MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

W124 300CE
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=12598
Strona 1 z 2

Autor:  kriss [ pt cze 03, 2005 3:53 pm ]
Tytuł:  W124 300CE

Panowie...chętnie usłyszę opinie na temat takiego auta z 1990 roku.Co to za silnik?..

Autor:  Antoni Janikowski [ sob cze 04, 2005 12:00 am ]
Tytuł: 

To jest silnik M103 na wtrysku KE-jetronic. Takie dość dynamiczne autko. Dobrze się gazuje IIgeneracją. Proste w naprawie. Części ogólnodostępne.

Autor:  JareG [ ndz cze 05, 2005 4:08 pm ]
Tytuł: 

Antoni Janikowski pisze:
To jest silnik M103 na wtrysku KE-jetronic.

To jest M104, a nie M103 [hehe]

Cytuj:
Takie dość dynamiczne autko. Dobrze się gazuje IIgeneracją. Proste w naprawie. Części ogólnodostępne.

.. ale jest nieco drozsze w naprawach. Czasami mocno drozsze [hehe]

Autor:  VALENTINE123 [ ndz cze 05, 2005 5:03 pm ]
Tytuł: 

Były dwa rodzaje 300-tek ,300-ka 8 zaworowa to M103 i 300-ka 24 zaworowa to M104.

Autor:  roadrunner [ ndz cze 05, 2005 5:10 pm ]
Tytuł: 

VALENTINE123 pisze:
300-ka 8 zaworowa to M103 .


Raczej 12 zaworowa, Pozatym pisałem ze może to być 300E24V, ale gdyby tak było to pewnie kriss by zaznaczyl że chodzi mu o 24V

Autor:  VALENTINE123 [ ndz cze 05, 2005 5:54 pm ]
Tytuł: 

roadrunner pisze:
Raczej 12 zaworowa,

Tak ,oczywiście 12 zaworowa ,2 zawory na cylinder.

Autor:  JareG [ ndz cze 05, 2005 7:39 pm ]
Tytuł: 

roadrunner pisze:
JareG pisze:
Antoni Janikowski pisze:
To jest silnik M103 na wtrysku KE-jetronic.

To jest M104, a nie M103 [hehe]


Chyba jednak sie mylisz 300 to M103, ale jakoś mnie to nie dziwi.

M104 to 280E 320E i 300E24v

[hehe]
Blad. Valentine wyjasnil, ale powtorze: bylo M103 3.0, i M104 3.0 24v. Jesli chcesz zobaczyc, jak wyglada ten drugi, to Voitass ma w swoim w126 300se cos takiego.. obydwa silniki wystepowaly w c124 wlasnie.
Zas z tego watku i z wypowiedzi Krissa nie wynika, o jaki silnik chodzi.

Autor:  Antoni Janikowski [ ndz cze 05, 2005 8:10 pm ]
Tytuł: 

W 1990 roku było 300CE(silnik M103) i 300CE-24(silnik M104). Kupeta z silnikiem M104 3,0 nazywała się 300CE od października 1992roku.

Autor:  Stawros [ ndz cze 05, 2005 8:22 pm ]
Tytuł: 

Tylko pogroziłem paluszkiem [zlosnik] i mam nadzieję że na tym poprzestaniemy

Autor:  roadrunner [ ndz cze 05, 2005 9:58 pm ]
Tytuł: 

JareG pisze:
Zas z tego watku i z wypowiedzi Krissa nie wynika, o jaki silnik chodzi.


Nie będę powtarzał tego co pisał Antoni w poście pod Twoim, była to chyba dość wyczerpująca odpowiedź.

Autor:  kriss [ ndz cze 05, 2005 11:56 pm ]
Tytuł: 

Dzięki za udział w dyskusji...ta 300 któą jechałem miała silnik na wtrysku mechanicznym, tak więc rozumiem ,że to M103 było....ale ciągnęła nieźle.

Autor:  roadrunner [ pn cze 06, 2005 10:52 am ]
Tytuł: 

kriss pisze:
Dzięki za udział w dyskusji...ta 300 któą jechałem miała silnik na wtrysku mechanicznym, tak więc rozumiem ,że to M103 było....ale ciągnęła nieźle.


Nie zupełnie mechaniczny ten wtrysk. KE-jetronik miał już sterowanie ciśnieniem zasilania elektroniczne a nie jak w K-jetroniku za pomocą tłoczka. Uklad wtryskowy połaczony był już z lambdą i zapłonem. W moim autku (rocznik 86) dziala on rewelacyjnie mimo ze nie zawiele elementów bylo wymienianych-analiza spalin i inne parametry życiowe w normie. [zlosnik]

Autor:  Antoni Janikowski [ pn cze 06, 2005 7:29 pm ]
Tytuł: 

Nie każdy KE ma lambdę, a M104 3,0 też jest na KE.

Autor:  roadrunner [ pn cze 06, 2005 8:34 pm ]
Tytuł: 

Antoni Janikowski pisze:
Nie każdy KE ma lambdę, a M104 3,0 też jest na KE.

Być może nie każdy ale rozmawiamy tu MB. Osobiście sie nie spotkałem bo w sumie w KE nie ma zbyt wiele czujników na podstawie których mógłby ustalać wartość ciśnienia zasilania, a lambda jest chyba najważnijszym więc jeżeli mogłbyś podac jakis przyklad jako ciekawostkę było by miło, kiedyś pisałem prace dyplomową o układach wtryskowych (jakieś milion lat temu :) )i lubię wiedzieć o takich rzeczach.

Autor:  Antoni Janikowski [ pn cze 06, 2005 9:45 pm ]
Tytuł: 

Np. stodziewięćdziesiątki bez katalizatora nie miały lambdy, spotkałem stare W124 300E bez lambdy i katalizatora w oryginale. KE to jest pryszcz, bywały Motronic'i bez lambdy jak np. Vectra A 2,0 16V. Wszelkie jednopunkty miały zawsze lambdę.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/