MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
W202 C180 i inne silniki https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=11337 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | uve [ czw mar 31, 2005 4:15 pm ] |
Tytuł: | W202 C180 i inne silniki |
Po pierwsze witam wszystkich bo jestem tu nowy ![]() W niedalekiej przyszlosci planuje zakup swojego pierwszego MB doszedlem do wniosku ze bedzie to W202 C klasa rocznik jakos 94 w zwyz w zaleznosci od ceny. Ale oczywiscie mam pare watpliwosci i pytan oraz nadzieje ze pomozecie mi rozwiac watpliwosci. Myslalem nad C180 tylko pytanie czy w automacie czy manualu, wolalbym w aut. ale kompletnie nie wiem jak to sie przeklada na osiagi czy automat nie bedzie za wolny ? Moze ktos wie jakie jest mniej wiecej przyspieszenie C180 od 0-100km/h z automatem a jakie bez. A moze kupic wiekszy silnik C200 C2200 C2800. Tylko jak to sie ma do spalania bo skoro z tego co wyczytalem C180 potrafi zerzrec 10L to ile C200, C220 ? No i przy spalaniu skrzynia automatyczna tez chyba nie jest bez znaczenia. Pozatym wiem ze sa dwie wersje C180 Esprit i Elegance czym one sie roznia ? Moze ktos z was wie czy podczas produkcji c180 były jakies modyfikacje i np od rocznika 95 jes cos tam innego w karoserii lub innych alementach ? To chyba tyle na razie ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ czw mar 31, 2005 6:58 pm ] |
Tytuł: | |
jejku ile pytan....ale po kolei-1-seria c klasy była od 93r do chyba koło98 roku i tam zeczywiscie sa inne zderzaki lampy itp-delikatny lifting.Co do silnika sporo jest 180 automat i jakos to jezdzi bo to w koncu 122 km-ale lepiej bedzie nabyc 200 lub 220 to sa silniki tej samej generacji i taki silnik bedzie palił praktycznie tyle samo co 180 bo nie bedzie sie tak meczył....Wersji Esprit to ja bym unikał bo ma sportowe niskie i twarde zawieszenie a wiadomo jakie mamy drogi..... ![]() |
Autor: | krzstian [ czw mar 31, 2005 8:30 pm ] |
Tytuł: | |
Od samego początku był classic espirt elegance i sport różnice raczej są niewielkie przynajmniej te stylistyczne , w trakcie I serii około roku 95'/96' zniknęły pomarańczowe migacze z przodu i z tyłu wersji classic i espirt . W wersji elegance jest seryjne wykończenie w drewnie ciekawsze kolory wnętrza i wyposażenie Espirt to taki usportowiony classic a co do tego zawieszenia to nie mam dokładnej wiedzy ale czy obu napewno miał on seryjne wyposażenie ? A może było to AMG C43 ? ![]() |
Autor: | uve [ czw mar 31, 2005 8:41 pm ] |
Tytuł: | |
Poczytalem sobie forum i znalazlem troche niepochlebnych opini na temat C klasy typu "taczka, jezdzi sie jak nie mercedesem, slaby komfort itp" Czy jazde tym samochodem mozna porownac do 190 ? Czy jest to mniej wiecej ten sam poziom konfortu ? Bo mialem okazje jezdzic W201 byl troche zniszczony ale prowadzil sie bardzo fajnie. Czyli rozumiem ze classic to najbiedniejsza wersja, espirt - twarde zawieszenie, elegance - juz inne zawieszenie ?, a sport co posiada takiego inneg ze to sport ? ![]() No i pytanie takie jak C180 to lepiej manual czy automat, czy duza roznica w osiagach ? |
Autor: | krzstian [ czw mar 31, 2005 8:48 pm ] |
Tytuł: | |
Niezapominaj że to forum zabytkowych MB i wielu forumowiczów nierozróżnia plastików a jeżeli rozróżnia to często na niekorzyść MB ![]() ![]() |
Autor: | Grzegi [ czw mar 31, 2005 10:06 pm ] |
Tytuł: | |
uve pisze: Myslalem nad C180 tylko pytanie czy w automacie czy manualu, wolalbym w aut. ale kompletnie nie wiem jak to sie przeklada na osiagi czy automat nie bedzie za wolny ? Moze ktos wie jakie jest mniej wiecej przyspieszenie C180 od 0-100km/h z automatem a jakie bez. A moze kupic wiekszy silnik C200 C2200 C2800. Tylko jak to sie ma do spalania bo skoro z tego co wyczytalem C180 potrafi zerzrec 10L to ile C200, C220 ? No i przy spalaniu skrzynia automatyczna tez chyba nie jest bez znaczenia
Hej !! C180 jakoś sobie radzi. Ja mam niestety z manualem. Co do spalania to M4E ma rację, jak możesz bierz C220, praktycznie niewiele większe spalanie. Jeśli chodzi o spalanie C180, to moje minimalne wyniosło 6,2. A w mieście no cóż (nigdy nie wyjeżdziłem całego zbiornika w mieście, zawsze jakaś trasa wpadała) ale około 10. Przyśpieszenie z automatem 13sek, a bez 12 sek. |
Autor: | kubol [ czw mar 31, 2005 10:33 pm ] |
Tytuł: | |
classic, esprit, elegance i sport to wersje "wyglądowe" a nie wypasu classic - hokeje na zderzakach i frgament listwy na drzwich w kolorze zderzaka, zwykłe klamki i listwy przy oknach chyba w macie, brak drewna - czarny plastik, inne tapicerki elegance - hokeje w chromie, klamki z chromem, wstawki z chromu na listwach bocznych, listwy przy oknach w połysku, drewno w środku - na drzwiach konsoli centralnej i nad deską esprit - obniżone i utwardzone zawiechy, zamiast drewna i plastiku imitacja karbonu (?), krzykliwe tapicerki - nie pamiętam co jeszcze sport- sport co do wypasu to ja mam na przykład classica (srebrny, więc nie widac za bardzo braku chromów tak bardzo jak na ciemnym) z asr, klimą el. szybami, tempomatem (+standard), więc wydaje mi się wersja nie ma tu nic do rzeczy mam 1.8 na automacie i daje rade ![]() na przełomie 95 i 96 była jakaś modyfikacja mała ale nie wiem czego, lifting czyli I/II seria z przełomem 97/98 - dodali 2 poduchy, inne listwy boczne, zderzaki, chyba lampy, bas, dołożyli tapicerki, zmiany we wnętrzu (szczegóły) - np. przyciski od otwierania szyb dwustopniowe, aha avantgarde było w w210 |
Autor: | krzstian [ czw mar 31, 2005 10:46 pm ] |
Tytuł: | |
kubol pisze: classic, esprit, elegance i sport to wersje "wyglądowe" a nie wypasu W pierwszej serii serynie nie było żadnych imitacji , natomiast żeczywiście kolory tapicerki były często krzykliwe co do wypasu to tj w w210 nie miało to przełorzenia na konkretne wyposażenie poza pierdołami stylistycznymi ale zwykle w I serii najlepszy wypas mają Elegance ...Ps odkopałem przed chwilą prospekt w202 ale II seria classic - hokeje na zderzakach i frgament listwy na drzwich w kolorze zderzaka, zwykłe klamki i listwy przy oknach chyba w macie, brak drewna - czarny plastik, inne tapicerki elegance - hokeje w chromie, klamki z chromem, wstawki z chromu na listwach bocznych, listwy przy oknach w połysku, drewno w środku - na drzwiach konsoli centralnej i nad deską esprit - obniżone i utwardzone zawiechy, zamiast drewna i plastiku imitacja karbonu (?), krzykliwe tapicerki - nie pamiętam co jeszcze sport- sport co do wypasu to ja mam na przykład classica (srebrny, więc nie widac za bardzo braku chromów tak bardzo jak na ciemnym) z asr, klimą el. szybami, tempomatem (+standard), więc wydaje mi się wersja nie ma tu nic do rzeczy mam 1.8 na automacie i daje rade ![]() na przełomie 95 i 96 była jakaś modyfikacja mała ale nie wiem czego, lifting czyli I/II seria z przełomem 97/98 - dodali 2 poduchy, inne listwy boczne, zderzaki, chyba lampy, bas, dołożyli tapicerki, zmiany we wnętrzu (szczegóły) - np. przyciski od otwierania szyb dwustopniowe, aha avantgarde było w w210 ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ czw mar 31, 2005 10:52 pm ] |
Tytuł: | |
ta własnie te podziały na clasic elegance to były od E klasy W 210.Tam juz jest to zalezne wersja/wypas.Sporo wiecej ma elegance a Awantgarde to juz odlot-inna atrapa,niebieskie szyby(to mi sie podoba najbardziej!kosmos zadne auto tego nie ma)el składane lustra,najczesciej klimatronik i wszystko co sie da elektryczne,nawet fotele i kierownica! |
Autor: | VALENTINE123 [ czw mar 31, 2005 10:53 pm ] |
Tytuł: | |
kubol pisze: classic, esprit, elegance i sport to wersje "wyglądowe" a nie wypasu
Nie zupełnie .W zależności od wersji zmienia się wypas.Dla przykładu ,poniżej wykaz co było w standarcie dla różnych wersji w 1998r.Ja osobiście brałbym pod uwagę tylko wersję elegance ,dlatego ,ze ma najlepszy wygląd (chrom ,listwy w kolorze nadwozia,w środku drewno orzechowe ,ciekawe kolory tapicerki) .Omijałbym z daleka wersje espirit i sport ,które mają obniżone i utwardzone zawieszenie (taczki).Z silników wybrałbym 200 lub 220 ,180 to za mały silnik -przecież C klasa wazy tylko o 30-40kg mniej niż E klasa z tym samym silnikiem. ![]() |
Autor: | kubol [ pt kwie 01, 2005 7:47 am ] |
Tytuł: | |
VALENTINE123 pisze: Nie zupełnie .W zależności od wersji zmienia się wypas.Dla przykładu ,poniżej wykaz co było w standarcie dla różnych wersji w 1998r.Ja osobiście brałbym pod uwagę tylko wersję elegance ,dlatego ,ze ma najlepszy wygląd (chrom ,listwy w kolorze nadwozia,w środku drewno orzechowe ,ciekawe kolory tapicerki) .Omijałbym z daleka wersje espirit i sport ,które mają obniżone i utwardzone zawieszenie (taczki).Z silników wybrałbym 200 lub 220 ,180 to za mały silnik -przecież C klasa wazy tylko o 30-40kg mniej niż E klasa z tym samym silnikiem.
o właśnie - tego nam było trzeba !! ![]() ![]() |
Autor: | uve [ pt kwie 01, 2005 3:32 pm ] |
Tytuł: | |
Dzieki wszystkim za komentarze mam juz mniej wiecej obraz tego auta. Szczerze to bylem napalony na W124 (sedan lub coupe) w E klasie ale jak sobie posprawdzalem ceny to mi przeszlo. No chyba ze W124 bez E klasy. W koncu stwierdzilem ze W202. A propo gdzie znaduja sie na w202 te oznaczenia classic sport... Bo ogladalem pare na miescie i nigdzie nie widzialem tych napisow, ale cos pamietam ze gdzies widzialem model z oznaczeniem Esprit tylko nie pamietam w ktorym miejscu on byl ![]() Moze wlasiciele C kasy moga powiedziec na co najbardziej zwracac uwage przy zakupie tego auta ? |
Autor: | Grzegi [ pt kwie 01, 2005 3:38 pm ] |
Tytuł: | |
uve pisze: A propo gdzie znaduja sie na w202 te oznaczenia classic sport... Bo ogladalem pare na miescie i nigdzie nie widzialem tych napisow, ale cos pamietam ze gdzies widzialem model z oznaczeniem Esprit tylko nie pamietam w ktorym miejscu on byl
![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |