dobrym stanie), ja preferuje szlif ale koszt nowych tłoków moze byc duży.
3. To zależy jak i co bylo remontowane jezeli byl robiony szlif to zarowno pierścienie jaki i tloki beda ponadwymiarowe.
4. Można jak zdejmiesz głowicę zmierzyć średnice cylindrów i porównać z nominałem, powinno dac się też zauważyć ślady po tulejowaniu.
5. Jezeli gładź cylindra i tłoki sa ok to moim zdaniem wystarczy wymienić pierscienie.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl