MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W124 i inne ] KE-Jetronic - czyli zrób to sam. Częśc 1 https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=34349 |
Strona 5 z 30 |
Autor: | Janfocus [ pn sie 18, 2008 9:43 pm ] |
Tytuł: | |
Możesz mieć uszkodzony czujnik temp. i za dużo mu dolewa przez wtrysk rozruchowy, albo owy wtryskiwacz jest walnięty i leje bez oporu... |
Autor: | kaju008 [ pn sie 18, 2008 10:42 pm ] |
Tytuł: | |
Dodam jeszcze że raz odłączyłem regulator dawki paliwa nie pamiętam nazwy ten co jest pod rozdzielaczem paliwa i pomaga w sterowaniu paliwem to pracował silnik lepiej Jutro ściągnę wtyczkę z wtrysku dodatkowego i zobaczę. Który to jest ten czujnik odpowiedzialny i jak go sprawdzić. Mam tam 2 czujniki po 3 bolce i trzeci z 4 bolcami |
Autor: | michalniz1 [ pn sie 18, 2008 10:59 pm ] |
Tytuł: | |
to ten cztero-pinowy po odłączeniu powinnno się wypełnienie zmienić do około 30% oczywiście przy włączonym silniku, o tym Ukaniu pisał w pierwszym poście |
Autor: | kaju008 [ pn sie 18, 2008 11:05 pm ] |
Tytuł: | |
jak odłączę ten 4 pinowy to wogóle wolnych nie ma i ciężko bardzo go wkręcić na obroty |
Autor: | michalniz1 [ wt sie 19, 2008 9:36 am ] |
Tytuł: | |
czy może ktoś mi wytłumaczyć na rysunku jak mam podłączyć miernik do mierzenia prądu na nastawniku, bo u mnie cały czas pokazuje 0mA, pomiar napięcia wahał się około 0,4-0,1 volta przy włączonej wtyczce, na samej wtyczce odłączonej od nastawnika jest 4 volty, czy tak powinno być czy coś jest nie tak. <br>Dodano po 23 minutach.:<br> udało mi się zdobyć miernik profesjonalny taki z cęgami po pracy zmierzę ten prąd ale coś mi się wydaje że tam cały czas jest 0mA. pewnie coś jest z komputerem który steruje nastawnikiem |
Autor: | michalniz1 [ czw sie 21, 2008 9:34 am ] |
Tytuł: | |
udało mi się ustawić wszystko jak trzeba za słabo dokręciłem potencjometr i się przestawił dlatego samochód szwankował po poprawnym ustawieniu zaczął jeździć w miarę normalnie bez gaśnięć ale obroty falowały - lewe powietrze uszczelniłem przewody podciśnieniowe (ścisnąłem i owinąłem je mocno taśmą) i jest git falowanie praktycznie ustało na obrotomierzu nie jest widoczne, tylko delikatnie faluje skala ekonomizera ale to już praktycznie nie przeszkadza w żaden sposób w jeździe dziękuję za pomoc i pozdrawiam mercmaniaków. acha bym zapomniał dodać stabilizator minimum na lpg nie jest już potrzebny |
Autor: | Crazy_Russian [ czw sie 21, 2008 2:57 pm ] |
Tytuł: | |
michalniz1 pisze: udało mi się ustawić wszystko jak trzeba za słabo dokręciłem potencjometr i się przestawił dlatego samochód szwankował ...
Podłącze się pod temat i zapytam. Czy za "brak ssania" po wymianie potencjometra może być odpowiedzialne jego zle dokrecenie? Przed wymiana było OK |
Autor: | TReneR [ czw sie 21, 2008 4:27 pm ] |
Tytuł: | |
michalniz1 pisze: czy może ktoś mi wytłumaczyć na rysunku jak mam podłączyć miernik do mierzenia prądu na nastawniku
Mierz napiecie raczej nie prad - zakres DC (i wprzypadku pradu i napiecia) - jako, ze spadek napiecie jest badz co badz proporcionalny do przeplywajacego pradu (oczywiscie wtyczka wtyknieta) |
Autor: | Janfocus [ czw sie 21, 2008 6:14 pm ] |
Tytuł: | |
TReneR pisze: Mierz napiecie raczej nie prad - zakres DC (i wprzypadku pradu i napiecia) - jako, ze spadek napiecie jest badz co badz proporcionalny do przeplywajacego pradu (oczywiscie wtyczka wtyknieta)
spadek napięcia będzie proporcjonalny do prądu gdy sterowanie będzie ze źródła prądowego a zatem o zmiennym napięciu. Jak mnie pamięć nie myli, to tu mamy do czynienia ze źródłem napięciowym o dużej wydajności prądowej i odbiornikiem jest cewka -dlatego taki pomiar może nie przynieść efektu, bo wydolność prądowa zasilania przewyższa pobór prądu, a zatem spadek napięcia będzie pomijalny -innymi słowy mierzymy U zasilania. Jeśli zaś sterowanie jest impulsowe wypełnieniem, to średnie napięcie na końcach będzie proporcjonalne do prądu. Inna kwestia że jak pamiętam ta cewka działa w 2 kierunkach, a to oznacza że napięcie będzie przemienne niecykliczne, czyli o zmiennych biegunach -tyle teoria |
Autor: | TReneR [ pt sie 22, 2008 10:01 am ] |
Tytuł: | |
Gdzies dzwoni ale nie bardzo wiadomo w ktorym kosciele ... krotko podsumowujac bardzo sie mylisz Przy modulacji PWM czy PWF napiecie skuteczne (ktore w wypadku przebiegu prostokatnego = napiecie srednie) jest proporcionalne do wypelnienia sygnalu. Pomiar na zakresie DC - miernik ladnie sobie scalkuje. Pomiar na zakresie AC zwyklym miernikiem da wartosc 0. |
Autor: | Janfocus [ pt sie 22, 2008 10:49 am ] |
Tytuł: | |
TReneR pisze: krotko podsumowujac bardzo sie mylisz Przy modulacji PWM czy PWF napiecie skuteczne (ktore w wypadku przebiegu prostokatnego = napiecie srednie) jest proporcionalne do wypelnienia sygnalu. Pomiar na zakresie DC - miernik ladnie sobie scalkuje. Pomiar na zakresie AC zwyklym miernikiem da wartosc 0. Janfocus pisze: Jeśli zaś sterowanie jest impulsowe wypełnieniem, to średnie napięcie na końcach będzie proporcjonalne do prądu.
|
Autor: | TReneR [ pt sie 22, 2008 11:05 am ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: spadek napięcia będzie proporcjonalny do prądu gdy sterowanie będzie ze źródła prądowego a zatem o zmiennym napięciu Prawda tylko dla zrodla DC - w tym przypadku mamy PWM Janfocus pisze: bo wydolność prądowa zasilania przewyższa pobór prądu, a zatem spadek napięcia będzie pomijalny -innymi słowy mierzymy U zasilania. To samo co powyzej Janfocus pisze: Inna kwestia że jak pamiętam ta cewka działa w 2 kierunkach, a to oznacza że napięcie będzie przemienne niecykliczne, czyli o zmiennych biegunach
Odniesc sie nie moge bo nie mam pojecia co autor mial na mysli... napiecie przemienne niecyklicznie... hmmm?! Chyba jednak musisz uwirzyc mi na slowo, ze pomiar napiecia na zakresie DC to jest to czego w tym wypadku potrzebujemy... i w tym wypadku nie ma znaczenia, czy obicazenie jest indukcyjne czy rezystancjyjne (jedynie pojemnosciowae nie mialo by z wiadomych wzgledow sensu). |
Autor: | Janfocus [ wt wrz 09, 2008 8:50 am ] |
Tytuł: | |
Jaki zakres napięć wychodzi z sondy lambda? -już wiem http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/sonda.html |
Autor: | TReneR [ wt wrz 09, 2008 9:34 am ] |
Tytuł: | |
Zeby doprecyzowac pytanie i odpowiedz nalezy powiedziec jeszcze, ze sa zasadniczo dwa typ sond lambda (podzial ze wzgledu na budowe); - sondy oparte na dwutlenku cyrkonu - sondy oparte na dwutlenku tytanu Te pierwsze (stosowane w naszych bolidach z gwiazda) po podgrzaniu generuja napiecie w zakresie 0-1V w zaleznosci od roznicy stezenia tlenu po obu stronach sondy. Drugi typ zmienia opornosc w zaleznosci od roznicy stezenia - w tych sondach zwykle do pomiaru wykozystuje sie sonde w dzielniku rezystancyjnym zasilanym napieciem odniesienia 5V a sama sonda ma dosyc stroma harakterystyke rezystancji (zmiana z kilku Mohm do kilku kOhm - wartosci zaleza tez od temp) - stad przyjelo sie ze sa to sondy 5Voltowe. Dodatkowo niektorzy producenci oferuja sondy o odworoconej harakterystyce (zdaja sie powszechne w japoncach) - np 1-0V |
Autor: | Janfocus [ wt wrz 09, 2008 10:41 am ] |
Tytuł: | |
jest jakiś sprytny sposób sprawdzenia sondy? Moja pokazuje 0,37V a wg złącza diagnostycznego wnosi poprawkę do KE... Czy zatem może być padnięta? |
Strona 5 z 30 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |