MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw cze 19, 2025 9:20 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 118 19 20 21 2230 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw paź 22, 2009 5:26 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Rada: przeczytać ten watek od początku i przeprowadzić po kolei diagnostykę wtrysku. Po takim opisie można wywróżyć choćby nawet kartofel w rurze wydechowej.
Wszystko było conajmniej raz opisane.
Zglosisz się z opisem:
Jak wygląda sygnał z sondy lambda, czy dokonuje się strojenie, jak został wyregulowany.
Jak pylą wtryskiwacze, czy aby nie leje rozruchowy.
Czy nie trzeszczy sygnał z potencjometru,
Podasz typ silnika
- Zresztą wtedy sam dojdziesz co jest zepsute.
Forumowy mag ma uszkodzoną broszę rubinową w turbanie oraz kula zaszła mgłą i nie chce mu się pisać po 5x jedno i to samo.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 30, 2009 9:58 am 
Offline
nowy

Rejestracja: czw paź 22, 2009 2:55 pm
Posty: 6
moj silnik to 2.6 kat . przeczytalem i mam pare watpliwosci 1 chodzi mi o to czy 0v to 100% czy 0% bo ukaniu pisze a janfocus na odwrot i juz nie wiem ktore jest dobrze drugie to czy to 0,7v na potenciometrze ma byc na odpalonym silniku czy nie bo jesli na zgaszonym to mam o,07v i jak wciskam powoli to o,7v mi sie robi jak sie pokaze lekka szparka w przeplywomierzu a na odpalonym mam 1,2 czy cos takiego na obrotak 1000. i 3 czy moglby mi ktos zazucic jakas fotke jak wygladaja te ciegna od gazu bo jest tam ten mikrowylacznik od fazy hamowania a gdy u mnie puszcze gaz to on sie wcale nie styka i jak to ma byc dodam ze jak silnikchodzi na wolnch po wcisnieciu gasnie,jak bym nie wiedzial ze to tam jest to by bylo wszystko dobrze bo silnik chodzi normalnie ale chyba to powinno sie na luzie stykac moze cos z tym gazem mi pokrecili (nie wiem co sie stalo ale pokazyje mi teraz w zlaczu diagnostycznym 12,7 zmienilem cala gwiazde bo mialem 2 i to samo) :evil:


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 30, 2009 10:11 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
1. masz minimalne 1000obr/min ? Za wysokie.
2. Na odpalonym i rozgrzanym powinno być 0,7V

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 01, 2009 2:01 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
0.7 - tak jak Bruno pisze, ale do tego - obroty jałowe muszę być nominalne dla danego silnika bo przy 1000 to nie wiadomo ile być powinno.
Być, może złe ustawienie potencjometru powoduje zwiększenie obrotów, wtedy regulować należy kilkakrotnie aż do uzyskania watości 0.7 przy np 700 czy ile tam właściwie.
Oczywiscie skład mieszanki musi być wyregulowany poprawnie oraz sygnał z sondy musi chodzić L-H - co oznacza sprawne strojenie.
Jak mierzyć współczynnik wypełnienia i czego mierzymy pomiędzy plusem i wyjściem aby zero było 0 - jest opisane w którymś z pierwszych postów.
KE jest systemem wzajemnych zależności i aby chodził poprawnie wszystko musi być sprawne i zestrojone inaczej można szukac dziury nie tam gzie jest.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 01, 2009 9:46 am 
Offline
nowy

Rejestracja: czw paź 22, 2009 2:55 pm
Posty: 6
potenciometr ustawilem na 0,7 tak na 900 okolo 850 moze, ale i tak dzi1eje sie to samo i caly czas mam okolo 13 v w gniezdzie a wczesniej mialem okolo 7 8 nie wiem czemu tak sie stalo musze jakos sprawdzic ta lambde. zauwazylem jeszcze ze jak wciskam klape spietrzajaca na zgaszonym silniku lub jak przekrecam kluczyk i pompka sie zalacza to jest taki pisk przy pompce (jak by zwiekszalo sie cisnienie i po chwili jak by gdzies uciekalo i ucicha .tak myslalem jak by sie cofalo ale to jeszcze sprawdze dokladnie z kims gdzie to swiszczy) czsego wczesniej chyba nie bylo jedna mi sie zblokowala jak braklo paliwa ale rozebralem ja i przeczyscilem i dziala nigdzie nie cieknie .sprawdze jeszcze co sie stanie jak otworze korek od baku jak tu na filmiku czy cos sie zmieni ale dzieje mi sie tak samo tylko ze jak chodzi mi rowno na 900 i wlacze jakis odbiornik pradu np dmuchawe to opadaja wylaczam i ida w gore


http://www.youtube.com/watch?v=tc0FVP8yW0g


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 03, 2009 12:34 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wiesz trudno diagnozować wtrysk z za klawiszy.
Syk napełniania ukłądu wskazywał by na nieszczelności i spadek ciśnienia po wyłączeniu silnika - trzeba zmierzyć nanometrem ciśnienie paliwa po wyłączeniu - jak spada - albo choć sprawdzić czy po 20 min klapa nadal stawia opór, bez ciśnienia dużo mniejszy. Może uszkodzony jest akumulator ciśnienia - ale -, Rozebrałeś pompę paliwa? wątpię że ona teraz potrafi wytworzyć właściwe ciśnienie oraz sprawny ma zawór zwrotny
Falowanie obrotów może mieć wiele przyczyn choćby trzeszczący potencjometr - co trudno sprawdzić miernikiem - potrzebny oscyloskop.
A także całkowite rozstrojenie, wynikajace np. z niewłaściwego ciśnienia paliwa czy choćby dużo lewego powietrza.
Nie wiadomo, musisz działać sam. KE to upierdliwy wtrysk dla mocno samodzielnych. Bo wszystko zależy od wszystkiego.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 05, 2009 7:07 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr kwie 09, 2008 4:20 pm
Posty: 37
Witam wszystkich
Mam pytanko odnosnie KE , wyremontowany silnik, nowy przeplywomierz klapowy ,nowe wtryski,wiazka silnika sprawdzona i poprawiona ,wszystko oprocz remontu silnika robione na szpaczej w wawie , wyregulowany ke -jet ,wsadzone sporo kasy .
Otoz czy normalne jest to ze silnik podczas odpalania zalapuje dopiero przy 3-4 obrocie rozrusznika?? Obojetnie czy zimny czy cieply nieodpala od pierwszego ''kopa'' :( wy tez tak macie?? Dodatkowo jak powiedzmy odpuszcze stacyjke powiedzmy przy drugim obrocie rozrusznika i motor oczywiscie niezaskoczy to pozniej trzeba dlugo nakrecic rozrusznikiem zeby silnik wkoncu zalapal . 2.3 M102.
Bo juz sam niewiem czy regulacja przeprowadzona niedokladnie czy moze tak juz jest z tym ke??
Bardzo prosze o podpowiedzi


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 05, 2009 8:00 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
cześć
hehe .. jak 3 gości (każdy oddzielnie) się dobrali do mojego KE po strzale to mówili, że on właśnie ma tak palić (po ich wspaniałych regulacjach trzeba było go właśnie chwilę kręcić żeby załapał)..
To musi oznaczać, że przed strzałem miałem nie sprawnego KE bo palił od strzału [zlosnik]

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 05, 2009 8:03 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr kwie 09, 2008 4:20 pm
Posty: 37
czyli rozumiem ze powinien z pierwszego kopa?? Ja mam nowy przeplywomierz ,ktory gazu nigdy niewidzial ,zla regulacja??


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 05, 2009 10:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
u mnie tez 2-3 obroty rozrusznika i zapala.

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 05, 2009 11:16 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Trudno po opisie stwierdzić, czy zapala ok czy nie.
Na pewno nie jest normalną sytuacja, że w jakimś momencie trzeba go kręcić dłużej. Sprawne KE zwykle odpala po "he-he"
Może nie do końca jest zestrojony. Stary silnik i nowy wtrysk potrzebuje dużo uwagi i nie jest PnP.
KE mają swoje narowy ;-) np moje jak jest średnio ciepłe odpala odrazu aby na sekundkę przygasnąć i znów pali - trzeba przytrzymać odrobinkę dłużej rozrusznik. Ew chełtnąć drugi raz. Przypuszczam, że wtedy u mnie za krótko pyli wtrysk rozruchowy. Muszę zrobić eksperyment i go odłączyć

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 05, 2009 11:25 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr kwie 09, 2008 4:20 pm
Posty: 37
aha ,czyli wychodzi na to ze ke-jet nie odpala tak jak powiedzmy nowoczesne systemy zasilania czyli w kazdych warunkach z pierwszego kopa.
Spalanie tez jest u mnie spore ale kazdy samochod w ktory wsiadam zaczyna byc smokiem, moj normalna jazda w trasie 10- 11 litrow a warszawa i korki 20 litrow!!
A jak to u was wyglada na ke ??


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 05, 2009 11:51 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Średnie spalanie sumaryczne benzyny masz w moim podpisie.
W Wawie jak jadę ostrzej osiągam 15. Z tym, że to jest raczej dość: but - decha.
20l/100 w 2.3 - no to już jest dużo, hmm za dużo. Chyba, że jeździsz więcej bokiem jak przodem.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 06, 2009 10:07 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
ukaniu pisze:
Sprawne KE zwykle odpala po "he-he"

ja napisze jak było u mnie ...gdy był silnik m103 2,6 :
nawet jak miałem mocno wykończony akumulator, gdy np zagapiłem się i zostawiłem za długo przekręconą stacyjkę i cewka wyssała akumulator:
rozrusznik leeedwo kręcił, ale wystarczyło :" hłe hłe hłe i TRACH! odpala"
a gdy akumulator zdrowiutki to wystarcza pół sekundy kręcenia rozrusznikiem i odpala natychmiast i nie ważne że temp. -20C.

A spalanie Pb m103 2,6 w budzie W126: trasa autostradowa około 120-130 km/h to jakieś 11L, autostrada z pełnym butem 160-200km/h to jakieś 15-16L a miasto od 14 do 15,5L jeżdżąc normalnie dynamicznie, ale ASB zblokowana na 3 żeby nie wrzucał 4ki i nie zmulał silnika przy małych prędkościach

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 06, 2009 4:18 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw paź 22, 2009 2:55 pm
Posty: 6
jesli chodzi o obroty to winien jest komputer od gazu odlaczylem go i wszystko niby jest ok lewego powietrza na 99%nie ma ale w gniezdzie mi pokazuje caly czas kolo 7 raz 6,99 7,00 7,02 (mniejwiecej od 6,80 do 7,10)czasem na chwile sie zatrzymuje na 7,00 i przez chwile sie nie zmienia i pytanie co do tej sondy to jak ona wyglada jesxt jakas z dziurkami ze moze ja trzeba przecvzyscic czy raczej jak padnie to tylko wymiana klape sprawdzalem i na drugi dzien stawia opor tylko troche mniejszy


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 118 19 20 21 2230 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl