MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 17, 2024 1:52 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 448 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 120 21 22 23 2430 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob lis 28, 2009 4:47 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz sie 31, 2008 11:09 am
Posty: 3
Lokalizacja: Wieluń-Wrocław
Witam.Z okazji wolnej soboty zabrałem się za moje M103.Ostatnio trochę falowały mi obroty więc zdjąłem ke-jeta i okazało się ,że kalosz był delikatnie pęknięty.Wymieniłem kalosz wszystko skręciłem do kupy.Sprawdziłem potencjometr i wskazywał 0.67 do 0.7V.Moje zdziwienie nastąpiło po sprawdzeniu wypełnienia między 3 a 5 pinem wykazywało 10%.Z tego co wyczytałem na pierwszej stronie , oznaczało to uszkodzenie potencjometru..Kręcenie śrubką nic nie daje ,wypełnienie się nie zmienia tylko obroty wzrastają lub spadają.Podmieniłem potencjometr na inny i to samo.Co to może być ,wiązka czy może komp?Acha mam jeszcze pytanie czy na czujniku 2 pinowym podłączenie ma jakieś znaczenie?Bo u mnie nie ma żadnego ryfelka jak np. na zaworze powietrza dodatkowego.Z góry dzięki za odpowiedź.Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 28, 2009 5:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
kolega ma pewien problem ze swym autkiem i dziś wzieliśmy się za pomary oto co się nam ukazało:

1. silnik zimny:
styk 3i 5 na samym zapłonie: 8.50V
potencjometr 0,82V -0,90V
wypełnienie
styk 3 i 5 6,65V + wachania


2. silnik juz po pewnym rozgrzaniu:
styk 3 i 5 na samym zapłonie 8,60V
potencjometr 0,62V-0,68V
wypełnienie

styk 3 i 5 6,45V do 6,85V
styk 3 i masa 3,70V
styk 5 i masa 12,30 V

po bardzo mocnym rogrzaniu silnika w okolicy 80 stopni pojawia się problem a mianowicie po odpaleniu wypełnienie z 6,85V automatycznie spada aż do 2,75V i cąły czas jest ta sama wartośc bez zmian położenia klapy,i przez to różnica pracy silnika się zmienia na gorszą
na styku 3 i masy pokazuję się 10,85V
na styku 5 z masą pokazuję 13,86V

jedyne co jeszcze sprawdziłem to po odłączeniu kabelków z czujnika wkręconego do głowicy wypełnienie oscyluję się 4,11V 4,26V

a jeśli silnik już trochę ostygnie wszystko wraca do parametrów jak opisałem w 2 punktcie

po ponownym mocnym rozgrzaniu znów te zmiany

nie wiem co to może byc co jeszcze miałbym sprawdzic by coś więcej się dowiedziec

silnik to 3.0 m103 wyposażony w katalizator i sondę


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 03, 2010 9:29 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lut 02, 2010 7:31 pm
Posty: 15
Proszę o pomoc w diagnozie.

Silnik M102 2,0 LPG '86r. z sondą lambda, bez katalizatora.
Zmierzone napięcia przy temperaturze 90'C i zasilaniu benzyną ze zdjętym mikserem:
1. potencjometr przepustnicy przy zapalonym silniku = ok. 0,55V.
2. złącze 3-5 przy zapalonym silniku = ok. 1.5-1,7V (przy włączonym zapłonie i wyłączonym silniku tak samo)
3. 5-masa na silniku = 13,8V (przy zapalonym zapłonie i wyłączonym silniku 11,88V)

Kręcenie śrubką CO przy zapalonym silniku nic nie zmienia poza tym, że silnik po kilku przekręceniach przygasa i przebiera. Przy wyłączonym nie próbowałem...

Jak rozumiem moje wypełnienie wynosi 12-13%, czyli diagnoza:
Cytuj:
10% - uszkodzony potencjometr klapy, niewystarczający przepływ powietrza przy aktywnym sygnale maksymalnego otwarcia przepustnicy. Wadliwy właćznik biegu jałowego

Proszę o pomoc co ma w tym przypadku zrobić?

P.S.
Wszystkie gumy KE nowe, świece nowe Bosch, kable nowe Beru, wtryski sprawdzone - dobrze rozpylają. Problemy z niskimi obrotami na gazie i na Pb po osiągnięciu 90'C; między 60-80'C wahania obrotów.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 6:37 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Dom pisze:
Proszę o pomoc co ma w tym przypadku zrobić?

Sprawdzić włącznik biegu jałowego czy działa i czy dobrze ustawiony - jeśli tak, wymienić potencjometr klapy na sprawny. Gdy się ma LPG to potencjometr zwykle szybko pada bo klapa luźno lata i potencjometr się wyciera.

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 7:32 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lut 02, 2010 7:31 pm
Posty: 15
Cytuj:
Sprawdzić włącznik biegu jałowego czy działa i czy dobrze ustawiony

Jak go sprawdzić - oporność, V, coś innego?
Ustawiony jest dobrze, bo mechanizm go odpowiednio naciska i słychać kliknięcię, gdy przykłada się ramię.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 8:41 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 18, 2009 8:05 pm
Posty: 130
Numer GG: 1148743
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Ustawiony jest dobrze, bo mechanizm go odpowiednio naciska i słychać kliknięcię, gdy przykłada się ramię.
To nic nie znaczy.
Sprawdź czy między pinami jest przejście przy załączeniu włącznika.
A przy wyłączonym nie powinno go być.
Ot cała filozofia.
U mnie nie rozłączało i podgiołem trochę blaszkę wyłącznika i teraz jest git.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 6:38 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lut 02, 2010 7:31 pm
Posty: 15
Powracając do strojenia KE. Czytając poprzednie posty nie tylko ja mam problem z brakiem reakcji na kręcenie śrubką CO. Czy mógłby ktoś wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje? Oczywiście wyprzedzając wypowiedzi - poza tym, że nie dociska się odpowiednio imbusa, czy coś z nim nie tak.

Czym w ogóle porusza ten wkręt - wysokością klapy, naprężeniem sprężyny...?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 6:51 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Sprzężenieniem klapy z tłoczkiem rozdzielacza.
To jest bardzo czuła regulacja - musi być bardzo czuła z zasady.
Na poprzednie Twoje pytania w tym watku są już odpowiedzi.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 07, 2010 12:23 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lut 02, 2010 7:31 pm
Posty: 15
Cytuj:
Na poprzednie Twoje pytania w tym watku są już odpowiedzi.

Czyli jak rozumiem, mam wymienić te elementy i powinno być ok. Hmm, problem w tym, że już to zrobiłem - nowy czujnik położenia klapy i nowy włącznik biegu jałowego. Lambda też została wymieniona, bo się wypaliła i żłopał mi 19l/100km.

Jak w końcu liczy się to wypełnianie: jak masz np. 1,4V na wejściach 3-5 i 14V na 5-masa, to odpowiada to 10%, czy 90% wypełnienia?

Co oznacza stwierdzenie:
Cytuj:
niewystarczający przepływ powietrza przy aktywnym sygnale maksymalnego otwarcia przepustnicy

O czym to świadczy i co trzeba sprawdzać?

Druga sprawa - czy możliwe, że zakres został przekroczony zbytnim przekręceniem np. w prawo śrubki, bo wcześniej pisaliście, że 0-100% wypełniania, to ok 1/3 obrotu? U mnie kręcę do skrajnych zakresów gaśnięcia silnika w prawo i w lewo, a napięcie oscyluje w okolicach 1,5V. Zmienia się co najwyżej 0,2V.

Z odpalaniem nie mam problemów. Obroty nie falują. Nawet pozbyłem się problemu zbyt niskich obrotów powyżej 90'C. Jedyna przypadłość, która pozostała, to zamuła przy delikatnym naciśnięciu pedału przyspieszenia. Auto ledwo jedzie, a nawet zwalnia (automat szarpie), a jak się wciśnie tak gdzieś do połowy, to jest łupnięcie i pełna moc - wszystko w normie.

Ponadto napięcie na 3-5 jest niezmienne przy:
- rozłączeniu zaworu powietrza dodatkoweg0
- rozłączeniu EHA
- rozłączeniu czujnika temp. powietrza zasysanego
- na zimnym, rozgrzanym do 60-80'C oraz 100'C
- wszystkich konfiguracji wspólnych powyżej wymienionych

Czujnik położenia klapy po wielkich trudach w związku z jego makabryczną czułością został ustawiony w okolice 0,75V. Teraz pytanie - to napięcie powinno być na obrotach jałowych i ustawieniu skrzynki na N, czy na D?

Na koniec dodam, że mikser na czas pomiarów i testów został zdemontowany. <br>Dodano po 1 godzinach. 34 minutach.:<br> miles napisał:
Cytuj:
Sprawdzając napięcie na łączy diagnostycznym to na 3 pinie a masą mialem 50% (7V) (zapłon, praca silnika bez zmian), na pinie 5 a masą 10-20% (13,52V) (zapłon, praca silnika bez zmian), a między pinem 3 i 5 50%.

Co podaje wartość na pinie 3-masa? U mnie jest ok. 11-12V, tymczasem na 3-5 jest 1,5V.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 07, 2010 3:37 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Dom pisze:
Czyli jak rozumiem, mam wymienić te elementy i powinno być ok. Hmm, problem w tym
- Nie w ciągu tych 20 stron są odpowiedzi czego nalezy szukać i co mierzyć, szkoda pisać 5x.
Dom pisze:
Jak w końcu liczy się to wypełnianie: jak masz np. 1,4V na wejściach 3-5 i 14V na 5-masa, to odpowiada to 10%, czy 90% wypełnienia?

10%

Dom pisze:
O czym to świadczy i co trzeba sprawdzać?

Sterownikowi się coś nie podoba - co? nikt nie wie, on sam nie wie.
Sygnał z potencjometru jest nie adekwatnu do rpm, wzbogacenia...
To prosty wtrysk, prosta diagnostyka -samemu trzeba rzeźbić.
Analizować kiedy się błąd pojawia, po jakim czasie pracy, w jakich warunkach itd itp - Tu są tylko wskazówki, dla "Adamów Słodowych" za kogoś schylić się nad jego własnym samochodem nie da - szczególnie, że to uperdliwe, wstrętne wtrdyki dają popalić mechanikom z 20 letnim doświadczeniem... ;-)

Dom pisze:
U mnie kręcę do skrajnych zakresów gaśnięcia silnika w prawo i w lewo, a napięcie oscyluje w okolicach 1,5V. Zmienia się co najwyżej 0,2V
....

Ponadto napięcie na 3-5 jest niezmienne przy:



Bo on zgłasz błąd a nie wskazuje na regulację.
Dom pisze:
Co podaje wartość na pinie 3-masa? U mnie jest ok. 11-12V, tymczasem na 3-5 jest 1,5V.


Na 5 jest zasilanie sterownika, mierzy się do 5 aby nie potrzeba było odejmować w pamieci wyników od 100%.
0.7 powinno utrzymywać się i na P i Na D w granicach tolerancji! - podanej wcześniej (bo to nie apteka).

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 13, 2010 3:29 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 12:51 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Bydgoszcz/Limerick
panowie z gory sie przyznam ze jestem ignorantem i nie przeczytalem calego tematu dojechalem jak narazie tylko do czwartej strony.
Dlatego mam tylko jedne proste pytanie czy KE-Jetronik bedzie dziala tylko na czesci mechanicznej, bez zasilania na czesc elektroniczna?? auto MB 190E 1.8 92 rok

_________________
MB W201 1.8 92r. RHD
Fiat CC 1.2T RHD


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 13, 2010 8:39 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
SPRUCH pisze:
czy KE-Jetronik bedzie dziala tylko na czesci mechanicznej, bez zasilania na czesc elektroniczna??

tak, jeśli będzie wyregulowany i silnik będzie ciepły [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 15, 2010 9:07 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 12:51 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Bydgoszcz/Limerick
Ok przeczytalem calosc i moge bez wstydu zadac pytanie bo nie ma na nie odpowiedzi w tej 22-u stronicowej kobyle (ukaniu wspolczuje).

Otoz wykonalem pomiary z pierwszego postu i wydaje mi sie ze wystepuje u mnie blad "100% - brak zasilania. Zbyt uboga mieszanka " co by sie nawet zgadzalo bo na potencjometrze klapy nie ma żadnego napiecia, auto nie odpala jak jest zimne. Moim sposobem na uruchomienie zimnego auta jest delikatne wcisniecie paluchem klapy spietrzajacej i w tym czasie uruchomienie rozrusznika i przytrzymanie pedalu gazu po takim zabiegu auto odpala ale trzeba je przytrzymac na obrotach bo póki jest zimne wolnych nie posiada dopiero po rozgrzaniu calosc zaczyna pracowac prawie normalnie co ewidentnie wskazuje ze wtrysk dziala tylko na czesci mechanicznej tymbardzej ze byly takie 3 dni gdzie auto nagle zaczelo odpalac normalnie i po 3 dniach znowu przestalo czyli gdzies cos nie laczy.
Pytania moje brzmia:
Gdzie moge szukac usterki a raczej utraty napiecia??
Czy uszkodzenie ktoregos czujnika moze powodowac odciecie zasilania na reszte wtrysku??
Czy sa jakies typowe usterki zwiazane z moim problemem??

Z rzeczy ktore juz zrobilem:
sprawdzone wszystkie bezpieczniki
przelutowany srebrny przekaznik
P.S
Aha jena rzecz jest napewno uszkodzona to waz od odmy ale jego prowizoryczne doszczelnienie nie zmienia nic w temacie

_________________
MB W201 1.8 92r. RHD

Fiat CC 1.2T RHD


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 15, 2010 2:16 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw mar 22, 2007 4:36 pm
Posty: 15
sprawdź sterownik ten za akumulatorem, może być brak masy na niego, poruszaj tam przewodami. Ewentualnie podmień na inny sprawny sterownik. Inne czujniki nie wpływają na takie trudności z rozruchem, ale sprawdź też czujnik od temperatury, ten odpowiedzialny za załączanie ssania.

_________________
Mercedes 190E 2.0 1989r. 4 manual


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 15, 2010 3:24 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 12:51 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Bydgoszcz/Limerick
to jest ten 4 pinowy na prawo od korka wlewu oleju?? kolo tego podcisnieniowego z ktorego wychodza tylko 2 wezyki??
jezeli o sterownik chodzi to podmiana nie wchodzi w gre bo jezdze jedna z niewielu juz 190-tek w miescie i nieznam nikogo kto by mial na podmianke

_________________
MB W201 1.8 92r. RHD

Fiat CC 1.2T RHD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 448 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 120 21 22 23 2430 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl