MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 16, 2024 5:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 448 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 121 22 23 24 2530 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn lut 15, 2010 5:27 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw mar 22, 2007 4:36 pm
Posty: 15
na podmiankę można ze szrotu, tak chodzi o ten 4 pinowy, ewentualnie 2 pinowy.

_________________
Mercedes 190E 2.0 1989r. 4 manual


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 16, 2010 12:23 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 12:51 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Bydgoszcz/Limerick
hehehe gdyby to bylo takie proste niestety u mnie tak starych aut na szrotach nie ma

jeszcze takie pytanie czy to napiecie na potencjometr klapy idzie prosto ze sterownika??

_________________
MB W201 1.8 92r. RHD
Fiat CC 1.2T RHD


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 16, 2010 10:26 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Tak prosto ze sterownika. Widać nie ma zasilania albo uszkodzony. Wyjmij wtyk ze sterownika i mierz na złączu czy dochodzi zasilanie.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 27, 2010 12:29 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 12:51 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Bydgoszcz/Limerick
czyli jezeli przestawie multimetr na sprawdzanie diod (przejscia) miedzy ktoryms pinem w kostce kompa(ktorym) i kostce potencjometru klapy powinno byc normalnie przejscie??? czy wszytkie przewody z potencjometru ida prosto do kompa???

P.S
aha podam jako ciekawostke jak wypne komputer to silnik pracuje bez zmian zapala jak zapalal chodzi rowno jak chodzil (oczywiscie rozgrzany) <br>Dodano po 1 godzinach. 26 minutach.:<br> ok przejscia z potencjometru do kompa sa jaka moze byc inna przyczyna braku zasilania ?? <br>Dodano po 2 godzinach. 44 minutach.:<br> jeszcze jedno pytanko mi sie urodzilo
przy perspektywie ze mam uszkodzony sterownik czy jest mozliwosc podmienic go na ECU od innej wersji silnikowej chodzi mi konkretnie od 2.0 z W201/W124 ???

_________________
MB W201 1.8 92r. RHD

Fiat CC 1.2T RHD


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 27, 2010 1:06 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2116
Lokalizacja: Poznań
Kurcze. Za pierwszym razem, jak włączyłem ten temat, nawet go dogłębnie nie przeczytałem. Dzisiaj sie uparłem. Stwierdziłem że musze pojąć co w trawie piszczy. I kurde eureka. W 70% pojąłem już o co w tym wszystkim chodzi :) Dzięki ukaniu!

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 27, 2010 5:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
To co tu pisze nie jest skomplikowane. Trzeba sobie tylko siąść nad tym na spokojnie, przeczytać raz, drugi, trzeci. Albo tak jak ja, wydrukować i przeczytać "do poduszki". Jak się czegoś nie rozumie, cofnąć się kawałek i wszystko jasne [zlosnikok]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 10, 2010 3:09 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lut 02, 2010 7:31 pm
Posty: 15
Panowie... chyba odstawiacie tutaj jakąś kiszkę... Właśnie natknąłem się na inny temat: http://www.w201w124.bytom.eu.org/forum/ ... hp?t=13519

Przeliczanie wypełnienia podane jest zupełnie inaczej niż w temacie stąd wielu szuka zupełnie w złym miejscu!

Które informacje są poprawne???


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 10, 2010 5:40 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Opisywany w tym watku pomiar wypełnienia jest poprawny.
Czyli:
U(3-5)/U(5-masa)*100%
Dla tego ja zaproponowałem tu pomiar napięcia pomiędzy 3 a 5 a nie 3 a masa aby nie trzeba było odejmować tego od 1. Ktoś to przetrawił, też mierzy pomiędzy 3 a 5 i odejmuje od 1. To niech zmierzy pomiędzy 3 a masą :lol: i nie będzie musiał odejmować 8) i też wyjdzie odwrotnie.
Dla chętnych zapraszam do oscyloskopu. Albo w poszukiwaniu 70% po przekręceniu kluczyka w sprawnym układzie.
Kiszka! a jaka? - pasztetowa! mmmm....


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 30, 2010 1:12 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 30, 2010 12:58 am
Posty: 17
Witam, przeczytałem wiekszosc stron tematu, zajeło mi to 3 godzinki.
Jestem tutaj nowy a wiec na początku chciałbym wszystkich serdecznie powitać i jednocześnie opisac moja przygode z regulacja obrotów.

Moj silnik m102 2.3e kat skrzynia automatyczna 4 biegowa 722.4

Moja przygoda z obrotami trwa juz sporo czasu. Której nadal nie rozwiązałem. Ale chciałbym i po przeczytaniu postów sadze ze teraz mam coraz wieksze szanse.
Pokródce opisze mój problem obroty faluja w przedziale 700 - 800 nie jest to jakas duza wartośc ale jest ona na kazdym zakresie połozenia dzwigni ASD czy to na wolnych czy na Drive obroty sa jednakowe. Z tym mugłbym jeszcze żyć problem polega na tym iż gdy rozpędze sie do 1500 ob/min i puszcze pedał gazu auto samo przyspiesza i samo jedzie tak jak bym miał tempomat. Wystarczy ze puszcze hamulec a on sam przyśpiesza. Mam nadzieje, że zwrócicie mi na coś uwage.
Co już sprawdziłem :
Zawór powietrza dodatkowego został wyczyszczony
potencjometr wartośc miedzy pierwszym a drugim pinem wynosi 0.65-0.68
I teraz pytanie potencjometr reguluje sie za posrednictwem popuszczenia srób i opuszczania go góra dół, czy w moim przypadku regulacja jest wskazana ? )
Stycznik biegu jałowego - działa sprawnie
Co mnie martwi to to ze nie moge regulowac CO, możliwe ze ktoś mugł tam ukręćić gwint. Czy docisne bądz nie kręci sie tak samo i nic sie nie dzieje. Możliwe wogóle takie coś.

Dziękuje i dobranoc

PS przepraszam za chaotyke i błędy jakie porobiłem w poście, ale po przeczytaniu wiekszości stron kreci mi sie w głowie i spać mi sie chce jak diabli (01:13)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 31, 2010 10:17 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 8:03 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Poznań
Swego czasu zrobiłam regulację wydawało by się, że wszystko OK ale w ostatni weekend sprawdziłem co i jak i wyszło, że wypełnienie oscyluje w granicach 50%, ładnie odpala na ciepłym i zimnym silniku lecz gdy wyciągne bezpiecznik ze srebrnego przekaźnika to obroty wzrastają do 1000 i utrzymują się na tym poziomie. Po wyregulowaniu obrotów do odpowiednich i włożeniu bezpiecznika wypełnienie wynosi ponad 70% znaczy pracuje za ubogo. Tak ma być czy coś jest nie tak?
Z tego wynika, że sama mechanika pracuje za bogato.
spalanie w mieście w granicach 15l

_________________
W 202 2.0 Kompressor 98r. Kombi
VIN WDB2020821F729656

W 201 2.3E 90r. Sportline EX
VIN WDB2010281A594390


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 01, 2010 8:59 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
fr4n pisze:
Co mnie martwi to to ze nie moge regulowac CO, możliwe ze ktoś mugł tam ukręćić gwint. Czy docisne bądz nie kręci sie tak samo i nic sie nie dzieje. Możliwe wogóle takie coś.


Nie jest możliwe. Albo sonda L nie działa, albo ta śruba jest uszkodzona. Jak się to naprawi to można myśleć dalej - o ile będą występowały jeszcze jakieś wady.
Jaki sygnał z sondy? Jakie wypełnienie?


fifi pisze:
gdy wyciągne bezpiecznik ze srebrnego przekaźnika to obroty wzrastają do 1000 i utrzymują się na tym poziomie. Po wyregulowaniu obrotów do odpowiednich i włożeniu bezpiecznika


:o a czym się reguluje obroty w KE?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 01, 2010 5:37 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 8:03 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Poznań
Chodziło mi o regulację śróbką od CO, zubażając dawkę paliwa tak aby obroty były odpowiednie i praca silnika równa.

_________________
W 202 2.0 Kompressor 98r. Kombi
VIN WDB2020821F729656

W 201 2.3E 90r. Sportline EX
VIN WDB2010281A594390


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 01, 2010 11:31 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 30, 2010 12:58 am
Posty: 17
Cytuj:
Nie jest możliwe. Albo sonda L nie działa, albo ta śruba jest uszkodzona. Jak się to naprawi to można myśleć dalej - o ile będą występowały jeszcze jakieś wady.
Jaki sygnał z sondy? Jakie wypełnienie?


jutro biorę się za regulacje wypełnienia, powiedz proszę czy wolne opadanie na jałowe obroty w trybie D możne być przyczyna regulacji Co ? i Czy nie wielkie odchylenia obrotów 700 - 800 mogą być przyczyna potencjometru bądź regulacji Co ? (nie faluje mi za dużo ale jednak trochę mnie ta nie regularna praca wkurza). AA i czy po poprawnej regulacji CO mogę mieć nadzieje na mniejsze spalanie ;) ?

a jeszcze jedno w jednym z postów napisałeś :
Cytuj:
jeśli odłączenie potencjometru powoduje, że silnik nie gaśnie po wyłączeniu wtrysku rozruchowego znaczy, że jest wielce prawdopodobne iż problem jego tyczy(potencjometru)


Po odłączeniu potencjometru silnik na jałowych powinien zgasnąć ? U mnie gaśnie dopiero jak wrzucę mu Drive, ale tylko wtedy gdy jest zimny gdy się rozgrzeje trzyma te 500 ledwo ledwo aż trzęsie cała buda ale nie gaśnie. (cały czas mowa o odłączonym potencjometrze) Kiedy regulować potencjometr i CO na ciepłym ?

aa no i jeszcze jedno moze macie sugestie do tego co napisałem wyżej :
Cytuj:
Z tym mugłbym jeszcze żyć problem polega na tym iż gdy rozpędze sie do 1500 ob/min i puszcze pedał gazu auto samo przyspiesza i samo jedzie tak jak bym miał tempomat.


PS podsumowując na rozgrzanym gdy mam odłączony potencjometr samochodzik chodzi ledwo jak by miał zgasnąć ale chodzi - to oznacza że z potencjometrem coś nie tak ?[/quote]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2010 1:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 06, 2005 6:04 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Słupsk
Witam mam pytanie silnik 2,6 powinien być ustawiony na 4,9-6,3v?
im większe napiecie tym biedniejsza mieszanka?
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2010 3:18 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 30, 2010 12:58 am
Posty: 17
witam dziś wszystko pomierzyłem.
Napięcia są nastepujące :
potencjometr - 0.68
pin 3 i masa 6.40
pin 5 i masa 14
pin 3 i 5 - 7.53 czasami wchodzi 10 v i trzyma a potem normalnie
na załączony zapłonie piny 3 i 5 - 8.58

Regulacja sróba CO nic nie daje kręce kręce i nic sie nie dzieje ani napięcia sie nie zmieniaja ani nic sie nie dzieje w charakterystyce pracy silnika.

Popatrzcie fachowym okiem na moje napięcia i napiszcie mi prosze o co chodzi, dlaczego kręcenie sróba CO nic nie daje


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 448 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 121 22 23 24 2530 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl