MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 11:57 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: śr paź 03, 2012 11:12 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
przemulek pisze:
Panowie, to jak, ma te nivo czy nie? Jak ma to na obu osiach? A ten automat to nie psuje zabawy? A 2.3 to nie za słaby ver 2.5?


Dzis byl ogladany. Ladny, ale silnik ponoc padaka, chodzi jak sieczkarnia.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: śr paź 03, 2012 11:59 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Z uwagi na solidne luzy zaworowe regulowane płytkami silnik 16V chodzi dużo głośniej niż seryjne M102. Jeśli regulacja luzów była zaniedbana będzie klekotał bardzo mocno. Tak czy siak przypomina trochę sieczkarnie ;-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw paź 04, 2012 5:26 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
ukaniu pisze:
Z uwagi na solidne luzy zaworowe regulowane płytkami silnik 16V chodzi dużo głośniej niż seryjne M102. Jeśli regulacja luzów była zaniedbana będzie klekotał bardzo mocno. Tak czy siak przypomina trochę sieczkarnie ;-)


Sluszna uwaga! [ok] Fakt, ze kultura pracy 16-zaworowego M102 na wolnych obrotach pozostawia wiele do zyczenia i moze zludnie sugerowac "niezdrowa" kondycje motoru. Nic bledniejszego, gdyz ten typ "tak ma". Sama regulacja nie jest czyms nadzwyczajnym o ile sie wie jak sie poslugiwac wspomnianymi przez kol.Ukaniu plytkami, ktore to tez nie sa powszechnie dostepne w owych czasach. :(

przemulek pisze:
Panowie, to jak, ma te nivo czy nie? Jak ma to na obu osiach?


Problemy z czytaniem?! [oczko]
Ten w gieldzie ma tylko na tylnej osi. Na przedniej jak zostalo napisane bylo tylko za doplata. Kod 489. Czy dany 16V mial podwoje nivo mozna rozpoznac m.in.po wiekszym i metalowym baniaku na ZHM, podczas gdy z nivo tylko na tylnej osi mial standardowy zbiornik, czyli mniejszy i plastikowy.

pozdr

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
Post: czw paź 04, 2012 5:33 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Ale dymienie nie jest standardowym objawem M102 16V :)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: czw paź 04, 2012 5:36 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Bukol pisze:
Ale dymienie nie jest standardowym objawem M102 16V


...Spod opon owszem! [oczko] :lol:

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
Post: czw paź 04, 2012 5:39 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
aegm pisze:
Bukol pisze:
Ale dymienie nie jest standardowym objawem M102 16V


...Spod opon owszem! [oczko] :lol:


[hehe]

W sumie bardzo fajny samochod, ale 190KM to on nie ma, tylko 175. Przy automacie daje to osiagi Octavii 1.9tdi. Zatem tu szalu nie bedzie. Ale tez nie do tego auto ma sluzyc dzis. Do wyscigow lepiej zrobic cos na bazie szrota za 4.000, a takie 16V trzymac. Wiele ich juz chyba nie zostalo w stanie bez przerobek. Mam nadzieje, ze trafi w dobre rece. Dymienie nie musi oznaczac generalnego remontu, moze uszczelniacze?

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: czw paź 04, 2012 5:47 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Bukol pisze:
W sumie bardzo fajny samochod, ale 190KM to on nie ma, tylko 175.


zaden 2.3-16 nie mial 190KM. Najwiecej 185 jako bezkatowy ECE. A ze ten jest z CH to bedzie mial "tylko"170KM jako KAT-wersja, poniewaz do CH nie szly bezkatowe, z tego co mi wiadomo. Fakt, ze z automatem ciezko do sprzedania, gdyz na takowa wersje bardzo maly jest popyt. Jak 16V to tylko w getragowam manualu. 8) Ale jak do jazdy na codzien i bez szalenstw to w sumie dlaczego nie [skromny]

pozdr

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
Post: sob paź 20, 2012 9:05 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 10, 2004 3:52 pm
Posty: 36
Lokalizacja: Wrocław
chciałbym "ogrzać" trochę temat tej "idealnej 190 2.3 - 16V".

Czy ktoś z Was (kto oglądał to auto ) może powiedzieć coś więcej dobrego lub złego na temat tego konkretnego egzemplarzu (zwłaszcza silniku) ?
Samochód spodobał się mojemu bratu więc na pewno trafił by w dobre ręce (jako drugi samochód). Jednak nie chciałbym aby auto okazało się skarbonką bez dna.
Na szczęście moja 230CE kupiona ponad rok temu od jednego z forumowiczów sprawuje się bez zarzutów więc nie mam dużego doświadczenia w naprawach klasycznych mercedesów.

Na co zwracać największa uwagę przy kupnie 190-ki 2.3-16V ? Co jest najdroższe i najtrudniejsze w naprawie ?

_________________
--------------------------------------------------------------
BMW 325i e91 Touring
Mercedes-Benz W123 230 CE Automatic


Na górę
Post: ndz paź 21, 2012 11:48 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
W zasadzie wszystko jest drogie inne, solidniejsze i nietypowe.
Silnik 16V różni się całym osprzętem i wszystko jest b.drogie (nawet KE jest inny). Głowica i wszystko co w niej siedzi - to oczywiste, sama regulacja luzu zaworów to kilkaset PLN. Napęd niby ten sam a jednak... Nawet półośki są solidniejsze od tych z 2.6 o hamulcach nie wspominam.
Z tego powodu te samochody są drutowane i kitowane, mało kogo stać na inwestowanie sporych pieniędzy w auto które nie dostarcza widocznego lansu.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt paź 23, 2012 9:40 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 10, 2004 3:52 pm
Posty: 36
Lokalizacja: Wrocław
dzięki za ta szczerą i brutalną prawdę :)
W sumie to coś musi byc na rzeczy i tego typu auto jest przeznaczone dla prawdziwych fanatyków marki.
Skoro jest to tak unikatowa konstrukcja to większośc części jest dostepna tylko w ASO (i to pewnie na zamówienie)

Na szczeście konstrukcja 230 CE w porównaniu z 190 2.3 16V jest prosta jak "budowa cepa" ;)

_________________
--------------------------------------------------------------
BMW 325i e91 Touring
Mercedes-Benz W123 230 CE Automatic


Na górę
Post: śr paź 24, 2012 8:57 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
ukaniu pisze:
Tak czy siak przypomina trochę sieczkarnie


lub klekot M110

Co do Pompy ASD to ja miałem W201 z samym ASD bez nivo i bez ABS-u
Obrazek

wygladało to tak, ze pompa była taka sama jak w nivo , sterownik był na dole prawego błotnika (pod plastikiem)

Obrazek

Pozdrawiam

_________________
W 123 280E


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl