MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 11:55 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4
Autor Wiadomość
Post: czw sty 26, 2012 7:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
THC pisze:
No pewnie, że nie. Baleron to mięso i chyba tonie


Mięcho. A potem dodali jeszcze jakieś "E". [zlosnikhihi]

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: pt sty 27, 2012 10:53 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
krasuss młodszy pisze:
THC pisze:
No pewnie, że nie. Baleron to mięso i chyba tonie


Mięcho. A potem dodali jeszcze jakieś "E". [zlosnikhihi]


Wychodzi "Balerone" - to wersje na Wlochy ;)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pt sty 27, 2012 11:35 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 05, 2009 10:47 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Sulistrowice/Wrocław
Nie twierdzę, że pływa. Wszystko jest ok w zawieszeniu, ale chyba ktoś wsadził za miękkie amortyzatory.

taki ma poziom zawieszenia w 124:
Obrazek

_________________
Audi 80 1.9 TDI 92’
Citroen Evasion 1.8i 99’

ex:
w123 200D 81’
w123 300D 78’
w201 2.5D 91’
w124 300D 88’
w124 E200T 96’
w202 C230 97’


-----------------------------
PRACOWNIA RENOWACJI MEBLI I STOLARKI ZABYTKOWEJ "U N D"
tel. 693 527 967


Na górę
Post: pt sty 27, 2012 11:59 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Pisał już ktoś, że wysokość tyłu można regulować tym zaworkiem od nivomatu? :hmm: Ja np. miałem za wysoko przód, po wymianie sprężyn (wyżej stał, niż tył), to sobie wlazłem pod auto i wywaliłem tył do góry i teraz już mam równo [zlosnikhihi]

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: pn lis 05, 2012 2:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
wielki3333 pisze:
miałem ten sam objaw ,padnięty był czujnik w moście a raczej zasyfiony opiłkami ale i tak wymieniłem
Możesz Kolego napisać parę słów na temat tej operacji? Jak trudne to jest, jak z dojściem, trzeba wyjmować most?
U mnie objawy są takie, że kontrolka zapala się w czasie jazdy. I wtedy ABS przestaje działać.Wcześniej często jest tak, że ABS uruchamia się podczas normalnego hamowania, na suchym. Jednak czasami nie dzieje się z ABSem absolutnie nic złego. Przez ostatnie dni np. wszystko było ok. A dziś, podczas porannej ulewy, jak jechałem do pracy, znów kontrolka się włączyła! Podmieniałem wcześniej przekaźnik srebrny, na taki z 9 pinami. I wtedy było tak, że jak już kontrolka się zaświeciła, to jednocześnie przestawał działać obrotomierz. Ale czasami było wszystko ok, choć rzadziej. Wróciłem do "swojego" przekaźnika i jakiś czas był spokój, aż do dziś. Nie pamiętam od czego się to wszystko zaczęło, ale być może właśnie od wymiany całego mostu (na posiadający ASD). W tzw. międzyczasie zostały wymienione czujniki przednie ABSu, ale problem nie znikł :-?

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: śr lis 07, 2012 12:10 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Dennis pisze:
Możesz Kolego napisać parę słów na temat tej operacji? Jak trudne to jest, jak z dojściem, trzeba wyjmować most?

Nie pamiętam od czego się to wszystko zaczęło, ale być może właśnie od wymiany całego mostu (na posiadający ASD). W tzw. międzyczasie zostały wymienione czujniki przednie ABSu, ale problem nie znikł :-?


Zejdź pod samochód a dowiesz się, że operacja jest prosta - 1 klucz. Warto wyczyścić czasem wszystkie czujniki te z przodu też.
Jak most ma inne przełożenie niż ten co był to ZTCP będzie świrował ABS ale zawsze powyżej pewnej prędkości - tak jak w przypadku różnych opon przód tył.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr lis 07, 2012 12:36 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Odnośnie mostów, to zamiast 3,91 jest 3,92. Zważywszy, że w drugim aucie mam 3,27 zamiast 3,07 i ABS działa prawidłowo wnoszę, że w przypadku kombika nie chodzi raczej o przełożenie mostu. Spróbuję przeczyścić ten czujnik w moście, bo w przednich piastach czujki były wymieniane. Napiszę, czy coś się poprawiło.

Dzięki za podpowiedzi :)

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: czw lis 15, 2012 12:03 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Czujnik w moście wymieniony (tu niestety muszę zaznaczyć, że nie widziałem na oczy tego czujnika i muszę zawierzyć mechanikowi, że zamontował sprawny). Niestety, nadal po mocniejszym wstrząsie na wertepach zaświeca się kontrolka ABSu. Po ponownym uruchomieniu silnika nie świeci się, do pierwszego wertepu. Co ciekawe, po wyjęciu i ponownym wsadzeniu na miejsce srebrnego przekaźnika (na pracującym motorze), kontrolka gaśnie! Natomiast, po zamianie przekaźnika na 9-pinowy, kontrolka ABSu świeci i NIE DZIAŁA obrotomierz. Czujniki w piastach też są wymienione.
Ktoś ma pomysł, o co może chodzić i co sprawdzić (o ile nie jest to kwestia konieczności kompleksowego sprawdzania całej elektryki)?

PS Czy moderator mógłby wydzielić ostatnie 4 posty i przenieść do jakiegoś tematu o ABSie, ewentualnie utworzyć z nich nowy temat?

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl