MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 05, 2025 2:16 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: czw cze 21, 2012 6:34 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob cze 02, 2012 6:07 pm
Posty: 39
Lokalizacja: zabrze
Tak czy siak pierwsze dwa obroty wału po montażu trzeba zrobić pokręcając kluczem nasadowym bezpośrednio wał korbowy po to by sprawdzić czy nie ma jakiejś kolizji. Już przy przestawieniu Lańcucha o 1 ząb w tych silnikach taka kolizja następuje. Ja tak zawsze robię więc generalnie szklankami nie przejmuję sie nigdy. Kolizji nie ma - odpalam silnik. Co do przytkanej magistrali w głowicy, wygiętej głowicy i ustania stuków po jej naprawie, to przyczyna była inna i przypadkowo ją usuneliście. Taka przytkana magistrala albo wygięta głowica to są opowieści dziwnej treści w wykonaniu mechanika, ktoremu udało się coś naprawić ale nie bardzo wie co udało mu się naprawić. Przytkana magistrala może się pojawić przy zastosowaniu niewłaściwej, nieoryginalnej uszczelki PG ewentualnie przy babraniu się silikonem ( pompa oleju silikon z reguły zmieli ) i objawem przytkanej magistrali jest zatarty i połamany wałek rozrządu, a w najlepszym razie starte krzywki wałka


Na górę
Post: czw cze 21, 2012 8:55 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
tomasz bugaj pisze:
Ja tak zawsze robię więc generalnie szklankami nie przejmuję sie nigdy. Kolizji nie ma - odpalam silnik.

Sprawdzenie czy sie obraca to podstawa. Mnie cały czas chodzi o przypadek w którym tłok zostaje w ZZ przypadkowo a my wkręcamy wałek na "pełnej szklance"

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw cze 21, 2012 10:13 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob cze 02, 2012 6:07 pm
Posty: 39
Lokalizacja: zabrze
No to jest oczywista oczywistość że na chama wałka dokrecać nie można. Wałek się z resztą sam układa w ten sposób że jeśli dobrze ustawimu wałek to przy tłoku w GMP krzywki zaworów tego cylindra jak je pociągnąc do montażu olejem to same ustawiają sie na mijanie. ale zgoda ktoś kto robi to pierwszy czy drugi raz może tu się nieco pogubić i jeśli np splanował gowicę bez przeszlifowania gniazda zaworów to przy pełnych starych szklankach mogą się zawory zetknąć z tlokiem.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl