MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob wrz 13, 2025 1:07 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: wt gru 20, 2011 10:23 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Stare silniki MB w tm M103 potrzebują kabli miedzianych z rezystancjami tylko w wyznaczonych miejscach. Teraz produkują kable rodem z NASA (węglowe, z rozproszoną indukcyjnością itd.) a one sie w tych silnikach nie sprawdzają. Podobnie jak świece - większość ma opornik a my potrzebujemy bez.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt gru 20, 2011 7:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
kopulka, palec kable i swiece oryginalne...wszystko dziala prawidlowo, podmiana ktoregokolwiek z tych elementow nie daje roznicy :/
zauwazylem taka sytuacje.. kiedy silnik jest nagrzany i po kolei wyciagam przewody WN to przy wyjmowaniu ich pojedynczo widac znaczna roznice w pracy silnika, na wszystkich cylindrach z wyjatkiem trzeciego :/ malo co zmienia sie praca silnika (tzn kiedy wyciagam pozostale pojedynczo to bardzo zaczyna rzucac motorem), czyzby to byla wina ORYGINALNEJ swiecy prosto z serwisu ? znajde stary komplet to podmienie na probe ta jedna i zobacze co sie dzieje...

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: wt gru 20, 2011 8:19 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Masz założoną plastikową osłonę kopułki , ta z numerami cylindrów?

Zamień świecę miejscem z inną i odepnij inny cylinder.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr gru 21, 2011 9:55 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
tak mam oslone z numerami. Podmienie ta swiece z 5tym cylindrem i zobacze co sie dzieje, zamiescilbym filmik na forum ale nie wiem jak to zrobic... Niedlugo napisze co ta podmiana dala...

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: śr gru 21, 2011 10:11 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Tak pytam o te osłonę , dlatego że u mnie to ten plastik powodował wyskok zapłonu na 6 cylindrze.
Kiedy osłona była na miejscu z szóstej fajki iskra skakała po osłonie przy 6 wtyku.
Kiedy ją zdjąłem silnik pracował normalnie.
Umycie odtłuszczenie itp. nic nie dawało, więc wyciąłem kawałek wokół 6 wtyku.
Nie wiem czemu tak skoro ta osłona to zwykły plastik.

Na szybko możesz też zamienić kabel między 3 i 4 cylindrem.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw gru 22, 2011 10:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
udalo mi sie nieco pogrzebac, posprawdzac a efekt ? zaden :/ brak jakichkolwiek zmian, podmiana swiec, przewodow, kopulek, paluchow, wrocilem do tych co kupilem (oryginalne nowe wszystko: swiece, kopulka, palec, kable) i dalej poszarpuje/trzesie. Zastanawiam sie czy nie jest to aby mechaniczna usterka ale skoro cisnienia trzyma na kazdym to czy moze byc to wina walka ? gdyby gdzies w okolicy 4tego cylindra byl podtarty to czy niedomykanie zaworu mogloby powodowac takie zjawisko ? mysle czy w ciemno podmienic czy z gory wiadomo ze nie ma sensu bo nic to nie da ? mam taki walek oryginalny uzywany wiec moge sie rano pobawic...

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: pt gru 23, 2011 10:06 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
popsikaj w okolicy wtrysków jakimś palnym dezorantem, czy tzw. "sprężobym powietrzem" w śpraju - bo to zwykle propan/ butan - sprawdź czy się pali.
Jkby zawór się niedomykał to by wyszło na sprężaniu. Jakby się nie całkiem otwierał to już może być różnie ale to widać jaki masz wałek okiem.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt gru 23, 2011 2:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
zdjalem obudowe filtra i dokladnie spsikalem dezodorantem kazdy wtrysk i jego obsade, nic to nie zmienia, wypsikalem dla pewnosci wszelkie gumowe polaczenia jak i laczenie kolektora z glowica, nic. po swietach zdejme pokrywe i zerkne na walek, ten co mam w zapasie widac ze zlom bo jest wytarty okrponie wiec ew trzeba kupic nowy, z febiego moge miec nowy za 400zl... ale nie wiem jak febi specjalizuje sie w walkach...

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: wt sty 31, 2012 3:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
mialem chwile czasu, zerknalem na moj walek, wyglada dobrze, zero rys i zadnych widocznych sladow zuzycia, piekny i zloty :) ale po drodze poogladalem nieco to i owo i zauwazylem, ze palec rozdzielacza jest WIDOCZNIE nadpalony/przypalony/ciemniejszy/ z jednej strony i to skrajnie, jakby w tym momencie przekazywal iskre...czyli jakby spozniona byla, tak ma byc ? moze stad to trzesienie ? moze trzeba ustawic walek luzujac napinacz lancucha ? czy dane z autodaty sa miarodajne do takiego ustawiania ?

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: śr lut 01, 2012 7:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Ponieważ ostatnio w moim 124 zmieniałem "C" to po zdjęciu kopułki zastałem zacięty węglik,drugie zaskoczenie przy -15 zniknęły wolne obroty :o fura odpalała i gasła-okazalo się że parę kropelek wody wpadło w zawór powietrza dodatkowego i go zblokowało/zmroziło-może coś te moje przypadki Ci podpowiedzą. Na zblokowanym zaworze naprawdę ma się wrażenie że silnik chce wyskoczyć tak go telepie ale to z racji niskich obrotów..

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: śr lut 01, 2012 8:05 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Mój się bujał tak jakby były zużyte poduszki , kupiłem nowy kalosz i pracuje bez bujania, ale czasem ma różne swoje fazy.
Wczoraj zatankowałem pod korek to z pedałem w podłodze 2 tysiące obr.
Myślałem ,że końcówka paliwa plus skroplenie w baku i zamarzł filtr, rano minus 16 odpalił od strzała, nagrzał się i smiga normalnie.
Zamarzł albo się zepsuł zamek bagażnika heheh nowy dzień nowe niespodzianki.
Ale wracając do uszczelki c. Moja wytrzymała około 20 miesięcy nowa z aso.
Trzeba jak widze tu i na innych forach czasami posiedzieć nad tym silnikiem.
A i tak może żyć swoim życiem.
W 210 mam już v6 i jak dotąd chodzi to normalnie , w sl 104 nieszczęsny 24 zaworowy 103 w sumie, ale to na razie stoi ze zdewastowanym wnętrzem .Odpala tak sobie , ale jeździ.

Niedawno tez rwało mi zapłony , okazało się,że cieknie uszczelnienie z palca rozdzielacza zapłonu i olej tworzy mgiełkę wewnątrz kopułki, która osadza się na stykach palca i lipa.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw lut 02, 2012 6:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
hmm... uszczelniacz walka pod kopulka robilem rok temu, do dzis panuje tam susza :) uszczelke C rowniez robilem ale i tak zaczela pocic sie po roku (Ukaniuu gdzies pisal o uszczelniaczu share dirco czy jakos tak), weglik jest jak najbardziej OK, moze rzeczywiscie cos tym zaworem powietrza dodatkowego ? czy bardziej ustawienie walka ?

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: wt lut 14, 2012 9:31 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
tematu ciag dalszy....
Wczoraj po krotkiej trasie (ok 100 km) po zaparkowaniu doznalem niesamowitych wrazen ! Otoz moja gwiazda zaskoczyla mnie w nastepujacy sposob. Zaparkowalem sobie i po prostu przygotowywalem sie do wyjscia z autka i zdziwil mnie dziwny spokoj panujacy w kabinie, myslalem ze zgasilem silnik a tu nie, po prostu zaciagnalem reczny i zapomnialem wylaczyc zaplon co za tym idzie Gwiazda pracowala tak rowno, ze po prostu nie zauwazylem ze go nie wylaczylem, zero trzesienia, spokoj, pelna kultura chodzila CUDOWNIE no ucieszylem sie jak dziecko w gwiazdke !! :P jednak moja radosc nie trwala dlugo, po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu piekielne wibracje i skoki silnika wrocily i tak jest do dzisiaj, po nagrzaniu zaczyna nim telepac, szarpac, po dodaniu gazu wszystko ustaje...

Moze to byc wina zaworu powietrza dodatkowego ? (nieraz jak bylo ok -30 po ruszeniu zimnym i wysprzegleniu lubil zgasnac albo przytrzymac obroty w okolicach 2000)
A moze wina potencjometra klapy spietrzajacej ? (jezdze na zamienniku z allegro za 89zl zakupiony ponad rok temu bo sie gasil po nagrzaniu) ale posiadam juz idealny oryginal w zapasie bez zadnych przetarc :)

dodam, ze zadnen diesel z ktorymi mialem do czynienia nie pracowal tak fatalnie po nagrzaniu, wrecz przeciwnie, bylem z nich najbardziej zadowolony, kultura pracy i cisza sprawnego diesla mmm :) nie bylo mowy o jakims trzesieniu...

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: wt lut 14, 2012 9:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
ani zawor ani potencjometr, mialem dzis mozliwosc podmiany z rowno pracujacej gwiazdy, niestety, to samo... telepie, telepie i jeszcze raz telepie...... jeszcze raz wymienie jutro poduchy mam jeszcze inne nowe ale nie wiem czy ma to sens...

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: śr lut 15, 2012 2:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
nareszcie KONIEC temtu !!! :D :D :D
PODUSZKI, dobrane scisle co do cyferki i okazalo sie ze to one !! poprzednie tez byly niby do mojej wersji ale z klimatyzacja, ja nie posiadam klimy i teraz sa poduszki do wersji bez klimy i wszystko dziala prawidlowo, co najwazniejsze uciazliwe telepanie ustalo i jest rewelacja :D DOKLADNIE sprawdzajcie numer co do cyfry taka drobnostka a jakie dawalo problemy az ciezko uwierzyc. Dzieki wszystkim za pomoc !!!! czas na flakon :D :D :D

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl