MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:25 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz gru 07, 2008 11:25 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2007 9:24 pm
Posty: 41
Lokalizacja: Luboń
Może trochę się narażę ale jeżeli Szymon zdecydujesz się na silnik z lini M104 to polecam wymianę natychmiast po zakupie wiązki elektrycznej silnika. Oczywiście jak zostało to już zrobione to nie. Chyba się nie mylę ale raczej 99,9% egzemlaży tych motorów ma z nią problem. Silniki się przegrzewają co doprowadza do uszkodzeń izolacji przewodów, które poprostu się kruszą i powodują zwarcia. Wiązka taka w serwisie kosztuje coś około 2400zł netto. U mnie skończyło się pożarem części wiązki od przepływki i uszkodzeniem owej przepływki. W porę zareagowali pracownicy warsztatu gdzie akurat leczyłem inną dolegliwość i nie doszło do całkowitego spalenia mojej mercedes. Do tego dochodzą mniejsze lub większe nieszczelności na co lubią cierpieć te silniki. Nie są to bardzo udane konstrukcje ale dbane i serwisowane odpowiednio dają mnóstwo frajdy z jazdy.
A tu wiązka o której mówię:
Obrazek

U mnie wyglądało tak (fragment po zdjęciu zewnętrznej izolacji):
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... G_5010.jpg
Obrazek
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... G_5020.jpg
Obrazek
Te przewody jasno czerwone to nowo układane przezemnie w silikonowej izolacji odpornej na wysoką temperaturę.
Obrazek
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... G_5023.jpg
A to pole bitwy kiedy z zapałem tworzyłem nową wiązkę elektryczną silnika w oparciu o to co pozostało (kostki, złączki itd..). Miałem do wyboru dwie opcje wydać wspomniane wyżej 2400zł netto +vat lub stworzyć sam. Co mnie pchnęło aby to zrobić samemu?? A no fakt, że do budowy własnej wiązki użyłem przewodów w silokonowej izolacji odpornych na wysoką temperaturę do 180 stopni a chwilowo nawet do 220. Daje mi to teraz spokojny sen, że np. silnik nie pójdzie z dymem i ładną równą pracę jednostki.
Obrazek
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 5017_1.jpg
Oczywiście nie chcę nikogo zniechęcić bo w końcu to mercedes ale trzeba mieć na uwadze wady danego modelu.

Przepraszam za długie wypociny ale to forum jak żadne inne mi pomogło to i ja chce mieć jakiś w nie wkład.

_________________
W124 E320T 93r. jako hobby
Fiat Doblo do poruszania
Harley-Davidson Sportster Roadster pożyczany od nie-żony ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2008 12:29 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 11, 2006 9:16 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Tomad powiedz jaki kosz jest stworzenia takiej wiązki??


A i troche polatałem na letnich jak popadał śnieg i spalanie w mieście wzrosło do 19l/100km. Ciężka a raczej kosztowna zima mnie czeka [zlosnik]

_________________
MB W124 300-24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2008 7:51 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2007 9:24 pm
Posty: 41
Lokalizacja: Luboń
Koszt był niewielki w moim przypadku ponieważ postarałem się odzyskać wszystkie kostki i przyłącza a na cenę wpływ miał tylko zakup przewodów. U mnie wyszło coś koło 45 mb przewodu średnio po 2zł za metr czyli ~90 zł. Nietypowe przewody od czujników temperatury oparły się i zostały tylko do wymiany te typowe średnice 1-2,5mm2 i chyba jeden grubszy ale nie pamiętam jaki. Wszysko umieściłem w rurach termokurczliwych różnych średnic także częściowo odpornych na wys. temp. a te miałem gratis z pracy. No i dwa popołudnia na "produkcję" i jedna sobota na montaż i dopasowanie - Bezcenne :)

_________________
W124 E320T 93r. jako hobby

Fiat Doblo do poruszania

Harley-Davidson Sportster Roadster pożyczany od nie-żony ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 08, 2008 8:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Tomad z nieba mi spadasz.

Ja nie spytam o koszty, ale spytam o czas. Ile pracy i czasu to zajelo?
Bo mam ten problem w samochodzie w UK, najlepsze jest to, ze ma pelna dokumentacje i wsrod papierow jest rachunek z ASO, ze wiazke wymieniali. A lebry po prostu dodaly do starej wiazki tasme izolacyjna (bo koszulka termokurczliwa u nich nieznana...), a tam gdzie wtyczki polamali to powiazali wszystko na plastikowych opaskach zaciskowych.
To juz drugi powazny problem w dwoch roznych samochodach w UK, jaki pozostał po autoryzowanych serwisach. Ścierwa...


Chcialem tu dodac, ze temat wiazki silnika przewala sie przez fora anglojezyczne. Rozpadajaca sie izolacje kabli zawdziecza sie uzyciu ekologicznych/biodegradowalnych materialow. Niestety w pewnych klimatach wiazka degraduje sie zdecydowanie za szybko.
Wypada wspomniec ze najbardziej narzekaja posiadacze MB w USA - 100%, potem w UK. Nikt nie pisze, ze problem jest nagminny w Europie, wrecz zdaja sie potwierdzac, ze tu to RACZEJ nie wystepuje. Wiec zanim polecicie wymienic wiazke to sobie ja najpierw obejrzyjcie. Roznica jest tez ponoc w rocznikach, tylko nie pomnę czy te starsze sa odporne, czy mlodsze.
Moj 96 z UK ma jeszcze dobrze wygladajaca wiazke.
Moj 93 z UK do wymiany (wspomniany wyzej).

Problem w tej skali, o ktorej piszemy, wystepuje tylko w M104. Reszta niech zachowa spokoj. [oczko]

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 09, 2008 1:14 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2007 9:24 pm
Posty: 41
Lokalizacja: Luboń
Czas to dwa, trzy popołudnia po pracy i jedna sobota na wpasowanie wszystkiego do samochodu. Niektóre kostki też rozsypały mi się w dłoniach ale jakoś bez nich też można sobie poradzić. W końcu pozostają metalowe konektorki i tylko trzeba wiedzieć który w które miejsce podłączyć a jak wspomniałem wszystko dodatkowo izolowałem termokurczami, tak więc przyzwoicie to nawet wyszło.

_________________
W124 E320T 93r. jako hobby

Fiat Doblo do poruszania

Harley-Davidson Sportster Roadster pożyczany od nie-żony ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 09, 2008 1:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
mMm2 pisze:

Problem w tej skali, o ktorej piszemy, wystepuje tylko w M104. Reszta niech zachowa spokoj. [oczko]


Ten sam problem występuje w m119 i m120.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 10, 2008 3:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
mMm2 pisze:
Problem w tej skali, o ktorej piszemy, wystepuje tylko w M104. Reszta niech zachowa spokoj.


A skale mierzylem czestotliwoscia pojawiania sie adekwatnych postow.
Moze innych silnikow/uzytkownikow jest mniej? M119 i M120 w oczy mi sie nie rzucily. Ale kazdy sobie wiazke przejzy i sam bedzie wiedzial naczym stoi.

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
Post: czw maja 23, 2013 4:34 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Tak sobie odkopię stary temat, bo najeździłem się sporo ostatnio S124 280TE. Wszystko by było OK, tzn. co do achów i ochów Szymona nt. M104 to jest w tym trochę prawdy, że lepiej się rozpędza niż 300Turbo, ale wróciłem właśnie spod granicy Szwajcarskiej skąd przytargałem mojej drugiej połowie śliczne W124 280E 1993r 185tkm [zlosnikhihi] i powiem tak:
jestem zniesmaczony osiągami M104 podpiętego pod lawetę! To auto wymięka przy starym poczciwym 300Turbo 147KM. Pod alpejskie górki puchło z lawetą aż (nie)miło! Żałowałem, że nie pojechałem tam 300TDT. Benzyniak mimo wkręcania na wysokie obroty nie dawał sobie rady z długimi podjazdami, pod które diesel wchodził zazwyczaj bez redukcji. Na odcinku 1900km średnie spalanie M104 15l/100km. Diesel w tych warunkach 13l/100km.
Dodam, że na pusto 280TE lata jak rakieta w porównaniu do 300TDT (mówimy o dwóch naprawdę zadbanych egzemplarzach) ale już przy obciążeniu diesel bije go na głowę. To tak na przyszłość, gdyby ktoś nadal twierdził, że ropniaki są słabe...

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pt maja 24, 2013 9:43 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Masz rację.
Teściulo ma Ursusa "trzydziestkę" i trzeba przyznać, że 300TDT z podpiętym dwulemieszowym pługiem może się schować, mimo 147 KM.
;)

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
Post: pn maja 27, 2013 11:31 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
Moment :) Ciągnik ma 50KM a i tira z rowu wyciągnie

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: pn maja 27, 2013 11:45 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
WLD_Wlodi pisze:
a i tira z rowu wyciągnie


TIRa z rowu, to i - tfu, tfu - pie$%$#^ny Matiz wyciągnie. Tfu, tfu! [zlosnikhihi]

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: pn maja 27, 2013 5:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
krasuss młodszy pisze:
WLD_Wlodi pisze:
a i tira z rowu wyciągnie


TIRa z rowu, to i - tfu, tfu - pie$%$#^ny Matiz wyciągnie. Tfu, tfu! [zlosnikhihi]


Wiem o co chodzi, slyszalem ten kawał [zlosnikok]

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: pn maja 27, 2013 6:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
krasuss młodszy pisze:
TIRa z rowu, to i - tfu, tfu - pie$%$#^ny Matiz wyciągnie. Tfu, tfu! [zlosnikhihi]


A ja nie - zapodawaj! [zlosnikhihi]

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: pn maja 27, 2013 7:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
fullsize pisze:
A ja nie - zapodawaj!


Przychodzi facet do baru i na wejściu mówi - "pie**olony matiz, tfu!Kelner setkę wódki". Kelner podaje alkohol i delikatnie prosi klienta o kulturę.
Po chwili znowu
- "pie**olony Matiz, tfu! Kelner daj jeszcze setkę".
Kelner na to:
- Panie powiedz no pan wreszcie o co chodzi.
- No widzi pan, jadę sobie TIRem, załadowanym na maxa - 40 ton, rozumie pan - i nagle patrze gówniarze na drodze. To co miałem zrobić, zacząłem hamować i wpadłem do rowu. Nagle patrze, podjeżdża jakiś koleś nowiutkim, błękitnym Matizem prosto z salonu, uchyla okno i mówi:
- Może panu pomóc, może pana wyciągnąć?
No to ja mu na to:
- Jak mi tego TIRa tym Matizem z rowu wyciągniesz to ci loda zrobię!
pie**olony Matiz, tfu!

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: pn maja 27, 2013 8:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Hehe, szerszeń daje radę.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl