MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 18, 2025 12:44 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 579 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 129 30 31 32 3339 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn lis 27, 2006 1:49 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
dziwnych pytan ciag dalszy :)

Zrobilem od wczoraj jakies 400km i zaowazylem pewna sprawe ....
Zaczne od tego ze
Auto trzyma stan oleju
Temp nie przekracza 80stopni nawet w korkach czy po przegonieniu
Pali LPG w granicach 13-14l po trasie, do 16 w miescie
Ładnie sie rozpedza
Obroty nie faluja
Cisnienie oleju w najgorszym przypadku na D z hamulcem wskazuje 1 i obroty w granicach 800 . w czasie jazdy spada max do 2 ale po dodaniu gazu leci pod 3 albo do 3

Objaw ... po przekroczeniu ok 3 tys obrotow albo 100 km/h silnik zaczyna terkotac jak diesel transita twardo i sucho...... czym szybciej jade i obroty wzrastaja tym mocniej terkota ... ( jak pisalem wyzej nie ma problemow z rozpedzaniem i stan oleju pod max) nie pamietam czy tak bylo wczesniej czy moze powstalo to po regulacji silnika ....
Objaw ten zauwazylem tez przy rozpedzaniu auta kiedy silnik wkreca sie na obroty zaraz przed zmiana biegu ( tak srednio przy 3tys obrotow i wyzej)
Dodam ze jest tak tylko przy dodawaniu gazu , przy rozpedzeniu nawet do 160-170 ( sprawdzilem) i puszczeniu gazu chodzi ladnie i terkocze...


Moze jakies sugestie z autopsji ???? zanim pojade do warsztatu i uslysze ze musze wymienic silnik :P:P:P

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 27, 2006 4:15 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
sprawdź wyprzedzacz zapłonu czy oba chodzą dobrze (podciśnieniowy i odśrodkowy) lub daj głośniej radio [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 27, 2006 4:25 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
Wojtyla pisze:
Witam
sprawdź wyprzedzacz zapłonu czy oba chodzą dobrze (podciśnieniowy i odśrodkowy) lub daj głośniej radio [zlosnik]
pozdro



Radio dac glosniej moge to nie problem :P problem bedzie jak bede go sobie glosno sluchal na poboczu gdzies na trasie bo mi silnik sie rozleci :)

i wlasnie podunales mi jedna rzecz kiedys podobny efekt byl kiedy panowie nieumiejetnie ustawili mi zaplon i auto mialo potworna moc ale tak samo terkotalo...... nie wiem czy te rzeczy jakos sie lacza.
Nie zawracal bym gitary wam ale nie ma u mnie w miescie mechanika ktoremu dalbym silnik do zdjagnozowania i chcialbym cos wiedziec zeby ewentualnie nakierowac majstra :/ zenujace to ale poki co nie mam innego wyjscia ....

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 27, 2006 6:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
Wujek sprawdz ten zaplon... byc moze faktycznie jest tak jak napisal kolega Wojtyla i slyszysz spalanie stukowe... a jak to nie to to wymieniaj silnik:P:P:P

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 28, 2006 7:42 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
dobrzan pisze:
Wujek sprawdz ten zaplon... byc moze faktycznie jest tak jak napisal kolega Wojtyla i slyszysz spalanie stukowe... a jak to nie to to wymieniaj silnik:P:P:P


ja tego oczywiscie nie potrafie sprawdzic ale podpowiem dzisiaj majtrowi w warsztacie moze cos wymysli :D a jak nie to poszukam kogos kto bedzie wiedzial co i jak :) a jak nie to ... zmienie silnik :P:P:P:P hiih w sumie to dobry pomysl bo dawno juz nie wsadzalem wiekszej kasy w KIjka :D:D:D nudno tak jakos :D:D:D:D:D:D

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 28, 2006 8:42 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
kruszyn pisze:
silnik do zdjagnozowania i chcialbym cos wiedziec zeby ewentualnie nakierowac majstra

sprawa jest prosta tylko musi magik mieć lampę stroboskopową i odłączony przewód podciśnieniowy od wyprzedzenia podciśnieniowego i nagrzany motor do normalnej temperatury pracy ( lampa kosztuje średnio ok. 130-160 zela u mnie zwróciła się po 5 ustawieniach [zlosnik] ) tylko niech gostek nie robi tego na słuch [szalone] a ustwienie może zrobić każdy warsztat [oczko] lub garażowiec [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 28, 2006 4:18 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
Wojtyla pisze:
Witam
kruszyn pisze:
silnik do zdjagnozowania i chcialbym cos wiedziec zeby ewentualnie nakierowac majstra

sprawa jest prosta tylko musi magik mieć lampę stroboskopową i odłączony przewód podciśnieniowy od wyprzedzenia podciśnieniowego i nagrzany motor do normalnej temperatury pracy ( lampa kosztuje średnio ok. 130-160 zela u mnie zwróciła się po 5 ustawieniach [zlosnik] ) tylko niech gostek nie robi tego na słuch [szalone] a ustwienie może zrobić każdy warsztat [oczko] lub garażowiec [zlosnik]
pozdro


dzisiaj wskoczylem na chwile do warsztatu i ...
podpowiedzialem majstrowi delikatnie co mi tu napisaliscie i nawet wiedzial o co biega chociaz upieral sie ze to wina tego, ze wlany zostal doktorek, ze zwiekszylo sie cisnienie itd i ze to wala panewki niestety (cisnienie rzeczywiscie nie spada mi ponizej 1 nawet po dlugiej jezdzie, obrotach rzedu 700 na D i wciaga zdecydowanie mniej oleju) ...
Na pierszy rzut poszedl zaplon. Sprawdzilismy w wielkiej ksiedze danych obok na diagnostyce ze dla M110 parametry zaplonu sa 10/750 a dla 95( mowili ze o paliwo chodzi) 6/750 ( o ile mowia wam cos te dane bo mi nie bardzo :P:P pewnie chodzi o kont wyprzedzenia itd) ..... w kazdym razie u mnie bylo ustawione 25/750
Auto po ustawieniu na 10/750 ( nawet juz wiem o co chodzi i widzialem jak to sie robi :P ) zrobilo sie lekko wyrywniejsze i troche mniej terkocze przy wchodzeniu na obroty jednak nie zostalo to wyeliminowane i dalej drazni mi ucho...

Co do odlaczania podcisnien.... nic takiego nie robil przyznam sie ze nawet nie wiem gdzie jest to ustrojstwo od wyprzedenia podcisnieniowego :/ ale pewnie mi pomozecie i pokazecie gdzie :D:D:D:D CDN :D

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 28, 2006 4:31 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Są przynajmniej dwie możliwości
1. wężyk w aparacie zapłonowym(z takiej małej beczułki)
2. wężyk z całego modułu zapłonowego na nadkolu
u Ciebie poz. 1
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 01, 2006 12:55 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Tej a nie obróciło Ci panewki? Motodoktora przeca wlałeś na lekkopółśredni reaktor. Proponuje stetoskop i osłuchać tam gdzie trzeba.

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 01, 2006 1:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
Ty juz go lepiej nie strasz:)) Kruszyn i tak ostatnio schudl :P

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 09, 2006 11:13 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
Wojtyla pisze:
Są przynajmniej dwie możliwości
1. wężyk w aparacie zapłonowym(z takiej małej beczułki)
2. wężyk z całego modułu zapłonowego na nadkolu
u Ciebie poz. 1
pozdro


Dzisiaj przyjechalem rano do pracki zgasilem kijka i poszedlem jak zwykle tracic wzrok. Potem chcialem odpalic i mialem male problemy bo zero rekacji na krecenie ... pod macha doszedlem ze wyskoczyl wezyk ktory wchodzi od papratu do wtrysku (ten gorny chyba ze zle dojrzalem) teraz pytanie czy to mogla byc przyczyna tego chrobotania powyzej 3tys ???

obalono.... dalej pryka ... zastanawiam sie tylko czy w przypadku obroconej panewki nie bylo by zadnych skutkow ubocznych przy mniejszych prekosciach bo do 100 chodzi jak ta lala potem zreszta tez ( jezeli chodzi o przyspieszanie itd) z tym ze halasuje troche niepokojaco ....

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 15, 2006 3:13 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lis 15, 2006 1:22 pm
Posty: 34
kruszyn pisze:
Xytras pisze:
No autko cacy [ok]

Co ten piesk taki znudzony?? [hihi]


bo jej facet ( Egon) siedzi na lancuchu ( kara za ucieczki z domu) i nie moga polatac :D:D:D
Oczywiscie nie wytrzymalem i musialem udac sie na male brykanko :D:D:D
...(ale jutro pojade na przeglad obiecuje :P:P:P:P )
Kijek mimo braku listw powoduje skret glowy u przechodniow :D:D:D

(sorki za wielkosc ale nie moglem sie powstrzymac pomniejszone traca na efekcie )

Obrazek
Obrazek
Obrazek

i co jeszcze sadzicie ze pomaranczowe kierunki byly by lepsze ?? [oczko]


No Panie ! [bip] maskara coś Ty przeżył ! Ty masz zdrowie ! Nie sądziłem, że takie rzeczy przeżyłeś ... Ale wiem cos o tym ... Takie problemos miałem z domem ... Jest ciężko znaleść oidpowiednich fachowców ... Ja za remont swojego oddałem 5 tys. i wiesz gdzie ... I szkoda słów ... Będą poprawki ale co z tego przecież całego mi nie poprawi ... Pozdrawiam i życze powodzenia ! Kiedyś zatrzymam sie jak będe przejeżdżał !

_________________
MB W115 220 D 1974 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 15, 2006 5:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
White pisze:
Takie problemos miałem z domem


no przeciez KIJEK to drugi dom Okruha :P:P:P

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 17, 2006 1:46 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
White pisze:

No Panie ! [bip] maskara coś Ty przeżył ! Ty masz zdrowie ! Nie sądziłem, że takie rzeczy przeżyłeś ... Ale wiem cos o tym ... Takie problemos miałem z domem ... Jest ciężko znaleść oidpowiednich fachowców ... Ja za remont swojego oddałem 5 tys. i wiesz gdzie ... I szkoda słów ... Będą poprawki ale co z tego przecież całego mi nie poprawi ... Pozdrawiam i życze powodzenia ! Kiedyś zatrzymam sie jak będe przejeżdżał !



hehe bo widzisz od zlej strony zaczales :D:D ja ,,zrobilem,, juz 2 mietki i cierpliwosc wycwiczylem :D I kto wie czy po nowym roku nie zaryzykuje wlasnie domu :P:P:P:P a co :P Co do ,,naszego,, warsztatu zaprzyjaznionego nie bedziemy sie wypowiadac ale powiem Ci ze wszedzie sa te same klocki :D co do Twojego silnika zagadaj do waszmoscia Dr. Dobrzana piszacego o moim drugim domu powyzej doradzi Ci fachowca silnikowego :P:P:P alias Gęsi obronne:P:P:P

Mieciu to nie jest 2 to trzeci dom drugi mam na Czeskiej :):):):)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 17, 2006 4:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
kruszyn pisze:
Mieciu to nie jest 2 to trzeci dom drugi mam na Czeskiej


oj to tak w przenoosni :))) a na czeskiej to z tego co wiem jest tylko biuro:P:P

Ty a tak w ogole to wiecej sie nie bede wstydzil za hodowce gesi :))

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 579 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 129 30 31 32 3339 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl