MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 18, 2025 7:39 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 119 20 21 22 2330 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt lis 06, 2009 5:34 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
wypełnienie wygląda na 50% - co wskazywało by na uszkodzenie sondy lambda. O ile ten wtrysk ma sondę - są bez - wtedy tylko regulacja na analizatorze spalin.
Sondę się wymienia na nową, ona przestaje funkcjonować z powodu zatrudnia i uszkodzenia elementu czujnika.
Gdzie jest? - wkręcona w rurę wydechową, w M102 koło kolektora, w M103 koło wału napędowego - za skrzynią biegów.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 06, 2009 6:33 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw paź 22, 2009 2:55 pm
Posty: 6
jest sonda bo sprawdzalem wkrecona od gory w rure przed katalizatorem a ktoredy ida kable i do kad (pewnie do sterownika )jak sie przerwalby ktorys to pewnie tez by tak bylo ?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 12, 2009 5:30 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw lis 12, 2009 4:12 pm
Posty: 4
Lokalizacja: Kraśnik/Kraków
Zacząłem dzisiaj zmagania z regulacją silnika w mojej w201 1,8. Sprawdziłem potencjometr klapy - ładnie trzyma 0,7 V. Sonda lambda też wydaje się ok (zmienia dość często wskazania od 0,1-1V). Problem dopiero zaczął się przy złączu diagnostycznym. Napięcie mierzone między pinem 3,a 5 daje wskazania od 9,4-10,4, przy czym częściej oscyluje wokół 10. Zacząłem kręcić śrubką CO, ale nic to nie daje. Czytając temat natknąłem się na stwierdzenie Ukania:
ukaniu pisze:
Nie ma cudów, kręcenie śrubą CO musi dawać mocne zmiany składu mieszanki - może nie wcisnąłeś tej śrubki i kręcisz w powietrzu?

I tu pojawia się moje pytanie. O co chodzi z "wciśnięciem" śrubki? Klucz na pewno dostaje do śrubki i nią kręci. Czy zanim zacznę kręcić śrubką muszę ją wcisnąć? Z góry dzięki z udzielone odpowiedzi.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 12, 2009 6:30 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz sie 31, 2008 11:09 am
Posty: 3
Lokalizacja: Wieluń-Wrocław
Tak trzeba wcisnąć i dopiero przekręcić.Pierwsza śrubka zachacza dopiero o drugą.Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 13, 2009 11:14 am 
Offline
nowy

Rejestracja: czw lis 12, 2009 4:12 pm
Posty: 4
Lokalizacja: Kraśnik/Kraków
Dzięki :) W takim razie idę dłubać dalej.

Ustawiłem wypełnienie na około 50% (oczywiście ładnie oscyluje w tych granicach,a nie stoi w miejscu). Tylko przy przygazowywaniu do 2500 obr napięcie wzrasta około 1V. Nie wiem czy tak ma być czy nie?
Objawy, które w ogóle skłoniły mnie do regulacji były następujące: podczas gwałtownego przyspieszania (gaz w podłogę) samochód tracił moc i słabo przyspieszał. Teraz jest jakby lepiej, ale nadal go dusi. Czy to może być spowodowane właśnie tym wzrostem napięcia przy wzroście obrotów?
Mam jeszcze podejrzenia do układu zapłonowego, bo nie wygląda najlepiej. Czy ewentualnie takie duszenie może być spowodowane zużytą kopułką, kablami itp?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 13, 2009 11:54 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Układ zapłonowy musi być sprawny, słaba iskra powoduje brak planości ubogiej mieszanki i spadek mocy.
Spadek o 1V to to jakieś 7% (podawaj procenty mierzone odpowiednio zgodnie zopisem a nie wolty) - może a nie musi powodować kłopoty bo nie jest aż tak źle. W celu regulacji przeczytaj pierwszy post na stronie 18.
Ale najpierw wyeleiminuj układ zapłonowy na 100%.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 14, 2009 12:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 8:03 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Poznań
Nawiązując do pierwszego postu i opisanych w nim wartościach wypełnień mam pytanie; Czy owe wartości muszą być pełne np. 50% - uszkodzona sonda lambda? U mnie zaopserwowałem, że przy włączonym zapłonie i zgaszonym silniku wypełnienie wynosi 67,7%. Jest to w granicach błędu czy coś jest nie tak?

_________________
W 202 2.0 Kompressor 98r. Kombi
VIN WDB2020821F729656

W 201 2.3E 90r. Sportline EX
VIN WDB2010281A594390


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 15, 2009 8:46 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw lis 12, 2009 4:12 pm
Posty: 4
Lokalizacja: Kraśnik/Kraków
Dzięki. W takim razie najpierw zajmę się zapłonem, a później się będę bawił dalej.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 18, 2009 7:32 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw paź 22, 2009 2:55 pm
Posty: 6
chodzi mi o to jak trzeba podlaczyc ta sonde lambde bo mialem jakas przerobke od gazu i nie wiem jak to ma byc sa dwa biale to mam normalnie podlaczone aczarny przechodzil w zielony a to mialem polaczone z jakimis kablami od gazu i uciete bylo przy samym poczatku wtyczki i chcialem polaczyc a tu ten zielony kabel jest 2 zylowy w srodku idzie wiazka zaizolowana 2 i jak to podlaczyc jak wtyk jest ttylko 1 ?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 20, 2009 1:47 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw lis 12, 2009 4:12 pm
Posty: 4
Lokalizacja: Kraśnik/Kraków
Zakupiłem i zamontowałem kable WN, kopułkę, palec i świece (Wszystko BERU). Wypełnienie na wolnych obrotach w okolicach 45% (oscylowało). Po wciśnięciu klapy przepływomierza spadek wypełnienia (czyli wg opisu lambda działa). Przy 2500 obr. wypełnienie wzrastało do 61% więc zabrałem się z regulację EHA. Wykręciłem EHA i wkręciłem nieco tą śrubkę. Różnica była mniejsza, ale z opisu wynikało, że lepiej jakby wypełnienie spadało niż rosło więc powtórzyłem czynność. W końcu osiągnąłem moment, że wypełnienie spada od 8% do max 11% (niby troszkę za dużo o 1%). Wypełnienie ponownie ustawione na 45%. Silnik działa o niebo lepiej. Nie ma efektu duszenia nawet przy przyspieszaniu na niższym biegu. Chociaż w dalszym ciągu wydaje mi się, że nie ma pełnej mocy. Np. przy przyspieszaniu do 100km/h wychodzi mi około 15s. Nie wiem tylko czy wypełnienie 45% jest optymalne dla mojego silnika M102.018?
W każdym razie wielkie dzięki dla Ukania za przygotowanie tego tutoriala do regulacji.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 24, 2009 3:00 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr kwie 09, 2008 4:20 pm
Posty: 37
postanowilem dzisiaj sprawdzic mojego ke po ustawieniach fachowca . Potencjometr wporzadku 0,7V ,ogolnie wszystko wygladalo na ok oprocz wypelnienia na jalowych , wahal sie miedzy 5V a 6V czyli 34% a 41%, ustawilem tak ze sie waha miedzy 6.9V a 7.40V czyli rozumiem ze prawidlowo jak dla m102 gdyz ok.50%. Czy taka roznica w wypelnieniu mogla miec jakikolwiek wplyw na spalanie paliwa ?? czy jakies inne skutki??


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 27, 2009 3:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
dziś sprawdziłem swojego ke-jetronica
na potencjometrze zaraz po odpaleniu (na zimnym silniku) jest 0,80V a po rozgrzaniue 0,68-0,69V czy tak powinno byc ??

sprawdzilem rowniez wypelnienie i okazalo sie ze napiecie wacha 7.40 a 7.80

a na zalaczonym tylko zaplonie napiecie pokazuje 7.88
czy te moje mieszcza sie w tolerancji prawidlowej pracy silnika ??


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 27, 2009 5:28 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
rogra - potencjometr OK.
Silnik ma sondę lambda? - bo wypełnienie aż za precyzyjnie 50% i mało się waha. Jak wygląda sygnał z sondy?

adasko - wszystko OK.

fidelc - cieszę się, piszemy tu po to by Mercedesy jeździły długo i w dobrej kondycji. Czasem sie udaje czasem nie - samodzielnym się udaje.

marcin370 - nie wiem co masz pokombinowane z LPG.
Sonda ma mieć podłączony kabel sygnałowy czarny do żyły środkowej w zielonym przewodzie ekranowanym idącym do sterownika. Jeśli są wątpliwosci dołącz zdjęcie, nie jesteśmy wszechwiedzącymi jasnowidzami.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 27, 2009 9:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
ukaniu pisze:
rogra - potencjometr OK.
Silnik ma sondę lambda? - bo wypełnienie aż za precyzyjnie 50% i mało się waha. Jak wygląda sygnał z sondy?.

silnik to m103 na rynek szwjacarski może czymś jeszcze się różni ale sonda lambda też jest,a odnośnie tego wypełnienia to sprawdzałem w gniazdu diagnostycznym na styku 3 i 5 i pokazało właśnie te wartośc i, a czy te 50% wypełnienia musi byc zaraz po odpaleniu czy dopiero po rozgrzaniu ?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 27, 2009 9:19 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
A czytałeś ten wątek?
- Po rozgrzaniu.

Od pewnego czasu planuję odpowiadać tylko na pytania na jakie nie było odpowiedzi wcześniej i jeśli tylko znam na nie odpowiedź :| bo zaczynam produkować w koło to samo.
Silnik też ma być odpalony.
Zauważam smutną prawidłość - wątek rozrósł się do wielu stron i już powoli ludziom przestaje się chcieć go przeczytać w całości - szkoda ich czasu - tylko czy nie szkoda czasu tego kto ma pisać na nowo?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 119 20 21 22 2330 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl