MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 7:03 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: wt lut 01, 2011 9:49 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Przepustnica musi być całkowicie zamknięta a śruba wyregulowana tak aby się nie zacinała w pozycji zamkniętej. dobrze sprawdzić czy działa styk sygnalizujący zamknięcie przepustnicy.
Cięgna gazu smaruje się ATFem, jak nie odbija to może brakuje jakiejś sprężyny?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt lut 01, 2011 10:05 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt sty 11, 2011 11:21 am
Posty: 8
Lokalizacja: Człuchów, Pomorskie
Cięgno gazu raczej spoko, pociągnąłem, puściłem, oparło się zaraz o zderzak, a obroty pozostały.
Mam tam jedną sprężynę( z tego co widziałem), jeśli ma być więcej to jestem w kropce, bo nawet nie wiem do czego przyczepić...Grzebałem po róznych forach i podręcznikach ale nie wiem ile ich powinno być.
Zawsze może być tak że życzliwy mechanik/fachura z d... coś mi usunął(znaczy poprzedniemu właścicielowi) i nie kłopotał się powiadomić o dokonanej zmianie...
Więc linka spoko - mówię, albo się klapa zablokowała(ale to by chyba nie miało takiego wpływu) albo raczej przepustnica. I nie wiem czy to wina śrubki(zrobiło się to nagle, nic nie grzebałem od 120kilometrów) czy czegoś w srodku. Nagle...akurat jak zdawałem samochód do naprawy alternatora. I musiałem na gwałt grzebać.
Styk na zderzaku cięgna gazu działa(cyka, zmiana napięcia przy jego wyłączenia na 3-5 z ~2.57 na 4.6), a nawet gdyby nie, mam zapasowy...

_________________
MB 190E 1.8 LPG +BLOS


Na górę
Post: wt lut 01, 2011 10:09 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
nie mówię o styku na zderzaku a na oście przepustnicy :-) - no i pierwsza uwaga o tym, że ma się całkowicie zamykać pozostaje w mocy ;-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr lut 02, 2011 5:51 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Zmień najlepiej tą przepustnice na inną nie grzebaną,gdyby się zacięła klapa przepływomierza to by zgasł zalewając się paliwem.Tak jak pisze Ukaniu przepustnica ma być zamknięta.Za wolne obroty odpowiada zawór powietrza dodatkowego ,ten koło 2 cylindra.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: śr lut 02, 2011 8:23 am 
Offline
nowy

Rejestracja: wt sty 11, 2011 11:21 am
Posty: 8
Lokalizacja: Człuchów, Pomorskie
Z niegrzebaną to może być problem, na razie patrze po allegro...Może coś się trafi i się wymieni(widzę kolektory ssące całe z zespołem przepustnicy, ceny różniste).
O tym że zawór odpowiada za wolne to wiem, u mnie raczej działa, albo raczej działał do wczoraj. Odbiorę samochód to go jeszcze sprawdzę. tu po prostu wskoczyło mi na wyjące 5000 obrotów czy coś i nie chciało spaść do nominalnych, benzyna czy gaz, dopiero po pchnięciu przepustnicy w dół się uspokoił.

_________________
MB 190E 1.8 LPG +BLOS


Na górę
Post: śr lut 02, 2011 11:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
Jesli chcesz to posiadam taka przepustnice od 3.0 mechanicznie dziala bardzo dobrze...

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: wt lut 15, 2011 6:52 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt sty 11, 2011 11:21 am
Posty: 8
Lokalizacja: Człuchów, Pomorskie
Na razie nie mam kasy, sry, poza tym nie wiem czy od 3.0 będzie pasić(kołacze mi się że może).
2 sprawa szalejące obroty chyba ustaliłem winowajcę, jakaś dobra dusza (mechaniory) przestawiła mi EZL-KAT, to pokrętło od wyprzedzenia zapłonu, z pozyscji S(której uzywałem/używam) na 1. Tak przypuszczam że to to, po przestawieniu w sobote na S(dopiero wtedy się kapnełem) już nie szaleje z rosnącymi obrotami które zbija jedynie wyłączenie zasilania...
O dziwo też udało mi się śrubką też chyba znaleźć właściwy punkt podparcia przepustnicy, bo idzie czytać/regulować wypełnienie. Oczywiście z wypełnieniem lipa, bo nie wiem jak poprawnie jeczytać...i ile w końcu ma być prawidłowe do mego silnika...Napięcie w układzie mam w granicach 14.4, 3-5 pokazuje 2.57 (śrubka na pozycji otwarta przepustnica=wysokie jałowe=brak/minimalna reakcja na kręcenie imbusem) lub szalejące ~8V. Ogółem lipa.

Czekam do wiosny. Na pw wrzuć mi cenę proszę tej przepustnicy, jak nie ruszana to na wiosnę z okazji wymiany kalosza i rurki chciałbym założyć. Oczywiście jeśli nie dam rady ustawić jakoś porządnie wcześniej...

_________________
MB 190E 1.8 LPG +BLOS


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl