MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:10 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt gru 17, 2010 2:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Widzę z Twoich wypowiedzi, że troszeczkę mieszasz tematy. Na dodatek coś czuję, że ten Twój silnik w niezbyt dobrej jest formie. Musisz od czegoś zacząć. Najlepiej od początku. Tak jak ci już poradzili koledzy zalej go olejem o parametrach wskazanych przez producenta auta czyli MB. Później obserwuj co się będzie działo. i to co zauważysz dopasuj do swojego auta. Skoro mówisz, że naprawdę masz luki w tej materii to na początek dowiedz się, że cyferki przed "W" dotyczą parametrów zimowych a po literze "W" parametrów letnich. Jeśli jest napisane, że olej 20W.... gęstnieje do konsystencji smaru stałego w temperaturze już 0st C to jasne, że u nas zimą jest bezużyteczny. To samo dotyczy górnej temperatury. Tylko tam będzie coraz gorzej smarował aż zacznie tworzyć przerywany film olejowy i...... :evil: Lepiej nawet nie pisać [szok] .Wszystko masz dokładnie opisane w ogólnie dostępnych materiałach. Czytać umiesz. To tak w największym skrócie. Niestety większość wiedzy będziesz musiał zdobyć stopniowo sam gdyż o olejach można by napisać książkę i to grubą a i poglądy poszczególnych użytkowników też zależą od wielu rzeczy. Nie bój się olejów syntetycznych. Najwyżej im szybciej odkryją dziury w twoim silniku tym szybciej je załatasz i wcześniej będziesz mógł się cieszyć jazdą swoim skarbem. :) :) :)

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: pt gru 17, 2010 8:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 17, 2010 11:10 pm
Posty: 96
postawmy sprawe jasno...panowie fachowcy,do Was teraz nalezy decyzja! castrol?mobil?czy tak jak byl shell?!czekam na opinie i pozdrawiam.


Na górę
Post: pt gru 17, 2010 8:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 17, 2010 11:10 pm
Posty: 96
kolego to nie tak...ja poprostu jestem wrazliwy na jaki kolwiek halas dochodzacy z silnika a to ze nie wleje mu jak kto inny by wlal lotos mineral to chyba lepiej zapytac expertow kilku a nie jednego tak?pozdro i bez nerwow


Na górę
Post: pt gru 17, 2010 11:58 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Ja zalewam swoją 560 Valvoline 5w40 i jest cicho na zimnym i na ciepłym. Jeśli masz sprawny silnik, to będzie cicho.
Im bardziej rozreklamowany olej kupisz tym większa szansa, że trafisz na podróbkę.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: sob gru 18, 2010 1:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
zegarek pisze:
Im bardziej rozreklamowany olej kupisz tym większa szansa, że trafisz na podróbkę.

Dokładnie taaak!
Musisz kolego powoli poznać odgłosy pracy silnika (bo nie pracuje on bezszelestnie) i rozróżniać te prawidłowe od tych groźnych. Z drugiej strony to dobrze, że jesteś taki "czuły". Dłużej pojeździsz. :) Poznać znaczy rozumieć co i dlaczego. Powoli nie spiesz się . Wszystko przyjdzie stopniowo. Powiem ci tylko, że ja kiedyś osłuchiwałem silnik stetoskopem a dzisiaj to samo słyszę stojąc obok samochodu bez podniesionej maski. Tyle tylko, że ja już od tamtego czasu jeżdżę ponad 40 lat. :) :) :)

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: sob gru 18, 2010 1:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 17, 2010 11:10 pm
Posty: 96
wlasnie dzis bylem w sklepie z olejami,jest tam tego troche,ale co dziwne nigdzie nie ma shella?!co to anglicy shella nie znaju?a na ebayu jest!ale wracajac do oleju,to jest tam castrol 10w40 magnatec,jakis carlube z oznaczeniem API SL/CF ACEA A3 B3 B4 stosunkowo tani ale nie mam pojecia co to za olej,jest tez valvoline max life syntetic blade,powyzej 100000 mil no czyli 160000km.wiadomo i oznaczenia API:SL/CF,ACEA A3/B4,jest też mobil i mobil1,nie znam sie na roznicy miedzy nimi i jest castrol edge 10w60...kolego od 560tki ja bym wlal 5w40 ale to pelny syntetyk ktory po moim 10w moze lub rozszczelni go czyz nie tak?czy za kazdym razem tak jest?czy to tylko praktykta wyeksploatowanych samochodow?a co do osluchu silnika to naprawde mercedes jest cichy nawet w porownaniu z dzisiejszymi samochodami.Ostatnio stojac na swiatlach,kolega zapytal czy zgasl mi silnik,bo tak cicho pracuje,dodam ze WSZYSTKIE WYDECHY SA NOWE!slychac pomruk jak z pompki akwariowej:)a potem to juz ryk zwierzecia:):)wyjasnijcie mi jeszcze o tym castrolu 10w60 bo tam cos pisze o ekstremalnych warunkach,przeciazeniach,tyle tego ze czlowiek nie wie co wybrac ZA NAJLEPSZE...wiec poczekam jeszcze na Wasze opinie co do oleju i jak bedzie mozliwosc to jutro a najpozniej we wtorek pojade kupic olej...pozdrawiam i dziekuje za dotychczasowe wypowiedzi


Na górę
Post: sob gru 18, 2010 2:26 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Jezdzilem w oku na Valvoline Max Life syntetyku i było bdb, silnik pracował ładnie i go nie brał za dużo, Mobil półsyntetyk też stosowałem/stosuję w celinie clk i loszce - równiez nie narzekam. Coupeta latała na Fuchs Titan półsynt. z dwusiarczkiem molibdenu (MoS2) taki szary i to byl tez super olej. Nie przypasował mi castrol półstntetyk na razie, bo jest bardzo rzadki i ubywało go trochę... Tak ze jakbym mial wybierac to Mobil, Valvoline lub Fuchs z tego na czym jezdzilem... slyszalem wiele dobrego o olejach samochodowych Motula ale nie miałem stycznosci...
BTW Z Shellem mam tylko tyle do czynienia ze jest w automacie w loszce ;)

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: sob gru 18, 2010 2:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 04, 2010 6:39 pm
Posty: 315
Lokalizacja: wrocław
moje dwie hondy zalane sa motulem. CR-V syntetycznym 8100 x- cess, a maleństwo połsyntetykiem. Bardzo ale to bardzo dobre oleje. dobre opinie slyszałem też valvoline max life.
trocin pisze:
slyszalem wiele dobrego o olejach samochodowych Motula ale nie miałem stycznosci...

_________________
MB W109 300SEL 4.5 '72
GAZ M 21 Wołga '64
Jawa 250 '59 (czeka na remont)
Honda CX500 '82
Honda Civic 1.5 VTEC '98 mój ulubiony plastik
Honda Accord 2.0 i-VTEC Sport '06


Wszystko inne mamy w nosie, gdy pod maską jest V8.


Na górę
Post: sob gru 18, 2010 6:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
a co z tym Castrolem 10W60??? kupiłem właśnie Dodge grand caravan i ma to wlane,a że należy po zakupie wymienić olej i nie wiem czy coś zmieniać czy zostawić ten?? Na razie jestem przy pomyśle żeby wlać taki sam jak był, skoro jeździł do tej pory to może pojeździ jeszcze trochę.


Na górę
Post: sob gru 18, 2010 8:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 04, 2010 6:39 pm
Posty: 315
Lokalizacja: wrocław
krążą opinie, że castrol to najczęściej podrabiany olej w Polsce

_________________
MB W109 300SEL 4.5 '72
GAZ M 21 Wołga '64
Jawa 250 '59 (czeka na remont)
Honda CX500 '82
Honda Civic 1.5 VTEC '98 mój ulubiony plastik
Honda Accord 2.0 i-VTEC Sport '06


Wszystko inne mamy w nosie, gdy pod maską jest V8.


Na górę
Post: ndz gru 19, 2010 1:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 17, 2010 11:10 pm
Posty: 96
dlatego tyle pytan mam odnosnie oleju...tu i tam slysze zeby wlac zwykly castrol z bani 60litrowej czemu jestem przeciwny,nie wiem ale tak juz mam.A do tego faktycznie tyle plotek sie slyszy odnosnie wlasnie castrola ze niemiecki najlepszy w 4l.bankach,ze w polsce slabe komponenty i reszta,dlatego wole nie lac byle GNOJOWKI do tego auta,tym bardziej sam wiem ze chleba byle czym tez sie nie smaruje!wiec na chwile obecna pozostaje przy valvoline max life...sprawdze co to za olej fuchs,a powiedz mi kolego trocin jaki mobil lejesz do swych cacek?i czy ten valvoline byl w czerwonej bance?bo tlumaczyli mi ze jest tam cos syntetyku a cos mineralu...i odpowiedzcie tez na pytanie moje jak i kolegi wyzej ,co z tym 10w60.pozdrawiam


Na górę
Post: ndz gru 19, 2010 1:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 17, 2010 11:10 pm
Posty: 96
kolejne pytanie mi sie nasuwa odnosnie tego motula bo to pelny syntetyk tak?wiec jak z polsyntetyka wleje na taki wlasnie to moze byc nieciekawie?!a co do fuchs titan to jest kilka wersji,napisz jaki stosowales,5w,10w?dzieki i pozdro


Na górę
Post: ndz gru 19, 2010 4:17 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Stosowalem Fuchs Titan CFE MC 10W40 MoS2 (ACEA E3/B3/A3 API CG-4/S z dwusiarczkiem molibdenu i grafitu) w kolorze szarym. Na takim jezdzila qpeta w DE skad byla sprowadzona i mialem litrowy pojemnik po tym oleju, niestety w PL nie moglem go znalezc w malych opakowaniach i kupowalem go z beczki w bazie PKS w Puławach [zlosnikhihi] tylko tam go znalazłem.... ale olej bdb, sporo taxiarzy w Puławach na nim śmigało oraz niektore sprzety PKSu [zlosnikok] dobrze zapobiega podobno przed zużyciem ściernym... Zresztą Fuchs robi bdb oleje i mozesz wybrac inny,czy to pelny czy polsyntetyk...
Valvoline 5W40 był w takiej bordowej bance 4l. i na bance pokazany przebieg na liczniku 100kkm. Bdb olej.
Aktualnie do wszystkich aut stosuje Mobil Super 2000 10W40, kupuje go u kumpla w sklepie motoryzacyjnym w po 62zł/4l. Jak na razie bez zastrzezen ;)

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: ndz gru 19, 2010 5:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 04, 2010 6:39 pm
Posty: 315
Lokalizacja: wrocław
ja mam civica zalanego motulem pólsyntetyk 10W40 6100synergie+. Nie bede sie rozpisywał poczytaj sobie o tych olejach na necie. warto bo to chyba jedne z lepszych na świecie i co bardzo ważne rzadko podrabiane. http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-13.html
dymion83 pisze:
kolejne pytanie mi sie nasuwa odnosnie tego motula bo to pelny syntetyk tak?wiec jak z polsyntetyka wleje na taki wlasnie to moze byc nieciekawie?!a co do fuchs titan to jest kilka wersji,napisz jaki stosowales,5w,10w?dzieki i pozdro

_________________
MB W109 300SEL 4.5 '72
GAZ M 21 Wołga '64
Jawa 250 '59 (czeka na remont)
Honda CX500 '82
Honda Civic 1.5 VTEC '98 mój ulubiony plastik
Honda Accord 2.0 i-VTEC Sport '06


Wszystko inne mamy w nosie, gdy pod maską jest V8.


Na górę
Post: pn gru 20, 2010 9:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 17, 2010 11:10 pm
Posty: 96
rozumiem kolego trocin,ale jak byl polsyntetyk 10w40 to nie zmieniac na rzadszy co?bo wyczytalem i wysluchalem ze to niebezpieczna operacja,wiec troszke sie boje pelnego syntetyka,choc szkoda bo tyle dobrego slychac o tych pelnych syntetykach...co do marki to wlasnie obstawiam za tymi czterema czyli motul,fuchs,valvoline i mobil oczywiscie po waszym ze tak to nazwe zareklamowaniu,bardzo mnie ciekawi ten z siarczkiem molibdenu,sprobuje go poszukac,a fachowcy niech sie wypowiedza co nieciekawego moze sie wydazyc w silniku po zmianie z polsyntetyka na pelny i jak wyglada sprawa cisnienia oleju czy ono wzrasta czy spada.Otoz ja mam na rozgrzanym pzy okolo 650obr.2,4atm czy jakos tak sie nazywa skale cisnienia a po dodaniu gazu do jakichs 750 wskakuje na 3...dobrze czy zle?Wiec wlewajac zalozmy pelny syntetyk to czy ta wskazowka ZOSTANIE na 3?rowniez wielu ludziom na tym zalezy,choc chyba to nie konieczne...wypowiedzcie sie sami.POZDRAWIAM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl