MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 21, 2025 11:03 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 114 15 16 17 1830 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr mar 25, 2009 9:13 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 11, 2006 9:16 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
ukaniu pisze:
Ja właśnie w tej chwili rozmyślam nad nowym sterownikiem do KE.


ukaniu jak tam prace idą?? czemu się nic nie chwalisz??

_________________
MB W124 300-24V


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 25, 2009 9:23 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wojtas.bb pisze:
ukaniu jak tam prace idą?? czemu się nic nie chwalisz??


Aktualnie zmieniłem trochę plany. Elektronikę widzę non stop więc mi zbrzydło siedzienie nad sterownikiem. Postanowiłem najpierw zrobić coś ciekawszego - projekt 190E Turbo. Jak skończę mechanikę zamontuję sondę szerokopasmową i zobaczę czy jest sens zabierać się za sterownik - znaczy czy wtrysk KE wydoli z podlewaniem paliwa.
Wszystko sie niestety blokuje w zawiązku z aktualną dość czaso-pieniądzo-nerwo chłonną akcją:
"Zbudujemy nowy dom, jeszcze jeden nowy dom"...
(Gdybym miał w kieszeni wolne 3-4k PLN na suszarki to już bym gwizdał sobie, wiekszość projektu już rozrysowana i nadająca się do wystrugania CNC i pospawania, nic nie piszę o tym bo jak znów się zablokuje to będzie gadanie a nie będzie efektu)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 25, 2009 11:43 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 11, 2006 9:16 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
a to będziesz zaturbiał swoje 2.6 czy może coś innego??
są projekty zaturbionych silników typu M10X ale jednak nie przypominam sobie by ktoś bawił się w KE i wszycy robili to dostępnymi standalone
Nie mniej jednak życze powodzenia w zaturbianiu i zabawą elektroniką [zlosnik]
Oby wyszło konkretnie i grubo

_________________
MB W124 300-24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 27, 2009 10:54 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Turbiny wylądują w mojej 190. Wtedy będzie już zwolniony z codziennej służby (zamierzam kupić coś co pali 6l ;-) ). W domu pozostanie jako pupilek a zarazem pole do eksperymentów.
Nie wszyscy przy soft turbo stosują kompletnie nowe ukłądy wtrysku, Turbotechnics czy Mosselmann dodawali jeden lub dwa wtryskiwacze uruchamiane elektrycznie a do tego modyfikowali prąd EHA.
Ja sobie tak dywagowałem, że gdyby sobie poszaleć i zastosować nowy wtrysk to można by się wtedy pokusić o LPG, wyższa odporność na spalanie stukowe tego paliwa umożliwiła by jeszcze delikatne zwiększenie stopnia doładowania - kompensując a nawet zwiększając moc silnika. A jakby jechać po bandzie i wtryskiwać ciekłe LPG ... [cool]

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 02, 2009 8:40 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 11, 2006 9:16 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Taka ciekawostka. Dzisiaj sprawdzałem wtryski i zgodnie z instrukcją odłaczyłem KPR i drucik między piny 7 i 8 . No i zonk bo nic to nie dało. Nawet jak odłączyłem przekaźnik to pompa normalnie działała. Ale sprawdziłem wtryski i wszystkie działały jak im się podobało tak więc lecą do wymiany. Aktualna cena to 1100zł po dobrych negocjacjach za 6 sztuk [zlosnik]

_________________
MB W124 300-24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 02, 2009 9:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 15, 2008 3:51 pm
Posty: 68
Lokalizacja: Płock
Dziś zaobserwowałem w swoim kj-tronicu że podczas odpalenia ciepłego silnika obroty rosną same do 4000 obr/min i tak się utrzymuje dopuki go nie pogazuje (bardzo to jest drażniące) co może być. Dodam, że jak się uspokoją to podczas jazdy trzymają cały czas normę. Wysokie tylko są po uruchomieniu.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 04, 2009 8:53 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 11, 2006 9:16 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
miles coś się zacina. Zagrzej auto i odepnij kompa i sprawdź czy nadal się to powtarza.

Wymieniłem dzisiaj wtryski i auto zupełnie inaczej zaczeło się zachowywać [zlosnik] Tylko mam nadal problem z ustawieniem mieszanki. Cały czas pokazuje mi 4% CO2 i jak kręce śróbką to nic nie daje :(

_________________
MB W124 300-24V


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 05, 2009 6:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Nie ma cudów, kręcenie śrubą CO musi dawać mocne zmiany składu mieszanki - może nie wcisnąłeś tej śrubki i kręcisz w powietrzu?
Analizator to zły pomysł - dla czego to ja już wałkowałem 112211 razy.
A jeśli już to odepnij kabel o EHA.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 05, 2009 8:42 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 11, 2006 9:16 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
No właśnie...........kręciłem nią w powietrzu. Ale ze mnie cymbał .
Ale podepne się też pod kabel EHA tylko musze jeszcze raz to przestudiować. Chce żeby w obu metodach było wszystko tak jak należy

_________________
MB W124 300-24V


Na górę
 Tytuł: KE problem
Post: ndz kwie 12, 2009 10:06 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lut 15, 2009 12:53 am
Posty: 9
Lokalizacja: Szczawno-zdrój
Witam, przeczytałam Wasze rozważania bardzo dokładnie i po zdiagnozowaniu swojego KE w 160 2.6 zostały wymienione wtryski wraz z uszczelnieniami na nowe, czujnik temperatury powierza zasysanego, sonda lambda, przepływomierz i rozdzielacz. Potencjometr klapy spiętrzającej ustawiony jest na 0.7 V. KE daje się zestroić na wolnych obrotach. Pomimo tego auto ciężko odpala na zimnym jak i ciepłym silniku. Po rozgrzaniu silnika auto przy gwałtownym przy gazowaniu krztusi się i najczęściej gaśnie. W czasie jazdy poniżej 2500 obrotów auto nie zbiera się i nie ma mocy. Niema pojęcia co dalej z tym zrobić. Mnie już przerosła ta sprawa i zgłupiałem. Czy może mi ktoś podpowiedzieć coś w tej sprawie? Proszę :( :(


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 12, 2009 10:28 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 11, 2006 9:16 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
potencjometr ustawiałeś na odpalonym silniku czy tylko na włączonym zapłonie??

Aha i czy wymieniony jest filtr paliwa..... u mnie dużo pomogło przy odpalaniu

_________________
MB W124 300-24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 13, 2009 9:54 am 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lut 15, 2009 12:53 am
Posty: 9
Lokalizacja: Szczawno-zdrój
Filtr wymieniłem potencjometr ustawiony na rozgrzanym odpalonym silniku.
Sprawdzałem również ciśnienie paliwa jest ok

_________________
190E,87 2.6
190D,91


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 13, 2009 12:21 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 11, 2006 9:16 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
wszystkie gumy szczelne??
Można też odłączyć kompa. Jeżeli objawy będą takie same to można go wyeliminować

_________________
MB W124 300-24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 13, 2009 9:25 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lut 15, 2009 12:53 am
Posty: 9
Lokalizacja: Szczawno-zdrój
Wyciągałem bezpiecznik z przekaźnika przepięciowego to tak jakbym odłączyłem sterownik ale wydaje mi się że było jeszcze gorzej więc sterownik chyba ok

_________________
190E,87 2.6

190D,91


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 15, 2009 8:10 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Po mojej ostatniej przygodzie to być też mogą przewody WN.
No i to co zwykle - ciśnienia w rozdzielaczu. Więc podaj wypełnienie przy jałowych i 3000 obr. To, że CO jest OK to nie znaczy, że będzie jechał OK

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 114 15 16 17 1830 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl