MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw cze 19, 2025 12:08 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr lis 19, 2003 7:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 03, 2003 8:50 pm
Posty: 798
Lokalizacja: Warszawa
Ja w swojej 116tce robię benzynkę tak aby chodziła jak najlepiej. I jestem zmuszony( to bardzo dobrze) jeździć na benzynie. Przerzucam sięna owsiankę. No co dobre są owsianki [zlosnik]

_________________
W116 450SE 75' -"Niunia"-na emeryturze.
W116 280SE 75'-"Manual"-sprzedam(3500zł)
Opel Kadett 1,3S 81' - "Kwadrat" - kupiony z przebiegiem 18Kkm w stanie idealnym
503 076 116


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 19, 2003 10:06 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Prawdopodobnie już wkrótce użytkownicy "kuchenek " będą mieli jedną przewagę a mianowicie nikt nie zatankuje do ich baków ,przepraszam butli, przetworzonych gówienek z łąki, rzepaku itp. "biopaliwa " :)

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 20, 2003 7:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:54 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
Dla dieslowców to chyba nie jest tak zle, bo podobno biopaliwa maja nieco wyzsza wartosc opalowa, co wiaze sie z wieksza iloscia oktanów, jezeli tak mozna wogole pisac, i mozliwe ze kucykow przybedzie.
Mysle ze jak dotrzymana bedzie norma jakosci paliwa to nie bedzie zle. Nie wiem jak u was, ale ja jak zatankuje jakies chrzczone paliwo (ropke) to strasznie klekota na niskich obrotach, o czym to moze swiadczyc???? Pompa juz do regulacji???????Bardzo czuły jest na jakosc paliwa, hmmm
Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam
Bartek W124 250 DT - sprzedałem


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 20, 2003 11:32 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
barto pisze:
iloscia oktanów


Śmiem wtrącić - liczba cetanowa a nie ilość oktanów ;)

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 21, 2003 1:58 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Zapraszam do lektury kolejnego wątku "gazowego" - tym razem od strony praktycznej i co ważniejsze, dotyczącej tylko MB.

http://www.mb.org.pl/forum/showflat.php ... o=&fpart=1

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 30, 2003 11:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 09, 2003 12:53 am
Posty: 203
Lokalizacja: Warszawa
Witam sedecznie

Powtorze to co juz powiedzieli inni zwolennicy gazu ale niestety jest to bardzo oczywiste a jednak nikogo zdaje sie nie przekonywac, wiec moze nalezy to ludziom jednak czesciej powtarzac , nie zebym namawial do zakladania instalacji gazowych , ale to fakt ze dobra i dobrze zalozona instalacja gazowa nie sprawia klopotow (dobra : czytaj dobry producent i odpowiednio dobrana instalacja do silnika). Moge jeszcze podac kilka konkretow z moich doswiadczen "gazowych"

- Polonez 1.6 zagazowany po 60k km przejechalem nim okolo 40k km
jezdzi nim do tej pory gosc ktory go ode mnie kupil (jakies 5 lat temu)
- Nissan Prairie 2.4 niewiele nim zrobilem bo jakies 5k km ale po wypadku stal dosc dlugo
- Opel Astra 1.3 zagazowany po 150 k km zrobil na gazie okolo 50k km
- Mercury Villager 3.0 zagazowany po 100k km zrobilem nim 30k km jezdzi nadal
- Golf I cabrio 1.3 kupiony z gazem po 2 latach i 60k km jezdzi nadal
- od niedawna 116 2.8 gaz juz byl po regeneracji parownika i wymianie filtrow brak zastrzezen co do pracy na gazie(wczesniej przygasal na wolnych)

To by bylo tyle , dodam jeszcze ze w kazdym z samochodow byly terminowo wykonywane czynnosci typu wymiana oleju filtrow itp.
Jak juz napisalem nie bede namawial do zakladania instalacji gazowych ale naroslo dookola nich sporo mitow i jak to czesto bywa ludzie podchodza do nich emocjonalnie

Pozdrawiam
Konrad

_________________
Austin Mini 1965/89 1.0
MB 116 450SE 1976( V8 to V8 )
VW CADDY Special 1989 (chyba jedyny w Polsce)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 01, 2003 4:07 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Qato, mam do Ciebie jedno pytanie: jaki sens widzisz w zakładaniu gazu do aut takich jak Opel Astra 1.3 i VW Golf 1.3? Sztuka dla sztuki? Nie wiem jak Golf, ale Astra 1.6 ze 100 konnym silnikiem spala mojemu ojcu poniżej 7l/100 km. Biorąc pod uwagę wysokie koszty dobrej instalacji, potem jej serwisowanie, częstszą wymianę elementów układu zapłonowego i dużo wyższe spalanie gazu niż benzyny, to taka inwestycja we wspomnianych wyzej samochodach zwróci sie po stu latach :lol:

P.S
Cholera! 300 post i o gazie - fee!
(Główny antygazownik klubu jeszcze gotów wywalić mnie z sekcji [zlosnik] )

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 01, 2003 4:18 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Stawros pisze:
Qato, mam do Ciebie jedno pytanie: jaki sens widzisz w zakładaniu gazu do aut takich jak Opel Astra 1.3 i VW Golf 1.3? Sztuka dla sztuki? Nie wiem jak Golf, ale Astra 1.6 ze 100 konnym silnikiem spala mojemu ojcu poniżej 7l/100 km. Biorąc pod uwagę wysokie koszty dobrej instalacji, potem jej serwisowanie, częstszą wymianę elementów układu zapłonowego i dużo wyższe spalanie gazu niż benzyny, to taka inwestycja we wspomnianych wyzej samochodach zwróci sie po stu latach :lol:


Pewna znana firma na "A" sprzedająca lody należąca do pewnego znanego koncernu na "U" wyposażyła swoich przedstawicieli handlowych w ciężarowe Seicento z instalacją LPG - autka są 2 osobowe (a w zasadzie jedno bo za oparciem pasażera jest zapas) mają kratkę homologacyjną i całe są w serduszka. Sens instalacji jest taki: najtańsze G na rynku, zero serwisu, po sezonie auta na sprzedaż - przy zakupach flotowych są duże rabaty.
Inne przykłady z firm leasingowych (auta przejete od leasingobiorców): Astra 2, 100.000km przebiegu, 1600, gaz, zero serwisu, resztki fabrycznego (!!!) oleju, filtry fabryczne - takich przykładów jest mnóstwo, wyeksploatowac auto i ... sprzedać "w stanie idealnym".

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 01, 2003 4:22 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
To się zgadza, ale Golf I cabrio?

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 01, 2003 4:24 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Stawros pisze:
To się zgadza, ale Golf I cabrio?


No tak - to trochę ... przerażające :o
Ciekawe kiedy pojawią się skutery i motorynki na gaz?

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 01, 2003 9:07 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Jeden z członków podpisuje się "gdyby Bóg popierał przedni napęd, człowiek chodziłby na rękach" lub podobnie - sens ten sam.

Jak mercedes wypuści silnik LPG, to będę lał gaz, póki co leję benzynę, (pali tyle ile powinien i myślę nad nadaniem mu imienia Smoczysław [zlosnikz]) . Kupiłem piękny samochód i poniekąd zabytek i nie będę go przerabiał na opary z jajek :-? . Popsułoby mi to przyjemność z jazdy. Jak ktoś potrzebuje tanie w ekspoloatacji auto, to proszę bardzo, ale nie mieszajmy tych rzeczy.
Jedno pytanko. Uczono mnie, że stare silniki niezbyt kochają gaz, bo "suchy" - ile kosztuje full remoncik V8? [zlosnik]

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 02, 2003 12:11 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 09, 2003 12:53 am
Posty: 203
Lokalizacja: Warszawa
Witan serdecznie

.... szczegolnie Stawrosa , gdyz poza tym ze chcialem odpowiedziec na jego pytanie , to jestesmy prawie sasiadami , jakies 3 km . Wiec dobra instalacja nie musi byc wcale bardzo droga , szczegolnie do monowtrysku lub gaznika, to ze zaklady instalujace gaz maja wysokie narzuty to inny temat, wiec koszt zalozenia takiej instalacji to jakies 20k km (roznica miedzy cena benzyny i gazu)co w moim przypadku daje jakies 4 miesiace reszta to bonus, Astra spalala jakies 9l gazu/100 km , przy czym osiagi byly lepsze niz na benzynie, co do wiekszej awaryjnosci tak zasilanych silnikow to jak do tej pory nie zuwazylem i tez niestety ze swoich doswiadczen:na zuzycie silnika na pewno bardziej niekorzystnie wplywa zaniedbanie czynnosci obslugowych niz jazda na gazie. Spotkalem sie niestety z ludzmi , ktorzy albo jezdzili na jednym oleju, mineralnym, po 30k km bo nie ubywalo , albo jak ubywalo i dolewali to twierdzili ze skoro co 1000 km jest nowy litr oleju to po co wymieniac olej lub filtr.
Istotne jest tez jaki gaz sie tankuje, niestety "polak potrafi", zreszta nie wiem czy tylko polak ale gaz tez sie daje chrzcic, roznice potrafia byc dosc spore.
Golf trafil w moje rece z gazem i tak zostalo, spalanie na poziomie 8l/100km, olej i filtry wymieniane co 9-10k km, swiece wymienione po ponad 50k km, pozostale czynnosci nie zwiazane z obsluga silnika, na liczniku jak do tej pory ponad 200k km, o lie nie byl kiedys cofany.

Z reszta ogolnie ta dyskusja jest cokolwiek malo celowa , bo zwolennicy gazu wiedza swoje , tak samo jak jego przeciwnicy , nikt raczej nikogo nie przekona, a ci co sie zastanawiaja no coz i tak wybiora jak im serce lub kieszen podpowie.

No to sie rozpisalem ale obiecuje juz wicej sie w tym temacie nie wypowiadac na forum, [pub] najlepszego

Pozdrawiam
Konrad

_________________
Austin Mini 1965/89 1.0

MB 116 450SE 1976( V8 to V8 )

VW CADDY Special 1989 (chyba jedyny w Polsce)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 02, 2003 12:34 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
QATO pisze:
Istotne jest tez jaki gaz sie tankuje, niestety "polak potrafi", zreszta nie wiem czy tylko polak ale gaz tez sie daje chrzcic, roznice potrafia byc dosc spore.


Prawda:( Renualt kolegi przejezdzal na holenderskim gazie srednio o 100km wiecej (w PL zasieg na 1 zbierniku okolo 400km). Zeby bylo ciekawiej jezdzil znacznie szybciej.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 27, 2004 8:28 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw maja 16, 2002 11:55 pm
Posty: 531
Lokalizacja: Konin
Konik pisze:
Pytanie do Was: ile kilometrów przejechał ten cud polskiej motoryzacji? I pytanie nr 2: ile średnio przejeżdża silnik 1.6 w Polonezie (na benzynie)?

Odpowiedź wkrótce.
pozdro
Konik


Hej
Przepraszam, że tak długo nie pisałem odpowiedzi na zadane pytania, ale jakoś tak mi to uciekło :oops: .
Polonez na gazie przejechał do dziś 190 000 km i jeździ dalej. Jeżdżą nim pracownicy. Zaprzyjaźniony mechanik mówił mi, że często zdarza się robić remont silnika Poloneza po 100 000 km. Uważam, że w tym przypadku montaż gazu był dobrym rozwiązaniem.

Nie piszę tego aby kogoś nakłaniać do montażu gazu. Piszę to, aby zwrócić uwagę, że jeżeli zdecydowaliście się zamontować gaz to nie jedźcie do firmy, której głównym argumentem w ofercie jest niska cena. Właściciel firmy, której zleciłem montaż gazu w kolejnym samochodzie firmowym zapytał mnie: chcesz zainstalować gaz, czy jeździć na gazie? To subtelna, ale jednak istotna różnica.

Pozdrawiam
Maciej


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 27, 2004 10:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 945
Numer GG: 550868
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Stawros pisze:
Qato, mam do Ciebie jedno pytanie: jaki sens widzisz w zakładaniu gazu do aut takich jak Opel Astra 1.3 i VW Golf 1.3? Sztuka dla sztuki? Nie wiem jak Golf, ale Astra 1.6 ze 100 konnym silnikiem spala mojemu ojcu poniżej 7l/100 km. Biorąc pod uwagę wysokie koszty dobrej instalacji, potem jej serwisowanie, częstszą wymianę elementów układu zapłonowego i dużo wyższe spalanie gazu niż benzyny, to taka inwestycja we wspomnianych wyzej samochodach zwróci sie po stu latach :lol:

Cześć!
Weź tylko pod uwagę, że spora cześć użytkowników takich dziwolągów patrzy tylko i wyłącznie przez pryzmat kwot zostawianych na stacji benzynowej/gazowej. I to jest wszystko. 7 X 3,40 = 23,80, 7 X 1,60 = 11,20. Dla nich rachunek jest prosty [zlosnik] . (upraszczam trochę, bo spalanie gazu jest większe, choć znam takich, co twierdzą że im na gazie mniej pali [chory] )
Z autopsji dodam: mam służbową popierdółkę z "zyklon B" [zlosnik] . Spala to mniej wiecej 15 LTR/100 km (silnik 1500 ccm) . Mocy nie ma, wyprzedzić gdzieś na trasie to nie lada wyzwanie, strzela w kolektor tak, że już muszę wymienić całą puszkę filtra powietrza, występują ciągłe problemy z uruchomieniem silnika. Nikt nie potrafi wyprostować tej instalacji, przy każdym serwisie zostawiam sporo kasy, a za pare dni znowu zaczyna robić się lipa. Jak to sobie podsumowałem - to taniej byłoby nie zakładać tego gazu. Ale w centrali patrzą tylko na koszt spalania [chory], wiec im się wydaje, że jest taniej... I taki pogląd na sprawę uskutecznia 90% "gaziarzy" . Kompletna ignorancja i nieświadomość... Ale na stacji taniej [zlosnik] ... Bez urazy dla posiadających LPG - świadomie posiadających [ok]
Pozdrawiam

_________________
SEBAA
PREZES MB/8 CLUB POLAND w stanie spoczynku
W110 190 Dc '64 "Niuniek"
W114 280 Automatic '73 "White Lady"
TDM 900 '07
"Lepiej w knajpie zabalować
niż w chałupie wykorkować"
"Mystic Festival" Wrocław 28.11.03


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl