MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:23 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lut 23, 2012 9:25 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Y11 Switchover Valve Unit, 15-connection :
0 Vacuum distribution block
1 Left diverter flap
2 Right diverter flap
3 Left blend air flap
4 Right blend air flap
5 Side air outlet diverter flap
6 Left defroster flap, long stroke
7 Left defroster flap, short stroke
8 Right defroster flap, long stroke
9 Right defroster flap, short stroke
10 Main air flap, short stroke
11 Main air flap, short stroke
12 Left footwell flap, long stroke
13 Left footwell flap, short stroke
14 Right footwell flap, short stroke
15 Right footwell flap, long stroke

Air Conditioner Unit :
1 ACC vacuum storage reservoir
2 Connection for ACC vacuum storage reservoir
36 Vacuum distribution block
37 Vacuum element, left defroster flap
38 Vacuum element, right defroster flap
39 Vacuum element, diverter flap, left side air outlet
40 Vacuum element, diverter flap, right side air outlet
41 Vacuum element, diverter flap, left center air outlet
42 Vacuum element, diverter flap, right center air outlet
43 Vacuum element main air flap, rear
44 Vacuum element, main air flap, front
45 Vacuum element, blend air flap, left center air outlet
46 Vacuum element, blend air flap, right center air outlet
47 Vacuum element, left footwell flap
48 Vacuum element, right footwell flap
49 Vacuum element, air recirculation flap

36 Vacuum Valve Block
1 medium green/yellow Footwell air conditioner
2 light blue Seat backrest lock
3 violet Headlamp range adjustment switch (input)
4 violet-yellow Headlamp range adjustment element (left)
5 grey-green Valve block (Y11)
6 white (transparent) Intake manifold vacuum assist
7 grey Intake manifold vacuum
8 Connection not assigned
9 violet-yellow Headlamp range adjustment switch (output)
10 violet-yellow Headlamp range adjustment element (right)
11 black-grey 2nd selection program automatic transmission (system)
12 black-grey 2nd selection program automatic transmission (reservoir)
13 red-grey Air conditioner reservoir

Obrazek

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: czw lut 23, 2012 5:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 1:57 pm
Posty: 189
Wielkie dzięki...
ale nadal nie wiem gdzie powinna iść rurka z 36 Vacuum Valve Block... szara numer "7 szara próżnia przewodu wlotowego rozgałęzionego" bo przetłumaczyłem sobie to tak ale nie wim gdzie onna powinn iść bo u mnie rurka jest normalnie połozona nigdzie nie wchodzi a jest dokładnie koniec rurki koło filtrów powietrza w silniku m119 i nie wiem gdzie powinien on wchodzic pomoze ktoś???

_________________
W211 270CDI & W140 500SEC


Na górę
Post: czw lut 23, 2012 9:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Do kolektora dolotowego silnika.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pt lut 24, 2012 10:20 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 1:57 pm
Posty: 189
Wielkie dzieki
a ten zbiorniczek co jest w bagażniku koło wlewu paliwa taki plastikowy to po co jest bo tam idzie rurka z powietrzem od pompki...???

_________________
W211 270CDI & W140 500SEC


Na górę
Post: pt lut 24, 2012 5:03 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Zapewne akumulator podcisnienia (chyba, ze myslisz o silowniku klapki wlewu paliwa?)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: czw mar 08, 2012 6:37 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Trener a masz taki rysunek do foteli?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pt maja 11, 2012 10:03 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 1:57 pm
Posty: 189
sprawdziłem cały czas pompka mi pompuje w ten weżyk co idzie do kolektora dolotowego silnika...
ale dlaczego cały czas pompuje az do tego momentu az sie zagrzeje i sie wyłączy
podłączyłem zwykłą pompke rowerową pod ten wezyk i pompuje ale cały czas ucieka to powietrze w ten kolektor...
po co ono tam idzie i dlaczego cały czas pompuje tam???
pomoze ktoś???

_________________
W211 270CDI & W140 500SEC


Na górę
Post: pt maja 11, 2012 10:05 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 1:57 pm
Posty: 189
sprawdziłem cały czas pompka mi pompuje w ten weżyk co idzie do kolektora dolotowego silnika...
ale dlaczego cały czas pompuje az do tego momentu az sie zagrzeje i sie wyłączy
podłączyłem zwykłą pompke rowerową pod ten wezyk i pompuje ale cały czas ucieka to powietrze w ten kolektor bez końca czy tak powinno być??...
po co ono tam idzie i dlaczego cały czas pompuje tam???
pomoze ktoś???

_________________
W211 270CDI & W140 500SEC


Na górę
Post: śr sty 02, 2013 5:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 1:28 pm
Posty: 206
Lokalizacja: Wieruszów
Jakub, naprawiłeś? Ja swoje przywróciłem do życia i zamieszczę relację z prac i wnioski do których doszedłem.
Więc tak, jak już zostało wspomniane układ działa tylko na podstawie ciśnienia z pompy. Pompa uruchamia się w momencie przekręcenia stacyjki i dobija ciśnienie do układu. Jeśli pojawi się spadek ciśnienia pompa zaczyna pracować(w przypadku zmiany ustawień poduszek lub nieszczelności, w tym drugim przypadku wyłączy się po dłuższej chwili).
Za fotel kierowcy, bo taki tylko mam pompowany odpowiada ten kanał;
Obrazek


Jako, że u mnie poduszki boczne uruchamiane tym płaskim przyciskiem działają i nie było nieszczelności, postanowiłem rozebrać cały ten "sterownik" z przyciskami i pokrętłami. Przy rozbiórce należy uważać na sprężynki których jest łącznie 6 z czego 4 od razu strzelają we wszystkie strony. Pod pokrywka na dwie śrubki znajdują się zapadki załączające dwie z czterech( a nie jak sądziłem trzech) poduszek na oparciu.Wygląda to tak;
Obrazek

Jeden z trzech przycisków zahacza o dwie zapadki albo dwie skrajne albo dwie środkowe, ten plastik zakończony trójkątnie po obu stronach resetuje poprzednie ustawienie po wciśnięciu innego. Maksymalnie można wcisnąć dwa naraz, ale tylko obok siebie, naciśnięcie trzeciego powoduje reset całości.
Pod zapadkami znajdują się otwory, które, przekierowują ciśnienie do odpowiednich poduszek a po odblokowaniu zapadki układ jest zamykany a z poduszki ciśnienie uchodzi przez tę mniejszą dziurkę.
Obrazek

Ciśnienie z pompy utrzymywane jest non stop na tych większych dziurkach ale tylko wtedy gdy pozwoli na to membrana pod pokrętłem z drugiej strony. Po rozmontowaniu wygląda to tak;Obrazek


Na pokrętle znajdują się "potencjometry" w postaci wyżłobień wewnątrz pokrętła;
Obrazek

Te wyżłobienia popychają ten plastik
Obrazek

i on dociska membranę, która wpuszcza odpowiednią ilość ciśnienia do wspomnianych dziur pod zapadkami.
U mnie problemem był właśnie ten plastik, którego jeden z końców się odłamał i nie popychał membrany:
Obrazek

Zrobili to bardzo delikatne i jego ułamanie powoduje bezużyteczność wszystkich poduszek. Boczne są sterowane oddzielnie więc dlatego u mnie działały.

Jeśli macie układ szczelny a pompa dobija ciśnienie nie potrzeba rozbierać zapadek tylko dostać się do pokrętła i membrany. Poza tym poskładać te zapadki... eh anielska cierpliwość niezbędna.

Teraz wszystko działa pięknie, Przekręcam kluczyk słychać króciutkie bzzz i już mogę swobodnie dobierać twardość poduszek. Aha no i po zgaszeniu auta, jeśli jest układ szczelny to powinno trzymać tak jak Trocin wspominał tydzień jak nie lepiej.

_________________
W140 500SE 91r.
W124 280E 92r.
W201 190D 91r.


Na górę
Post: czw sty 03, 2013 10:48 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
lukip66 pisze:
sprawdziłem cały czas pompka mi pompuje w ten weżyk co idzie do kolektora dolotowego silnika...
ale dlaczego cały czas pompuje az do tego momentu az sie zagrzeje i sie wyłączy
podłączyłem zwykłą pompke rowerową pod ten wezyk i pompuje ale cały czas ucieka to powietrze w ten kolektor...
po co ono tam idzie i dlaczego cały czas pompuje tam???
pomoze ktoś???

Witam, mam to samo, rozwiązałeś ten problem z tym pompowaniem w wężyk od dolotu?

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: czw sty 03, 2013 12:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 1:57 pm
Posty: 189
próbowałem i nie moge dojśc do ładu nie wiem dlaczego cały czas pompuje w dolot...
myśle że może pompka jest uszkodzona...

_________________
W211 270CDI & W140 500SEC


Na górę
Post: czw sty 03, 2013 9:31 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Gdzie szukać tego Vacum valve box, oznaczonego jako numerek 36? Gdzieś we wnętrzu auta?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pt sty 04, 2013 6:12 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 1:57 pm
Posty: 189
znajdziesz to u pasażera obok kierowcy na podłodze tam gdzie byś miał pedały od gazu i hamulca w angliku musisz sciągnąć tapicerke...

_________________
W211 270CDI & W140 500SEC


Na górę
Post: pt sty 04, 2013 5:52 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
A co powiecie na taką sytuację : nie działa wcale centralny zamek ( ani kluczykiem ani pilotem ) , nie działa też pompowanie foteli a działa regulacja świateł ?

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
Post: pt sty 04, 2013 11:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
Wika pisze:
A co powiecie na taką sytuację : nie działa wcale centralny zamek ( ani kluczykiem ani pilotem ) , nie działa też pompowanie foteli a działa regulacja świateł ?

Za regulacje swiatel odpowiada co innego(pod maska).

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl