MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:24 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt cze 09, 2009 8:48 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lis 19, 2008 2:50 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Przywiez pod auto kogoś mądrego zajmującego sie takimi sprawami na codzień , kiedyś znalazłem sie w podobnej sytuacji . Tak się stało że akurat pod warsztatem , mądry człowiek zabrał się do niszczenia stacyjki - 30 zł dla niego , odpalałem wkrętakiem , kupiłem używke za 100 zł , po miesiącu TO SAMO tyle że człoiwiek już mądrzejszy . Przyjechał majster od zamków popatrzył , pokręcił i nic . Zabrał kluczyk pojechał do warsztatu dorobił drugi ( myśle że troche szerszy ) przekręcił zapłon metodą kombinacji . Pojechałem do niego na warsztat wyjął wkładke naprawił . Koszt to 150 zł i w gratisie zregenerował zamek od drzwi . Trzeba było tak odrazu [cool]

_________________
124 E 300TD
S210 270 CDI "01
Dawniej 123 , 116


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 10, 2009 11:39 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr cze 10, 2009 11:30 am
Posty: 11
Lokalizacja: Gliwice
Blazey
Mam ten problem w W140 przyjechął spec od zamków złamał szarpakiem stacyjke a blokada jak trzyma tak trzyma ;-( i jestem w du...
Powiedział ze mam wywiercic otwór i odblokowac .Tylko nie wiem dokładnie w którym miejscu ;)
Prosze o pomoc
Pozdro Tomasz

_________________
W140 500 SEL 91r
W126 500 SEC 90r ex
W126 560 SEC 89r ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 10, 2009 11:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 16, 2007 7:38 pm
Posty: 69
Lokalizacja: Sz-cin
amg_1976 pisze:
przyjechął spec od zamków złamał szarpakiem stacyjke a blokada jak trzyma tak trzyma ;-(

To kompletny partacz a nie spec. Miałem kiedyś rozwalony zamek od lewych drzwi. Nie mogłem przekręcić kluczyka w pozycję zamknij - kombinowałem na wszystkie sposoby jakie mi przychodziły do głowy. Klucznik (przypadkowo stałem przy jego zakładzie i zapytałem go o ten zamek) wziął ode mnie kluczyk i po 3 sekundach przekręcił w pozycję zamknij. Zapytałem jak to zrobił to tylko laknicznie powiedział że zna konstrukcję tego zamka. Nawiasem mówiąc ów gość ma ze 30 lat praktyki w otwieraniu i uruchamianiu aut zwłaszcza nocą :lol:
Morał - w sytuacji jak nie da się już nic bezinwazyjnie samemu zrobić i zna się właśnie taki zakład to może taniej wziąć wózek na lawetę i podjechać. Możliwe, że po kwadransie będzie już nowa lub naprawiona wkładka stacyjki.
I nie oszczędzajcie - jak sie zatnie po raz pierwszy ale da się z jakimś trudem przekręcić to albo ją od razu wyjąć albo od razu jechać do zrobienia.

_________________
S210 300TD
W124 2.0D 88 Automatic ex.t.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 10, 2009 11:52 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Bez inwazyjna zabawa jest dla panienek :D diax .. i pojdzie :D
A tak serio to ja ze swoją walczę 2 dzień i dupa wychodzi. Bez dobrego wirtła albo maleńkiej tarczy diaxa nic z tego nie będzie*
*dodam iż nie kradnę własnej fury, która stoi u mnie od 2 lat.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 11, 2009 12:26 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lis 19, 2008 2:50 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Szkoda zamków , jesli trafisz na dobrego fachowca to zaoszczędzisz nerwy i pieniądze . Pierwszą moją stacyjkę potraktowano flexem i szczerze mówiąć zdecydowanie odradzam takiego rozwiązania . Po przekręceniu blokada puściła . Brat ostatnio miał problem z zamkiem w drzwiach w 124 , podjechaliśmy do gościa popatrzył na klucz i stwierdził że już jest wytarty , dorobił drugi i ok . Czasami warto zwrócić uwagę na stan posiadanego kluczyka bo być może w nim tkwi przyczyna

_________________
124 E 300TD

S210 270 CDI "01

Dawniej 123 , 116


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 11, 2009 2:31 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
amg_1976 pisze:
Blazey
Mam ten problem w W140 przyjechął spec od zamków złamał szarpakiem stacyjke a blokada jak trzyma tak trzyma


No właśnie: "ZŁAMAŁ". W 140 to nie W 124 - W pierwszych egzemplarzach W 140 stacyjka miała elementy aluminiowe i przy odrobinie szczęścia złamanie było możliwe. Niedługo potem zastąpiono niektóre elementy plastikowymi, które przy pierwszym podejściu łamakiem blokują blokadę na amen.

amg_1976 pisze:
Powiedział ze mam wywiercic otwór i odblokowac .Tylko nie wiem dokładnie w którym miejscu ;)


Jako fachowiec powinien wiedzieć w którym miejscu. Kiedyś miałem sztukę demonstracyjną z dziurką, ale przepadła w pomroce dziejów [zlosnik]
Po prostu pracuję w takim śmiesznym kraju, że ludzie sobie raczej aut nie kradną....

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 11, 2009 5:55 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
OK Panowie i Panie...
Jakim tam wiertełkiem podejść? To maleństwo jest prawie nie możliwe do przewiercenia :P .. a chciał bym uniknąć cięcia diaxem

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 13, 2009 10:57 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:22 am
Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa (WZ)
Jestem świeżo po doświadczeniach z operacjami na zablokowanej stacyjce - ułamał się w środku dorobiony klucz blokując cały mechanizm.

Mogę od razu powiedzieć że odradzam rozwiercanie bez usunięcia "liczka" - 3 wiertła Boscha złamane. W 124 pod tą ładną, świecącą się blaszka, która jest w miejscu "wkładania klucza" znajduje się druga, taka bardzo konkretna z 5 mm hartowanej stali - rozwiercenie graniczy z cudem. Ponadto Huf jak i Neiman (producenci stacyjek) nie żałowali materiału na tą czarną obudowę "obejmującą" wkładkę.

Moje rozwiązanie problemu wyglądało następująco - wydłubanie tej srebrzystej, maskującej blaszki (jest dość miękka), 2 cięcia szlifierką kątową, po przeciwległych stronach czarnej osłonki - najpierw jedno od dołu, obrót elementu i drugie. Następnie rozłupanie jej przecinakiem -odradzam mocne walenie młotem - przecież to Mercedes! :P

Oczywiście wszystko dookoła - konsole plastiki, dywaniki - należy dobrze wymaskować przed uszkodzeniem.

Po usunięciu tego "czarnego ustrojstwa" można już spokojnie wydłubać tę porządną blaszkę, no i mamy przed sobą wkładkę - ewentualnie można ją rozwiercić w celu usunięcia, co ja właśnie uczyniłem bo miałem połowę klucza w środku. Potem zostaje już tylko wsadzić do środka szczypce i przekręcić stacyjkę do pozycji I, w celu jej wyjęcia z kolumny kierownicy.

Efekt działań - możliwość wymiany stacyjki na nową.
Stracony czas - jedno długie popołudnie (koło 3 godzin).
Ryzyka - przy zbyt głębokim wierceniu możliwość uszkodzenia mechanizmu stacyjki, podobnie przy zbyt daleko wykonanym cięciu, co wg mnie może poskutkować kompletnym unieruchomieniem.
Koszty - trzy dobre wiertła plus nowa stacyjka wraz z wkładką.


Na początku chciałem usunąć tylko ten bolec blokujący stacyjkę w kolumnie, ale zrezygnowałem widząc, że skończy się to dość dużymi zniszczeniami - ciężko podejść z wiertarką to raz a dwa wiertło lata wszędzie tylko nie po tym elemencie.

Wolałem zaryzykować - u mnie się opłaciło.

Specjalista od kluczy, zaproszony na wstępie, chciał wydłubać ułamany klucz, ale odpuścił i nie wziął ani grosza. Stwierdził że on nie umie tego zrobić - ja musiałem.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 13, 2009 3:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
chelium Może chcesz sie u mnie z tym pobawić :D??
Ale zaraz. Pogubiłem się trochę w Twoim opisie.
U mnie wymiana wkładu chyba już nic nie da (wkład mam nowy jak by co ;) )
Więc muszę wywalić całą stacyjkę.
Czy da radę rozwiercić ten "przycisk - bolec" co blokuje stacyjkę przed wyjęciem (co jest w tej rurce odchodzącej od kolumny)? Czy może da rade podejść szlifierką i tak wyciąć wzdłuż tą rurkę żeby dało się wysunąć stacyjkę?
A Ty co tam w koncu zrobiłeś i jak to wyjąłeś bo jak już mówiłem - pogubiłem się

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 13, 2009 8:57 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:22 am
Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa (WZ)
Wystarczająco ciepło mi się robiło przy włamywaniu się do mojego własnego samochodu, zwłaszcza, że zawsze przy takiej siłowej robocie jest ryzyko coś ...rozwalić. Takie operacje to nie w stylu Mercedesa. :P

Ten guziczek blokujący stacyjkę w rurce odchodzącej od kolumny to pierwszorzędna stal. W pozycji do wyjęcia stacyjki wchodzi on w zagłębienie blokady kolumny kierownicy.

Możesz spróbować to rozwiercić, ale i tak potem, żeby wyciągnąć wtyczkę z kostki musisz przekręcić stacyjkę do pozycji I. Ja zrezygnowałem z tej operacji, bo po prostu bardzo ciężko jest utrzymać w punkcie takie wiertło nie niszcząc wszystkiego dookoła. Dostęp też nie jest najłatwiejszy.

Odcinanie całej rurki szlifierką (o ile dobrze zrozumiałem) też jest raczej bezcelowe - niszczysz wszystko pod drodze.

Ja po prostu przeciąłem czarną osłonę wkładu, jak i sam wkład stacyjki. Wydłubałem porządne stalowe liczko i rozwierciłem to co zostało w środku - to chyba znal, aluminium i trochę mosiądzu. Potem usunąłem wszytko co zepsułem i łapiąc szczypcami element stacyjki, w który normalnie wchodzi języczek (piórko) wkładu przekręciłem stacyjkę tak żeby się odblokowała. Pozostało jej wyciągnięcie i wymiana.

Jeśli da się wsadzić coś do środka wkładu to ja bym nie ryzykował wiercenia i próbował ją złamać. Odpowiednia dźwignia i powinno puścić, a specjaliści od zamków powinni mieć odpowiednie łamaki.
O ile się orientuję to ich wyrób i posiadanie w celach innych niż świadczenie usług ślusarskich podchodzi pod prawo karne.

Z chęcią bym pomógł osobiście, ale sesja i praca w najbliższych tygodniach zajmują mi 110% czasu życiowego.

Trzymam kciuki za Ciebie w walce ze stacyjką.

_________________
Chwilowo rozwiedziony z Mercedes, ale wszytko jest na dobrej drodze!

"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - R.P. Feynman


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 14, 2009 1:07 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
chelium pisze:
ciężko jest utrzymać w punkcie takie wiertło nie niszcząc wszystkiego dookoła. Dostęp też nie jest najłatwiejszy.


Dobrze się sprawdza palcowy kamień szlifierski założony do wiertarki lub szlifierka kątowa. Kamień robi zdecydowanie mniejsze szkody [zlosnik]

Wiertło odradzam...

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 14, 2009 10:31 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
chelium Dziękuje.
Rurki nie chciałem wycinać całej tylko ją przeciąć (wzdłuż nie w poprzek ;) ) żeby dało się wysunąć stacyjkę.
Ona jest już złamana ale i tak robi wszystko żeby nie wyjść.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 14, 2009 11:12 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Nie ma potrzeby szlifowania rowka w rurce.
Napisałem: palcowym kamieniem należy zeszlifować kołek. <br>Dodano po 4 minutach.:<br>
chelium pisze:

Możesz spróbować to rozwiercić, ale i tak potem, żeby wyciągnąć wtyczkę z kostki musisz przekręcić stacyjkę do pozycji I. .


Nie musisz: można przeciąć trzy wkręty (brzeszczotem lub cienką tarczą) w miejscu składania blokady i kostki, lub w czarnej plastikowej wtyczce nawiercić otworki przez które wsadzamy śrubokręt i komfortowo odkręcamy śrubki.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 14, 2009 11:48 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Z łamaniem stacyjki nie jest taka prosta sprawa.
Pojechaliśmy do Bruna z nastawieniem na minutową robotę.
W końcu to już chyba ..dziesta? stacyjka w tym roku.
I co ? Zgubiła mnie rutyna :oops: Użyłem łamaka używanego chyba pięciokrotnie. Efekt....złamał się w stacyjce i dopiero mieliśmy przeboje.
Pomimo końcowego przełamania bębenka, podejrzewam iż urwał się w 5/6 długości i lipa :evil:
W pozycji I wkładka nie chciała wyjść.
Najgorszy jest ten pierwszy raz kiedy ci nie wyjdzie.
Wstyt przez t :(


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 14, 2009 2:22 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
heh ta stacyjka to same problemy ... ciagle na nią patrzę i już nie wiem jak sie do tego dobrać i od której strony. W końcu całą kolumne zmienie i będzie po problemie :D

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl