MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 18, 2025 2:04 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 655 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 130 31 32 33 3444 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw gru 09, 2010 11:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Ale fachowcom ktorzy sie wczesniej wypowiadali w temacie tego nie wytlumaczysz [zlosnikhihi] najlepiej jakbym kupił nowe katy w serwisie za 8k [zlosnikok]
Auto ma ok 280kkm przelotu a katy byly fabryczne i ma zalozona instalke, tak ze wszystkie argumenty przemawialy za wywaleniem katów, tlumikow przelotowych nie chcialem bo nie lubie dzwieku puszki po sardynkach i moglyby wpadac w rezonans...
Tak jak mowicie - te katy i tak juz swojej roli nie spełniały - jeden byl poobrywany w srodku a drugi przytkany, tak ze wywalilem je z czystym sumieniem [palacz]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: sob gru 11, 2010 7:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 02, 2009 9:03 pm
Posty: 151
trocin pisze:
Na wolnych obrotach dzwiek bez zmian, na srednich i wyzszych zdecydowanie lepszy dzwiek, nie jest glosniej tylko „bardziej z jajem”. Zapach spalin rowniez sie zmienil...



Tą zmianę dzwięku słychać w środku czy na zawnątrz ? Też się zastanawiam czy wywalić katy , ale nie chciał bym żeby w środu zrobiło się głośniej. Jakoś nie czuje tych 320 koni a temp. silnika oscyluje w granicach 100 stopni, i podejżewam właśnie zapchane katy , przebieg 305tkm.


Na górę
Post: sob gru 11, 2010 8:00 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Marcin S pisze:
Kat jest do wycięcia w praktycznie każdym samochodzie który na Pb ma przebieg ponad ok 150tys km ( zależy od trybu jazdy) , a następnie ma założoną instalacje LPG/CNG i pochodne. Wilgoć w spalinach w połączeniu ze starymi osadami w kacie powoduje zatykanie szczelin, a co za tym idzie przytkanie wydechu. A to już niedaleko do przegrzewania silnika, braku mocy i zwiększonego zużycia palia ( mocniej operuje się pedałem przyspieszenia).
trocin pisze:
Ale fachowcom ktorzy sie wczesniej wypowiadali w temacie tego nie wytlumaczysz
Taa, to dopiero sa madrosci... Jakie cisnienie wrzenia wody odpowiada temperaturze 600-800°C? (temperaturze roboczej katalizatora). A jakie panuje w ukladzie wylotowym na wysokosci kata? No to juz wiadomo, ze spaliny w kacie zawieraja silnie przegrzana pare wodna, czyli nie ma tam ani jednej czasteczki cieklego H2O a co za tym idzie niczego co mogloby rozpuscic osady (o ile jakiekolwiek powstaja - w sprawnym silniku ZI wlasnie nie powstaja). Ciekawi mnie trocin, jaki sposob stwierdziles, ze drugi kat jest przytkany? Mierzyles spadek cisnienia, porownywales go z danymi fabrycznymi. A moze poprostu gapiles sie sie do srodka? Wywody o "ekologicznosci" wycinania katow pomine litosciwie milczeniem [zlosnik].
Marcin S pisze:
Zgodnie z polskim prawem jest to nielegalne
Ale co tam prawo!? Prawo jest dla frajerow, cfaniaki wywalaja katy w kosmos i jezdza buspasami smiejeac sie z tych co maja sprawne katy i stoja w korkach.
trocin pisze:
najlepiej jakbym kupił nowe katy w serwisie za 8k
W cywilizowanym kraju nie ominela by cie ta przyjemnosc, moglbys kombinowac z aftermarketowym Bosalem, Walkerem lub poprostu sprawna uzywka ale historii o "ekologicznym" zastepowaniu kata rura fi60 nie wcisnalbys najdurniejszemu diagnoscie. Ciekawe zreszta jak planujesz najblizszy przeglad techniczny bo w Polsce, o ile mi wiadomo, badanie spalin rowniez jest elementem badania okresowego. Tak tak, wiem, przy spalaniu LPG nie powstaje CO, HC oraz NOx... :roll:

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: sob gru 11, 2010 8:13 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
kielbik pisze:
Ciekawi mnie trocin, jaki sposob stwierdziles, ze drugi kat jest przytkany? Mierzyles spadek cisnienia, porownywales go z danymi fabrycznymi. A moze poprostu gapiles sie sie do srodka? :


To ze drugi jest przytkany stwierdzilem dopiero po wycieciu go wlasnie gapiąc sie do srodka [zlosnikok]


kielbik pisze:
W cywilizowanym kraju nie ominela by cie ta przyjemnosc, moglbys kombinowac z aftermarketowym Bosalem, Walkerem lub poprostu sprawna uzywka ale historii o "ekologicznym" zastepowaniu kata rura fi60 nie wcisnalbys najdurniejszemu diagnoscie. Ciekawe zreszta jak planujesz najblizszy przeglad techniczny bo w Polsce, o ile mi wiadomo, badanie spalin rowniez jest elementem badania okresowego.


Oj kielbik... wymyslasz [hihi] Pozwole sobie sam odpowiedziec na kilka pytan ;)
1.Czy diagnosta przy przegladzie podlacza analizator? - NIE
2.Czy wlazi pod spod i patrzy czy sa katy? - NIE
3.Czy nawet jakby podlaczyl analizator, to na uszkodzonych katach emisja bylaby w normie? - NIE
4.Czy jak trocin pojedzie na przeglad to przejdzie go bez problemow? TAK [zlosnikok]


Posdroofka [oczko]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: sob gru 11, 2010 8:32 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Wycinanie starego trójdrożnego konwertera katalitycznego który nie posiada już swoich właściwości poprzez zabrudzenie osadami przepalonego oleju, zmiejszając systematycznie jego powierzchnię roboczą, doprowadzając do zmiejszenia średnicy przelotu dla spalin a więc zdławienia silnika, dla uzyskania jednakowego momentu [Nm] , rośnie jednostkowe zużycie palia q [g/kWh]. Wzrost jednostkowego zużycia paliwa powoduje wzrost gazów spalinowych z nieprawidłowego procesu spalania, a uszkodzony konwerter katalityczny nie jest w stanie przereagować substancji szkodliwych do prostych i przyjaznych środowisku. Dlatego należy je teoretycznie wymieniać przy braku wydajności, i do tego stosuje się II sondę monitorującą poprawną pracę konwertera katalitycznego, norma Euro 3..4..5...mówi sama za siebie

A do zapychania kata (należałoby użyć określenia zmniejszenie przepustowości, bądź wzrost tłumienia), nie potrzeba wody w formie ciekłej, bo taka w pierwszej części wydechu jest jednoznaczna z uszkodzeniem silnika. Ale nie bierzesz pod uwagę stanów przejściowych przy uruchomieniu, zgaszeniu na krótkich odcinkach, przy niedogrzaniu. Dodatkowo LPG powoduje twardnienie uszczelniaczy zaworowych, które już na Pb zrobiły set tys km , biorąc pod uwagę również wiek, to szybko znajdzie się olej w wydechu. Częściowo spalony, jednak sadze zostają. Zresztą oleje niskopopiołowe są stosowane od niedawna.

Tak więc, zanim zaczniesz pisać o mądrościach, pomyśl [zlosnik] , przeczytaj ze zrozumieniem to co inni napisali

Katalizatorów wedle polskiego prawa wycinać nie wolno, ale życie jest życiem, a teoria teorią.


Na górę
Post: sob gru 11, 2010 8:42 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
trocin pisze:
kielbik pisze:
Ciekawi mnie trocin, jaki sposob stwierdziles, ze drugi kat jest przytkany? Mierzyles spadek cisnienia, porownywales go z danymi fabrycznymi. A moze poprostu gapiles sie sie do srodka? :
To ze drugi jest przytkany stwierdzilem dopiero po wycieciu go wlasnie gapiąc sie do srodka [zlosnikok]
Tak wlasnie przypuszczalem :-?
trocin pisze:
kielbik pisze:
W cywilizowanym kraju nie ominela by cie ta przyjemnosc, moglbys kombinowac z aftermarketowym Bosalem, Walkerem lub poprostu sprawna uzywka ale historii o "ekologicznym" zastepowaniu kata rura fi60 nie wcisnalbys najdurniejszemu diagnoscie. Ciekawe zreszta jak planujesz najblizszy przeglad techniczny bo w Polsce, o ile mi wiadomo, badanie spalin rowniez jest elementem badania okresowego.
Oj kielbik... wymyslasz [hihi] Pozwole sobie sam odpowiedziec na kilka pytan ;)
1.Czy diagnosta przy przegladzie podlacza analizator? - NIE
2.Czy wlazi pod spod i patrzy czy sa katy? - NIE
3.Czy nawet jakby podlaczyl analizator, to na uszkodzonych katach emisja bylaby w normie? - NIE
4.Czy jak trocin pojedzie na przeglad to przejdzie go bez problemow? TAK [zlosnikok]

Posdroofka [oczko]

ad 1, ad 2. w LPU i PO moze nie, na SG i SK jak najbardziej
ad 3. katy wcale nie byly uszkodzone, nawet w tym obluzowanym wiekszosc spalin przechodzila jednak przez warstwe ceramiczna i byla oczyszczana.
ad 4. frajerzy martwia sie jak im wypadnie analiza spalin na przegladzie, spryciarze takich zmartwien nie maja

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: ndz gru 12, 2010 9:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 19, 2009 10:50 pm
Posty: 190
Lokalizacja: Poznan
kielbik pisze:
trocin pisze:
kielbik pisze:
Ciekawi mnie trocin, jaki sposob stwierdziles, ze drugi kat jest przytkany? Mierzyles spadek cisnienia, porownywales go z danymi fabrycznymi. A moze poprostu gapiles sie sie do srodka? :
To ze drugi jest przytkany stwierdzilem dopiero po wycieciu go wlasnie gapiąc sie do srodka [zlosnikok]
Tak wlasnie przypuszczalem :-?
trocin pisze:
kielbik pisze:
W cywilizowanym kraju nie ominela by cie ta przyjemnosc, moglbys kombinowac z aftermarketowym Bosalem, Walkerem lub poprostu sprawna uzywka ale historii o "ekologicznym" zastepowaniu kata rura fi60 nie wcisnalbys najdurniejszemu diagnoscie. Ciekawe zreszta jak planujesz najblizszy przeglad techniczny bo w Polsce, o ile mi wiadomo, badanie spalin rowniez jest elementem badania okresowego.
Oj kielbik... wymyslasz [hihi] Pozwole sobie sam odpowiedziec na kilka pytan ;)
1.Czy diagnosta przy przegladzie podlacza analizator? - NIE
2.Czy wlazi pod spod i patrzy czy sa katy? - NIE
3.Czy nawet jakby podlaczyl analizator, to na uszkodzonych katach emisja bylaby w normie? - NIE
4.Czy jak trocin pojedzie na przeglad to przejdzie go bez problemow? TAK [zlosnikok]

Posdroofka [oczko]

ad 1, ad 2. w LPU i PO moze nie, na SG i SK jak najbardziej
ad 3. katy wcale nie byly uszkodzone, nawet w tym obluzowanym wiekszosc spalin przechodzila jednak przez warstwe ceramiczna i byla oczyszczana.
ad 4. frajerzy martwia sie jak im wypadnie analiza spalin na przegladzie, spryciarze takich zmartwien nie maja



taki on PO... jak z koziej d.. trąbka


Na górę
Post: ndz gru 12, 2010 11:27 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Marcin S pisze:
Wycinanie starego trójdrożnego konwertera katalitycznego który nie posiada już swoich właściwości poprzez zabrudzenie osadami przepalonego oleju, zmiejszając systematycznie jego powierzchnię roboczą, doprowadzając do zmiejszenia średnicy przelotu dla spalin a więc zdławienia silnika, dla uzyskania jednakowego momentu [Nm] , rośnie jednostkowe zużycie palia q [g/kWh]. Wzrost jednostkowego zużycia paliwa powoduje wzrost gazów spalinowych z nieprawidłowego procesu spalania, a uszkodzony konwerter katalityczny nie jest w stanie przereagować substancji szkodliwych do prostych i przyjaznych środowisku. Dlatego należy je teoretycznie wymieniać przy braku wydajności, i do tego stosuje się II sondę monitorującą poprawną pracę konwertera katalitycznego, norma Euro 3..4..5...mówi sama za siebie

A do zapychania kata (należałoby użyć określenia zmniejszenie przepustowości, bądź wzrost tłumienia), nie potrzeba wody w formie ciekłej, bo taka w pierwszej części wydechu jest jednoznaczna z uszkodzeniem silnika. Ale nie bierzesz pod uwagę stanów przejściowych przy uruchomieniu, zgaszeniu na krótkich odcinkach, przy niedogrzaniu. Dodatkowo LPG powoduje twardnienie uszczelniaczy zaworowych, które już na Pb zrobiły set tys km , biorąc pod uwagę również wiek, to szybko znajdzie się olej w wydechu. Częściowo spalony, jednak sadze zostają. Zresztą oleje niskopopiołowe są stosowane od niedawna.

Tak więc, zanim zaczniesz pisać o mądrościach, pomyśl [zlosnik] , przeczytaj ze zrozumieniem to co inni napisali

Katalizatorów wedle polskiego prawa wycinać nie wolno, ale życie jest życiem, a teoria teorią.
To jest tylko teza niepoparta zadnymi konkretami i nazywanie kata "trojdroznym konwerterem katalitycznym" a zapychania "zmniejszeniem przepustowości, bądź wzrostem tłumienia" niczego tu nie zmieni [zlosnik]. Para wodna wystepuje rowniez w spalinach powstalych przy spalaniu benzyny i to czy jest jej 20% czy dwa razy tyle nie ma zadnego znaczenia bo najpozniej po 10 minutach jazdy nie ma jej juz w ukladzie wydechowym w stanie cieklym (w przypadku piecsety trocina wystarcza pewnie dwie-trzy minuty). Watpie tez zeby uszczelniacze trocinowe utwardzily sie w ciagu tych dwoch miesiecy od kiedy zagazowal loche - zreszta trocin pewniej by umarl nizby w ogole do tego dopuscil (no i nie oferowalby swoich katow na gieldzie gdyby nie byl przekonany o ich doskonalej kondycji :lol:).

Mam obecnie trzy benzyniaki z katem, pomiedzy 200 a 300 tys przebiegu i zaden z nich nie ma najmniejszych problemow z dotrzymywaniem wymaganych wartosci CO, HC i NOx. Jezdzilem tez dziesiatkami innych benzyniakow niepierwszej mlodosci, wiele z nich dymilo wszystkimi kolorami teczy ale jakos nigdy nie zanotowalem zwiekszonego zuzycia paliwa i zaden nie robil klopotow na przegladach (tam gdzie jezdze wtykaja sonde w tylek). Aha, i nie wiem czy samochody jezdzily na olejach niskopopiolowych czy nie...

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: pn gru 13, 2010 8:15 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
trocin pisze:

Oj kielbik... wymyslasz Pozwole sobie sam odpowiedziec na kilka pytan
1.Czy diagnosta przy przegladzie podlacza analizator? - NIE
2.Czy wlazi pod spod i patrzy czy sa katy? - NIE
3.Czy nawet jakby podlaczyl analizator, to na uszkodzonych katach emisja bylaby w normie? - NIE
4.Czy jak trocin pojedzie na przeglad to przejdzie go bez problemow? TAK


Tak samo przechodzi przegląd jak inne badziewia bez ręcznego, wydechu i amorów. Nie wciskaj kitów że nie wchodzi pod auto, bo to tylko utwierdza mnie w przekonaniu że najzwyczajniej w świecie kupujesz przegląd.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
Post: wt gru 14, 2010 5:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Nie porownoj lochy do badziewia [zlosnikok] chcialbys pewnie moc wymienic w niej olej czy klocki dla przyjemnosci [hihi]

A co do przegladu - wieloma autami juz bylem na przegladach i wiadomo ze jak sie trafi diagnosta - smerf maruda to nawet w miare nowe auto go nie przejdzie, dlatego jezdze tam gdzie nie czepiaja sie pierdół tylko sprawdza mi zawieszenie hamulce swiatla itd a nie beda tak jak ty szukac dziury w calym [jezyk3] Place za to i wymagam a nie kupuje przeglad, przeciez wlasciciel takiej stacji wie ze jak nie bedzie mily dla klienta to moge pojechac do konkurencji za rogiem i tyle [zlosnik] Jesli auto rzeczywiscie stanowi zagrozenie dla bezpieczenstwa ruchu itd. to oczywiscie nie powinno przejsc przegladu, ale niemal pelnoletni Mercedes klasy S bez katow nie zagraza bezpieczenstwu na drodze i nie wplywa znaczaco na globalne ocieplenie [hihi] poczytaj troche, dowiesz sie ze to nie motoryzacja zatruwa srodowisko najbardziej [swiety]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: czw gru 16, 2010 12:27 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
trocin pisze:
chcialbys pewnie moc wymienic w niej olej czy klocki dla przyjemnosci

Żadna przyjemność. Miałem okazje. Nie raz kolego nie raz. Ale przecież zdjęć nie będe robić. To tylko moja praca ;)

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
Post: ndz gru 19, 2010 5:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 1:57 pm
Posty: 189
jak sprawdzić czy katy są dobre???

_________________
W211 270CDI & W140 500SEC


Na górę
Post: wt gru 21, 2010 5:02 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Ja u siebie stwiedziłem to osłuchowo [zlosnikok] po prostu popukałem w katy i w jednym cos lekko dzwoniło - po ich wycieciu potwierdziło sie ze jeden jest oberwany a drugi przytkany...
Jak auto ci muli, grzeje sie, duzo pali, nie zawsze odpala od razu albo zapala i gasnie - winne moga byc katy...
Mozesz ew. pojechac na analizator sprawdzic... Ale mozna przyjac, ze po 150, max 200kkm katy nadaja sie do wymiany ;)

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: wt sty 04, 2011 10:06 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
No i bylem dzis na przegladzie [zlosnikok] Oczywiscie locha przeszla go bez uwag, ale zazyczylem sobie jeszcze podpiac analizator [zlosnikhihi]
Po wyswietleniu wynikow diagnosta powiedzial "niezle, jak na ten rok i taki silnik" [zlosnikhihi]
Mam wydruk, podaje wyniki na LPG:
1,14 CO
5,3 CO2
98 HC
Cokolwiek to oznacza [zlosnikok] jest dobrze ;)

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: czw sty 06, 2011 4:43 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Hej.
Wlasnie wrocilem z Opola, gdzie ogladalem 124 400E [zlosnikz]

BTW dla mniej domyslnych spamujacych -
dane z analizatora byly specjalnie dla proekologicznego kielbika [zlosnikok]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 655 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 130 31 32 33 3444 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl