MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 01, 2025 11:51 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt kwie 23, 2004 12:21 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Wyjaśnienie (mam nadzieje że sie nie ośmieszam [zlosnik]):
w MB oznaczenie T po typie silnika to kombi, stąd róznica pomiędzy TD i DT:

TD - to turbo diesel
DT - to diesel kombi ;-)
a TDT - to turbo diesel kombi

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 23, 2004 12:28 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
and6412 pisze:
Wyjaśnienie (mam nadzieje że sie nie ośmieszam [zlosnik]):
w MB oznaczenie T po typie silnika to kombi, stąd róznica pomiędzy TD i DT:

TD - to turbo diesel
DT - to diesel kombi ;-)
a TDT - to turbo diesel kombi

Raczej tak:
D - diesel
TD - kombi diesel
DT, a raczej D Turbodiesel - diesel z turbiną
TDT - kombi diesel z turbiną
;)

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 23, 2004 12:29 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
and6412 pisze:
Wyjaśnienie (mam nadzieje że sie nie ośmieszam [zlosnik]):
w MB oznaczenie T po typie silnika to kombi, stąd róznica pomiędzy TD i DT:

TD - to turbo diesel
DT - to diesel kombi ;-)
a TDT - to turbo diesel kombi


Cos chyba Ci sie popier*** [zlosnik]

Wg nomenklatury MB z lat 70-80-90 po trzech cyfrach oznaczajacych w przyblizeniu pojemnosc silnika w 10ccm (czyli np 280 oznacza pojemnosc 2800ccm) umieszcza sie oznaczenie nadwozia (jesli jest inne niz sedan, wtedy C=coupe, T=kombi, G=gazik [zlosnik] no i S=chyba nie musze tlumaczyc) a dopiero pozniej oznacza sie rodzaj silnika, jesli jest inny niz gaznikowy (E=wtrysk, D=diesel, DT lub D Turbo = turbodiesel)...
Dlatego tez:

TD - to kombi z wolnossacym dieslem
DT (lub D Turbo/Turbodiesel) - to limuzyna z turbodieslem
TDT - to kombi z turbodieslem

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Ostatnio zmieniony pt kwie 23, 2004 12:32 am przez misiek, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 23, 2004 12:30 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Przepraszam Mitu, troche dluzej pisalem posta, dlatego wyszlo na to, ze powtorzylem to, co sam wyzej napisales...

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 23, 2004 12:35 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
and6412 pisze:
(mam nadzieje że sie nie ośmieszam [zlosnik])


A jednak [zlosnik]

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 23, 2004 12:36 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
misiek pisze:
Przepraszam Mitu, troche dluzej pisalem posta, dlatego wyszlo na to, ze powtorzylem to, co sam wyzej napisales...

A ja się nie gniewam, więc nie ma za co przepraszać [zlosnik] ;) ...

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 23, 2004 12:40 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Kalafior! nie przejmuj się! nie Ty pierwszy i nie po raz pierwszy na tym forum walisz gafę. :lol: Kierunek obrałeś słuszny [zlosnikok] - kupisz MB, Twoja miłość do marki dojrzeje jak wino w chłodnej piwnicy i zaczniesz tropić i dochodzić tych wszystkich literek i oznaczeń a za jakiś czas będziesz obracał się w tym towarzystwie jak ryba w wodzie, aż nadejdzie ten błogosławiony moment w którym przejrzysz na oczy i stwierdzisz że każdy poprzedni model był lepszy od następnego... no a wtedy to już jesteś nasz kolego [zlosnik2] spłynie na Ciebie czar zapomnienia i tylko trójramienne gwiazdy będziesz na ulicy widział! Nazwy takie jak Opel czy VW będą tylko zlepkiem liter bez treści i wartości - zobaczysz, tak będzie...
[zlosniki] [zlosniki] [zlosniki]

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 23, 2004 12:49 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
and6412 pisze:
and6412 pisze:
(mam nadzieje że sie nie ośmieszam [zlosnik])


A jednak [zlosnik]

Nie ośmieszyłeś się tylko pomyliłeś, a to się zdarza wszystkim bez wyjątku.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 23, 2004 8:05 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Kalafior pisze:
Interesuje mnie cos z silnikiem 2500 lub 3000 turbo diesel (najlepiej w124) kombi lub sedan - dla mnie najwazniejszy bedzie stan techniczny (choc chyba bardziej bylbym sklonny kupic kombi)...


Jak już wspomniał Misiek, pierwsze T w oznaczeniu MB oznacza kombi, a drugie - turbo [oczko] Jeśli zależy Ci najbardziej na stanie technicznym i dopuściłbyś możliwość kupienia sedana bez turbo, to musze przyznać, że okazja właśnie przeszła Ci koło nosa i trafiła do Kutna - mam na myśli W124 300D '88 Kubola. To było autko warte uwagi.

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 23, 2004 8:12 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Silnik 3000ccm turbo diesel nie ma intercoolera Kalafiorze, bo ci nikt nie odpisał [zlosnik] .Za to jest fikuśnie wyprowadzony wlot powietrza do filtra-przez prawy błotnik :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 23, 2004 2:58 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Antoni Janikowski pisze:
Silnik 3000ccm turbo diesel nie ma intercoolera Kalafiorze, bo ci nikt nie odpisał [zlosnik] .Za to jest fikuśnie wyprowadzony wlot powietrza do filtra-przez prawy błotnik :)


W 250 tez [zlosnik] (diesel turbo rzecz jasna)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 23, 2004 3:18 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Stawros pisze:
Kierunek obrałeś słuszny [zlosnikok] - kupisz MB, Twoja miłość do marki dojrzeje jak wino w chłodnej piwnicy i zaczniesz tropić i dochodzić tych wszystkich literek i oznaczeń a za jakiś czas będziesz obracał się w tym towarzystwie jak ryba w wodzie, aż nadejdzie ten błogosławiony moment w którym przejrzysz na oczy i stwierdzisz że każdy poprzedni model był lepszy od następnego... no a wtedy to już jesteś nasz kolego [zlosnik2] spłynie na Ciebie czar zapomnienia i tylko trójramienne gwiazdy będziesz na ulicy widział! Nazwy takie jak Opel czy VW będą tylko zlepkiem liter bez treści i wartości - zobaczysz, tak będzie...
[zlosniki] [zlosniki] [zlosniki]

Stawros ta wypowiedź jest genialna. Święte słowa, po prostu szczera prawda. Jak to przeczytałem to poczułem się jak bym czytał o sobie. Szczególnie ten fragment do mnie pasuje:
Stawros pisze:
aż nadejdzie ten błogosławiony moment w którym przejrzysz na oczy i stwierdzisz że każdy poprzedni model był lepszy od następnego...

Tu też masz rację:
Stawros pisze:
spłynie na Ciebie czar zapomnienia i tylko trójramienne gwiazdy będziesz na ulicy widział!

Faktycznie rzadko dostrzegam cokolwiek innego. Najczęściej E 23 lub coś co ma powyżej 20 roku życia :roll:
Tą wypowiedź dedykuję mojemu koledze...
Stawros pisze:
Nazwy takie jak Opel czy VW będą tylko zlepkiem liter bez treści i wartości - zobaczysz, tak będzie...

...który chce jeździć Golfem, ale najsatrszym to IV [zlosnikz] , bo starych samochodów to on nie lubi, aha i koniecznie na gazie, bo po co przepłacać [zlosnik] .
Stawros naprawdę bardzo mi się podobało to co napisałeś.
P.S. Moim zdaniem to powinno być na koszulkach klubowych ;) .

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 23, 2004 3:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
250 diesel E-klasse i 300 diesel E-klasse, czyli silniki wolnossące też mają taki wlot powietrza.Podoba mi się to rozwiązanie.Szkoda, że często jest kopiowane przez golfiarzy, a ostatnio widziałem nawet w Beemce.TO naprawde nieudolna kopia. :evil:


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 23, 2004 3:27 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Antoni Janikowski pisze:
250 diesel E-klasse i 300 diesel E-klasse, czyli silniki wolnossące też mają taki wlot powietrza.Podoba mi się to rozwiązanie.Szkoda, że często jest kopiowane przez golfiarzy, a ostatnio widziałem nawet w Beemce.TO naprawde nieudolna kopia. :evil:

Na W 124 to się nie znam, ale chyba na początku tylko te z turbo miały wlot powietrza, a dopiero potem wszystkie. Ale kiedy to nastąpiło to nie wiem. Może w 1993 r. jak wprowadzili E - klasę. :-?

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 23, 2004 3:35 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Mitu pisze:
Antoni Janikowski pisze:
250 diesel E-klasse i 300 diesel E-klasse, czyli silniki wolnossące też mają taki wlot powietrza.Podoba mi się to rozwiązanie.Szkoda, że często jest kopiowane przez golfiarzy, a ostatnio widziałem nawet w Beemce.TO naprawde nieudolna kopia. :evil:

Na W 124 to się nie znam, ale chyba na początku tylko te z turbo miały wlot powietrza, a dopiero potem wszystkie. Ale kiedy to nastąpiło to nie wiem. Może w 1993 r. jak wprowadzili E - klasę. :-?


Nieee, tylko turbo mialy wlot na prawym blotniku


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl