MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Jaka jest roznica pomiedzy W210 Turbodiesel a CDI ?? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=10859 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Cremek [ czw mar 03, 2005 8:59 pm ] |
Tytuł: | Jaka jest roznica pomiedzy W210 Turbodiesel a CDI ?? |
Witam ! No wlasnie przegladajac ogloszenia trafilem pare razy na wersje ktora na tylnej klapie miala oznaczenie 220 Turbodiesel - jaka jest roznica miedzy tym silnikiem a 220 CDI - czy CDI to tylko zwykly diesel Common Rail bez zadnego doladowania - wydawalo mi sie ze wszystkie nowe motory MB CDI maja turbo... |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ czw mar 03, 2005 9:21 pm ] |
Tytuł: | |
ktos cos podoklejał.... były okulary 220D ale to zwykły diesel,były 2,9 TDI i 300D 24v zwykły i 300 TD 177km.A CDI to juz nowa generacja i 200 220 270 320 400 wszystkie CDI to Comon railowe Diesle z turbina itp |
Autor: | Cremek [ czw mar 03, 2005 9:27 pm ] |
Tytuł: | |
Aha czyli np. jesli ktos ma 2,9 Turbodiesel to jest to motor starszej generacji niz np. 270 CDI ??. Czy sa jakies szczegolne roznice miedzy nimi ?? |
Autor: | krzstian [ czw mar 03, 2005 10:18 pm ] |
Tytuł: | |
chociaż nieznam się na szczegółach technicznych tych silników to wniskuje po różnicy(220D vs 220 CDI czy 290Turbodieslel vs 270CDI) osiągów i spalania na przykładzie w210 sugerują że że są to silniki z innych epok ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ czw mar 03, 2005 10:22 pm ] |
Tytuł: | |
2,9 to starszy motor na zwykłej pompie wtryskowej (tylko sterowana elektronicznie).Moze tak:obecnie sa tylko CDI i wszystko co ma na końcu CDI to najnowsza najbardziej zaawansowana technika.Co nie ma CDI w nazwie to stara konstrukcja.CDI nie ma np. pompy wtryskowej! ![]() |
Autor: | laudan [ czw mar 03, 2005 10:33 pm ] |
Tytuł: | |
Troche mieszacie:) Nie wiem dokladnie co kryje sie pod 220 CDI, ale jest tak. CDI w MB oznacza bezposredni wtrysk ON, (TDI Merc 4 Ever jest w VW). Silniki CDI to sa Common Raile. Moga one wystepowac z pompa rotacyjna i pompowtryskiwaczami (o to chodzilo w ostanim poscie M 4 E), moga byc z turbina i bez, ale w MB wszystkie sa chyba z turbina (VW oznacza bez turbiny SDI, a turbo TDI). 2,9 jest natomiast silnikiem z komorami wstepnymi, nie wiem czy jest w nim pompa rzedowa, czy rotacyjna (co miales na mysli M4E piszac zwykla:)?). CDI weszly w MB w 1997 roku, wczesniej byly silniki z komorami wstepnymi w wersji wolnossacej (bez turbo) i doladowane (turbo). |
Autor: | wiedzmin [ czw mar 03, 2005 10:37 pm ] |
Tytuł: | |
Moze inaczej CDI common rail to poprostu listwa wysokocisnieniowa w ktorej panuje wysokie cisnienei o wiele wyższe niz w zwyklym wtrysku. Co powoduje lepsza kulture pracy lepsze osiagi mniejsze zuzycie paliwa .. |
Autor: | krzstian [ czw mar 03, 2005 10:59 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: na zwykłej pompie wtryskowej (tylko sterowana elektronicznie) Który z diesli MB otrzymał elektronikę jako pierwszy?
|
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ czw mar 03, 2005 11:01 pm ] |
Tytuł: | |
Piszac ze zwykła maiłem na mysli ze jest tam wogole ![]() ![]() ![]() |
Autor: | wiedzmin [ czw mar 03, 2005 11:19 pm ] |
Tytuł: | |
Cytacik z danymi.. "Przejmując prawa produkcji Bosch nadał nowemu rozwiązaniu, zaczerpniętą z języka angielskiego, nazwę common-rail. Oznacza ona wspólną szynę, listwę (rail = szyna). Firmy stosujące to rozwiązanie nazywają je różnie, np. Peugeot posługuje się literami HDi będącymi skrótem od "High pressure Direct injection", czyli wysokociśnieniowe sterowanie wtryskiem, a Mercedes - CDI (Common-rail Direct-Injection). Przypomnijmy, że w klasycznym układzie zasilania jest pompa wtryskowa wytwarzająca ciśnienie ok. 900 barów. Napędzana jest mechanicznie od wału korbowego silnika i bezpośrednio tłoczy paliwo do wtryskiwaczy poszczególnych cylindrów. Tym samym kąt wyprzedzenia wtrysku nie jest regulowany. Inaczej jest w systemie common-rail. Nie ma wyżej wymienionej pompy wtryskowej, a silnik napędza wysokociśnieniową pompę, która tłoczy paliwo do szyny, listwy, kolektora, akumulatora lub nazywanego jeszcze magistralą przewodu - wspólnego dla wszystkich cylindrów. W przewodzie tym jest utrzymywane ciśnienie do 1350 barów, niezależnie od prędkości obrotowej i obciążenia silnika. Dopiero z tego przewodu paliwo jest rozdzielane do wtryskiwaczy wyposażonych w szybko działające zawory elektromagnetyczne i wtryskiwane do komory spalania. Z nieosiągalną dotychczas precyzją, dzięki sterowaniu elektronicznemu, utrzymywany jest na stałym poziomie moment wtrysku, czas jego trwania oraz dawka wtryskiwanego paliwa. Konstruktor silnika może dowolnie kształtować przebieg wtrysku, a więc jego wyprzedzenie lub opóźnienie. Dodatkową zaletą systemu common-rail jest tzw. wtrysk pilotowy (wstępny), w mikrosekundowym czasie, tuż przed wtryskiem zasadniczym. Jego zadaniem jest wstępne nagrzanie przestrzeni spalania. W ten sposób następuje szybszy zapłon mieszanki, powolniejszy wzrost ciśnienia i temperatury. Przy spalaniu jest niższy poziom hałasu, nawet od wytwarzanego przez silniki z komorą wstępną. Ważnymi zaletami są; małe zużycie paliwa i małe wydzielanie spalin. System common-rail wywołał prawdziwą rewolucję w silnikach wysokoprężnych. Zwłaszcza w zastosowaniu do samochodów osobowych. Silniki te pracują równo, wyjątkowo ekonomicznie, są dynamiczne i tylko na krótko przy uruchomieniu słyszymy "klekoczącego" diesla. Jego odgłosy już po chwili podobne są do silników benzynowych. Bardzo ważne jest też, że rozruch takiego silnika nie stwarza kłopotu. Silniki diesla z systemem zasilania common-rail stosują już znani producenci samochodów osobowych i dostawczych, również i ciężarowych. M.in. FIAT, Peugeot, Citroën, Mercedes, BMW i Rover." autor Zdzisław Podbielski |
Autor: | gorex [ pt mar 04, 2005 8:28 am ] |
Tytuł: | |
900 barów?? ![]() *tak jest w OM 602 |
Autor: | wiedzmin [ pt mar 04, 2005 9:08 am ] |
Tytuł: | |
Opis poszczególnych generacji Common-raila Common rail To układ wtryskowy silnika wysokoprężnego, w którym wtryskiwacze są sterowane elektrycznie, a komputer decyduje o ilości wtryskiwanego paliwa. Nazwa common rail (ang. dosłownie wspólna szyna) pochodzi od głównej magistrali podającej paliwo jednocześnie do wszystkich wtryskiwaczy, dokładnie tak, jak to się dzieje w silnikach benzynowych. Wtrysk common rail po raz pierwszy pojawił się na rynku w 1997 roku (Alfa Romeo 156 JTD). Ciśnienie wtrysku rzędu 1350 barów. Common rail II generacji W 2000 roku zmodernizowano układ common rail, wprowadzając technikę wtrysku wielofazowego: główna dawka paliwa poprzedzona zostaje porcją pilotującą, dzięki czemu w cylindrze znacznie łagodniej narasta ciśnienie i w efekcie silnik jest cichszy, ma bardziej miękką pracę. Jeden wtrysk może się składać nawet z siedmiu dawek. Takie rozwiązanie ma np. produkowany w Bielsku-Białej silnik 1.3 Multijet. Ciśnienie wtrysku w układach drugiej generacji zostało podniesione do 1600 barów. Common rail III generacji Pojawił się na rynku w 2003 roku i różni się od poprzednich układów wtryskowych zastosowaniem piezokrystalicznych wtryskiwaczy, które cechuje reakcja znacznie szybsza niż w wypadku tradycyjnych, elektromagnetycznych. Pozwoliło to zredukować poziom emisji szkodliwych składników spalin nawet o 20%. Taki układ wtryskowy stosowany jest np. w silnikach Audi A6 3.0 TDI. Trwają prace nad czwartą generacją, która pozwoli jeszcze obniżyć poziom zanieczyszczenia spalin dzięki doskonalszemu sterowaniu i podniesieniu ciśnienia wtrysku. Taki silnik będzie produkowany przez Toyotę w fabryce, która powstała w Polsce (2.0 D-4D Clean Power 180 KM). |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ pt mar 04, 2005 3:01 pm ] |
Tytuł: | |
tak jest i wtryski takiej tojoty sa takie precyzyjne i wymagaja tak dobrego paliwa ze najpewniej aka Tojota juz po pierwszym tankowaniu bedzie w Serwisie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | gorex [ pt mar 04, 2005 3:10 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Precz z CDI
nie pluj na postęp = nieunikniony kiedyś stare baby pluły na żarówki ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ pt mar 04, 2005 5:03 pm ] |
Tytuł: | |
Zartuje..ale wkuza mnie to ze ta nowa technika jest taka mało trwała.Zacierajace sie pompy i wtryski psuja opinie MB....OOO słuchałem dzisiaj W 210 270 CDI 2001 r-dzwiekowo to silnik zadna rewelacja-ładniej chodzi zdrowe 250 D lub 300D z 124.Ale podobno w trasie pali koło 6 .5 litra. Z automatem!!!!!! (5 Gang ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |