MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
W 126 V8 - czy moduł zapł. o innym numerze będzie działał ?! https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=10807 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Mitu [ pn lut 28, 2005 11:52 pm ] |
Tytuł: | W 126 V8 - czy moduł zapł. o innym numerze będzie działał ?! |
Już pisałem o tym problemie. Potrzebny jest moduł zapłonowy do W 126 500 SE, nr silnika 117965 12 024495. W aucie nie ma ASR, ASD. Niestety nie mogę znaleźć modułu o tym samym numerze jaki był w aucie - 007 545 07 32. Stąd moje pytanie. Jeśli włożę tam moduł o innym numerze, ale który wygląda tak samo, czyli ma tyle samo wejść, to czy będzie on działał ![]() JareG i georem juz mi o tym pisali w giełdzie, nawet wrzucali zdjęcia, ale niestety temat już "wessało" ![]() ![]() ![]() Każda pomoc mile widziana. Zdjęcia, podpowiedzi - bardzo proszę. Sprawa jest bardzo pilna! Z góry dziękuję za udzielenie mi pomocy ![]() |
Autor: | JareG [ wt mar 01, 2005 8:35 am ] |
Tytuł: | Re: W 126 V8 - czy moduł zapł. o innym numerze będzie działa |
Mitu pisze: Już pisałem o tym problemie. Potrzebny jest moduł zapłonowy do W 126 500 SE, nr silnika 117965 12 024495. W aucie nie ma ASR, ASD. To jeszcze rocznik auta zapodaj, bo poza w/w extrasami byly jeszcze czujniki spalania stukowego.. oczywiscie modul do nich jest inny, niz standard ![]() Cytuj: Niestety nie mogę znaleźć modułu o tym samym numerze jaki był w aucie - 007 545 07 32. Stąd moje pytanie. Jeśli włożę tam moduł o innym numerze, ale który wygląda tak samo, czyli ma tyle samo wejść, to czy będzie on działał ![]() JareG i georem juz mi o tym pisali w giełdzie, nawet wrzucali zdjęcia, ale Powiem tak: moje M117 5.6 jezdzi na module od 500ki. A sam modul ma identyczny nr, co 3 moduly ktore widzialem w trzech 420se (oczywiscie wsio dzialalo; w jednym z nich powinien byc modul do tych w/w czujnikow sp. stukowego, i byc moze przez to ze go nie ma silnik w pewnym zakresie obrotow zyje wlasnym zyciem) ![]() ![]() .. to jest modul od 420se '86, identyczny mam w swoim SECu (woda na nim jest z przyczyn transportowych, jechal w reklamowce z elektrozaworem od temp.) Tak wiec jesli nie masz zadnych bajerow, standardowy modul powinien dzialac. Jakby co, to wiem gdzie sa takie moduly ![]() Cytuj: Podobno po wymianie modułu należy wymienić cewkę zapłonową, bo rzekomo to przez cewkę psują się moduły. Dlatego należy zmienić ją na nową, aby kolejny moduł nie padł. Nie wiem czy to prawda
![]() No ja tez nie wiem.. swoja cewke wymienilem, bo stara sparciala. |
Autor: | Stomek [ wt mar 01, 2005 8:43 am ] |
Tytuł: | |
właśnie niedawno przerabiałem ten temat w 230E. Miałem założony w 230E najpierw od 280E, potem od 250. W modułach dla 6-cyl. jest inny kąt zwarcia i grzała się cewka zapłonowa do tego stopnia, że jedna wybuchła, spalił sie kabel między cewką a skrzynką bezpieczników. Sądze, że podobnie historia ma się dla "większych jednostek" Jak kupowałem w używkach moduł do mojego, to gość miał tego dużo. Przy targowaniu wspominał, że jakbym kupował do "większego" to i 400zł musiałbym zapłacić. |
Autor: | georem [ wt mar 01, 2005 9:22 am ] |
Tytuł: | Re: W 126 V8 - czy moduł zapł. o innym numerze będzie działa |
Mitu pisze: Niestety nie mogę znaleźć modułu o tym samym numerze jaki był w aucie - 007 545 07 32.
Podaj numer VIN, prędzej sprawdzę czy napewno powinien być taki. Zamiennika tego modułu nie ma, możesz szukac od 420, podobno będzie chodził, gorzej od 560. Jeżeli nie znajdziesz takiego to istnieje możliwość dokonania przeróbek, ale i tak nie będzie to tania przeróbka i może nie chodzić tak jak trzeba. ![]() |
Autor: | georem [ wt mar 01, 2005 9:24 am ] |
Tytuł: | Re: W 126 V8 - czy moduł zapł. o innym numerze będzie działa |
JareG pisze: . Poza tym, bodajze w tychze ostatnich rocznikach moduly mialy 2x wiecej pinow we wtyczkach..
Miały miały ![]() |
Autor: | Mitu [ wt mar 01, 2005 11:17 am ] |
Tytuł: | |
Dziękuję Wszystkim za szybką reakcję i konkretne wskazówki. ![]() ![]() Tu jest pełny wyciąg z VINu: VIN WDB1260361A470771 Model 500 SE Chassis 1260361A470771 Engine 117965 12 024495 Transmission 722356 03 209997 Order 0 9 219 00504 Approx. year 1989 Lights BOSCH Cab 00341 Dealer Hamburg branch (219) Interior velours anthracite grey (971) Paint 199 metallic blue-black (с 01.01.1983) Options 260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968) 412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983) 440 tempomat (cruise control) (с 01.09.1975) 534 antenna, mechanically operated, without radio set (с 01.01.1963 по 30.11.1990) 551 anti-theft warning system (с 01.11.1978 по 31.03.1998) 590 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (laminated glass), Germany green heat-insulating glass all round, heated rear window, laminated safety glass - Germany (с 01.01.1972) 600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971) 620 emission control system vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985) 640 aluminium disc wheels with radial-ply tires (с 01.10.1969 по 31.12.1989) 673 high-capacity battery (с 01.01.1964) 731 wood trim, burred walnut root (с 01.08.1980) 812 rear-mounted loudspeaker (с 01.11.1974) Nic nie było kombinowane i przerabiane, bo wszystko się zgadza. Tak jak napisałem to jest numer modułu, który padł 007 545 07 32. Nie mogę znaleźć modułu o tym samym numerze. Gadałem z tym gościem na którego dał mi namiary georem, ale on nie ma modułu o tym samym numerze. Ma inne od II-seryjnych 500 i mówi że będą działały (bo co ma mówić ![]() ![]() ![]() |
Autor: | JareG [ wt mar 01, 2005 11:28 am ] |
Tytuł: | |
Stomek pisze: właśnie niedawno przerabiałem ten temat w 230E. Miałem założony w 230E najpierw od 280E, potem od 250. W modułach dla 6-cyl. jest inny kąt zwarcia i grzała się cewka zapłonowa do tego stopnia, że jedna wybuchła, spalił sie kabel między cewką a skrzynką bezpieczników. Sądze, że podobnie historia ma się dla "większych jednostek" A cholera to wie - Voitass ma w swojej c123 500 modul od M110, i V8 chodzi jak nalezy ![]() Cytuj: (..)jakbym kupował do "większego" to i 400zł musiałbym zapłacić.
Ja bym powiedzial, ze nie 'i 400zl', tylko od 400 zl w gore, za zwykle moduly; za takie nietypowe to od 1000 zl w gore.. no chyba ze delikwent nie wie, co sprzedaje ![]() |
Autor: | Antoni Janikowski [ wt mar 01, 2005 9:48 pm ] |
Tytuł: | |
Do 500 łatwiej o moduł niż do 420. Moduł da się podłączyć, ale mogą występować dziury w obrotach. |
Autor: | Merc W107 [ wt mar 01, 2005 9:48 pm ] |
Tytuł: | |
Nie możesz włożyć jakiego kolwiek modułu , bo trafisz od np.300E-24 lub 500 typ 119 od W140 (wszystkie optycznie takie same) i nie pojedziesz dalej !!!!!! Możesz włożyć od 4,2 lub 5,6 jeśli je znajdziesz , ale mogą być problemy z LPG (jeśli go masz). Cewka prawda - jeśli nie było innej przyczyny uszkodzenia jak np. zalanie wodą, słaby styk z nadwoziem lub naprawa blacharska(spawanie migiem) to na 95 % wina cewki. |
Autor: | Stomek [ śr mar 02, 2005 12:49 am ] |
Tytuł: | |
Antoni Janikowski pisze: Do 500 łatwiej o moduł niż do 420. Moduł da się podłączyć, ale mogą występować dziury w obrotach.
O tym też słyszałem. |
Autor: | JareG [ śr mar 02, 2005 9:11 am ] |
Tytuł: | |
Antoni Janikowski pisze: Do 500 łatwiej o moduł niż do 420. Moduł da się podłączyć, ale mogą występować dziury w obrotach.
Kurde, ale ja w SECu mam modul z identycznym nr jak od 420se ![]() ![]() |
Autor: | Wookee [ śr mar 02, 2005 9:41 am ] |
Tytuł: | |
JareG pisze: Antoni Janikowski pisze: Do 500 łatwiej o moduł niż do 420. Moduł da się podłączyć, ale mogą występować dziury w obrotach. Kurde, ale ja w SECu mam modul z identycznym nr jak od 420se ![]() ![]() Sprawa zaczyna trącić magią Panie szanowny ![]() |
Autor: | georem [ śr mar 02, 2005 10:45 am ] |
Tytuł: | |
JareG pisze: Kurde, ale ja w SECu mam modul z identycznym nr jak od 420se
![]() ![]() Kurde Toruń to magiczne miasto, już nie mogę się doczekać wizyty. ![]() |
Autor: | Mitu [ śr mar 02, 2005 1:28 pm ] |
Tytuł: | |
Merc W107 pisze: Nie możesz włożyć jakiego kolwiek modułu , bo trafisz od np.300E-24 lub 500 typ 119 od W140 (wszystkie optycznie takie same) i nie pojedziesz dalej !!!!!! Możesz włożyć od 4,2 lub 5,6 jeśli je znajdziesz , ale mogą być problemy z LPG (jeśli go masz). Cewka prawda - jeśli nie było innej przyczyny uszkodzenia jak np. zalanie wodą, słaby styk z nadwoziem lub naprawa blacharska(spawanie migiem) to na 95 % wina cewki. Nie ma gazu ![]() ![]() ![]() ![]() JareG pisze: Kurde, ale ja w SECu mam modul z identycznym nr jak od 420se
![]() ![]() Nie wiedziałem, że Maxit ma W 126 ![]() JareG nie strasz mnie! Nie chcę żadnych dziur w obrotach jak w jakimś turbo... To zdjęcie modułu które cyknął mi michau z pomocą Cema: ![]() Dzięki Chłopaki, odwdzięcze się na wiosnę ![]() Jest to taki z większą ilością wtyczek, czyli tak jak pisaliście - z końcowych roczników. Jednak ma o jedną wtyczkę - bolec więcej niż ten na zdjęciu jakie wrzucił georem ![]() ![]() ![]() Co myślicie po obejrzeniu zdjęcia? |
Autor: | Merc W107 [ śr mar 02, 2005 1:36 pm ] |
Tytuł: | |
Mitu pisze: Nie am gazu ![]() ![]() ![]() ![]() Taaak. Tylko ten "bank" - W126 też miało silniki rzędowe z takimi modułami !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |