MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

M 102 - remont rozpoczęty (G 200)
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=10781
Strona 1 z 2

Autor:  KLOCKI QCa [ ndz lut 27, 2005 3:46 pm ]
Tytuł:  M 102 - remont rozpoczęty (G 200)

Właśnie rozłożyłem silnik. 8) 102 965 2l E z Galędy od 9 lat na LPG
Objawy zewnętrzne to strata ciśnienia w jednym garze (chodził dopiero przy 3,5-4 tys obrotów) oraz coś dzwoniło w silniku na szybszych obrotach - jak rozrząd.
Po rozłożeniu -wypalony zawór ssący na garze bez ciśnienia, trzy rysy w cylindrze po poruszających się zamkach pierścieni, no i wtryskiwacz który pięknie rozpyla (leje).
Przyjaciele ocenili, że musiał lać wtryskiwacz--->wypalił się zawór, wypłukiwało olej i powstały te rysy.
Proponują zmianę wszystkich pierścieni, wymianę wtryskiwacza, zaworu, oczywiście wymianę wszystkich uszczelniaczy zaworowych, docieranie zaworów, planowanie głowicy. Twierdzą, że nie ma po co ruszać tej ryśniętej tulei, bo przez to będzie tylko brał trochę więcej oleju, a nic złego nie będzie się działo.

Proszę o opinię szanownych mechaników.

Nie wiemy caly czas, co tak dzwoniło w silniku, bo rozrząd jeszcze ładny, napinacze lekko przytarte - przebieg 180 kkm (musi być faktyczny z wyglądu silnika).

Autor:  laudan [ ndz lut 27, 2005 4:03 pm ]
Tytuł:  Re: M 102 - remont rozpoczęty (G 200)

A jak wyglada walek rozrzadu?

Autor:  KLOCKI QCa [ ndz lut 27, 2005 4:07 pm ]
Tytuł: 

Jeszcze nie jest wyciągnięty :-?
Ale nie bylo słychać zaworów (nie stukały)

Autor:  laudan [ ndz lut 27, 2005 4:11 pm ]
Tytuł: 

Trudno cokowiel ocenic, co stuka i dzwoni na odleglosc. Moze sprobowalbys nasladowac ten dzwiek [zlosnik] Wiele by nie pomoglo, ale byloby troche smieszniej ;)

Autor:  KLOCKI QCa [ ndz lut 27, 2005 4:21 pm ]
Tytuł: 

Teraz to tylko mogę naśladować [zlosnik] bo silnik już rozłożony.

Może napiszecie coś o planowanej naprawie - zastanawiam się nad rysami w cylindrze.
I jeśli można to proszę o namiary na punkty sprzedaży w Wawie - długo szukać, a z całą pewnością macie olbrzymie doświadczenia co do cen i fachowości obsługi.
Będę potrzebował uszczelek, zaworu, wtryskiwacza, pierścieni, kabli WN.
Muszę kupić jak każdy - tanio i bardzo dobrze [zlosnik]

Autor:  laudan [ ndz lut 27, 2005 4:27 pm ]
Tytuł: 

KLOCKI QCa pisze:
Będę potrzebował uszczelek, zaworu, wtryskiwacza, pierścieni, kabli WN. Muszę kupić jak każdy - tanio i bardzo dobrze [zlosnik]


Albo tanio, albo dobrze [zlosnik], ale najblizej bedziesz tego na Odolanskiej, poza tym duzo czesci ma na pow. slaskich (drozej niz w 1 punkcie, ale chyba wiekszy wybor i pewnie bedzie mial wszystko co potrzebujesz), inter cars jak masz dostep do znizek hurtowych (wtedy ceny beda podobne do odolanskiej), no jest jeszcze cos na trockiej. Ostanio korzystam tylko z pkt 1 lub ASO - niektore ceny maja podobne do zamiennikow, wiec zawsze warto sie dowiedziec.

Adresy, telefony, znajdziesz w archiwum lub www.pkt.com.pl lub www.panoramafirm.pl

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ ndz lut 27, 2005 5:12 pm ]
Tytuł: 

moze daj foty tych rys na tulei...a tłok tez jest przytarty?

Autor:  wiedzmin [ ndz lut 27, 2005 5:32 pm ]
Tytuł: 

u mnie niesty przy rwaniu sie zaworu zmienialem tuleje znaczy koles wprasowal mi jakas inna i wsio dziala

Autor:  KLOCKI QCa [ ndz lut 27, 2005 7:40 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
moze daj foty tych rys na tulei...a tłok tez jest przytarty?


Robiłem foty ale jeszcze nie mam w kompie i nie wiem, czy coś będzie widać.
Tłok nie ma śladów przytarcia. Są tylko rysy :-? na tulei- dwie prawie na przeciwko siebie i jedna pomiędzy nimi. Są głębsze na końcu tulei (na górze) niżej zanikają. Ewidentnie są od zamków pierścieni.


wiedzmin pisze:
u mnie niesty przy rwaniu sie zaworu zmienialem tuleje znaczy koles wprasowal mi jakas inna i wsio dziala


Rwanie się zaworu to wypalanie się???
NIE ROZUMIEM :oops:
Dlaczego wymieniałeś tuleję, czy wkładali ci nową Krotoszyn (chyba nie zmyliłem miesca produkcji), czy przetaczali MB z rozbiórki
A może STAR ;)

Autor:  Witek [ ndz lut 27, 2005 8:08 pm ]
Tytuł: 

A możesz zaspokoić moją ciekawość i napisać jaki ksztalt posiada denko tłoka z tego silnika?

Autor:  KLOCKI QCa [ ndz lut 27, 2005 8:26 pm ]
Tytuł: 

To mój pierwszy silnik samochodowy 8) na rozkładzie i nie wiem czy to typowe czy nie, ale silnik z tego co wiem jest typowy jak w 190 E 200 i w 124 2 litrrrrrrry.
Denko tłoka jest trochę wypukłe i ma dwa wcięcia, mniej więcej tam gdzie z góry dochodzą zawory- tak sobie to tłumaczę :roll:

Autor:  Witek [ ndz lut 27, 2005 9:02 pm ]
Tytuł: 

dzięki. Tak pytałem bo może by pasowały do mnie, ale jednak są inneniż w 123.920

Autor:  Idzik [ pn lut 28, 2005 12:04 am ]
Tytuł: 

Jakbys potrzebował tulei lub tłoków - to spróbuj tutaj: www.moto-parts.pl

Autor:  .:SPEEDYRIDER:. [ pn lut 28, 2005 12:16 am ]
Tytuł: 

mialem napisac Urwaniem ...
jak mi sie zawor urwal to w tloku dziuraaa a tuleja porysowana

to sem ja Wiedzmin

Autor:  KLOCKI QCa [ pn lut 28, 2005 12:29 am ]
Tytuł: 

Tak wygląda silnik i tłok - niestety nie widać na zdjęciu rys w cylindrze.

Czekam na opinie mechaników.

Czy wymiana pierścieni na nominały - oczwiście wszystkich, jest sensowna. Czy poukładają się, czy może korzystniej zostać przy tych dotartych.
Po tłoku widać, że puszczały, ale cylinder w środku w bdb stanie.


Obrazek
Obrazek
Obrazek

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/