MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:25 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt sty 08, 2013 10:59 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:39 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Legionowo/Warszawa
Odkopałem temat bo rozglądam się za dużą benzyną w210 lub 124.

Auto nie ma być klasykiem, perełką itp.W związku z tym rozważam zakup okulara co by mnie przy 124 nie nachodziły myśli o wartości muzealnej auta, czy jego wyjątkowego piękna i charakteru.
Wozidło ma dawać przyjemność z jazdy i komfort, niski koszt eksploatacji nie jest priorytetem.Kwestia rudej w standardzie W210 jest mi znana i mnie nie przeraża
Co do wygody - wygodniejszy dla mnie jest okular- jeżdżę okazjonalnie autem ojca (E220 CDI) i do w124 wydaje mi się przestronniejszy, cichszy zawieszenie porównywalne.
Sezonowo (jesień-zima) być może jako dojazdowe do pracy w jedną ok. 45 km przeważa "trasa".
Nie wykluczam instalacji LPG.
Rozglądam się za E420 ,E430, E430 4matic.NIestety nie siedzę w temacie głęboko i nie orientuję się na co zwracać uwagę: przed czy po lifcie? E420 vs E430, 4 matic czy lepiej bez?, jakie przebiegi na co zwracać szczególną uwagę w tych silnikach?

_________________
MB C123 230CE '83 Zypressengrün metallic
MB S123 280TE '81 Lapisblau metallic
MB W123 280E '77 Milanbraun metalic
MB S210 E430 4matic


Na górę
Post: wt sty 08, 2013 11:14 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Po lifcie poprawiono dużo rzeczy, przeważnie jest lepsze wyposażenie. E420 był przed liftingiem, 430 po. 4matic ma stały napęd, w w124 był dołączany. Ale jak przyjdzie naprawiać przedni napęd to ciężko o części poza ASO.


Na górę
Post: śr sty 09, 2013 1:03 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Ja mam od jakiegoś czasu 210 z silnikiem 420 i przebiegiem 330000km.
Ma lpg brc , spalanie 20 litrów miasto, trasa bez fantazji około 13, z fantazją 15.
Rdza jest i będzie , to olewam ten temat od razu .
Technicznie jest to zupełnie co innego niż 124 i narażając się wielu użytkownikom twierdzę, że jest dużo lepszy.
Prowadzenie, komfort wyciszenie czy dodatkowe wyposażenie .
Zupełnie inny samochód, w przesiadłem się ze 124.
Skrzynia 7226 można ją tylko chwalić.
Jeśli trafi się w miarę mało zardzewiałe 210 z silnikiem V8 to wiele rzeczy ma w standardzie .
Ja trafiłem wersję avangarde 7 osobową, z wyposażenia brakuje tylko webasto i prawy fotel elektryczny.
Wady są takie:
wnętrze:
przerywane przewody grzania foteli, grzeją tylko boczki.
naprawa łatwa ale około 8 godzin na fotel, trzeba pruć szwy.
wylewa się wyświetlacz klimatronika.
nie odsuwa się dach, ale uchyla.

zawieszenie:
rdzewieja kielichy przednich sprężyn
mi pękła sprężyna.
karoseria wiadomo
silnik M119985 , wycieki spod wariatora wałków,ale mikro .
łańcuch trzeba wymienić przy około 300 000, ale nie jest drogi , robota już tak
filtr pow. 20zł, oleju 14 zł itp.

wypalają się styki żarówek tylnego stopu i przednich pozycyjnych.

Poza tym udana i mega prosta konstrukcja(zawieszenie).
Sworznie odkręcane, sprężyny bez ściągaczy wymiana.

Częsci są tanie, z tego co udało mi się już wymienić to:
wahacz górny przód około 100zł lemf. 200zł
sworzeń 30zł, lemf 60zł
sręzyny wersja ava. motor 420 około 140zł, używana po 20zł.

Częsci nowych i używanych jest masa, np. kompletne wnętrze elektryka skóra itp. 700zł.

Model 430 jest po lifcie i jest trochę inny.
Mam do czynienia z takim ale z 320 i 4matickiem.
Wylewają się zawsze wyświetlacze w zegarach .
Poza tym silnik 430 ma 2 swiece a cylinder dośc drogie , a jest ich 16.
Moc i osiągi te same , spalanie trochę niżej bo ekologia, bardzo dużo elektroniki.


Polecałbym 420 wersję avangarde, wcale nie jest twarda.
Wyposażenie niemal pełne zawsze.
Ja mam akurat kombi i było produkowane tylko rok, więc jak zupełnie się nie zutylizuje do będzie kiedyś rarytas:)

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr sty 09, 2013 4:30 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Omen pisze:
Po lifcie poprawiono dużo rzeczy, przeważnie jest lepsze wyposażenie. E420 był przed liftingiem, 430 po. 4matic ma stały napęd, w w124 był dołączany. Ale jak przyjdzie naprawiać przedni napęd to ciężko o części poza ASO.


A jak sie dolacza naped w 124 4-matic? Nigdy nie mialem, to sie pytam.

Co do wyboru - tez bym bral 210-tke do jazdy. Pogadaj z Krzyskiem (Komornikiem), kupil calkiem niedawno 124 V8 i jakos nie pieje z zachwytu. Ot - stary woz, skrzynia zanim sie zastanowi to mijaja wieki i cala para 420-tki w gwizdek. Oczywiscie w porownaniu do 230-tki czy 250D bedzie rakieta. Aha - nie wiem jak 4-matic w 210, ale w 124 ceny czesci sa nieprzyzwoite i slabo dostepne poza ASO. Moze 210 jest inaczej, moze ich bylo wiecej, ale radze to sprawdzic, zebys potem nie mial starego kapcia z kosztami utrzymania na poziomie Porsche :)

Powodzenia w poszukiwaniach.

A przy okazji - musi byc Mercedes?

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: śr sty 09, 2013 4:57 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Bukol pisze:
A jak sie dolacza naped w 124 4-matic? Nigdy nie mialem, to sie pytam.


Bardzo ładnie jest to przestawione na wiki: http://pl.wikipedia.org/wiki/4Matic

Ogólnie 4matic w w124 jest bardziej skomplikowany.


Na górę
Post: czw sty 10, 2013 8:28 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
Omen pisze:
Ogólnie 4matic w w124 jest bardziej skomplikowany.


I dużo mniej skręca. [zlosnikhihi]

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: czw sty 10, 2013 11:28 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 10:22 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa
U mnie poszukiwania 210 V8 z 4matic-iem do codziennej jazdy skończyły się na A8 Quattro 4.2 z 96 roku.
Jest ze mną już drugi rok i nie mam powodu do narzekania. Wręcz przeciwnie.
Mimo, że nie gwiazda i na początku go nie za bardzo lubiłem to teraz go nie zamienię na nic innego.
Pozdr ;)

_________________
126.045


Na górę
Post: czw sty 10, 2013 3:00 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
krasuss młodszy pisze:
210 jest inaczej, moze ich bylo wiecej, ale radze to sprawdzic, zebys potem nie mial starego kapcia z kosztami utrzymania na poziomie Porsche :)


mam obecnie 4matic 300tdt i z tym skretem to prawda - delikatnie jest mniejszy - czuc to w ciasnych miejscach.Co do skomplikowania konstrukcji to fakt w porównaniu do zwykłego kosmos.....ale tragedii nie ma ...Jedynie co słyszałem to te dolne swożnie sa drogie i nie ma zamienników a reszta to tak w miare.Ale w zime to jest czołg- jak sie nie powiesi to przejdzie [palacz]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Post: czw sty 10, 2013 9:58 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:39 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Legionowo/Warszawa
Panowie dzięki za info.
Łukasz dzięki za wszystkie szczegóły o twojej okularnicy, nie ukrywam że liczyłem na garść twojego doświadczenia.
Bukol pisze:
A przy okazji - musi byc Mercedes?
yy... no chyba bym wolał MB.
Jakoś nie chce mi się uczyć nowej marki, wczytywać się w fora, szukać kontaktów, namiarów na warsztaty, części etc.

Co do E420 to co jest na allegro to 3/4 jakieś zmęczone i przebiegi nierealne choć wyraźnie tańsze od 430tek.
430ki młodsze trochę świeżej wyglądają, ale wybór też niewielki. Kombiaków jest przewaga nawet fajne,choć trochę trącą karawanem i jak dla mnie gabryty na wyrost, bo żona jeździ tojoto verso i wozi tym dzieciaki.
Co do 4matica to jak wynika z waszych opinii lepiej chyba bez, choć akurat większość fajniejszych V8 go ma. Czy orientujecie się jak jest z ew. zamiennością części zawieszenia i samego napędu 4maticów pomiędzy różnymi wersjami silnikowymi W210 czy V8 też za karę mają jakieś odmienności ? Czy idzie coś podebrać np. z wersji E320, czy diesli? Czy te 4matiki są w ogóle awaryjne czy to kolejny mit ,że mega drogie to profilaktycznie lepiej unikać ?
Jeszcze raz dzięki za rady i proszę o jeszcze. Szukam, ale się nie napalam.

_________________
MB C123 230CE '83 Zypressengrün metallic
MB S123 280TE '81 Lapisblau metallic
MB W123 280E '77 Milanbraun metalic
MB S210 E430 4matic


Na górę
Post: czw sty 10, 2013 10:12 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Ja tam bym okulara w ogóle nie brał... 4matica żadnego też... są inne marki, lepsze auta... jak ci potrzebny woz 4x4 to mozna cos ciekawego poszukac ale nie w MB, jak ma byc Mercedes V8 to wolałbym 124 420/500, W202 C43 AMG (fajny potworek) lub W140 500 do komfortowej jazdy...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: czw sty 10, 2013 10:53 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:39 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Legionowo/Warszawa
trocin pisze:
ak ci potrzebny woz 4x4

Nie szukam wozu 4x4, a rozważania o 4maticu są czysto teoretyczne, jakby się miał już trafić to czy trzeba się go panicznie bać.

O w124 pisaliśmy już że jako skorupa do jazdy , a nie do pieszczenia praktyczniejszy jest okular, W 124 też są o.k.
trocin pisze:
W202

Teraz jeżdżę W202 (250Dturbo) i jakoś to jedzie,choć nie mogę narzekać na brak miejsca,szukam jednak czegoś przestronniejszego.Jak na moje gabaryty, a ci co mnie znają to wiedzą że jest mnie kawałek to dość nieduże to autko.
trocin pisze:
W140 500 do komfortowej jazdy...

Ładne za drogie, tanie nie warte uwagi, komfort i wyposażenie wg.mnie przepaści w stosunku do wypasionego okulara nie ma.Poza tym W140 raz mi się podobają, innym razem jak na nie patrzę to ohyd..

_________________
MB C123 230CE '83 Zypressengrün metallic
MB S123 280TE '81 Lapisblau metallic
MB W123 280E '77 Milanbraun metalic
MB S210 E430 4matic


Na górę
Post: czw sty 10, 2013 10:55 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
To szukaj ładnego 124 400E/E420 ;)

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: pt sty 11, 2013 6:49 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Jacku mówiłem Ci nie raz, przy plastikach przestań błądzic i kup sobie coś lepszego czyli bmw, a do Krzysztofa Seweryna na Zaicisze masz niedaleko. Ja E420 mam jako plastika nr.2, ile mnie łącznie wyszedł to gdzieś napisałem w innym wątku, ale dzięki 124 nauczyłem się jednego, jak jeździć starociem to tylko z metalowymi zderzakami, jak plastikiem to jak najnowszym z wbudowaną navi, ksenonami i innymi wodotryskami. Kiedyś tez patrzyłem na 124 z V8, 126, 140 ale nie są to samochody do spuszczania się, dziś nawet nie zaglądam to ogłoszeń, bo ani to pies ani wydra. Jak ogarnę ważniejsze tematy w życiu niż plastik nr.2 i zdecyduję sie na zmianę E420 na jakiegoś mb to tylko na W212 E500(chyba że przybywajaca ilośc rejestratorów i odcinkowych pomiarów prędkości wymusi na mnie jakieś 4garowe cdi)

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: pt sty 11, 2013 9:33 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Ja 210 traktuje jak narzędzie do jazdy, a nie jak rydwan do macania szmatką.
Poza tym potrzebny mi był kombi na wózek.
Temat rdzy olewam , bo po co wymieniać progi za sumę 2000zł jak można wydać to na paliwo.
Przy takim plastiku żadne remonty wizualne i tak się nie zwrócą.
Do 124 to przepaść , ale to już tu padło. No ale w 124 można , a nawet trzeba reanimować.
Jacku szukaj 420, 430 w miarę dobrym stanie, kupuj najtańsze części i ciesz się jazdą dokąd nie przerdzewieje.
Ja mam taki plan i raczej do 124 już nie wrócę.

Albo rzeczywiście BMW E39 540 , to jest dużo lepszy samochód niż 210 , pod każdym względem.
Gdyby było mi do twarzy w ładnych dresach to kupiłbym od razu, a do 15 tysięcy już się da :)

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt sty 11, 2013 10:38 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Albo E39 z mniejszą V8 3.0 lub 3.5 - ponoć w miare oszczędne i nie musiał byś jeżdzić w dresie jak Weebshut w swojej 540 [hihi]

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl