MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 1:17 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr maja 26, 2010 9:46 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
w0jta5 pisze:
Czy Twoje głośniki uległy uszkodzeniu lub grają słabo?
Wpakujesz 400zł a i tak nic nie poprawisz.


Poprawi.
u mnie byly w idealnym stanie fabryczne glosniki, zmienilem na komplet za 400 zl, przy tym samym odtwarzaczu jest roznica klasy.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Post: sob cze 05, 2010 3:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
Ok
Dziś sciagnalem maskownice przod i tyl i wyglada to mniej wiecej tak:
Przód:
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Tył:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I teraz wnioski:

Głośniki z przodu:
Wymiary fabrycznych z plastikiem 4x6 cala, sam głośnik średnica 10 cm

Głośniki z tyłu:
Średnica głośnika 16 cm
Po zdjęciu maskownic widać, że pod nimi jest sporo miejsca aby wpakować zwrotnicę i tweeter, także można się pokusić o woofeer +tweeter+ zwrotnica.

A teraz pytania: :D

Pytanie Przód:
Czy warto pakować na przód 4x6 cala głośniki, bo z tego co widze wybór jest mały, czy nie lepiej wykorzystać ten plastik z fabrycznego głośnika i wpakować w ten plastik porządny 10 cm głośnik (tylko rodzi się pytanie czy 10cm głośniki mogą być porządne?? ) ?

Pytanie Tył:
Czy ktoś z was próbował oddzielać ten "dystans" czy jak to nazwać pierścień od głośnika?
Bo myśle, ze jedyne rozwiazanie to jest wpakowac w to glosnik poniewaz bezposrednio montujac glosnik mamy bardzo plytki otwór montazowy ...
Wykonalne to jest??

Pozdrawiam:)

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: pn cze 07, 2010 10:06 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
Jesli chodzi o przod, to moim zdaniem wystarczy 4x6. 10 cm moze wymagac ciecia, tam jest dosc ciasno. jeden 4x6 ktory mierzylem nie miesci sie na przyklad.
a z ciekawostek - w caddym mam fabryczne bose z pierdylionem glosnikow i wooferem. gra to gorzej, niz budzetowy clarion z glosnikami za 400 zl w szejku.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Post: pn cze 07, 2010 3:34 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
eczny pisze:
Pytanie Przód:
Czy warto pakować na przód 4x6 cala głośniki, bo z tego co widze wybór jest mały, czy nie lepiej wykorzystać ten plastik z fabrycznego głośnika i wpakować w ten plastik porządny 10 cm głośnik (tylko rodzi się pytanie czy 10cm głośniki mogą być porządne?? ) ?

Istnieje prosta zasada że czym większa powierzchnia membrany tym lepszy bas można uzyskać. Jak komuś na tym nie zależy to każdy będzie dobry.
U mnie naprawdę dobrze grają takie (specjalnie rozmontowałem żeby pokazać). [zlosnikz]
Załącznik:
Pioneer_P.JPG
Pioneer_P.JPG [ 38.4 KiB | Przejrzano 575 razy ]

eczny pisze:
Pytanie Tył:
Czy ktoś z was próbował oddzielać ten "dystans" czy jak to nazwać pierścień od głośnika?
Bo myśle, ze jedyne rozwiazanie to jest wpakowac w to glosnik poniewaz bezposrednio montujac glosnik mamy bardzo plytki otwór montazowy ...

Według mnie masz 2 rozwiązania:
1. Jeżeli te fabryczne są w dobrym stanie (membrana cała, cewka nie ociera, resory OK) to po prostu dodać równolegle część wysokotonową poprzez kondensator.
2. Wsadzić nowe 16,5 cm głośniki dwu- lub trójdrożne dobrej firmy a dystanse dokupić (kwestia kilku zł za sztukę). Pasują bez przeróbek tak średnica jak i kąt oraz otwory. A te stare, oryginalne - jeśli sprawne - chętnie odkupię. [clown]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Post: pn cze 07, 2010 3:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
Dzieki za poswiecenie i sciaganie maskownic specjalnie :)

Na przod wybor padl na JBL GTO 6428 , które wydają się być rozsądne w niewygórowanej cenie.
Czy beda pasowaly to sie okaze :)
Obrazek

Na tyl - Hertz DSK 165 ze zwrotnicą i tweeterem, ma sporo pozytywnych opinni w internecie takze zaryzykowalem.
Obrazek

Jak pomontuje wszystko to dam znac jak gra, ale troche to zajmie, bo poki co wpinam sie w istniejace kable i radio - srebrny, brzydki, niepasujący JVC na płyty (obciach ze szok :P )
Z czasem dojda nowe kable i wzmacniacz jesli sie okaze ze bedzie potrzebny.

Co do starych glosnikow to sa dobre sprawne zreszta widac na zdjeciach, ale nie wiem czy z tylnych nie bede potrzebowal tych adapterow takze wiesz... :)

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: pn cze 07, 2010 4:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
tyl mam ten sam, ale z przodu z tymi JBL wygraly Pyle. Odsluchiwalem w warsztacie, duza roznica na niekorzysc JBL.

acha - do tych hertzow trzeba bedzie troche nozycami to i owo podciac, no i wywalic te gumy z magnesow.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Ostatnio zmieniony pn cze 07, 2010 9:38 pm przez sneer, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pn cze 07, 2010 4:13 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
eczny pisze:
Dzieki za poswiecenie i sciaganie maskownic specjalnie :)
[zlosnikok]
eczny pisze:
Na przod wybor padl na JBL GTO 6428
Według mnie dobrze że papierowe membrany z przodu - takie preferuję.
eczny pisze:
Na tyl - Hertz DSK 165 ze zwrotnicą i tweeterem, ma sporo pozytywnych opinni w internecie takze zaryzykowalem.
"Tyż piknie" [zlosnikz]
eczny pisze:
srebrny, brzydki, niepasujący JVC na płyty (obciach ze szok :P )
Ma dobrze grać a nie wyglądać. Bo nic nie uzyskasz dzięki nowym głośnikom jeżeli źródło sygnału bedzie mierne.
eczny pisze:
Z czasem dojda nowe kable i wzmacniacz jesli sie okaze ze bedzie potrzebny.
Wzmacniacz według mnie to przesada ale.... A zmieniając kable różnicy nie usłyszysz. W aucie (szczególnie w czasie jazdy) akustyka jest kiepska. Szkoda roboty (sporo) chociaż koszty nie specjalne (wypróbowałem). [hihi]
eczny pisze:
bede potrzebowal tych adapterow takze wiesz... :)
Ja tylko dałem nie wiążącą propozycję ale wiesz..... [zlosnik2]
Raczej nie dasz rady zdjąć bo kolega zepsuł głośniki - zdeformowały się kosze i charczały - chyba są dobrze przyklejone. Wiem to tylko z relacji bo nie widziałem osobiście ale daje temu wiarę bo potem "odsłuchałem" co się stało. No chyba że chcesz popełnić profanację i uszkodzić głośniki na rzecz dystansów.... [chory]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Post: wt cze 08, 2010 7:33 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 03, 2010 5:50 pm
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

Te JBL-e mają taką wystającą plastikową obwódkę zabezpieczającą membranę od góry także po zamontowaniu nie będziesz mógł założyć maskownicy.

Pozdrawiam,
Piotr

_________________
MB W126 420SE '89
MB C124 300E '92


Na górę
Post: wt cze 08, 2010 8:48 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Koniecznie kable kierunkowe do tego [jezyk3] [zlosnikhihi] Sami eksperci od akustyki na tym forum - strach sie bac!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: wt cze 08, 2010 1:45 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
koziiii pisze:
Te JBL-e mają taką wystającą plastikową obwódkę zabezpieczającą membranę od góry także po zamontowaniu nie będziesz mógł założyć maskownicy.
Przyjrzyj się zdjęciu które zamieściłem - też jest plastikowa obwódka a do tego zdejmowalna i chyba większa. Wchodzi, pasuje i zabezpiecza. :)

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Post: śr cze 09, 2010 8:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 19, 2009 10:50 pm
Posty: 190
Lokalizacja: Poznan
TReneR pisze:
Koniecznie kable kierunkowe do tego [jezyk3] [zlosnikhihi] Sami eksperci od akustyki na tym forum - strach sie bac!


nooo ... i koniecznie z mir'a


Na górę
Post: śr cze 09, 2010 11:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
Nie rozumiem o co chodzi z kablami kierunkowymi, szczerze to pierwy raz slysze o takim czyms :)
Nie chodzi o to zeby to byl mega super hiper high end.
Nie chodzi mi tez o rady akustykow tylko bardziej o rady uzytkownikow co kiedys tam juz cos grzebali w swoich w126 i maja troche doswiadczenia.
Co do akustykow i fachowców od dzwieku to znam kilku profesjonalistow i jesli by byla taka potrzeba to bym skozystal z ich doswiadczenia, jednak zalezy mi bardziej na informacjach praktycznych, czyli co mozna upchac do w126 :)

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: czw cze 10, 2010 2:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 17, 2008 4:41 pm
Posty: 101
eczny pisze:
Nie rozumiem o co chodzi z kablami kierunkowymi, szczerze to pierwy raz slysze o takim czyms :)
Nie chodzi o to zeby to byl mega super hiper high end.
Nie chodzi mi tez o rady akustykow tylko bardziej o rady uzytkownikow co kiedys tam juz cos grzebali w swoich w126 i maja troche doswiadczenia.
Co do akustykow i fachowców od dzwieku to znam kilku profesjonalistow i jesli by byla taka potrzeba to bym skozystal z ich doswiadczenia, jednak zalezy mi bardziej na informacjach praktycznych, czyli co mozna upchac do w126 :)


Z tego co mi wiadomo to przewody kierunkowe różnią się od tych zwykłych głównie nazwą :lol: bez ściemy ale po jaki ch** pchać coś takiego do auta? Takie przewody stosuje się w b. dużych instalacjach estradowych i przy niektórych instrumentach, tj. gitara. tam, gdzie panowie akustycy potrzebują śledzić sygnał na duże odległości i w gąszczu przewodów i to nie zawsze kierunkowych się używa.. nie ma potrzeby po prostu. Tak jak kiedyś ktoś powiedział: dla nas, zwykłych zjadaczy chleba takich gadżetów nie potrzeba. Główna różnica nie polega na brzmieniu - bo takowej możesz nawet nie zauważyć - lecz w cenie [zlosnik]

Ja do w126 polecam infinity. Sprawdzone, nawet te o śr. tylko 10cm brzmią świetnie jeśli wsadzić je na przód(czytaj "upchać" ;) )

Pozdrawiam

_________________
w124 E200D '93 - Biała Perła
ex. w126 380 SEL '84, full opcja - krążownik szos


Na górę
Post: czw cze 10, 2010 2:45 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
martinbbor pisze:
Z tego co mi wiadomo to przewody kierunkowe różnią się od tych zwykłych głównie nazwą :lol:


No nie tylko - maja jeszcze ladna "szczal-eczke" namalowana [zlosnikhihi]

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: czw cze 10, 2010 4:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 17, 2008 4:41 pm
Posty: 101
TReneR pisze:
martinbbor pisze:
Z tego co mi wiadomo to przewody kierunkowe różnią się od tych zwykłych głównie nazwą :lol:


No nie tylko - maja jeszcze ladna "szczal-eczke" namalowana [zlosnikhihi]


no z tą strzałeczką to własnie niezłe kity można wciskać. sprzedaje sie takowe podróbki z tymi strzałeczkami co w rzeczywistości niczym się nie różni od zwykłych przewodów. Dzięki, "wolę bez" ;)

_________________
w124 E200D '93 - Biała Perła
ex. w126 380 SEL '84, full opcja - krążownik szos


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl