MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
M 102 - remont rozpoczęty (G 200) https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=10781 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | KLOCKI QCa [ ndz lut 27, 2005 3:46 pm ] |
Tytuł: | M 102 - remont rozpoczęty (G 200) |
Właśnie rozłożyłem silnik. ![]() Objawy zewnętrzne to strata ciśnienia w jednym garze (chodził dopiero przy 3,5-4 tys obrotów) oraz coś dzwoniło w silniku na szybszych obrotach - jak rozrząd. Po rozłożeniu -wypalony zawór ssący na garze bez ciśnienia, trzy rysy w cylindrze po poruszających się zamkach pierścieni, no i wtryskiwacz który pięknie rozpyla (leje). Przyjaciele ocenili, że musiał lać wtryskiwacz--->wypalił się zawór, wypłukiwało olej i powstały te rysy. Proponują zmianę wszystkich pierścieni, wymianę wtryskiwacza, zaworu, oczywiście wymianę wszystkich uszczelniaczy zaworowych, docieranie zaworów, planowanie głowicy. Twierdzą, że nie ma po co ruszać tej ryśniętej tulei, bo przez to będzie tylko brał trochę więcej oleju, a nic złego nie będzie się działo. Proszę o opinię szanownych mechaników. Nie wiemy caly czas, co tak dzwoniło w silniku, bo rozrząd jeszcze ładny, napinacze lekko przytarte - przebieg 180 kkm (musi być faktyczny z wyglądu silnika). |
Autor: | laudan [ ndz lut 27, 2005 4:03 pm ] |
Tytuł: | Re: M 102 - remont rozpoczęty (G 200) |
A jak wyglada walek rozrzadu? |
Autor: | KLOCKI QCa [ ndz lut 27, 2005 4:07 pm ] |
Tytuł: | |
Jeszcze nie jest wyciągnięty ![]() Ale nie bylo słychać zaworów (nie stukały) |
Autor: | laudan [ ndz lut 27, 2005 4:11 pm ] |
Tytuł: | |
Trudno cokowiel ocenic, co stuka i dzwoni na odleglosc. Moze sprobowalbys nasladowac ten dzwiek ![]() ![]() |
Autor: | KLOCKI QCa [ ndz lut 27, 2005 4:21 pm ] |
Tytuł: | |
Teraz to tylko mogę naśladować ![]() Może napiszecie coś o planowanej naprawie - zastanawiam się nad rysami w cylindrze. I jeśli można to proszę o namiary na punkty sprzedaży w Wawie - długo szukać, a z całą pewnością macie olbrzymie doświadczenia co do cen i fachowości obsługi. Będę potrzebował uszczelek, zaworu, wtryskiwacza, pierścieni, kabli WN. Muszę kupić jak każdy - tanio i bardzo dobrze ![]() |
Autor: | laudan [ ndz lut 27, 2005 4:27 pm ] |
Tytuł: | |
KLOCKI QCa pisze: Będę potrzebował uszczelek, zaworu, wtryskiwacza, pierścieni, kabli WN. Muszę kupić jak każdy - tanio i bardzo dobrze
![]() Albo tanio, albo dobrze ![]() Adresy, telefony, znajdziesz w archiwum lub www.pkt.com.pl lub www.panoramafirm.pl |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ ndz lut 27, 2005 5:12 pm ] |
Tytuł: | |
moze daj foty tych rys na tulei...a tłok tez jest przytarty? |
Autor: | wiedzmin [ ndz lut 27, 2005 5:32 pm ] |
Tytuł: | |
u mnie niesty przy rwaniu sie zaworu zmienialem tuleje znaczy koles wprasowal mi jakas inna i wsio dziala |
Autor: | KLOCKI QCa [ ndz lut 27, 2005 7:40 pm ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: moze daj foty tych rys na tulei...a tłok tez jest przytarty? Robiłem foty ale jeszcze nie mam w kompie i nie wiem, czy coś będzie widać. Tłok nie ma śladów przytarcia. Są tylko rysy ![]() wiedzmin pisze: u mnie niesty przy rwaniu sie zaworu zmienialem tuleje znaczy koles wprasowal mi jakas inna i wsio dziala
Rwanie się zaworu to wypalanie się??? NIE ROZUMIEM ![]() Dlaczego wymieniałeś tuleję, czy wkładali ci nową Krotoszyn (chyba nie zmyliłem miesca produkcji), czy przetaczali MB z rozbiórki A może STAR ![]() |
Autor: | Witek [ ndz lut 27, 2005 8:08 pm ] |
Tytuł: | |
A możesz zaspokoić moją ciekawość i napisać jaki ksztalt posiada denko tłoka z tego silnika? |
Autor: | KLOCKI QCa [ ndz lut 27, 2005 8:26 pm ] |
Tytuł: | |
To mój pierwszy silnik samochodowy ![]() Denko tłoka jest trochę wypukłe i ma dwa wcięcia, mniej więcej tam gdzie z góry dochodzą zawory- tak sobie to tłumaczę ![]() |
Autor: | Witek [ ndz lut 27, 2005 9:02 pm ] |
Tytuł: | |
dzięki. Tak pytałem bo może by pasowały do mnie, ale jednak są inneniż w 123.920 |
Autor: | Idzik [ pn lut 28, 2005 12:04 am ] |
Tytuł: | |
Jakbys potrzebował tulei lub tłoków - to spróbuj tutaj: www.moto-parts.pl |
Autor: | .:SPEEDYRIDER:. [ pn lut 28, 2005 12:16 am ] |
Tytuł: | |
mialem napisac Urwaniem ... jak mi sie zawor urwal to w tloku dziuraaa a tuleja porysowana to sem ja Wiedzmin |
Autor: | KLOCKI QCa [ pn lut 28, 2005 12:29 am ] |
Tytuł: | |
Tak wygląda silnik i tłok - niestety nie widać na zdjęciu rys w cylindrze. Czekam na opinie mechaników. Czy wymiana pierścieni na nominały - oczwiście wszystkich, jest sensowna. Czy poukładają się, czy może korzystniej zostać przy tych dotartych. Po tłoku widać, że puszczały, ale cylinder w środku w bdb stanie. ![]() ![]() ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |