MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

320 CE - opinie na temat silnika
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=12563
Strona 1 z 1

Autor:  Scirocco [ śr cze 01, 2005 6:25 pm ]
Tytuł:  320 CE - opinie na temat silnika

Witam ,

Przeszukalem forum ale nie znalazlem zadnych konkretow na temat tego silnika. Jestem bardzo zainteresowany kupnem Mercedesa w124 320 CE (93-95 rok) mam juz upatrzone kilka egzemplarzy u zachodnich sasiadow.
W gre wchodzi tylko model z silnikiem 3.2 24v (220 koni) polaczony z automatyczna przekladnia i maxymalnych wyposazeniu.

Chcialem uzyskac informacje na temat trwalosci i awaryjnosci tych silnikow , poniewaz jeden egzemplarz ma 230tys przebiegu, oczywiscie mam na oku tez kilka samochodow z mniejszym przebiegiem ok 130-160tys km, ale ta pierwsza wersja jest ponad maxymalnie wyposazona (webasto,navi od Beckera) . I tutaj kieruje pytanie do Mercedes - maniakow , ile taki silnik jeszcze pociagnie ?? i czy warto sie pchac w taki przebieg. Samochod bedzie jezdzil ok. 12-14tys km rocznie , i tylko na Pb 98. Olej bedzie najwyzszej jakosci i zmieniany co 10tys km.

Autor:  laudan [ śr cze 01, 2005 6:46 pm ]
Tytuł:  Re: 320 CE - opinie na temat silnika

To nie jest fiat lub inny tego typu samochodzik. 200tkm to niewiele jak na MB, o ile jest prawdziwy, co i u naszych sasiadow nie jest pewne :-? . Rada do zakupu u zachodnich sasiadow, nawet nie rozwazaj autek od turkow itd, bo z wyposazenia niewiele bedzie dzialac.

Autor:  RobertS [ śr cze 01, 2005 7:36 pm ]
Tytuł: 

Scirocco pisze:
W gre wchodzi tylko model z silnikiem 3.2 24v (220 koni)


No i tu jest problem słyszałem bardzo dużo niepochlebnych opinii na temat tego silnika, w szczegółach nie odpowiem, poprostu niepochlebnych

Autor:  VALENTINE123 [ śr cze 01, 2005 8:20 pm ]
Tytuł: 

Mój brat ma E320T z 96' .Kupił go jak miał 40tyś przebiegu ,teraz ma 200tyś.Co do silnika to jedyną przypadłością jest to ,że lubi polecieć uszczelka pod głowicą po przebiegu 150-200tyś .Początkowo zaczyna się od lekkich wycieków oleju ,potem coraz mocniejszych ,az trzeba wymieniać uszczelkę.Tak było też u brata.Przy jej wymianie mechanik stwierdził ,ze przy przebiegu 200tys silnik jest w stanie idealnym i nie ma śladu żużucia .Także nie bój się przebiegów 200tyś.Drugą wadą tego silnika jest to ,ze ta wersja silnikowa wiele części ma inne niż standartowe wersje np 220 i przy róznych naprawach wychodzą różnice w cenach o 50-100%.Drugi brat ma E220T 93' i ceny części są sporo niższe,np wahacz do 320 to około 1000zł ,gdzie do 220 kosztuje 350zł.Podobnie jest z chłodnicą klimy (odpowiednio 800 i 500zł) itd.Po prostu musisz być przygotowany na droższą eksploatację niż w przypadku mniejszych wersji silnikowych.

Autor:  MMM [ śr cze 01, 2005 9:32 pm ]
Tytuł: 

Dodać jeszcze należy, że do 320 wchodzi 8 literków oliwy, a do 220 około 4,5l [zlosnikz] .
Poza tym, jak się dba o ten motor to jeździ spokojnie ponad 400-500k km.
Spalanie jak na moc - rewelacja (od 9 do 18l/100 w zależności od trybu jazdy), średnie wychodzi około 13-14.

Autor:  Antoni Janikowski [ śr cze 01, 2005 10:15 pm ]
Tytuł: 

W tych M104 to leciały jeszcze w okularach uszczelki pod głowicą. Jakas wada czy cóś :-? Poza tym dobrze się gazu - sekwencją oczywiście [zlosnik]

Autor:  MMM [ śr cze 01, 2005 10:27 pm ]
Tytuł: 

Antoni Janikowski pisze:
W tych M104 to leciały jeszcze w okularach uszczelki pod głowicą. Jakas wada czy cóś :-? Poza tym dobrze się gazu - sekwencją oczywiście [zlosnik]


Ogólnie we wszystkich benzynowych MB lubi sobie uszczelka popuszczać, ale w tych co około 100-150k km trzeba robić.
Przy okazji można sprawdzić w jakim stanie jest reszta silnika [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Czterozaworowe MB bardzo ładnie przyjmują pełnowtryskowe LPG.

Autor:  mojojojo13 [ śr cze 01, 2005 11:40 pm ]
Tytuł: 

w mieście Łuków gdzie przemyt alkocholu i papierosów jeszcze się trzyma koledzy fajkarze napierają właśnie w124t 320 i bardzo sobie chwalą te silniki. kupują z przebiegami 200 tyś a po 2 latach 3 mają przebegi 500 tyś - niejeżdżą na gazie a uszczelki pod głowicami zmieniają co 100 tyś- wcześniej jeździli 300 ale za słabe a 420 ciężko dostać, a ostatnio nawet jak kumpel zwiewał przed policją - rozwalił miske olejową ale i tak przejechał jeszcze 30 km [zlosnik] tylko teraz kupuje nowy silnik- dobre maszyny

Autor:  MMM [ śr cze 01, 2005 11:41 pm ]
Tytuł: 

mojojojo13 pisze:
w mieście Łuków gdzie przemyt alkocholu i papierosów jeszcze się trzyma


LLU :lol: :lol: :lol:

Autor:  mojojojo13 [ śr cze 01, 2005 11:45 pm ]
Tytuł: 

??? taaaaaaaaaaa 8)

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ czw cze 02, 2005 7:16 am ]
Tytuł: 

Wow gangsterzy teraz bujaja sie 124 a nie BMW wszelkiego rodzaju? tu chodzi o pakownosc bagaznika czy o moc silnika i mozliwosc szybkiego przemieszczania sie?

Autor:  MMM [ czw cze 02, 2005 8:05 am ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
Wow gangsterzy teraz bujaja sie 124 a nie BMW wszelkiego rodzaju? tu chodzi o pakownosc bagaznika czy o moc silnika i mozliwosc szybkiego przemieszczania sie?


Chłopaki zawsze lubili szybkie, duże samochody kombi.
Najczęściej jeździli audi S6 z silnikami 2,2 turbo lub 4,2, względnie A6 2,8.
Niektórzy zainwestowali w "technologię" [zlosnik] i przesiedli się na MB z silnikami R6 24v.
Audiki jak jeździły na pusto, to miały strasznie "wyhabrowane" dupki, a w MB ten problem nie isnieje, bo jest NIVO.

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ czw cze 02, 2005 8:29 am ]
Tytuł: 

ta niewidać czy kontabanda jest na pokładzie-poza tym 124 Combi ma takie fajne tajne schowki w bagazniku... Prawda MMM??? :lol: :lol: :lol:

Autor:  MMM [ czw cze 02, 2005 8:34 am ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
ta niewidać czy kontabanda jest na pokładzie-poza tym 124 Combi ma takie fajne tajne schowki w bagazniku... Prawda MMM??? :lol: :lol: :lol:


Ano [zlosnik].
Do tego ciemne szybki i już na mieście jesteś z mafii :lol: :lol: :lol:

Autor:  mojojojo13 [ czw cze 02, 2005 2:59 pm ]
Tytuł: 

teraz służbowe Merce i Audice są trzymane w garażu i wykorzystywane tylko w pracy [zlosnik] a w wolnych chwilach po mieście dumnie suną W210 A6 z silnikami D 8) nie ta era kiedy były przyciemnione szyby i bum bum w radiu

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/