MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
W124 300CE https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=12598 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | kriss [ pt cze 03, 2005 3:53 pm ] |
Tytuł: | W124 300CE |
Panowie...chętnie usłyszę opinie na temat takiego auta z 1990 roku.Co to za silnik?.. |
Autor: | Antoni Janikowski [ sob cze 04, 2005 12:00 am ] |
Tytuł: | |
To jest silnik M103 na wtrysku KE-jetronic. Takie dość dynamiczne autko. Dobrze się gazuje IIgeneracją. Proste w naprawie. Części ogólnodostępne. |
Autor: | JareG [ ndz cze 05, 2005 4:08 pm ] |
Tytuł: | |
Antoni Janikowski pisze: To jest silnik M103 na wtrysku KE-jetronic. To jest M104, a nie M103 ![]() Cytuj: Takie dość dynamiczne autko. Dobrze się gazuje IIgeneracją. Proste w naprawie. Części ogólnodostępne.
.. ale jest nieco drozsze w naprawach. Czasami mocno drozsze ![]() |
Autor: | VALENTINE123 [ ndz cze 05, 2005 5:03 pm ] |
Tytuł: | |
Były dwa rodzaje 300-tek ,300-ka 8 zaworowa to M103 i 300-ka 24 zaworowa to M104. |
Autor: | roadrunner [ ndz cze 05, 2005 5:10 pm ] |
Tytuł: | |
VALENTINE123 pisze: 300-ka 8 zaworowa to M103 .
Raczej 12 zaworowa, Pozatym pisałem ze może to być 300E24V, ale gdyby tak było to pewnie kriss by zaznaczyl że chodzi mu o 24V |
Autor: | VALENTINE123 [ ndz cze 05, 2005 5:54 pm ] |
Tytuł: | |
roadrunner pisze: Raczej 12 zaworowa,
Tak ,oczywiście 12 zaworowa ,2 zawory na cylinder. |
Autor: | JareG [ ndz cze 05, 2005 7:39 pm ] |
Tytuł: | |
roadrunner pisze: JareG pisze: Antoni Janikowski pisze: To jest silnik M103 na wtrysku KE-jetronic. To jest M104, a nie M103 ![]() Chyba jednak sie mylisz 300 to M103, ale jakoś mnie to nie dziwi. M104 to 280E 320E i 300E24v ![]() Blad. Valentine wyjasnil, ale powtorze: bylo M103 3.0, i M104 3.0 24v. Jesli chcesz zobaczyc, jak wyglada ten drugi, to Voitass ma w swoim w126 300se cos takiego.. obydwa silniki wystepowaly w c124 wlasnie. Zas z tego watku i z wypowiedzi Krissa nie wynika, o jaki silnik chodzi. |
Autor: | Antoni Janikowski [ ndz cze 05, 2005 8:10 pm ] |
Tytuł: | |
W 1990 roku było 300CE(silnik M103) i 300CE-24(silnik M104). Kupeta z silnikiem M104 3,0 nazywała się 300CE od października 1992roku. |
Autor: | Stawros [ ndz cze 05, 2005 8:22 pm ] |
Tytuł: | |
Tylko pogroziłem paluszkiem ![]() |
Autor: | roadrunner [ ndz cze 05, 2005 9:58 pm ] |
Tytuł: | |
JareG pisze: Zas z tego watku i z wypowiedzi Krissa nie wynika, o jaki silnik chodzi.
Nie będę powtarzał tego co pisał Antoni w poście pod Twoim, była to chyba dość wyczerpująca odpowiedź. |
Autor: | kriss [ ndz cze 05, 2005 11:56 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki za udział w dyskusji...ta 300 któą jechałem miała silnik na wtrysku mechanicznym, tak więc rozumiem ,że to M103 było....ale ciągnęła nieźle. |
Autor: | roadrunner [ pn cze 06, 2005 10:52 am ] |
Tytuł: | |
kriss pisze: Dzięki za udział w dyskusji...ta 300 któą jechałem miała silnik na wtrysku mechanicznym, tak więc rozumiem ,że to M103 było....ale ciągnęła nieźle.
Nie zupełnie mechaniczny ten wtrysk. KE-jetronik miał już sterowanie ciśnieniem zasilania elektroniczne a nie jak w K-jetroniku za pomocą tłoczka. Uklad wtryskowy połaczony był już z lambdą i zapłonem. W moim autku (rocznik 86) dziala on rewelacyjnie mimo ze nie zawiele elementów bylo wymienianych-analiza spalin i inne parametry życiowe w normie. ![]() |
Autor: | Antoni Janikowski [ pn cze 06, 2005 7:29 pm ] |
Tytuł: | |
Nie każdy KE ma lambdę, a M104 3,0 też jest na KE. |
Autor: | roadrunner [ pn cze 06, 2005 8:34 pm ] |
Tytuł: | |
Antoni Janikowski pisze: Nie każdy KE ma lambdę, a M104 3,0 też jest na KE.
Być może nie każdy ale rozmawiamy tu MB. Osobiście sie nie spotkałem bo w sumie w KE nie ma zbyt wiele czujników na podstawie których mógłby ustalać wartość ciśnienia zasilania, a lambda jest chyba najważnijszym więc jeżeli mogłbyś podac jakis przyklad jako ciekawostkę było by miło, kiedyś pisałem prace dyplomową o układach wtryskowych (jakieś milion lat temu ![]() |
Autor: | Antoni Janikowski [ pn cze 06, 2005 9:45 pm ] |
Tytuł: | |
Np. stodziewięćdziesiątki bez katalizatora nie miały lambdy, spotkałem stare W124 300E bez lambdy i katalizatora w oryginale. KE to jest pryszcz, bywały Motronic'i bez lambdy jak np. Vectra A 2,0 16V. Wszelkie jednopunkty miały zawsze lambdę. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |