MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 4:36 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn lis 27, 2006 12:17 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Popey pisze:
Witam dokładnie Andys za kołysanie "prawo lewo" odpowiedzialny jest tylny łącznik stabilizatora a dokładnie są takie dwa.

AndyS pisze:
Okazało się że wystarczyło wymienić jeden drążek - ten co z jednej strony ma tulejkę a z drugiej końcówke kulistą (...)(dotyczy obu stron).

Popey pisze:
radzę wcześniej spryskać jakims odrdzewiaczem.

AndyS pisze:
a jego demontaż był możliwy tylko przy pomocy "fleksy".

Popey pisze:
Koszt zakupu ok 30 PLnów
Wolałem kupić Lemfordery chyba po 70. Będę miał dłużej spokój. :)
Popey pisze:
Po wymianie bujanie powinno zredukować sie do zera.
pozdrawiam

AndyS pisze:
Luzy.... zniknęły.

I faktycznie przestało kołysać. :)
Dodam jeszcze że trzeba uważać na mechaników (nie sądzę żeby ktoś wymieniał elementy tylnego zawieszenia sam choć....). Mój jest uczciwy "od zawsze" a mógłby "wymienić" wszystko, skroić mnie ostro i nie miałbym cienia wątpliwości po tym jakie luzy przedtem widziałem. Wiedział i chciał wiedzieć od czego zacząć wymianę - dlatego ma moje zaufanie od 24 lat....
Dzięki za pomoc.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 27, 2006 10:57 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
Popey pisze:
Witam dokładnie Andys za kołysanie "prawo lewo" odpowiedzialny jest tylny łącznik stabilizatora a dokładnie są takie dwa

nie wiem jak w 124 ale w 123 nawet jak nie ma tego łącznika, zakładając, że reszta zawiechy jest cacy to zadnego bujania nie będzie. no ale w 124 może być inaczej :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 27, 2006 11:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
Witam
Jasny gwint :o chodzi konkretnie o bujanie-kolysanie czy o plywanie tylu prawo lewo?????????????
Jedne elementy sa odpowiedzialne za jedno oraz inne za drugie.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 27, 2006 11:35 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
FreQ pisze:
bujanie-kolysanie czy o plywanie

raczej bujanie, kołysanie. Prędkość minimum 70km/h, najeźdźasz na np poprzeczną nierówność drogi to przez chwile tył kołysze/buja się lewo-prawo i wraca do normy


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 27, 2006 11:36 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
A ja tez zapytam w kwestii tylnego zawieszenia. Nie wiem, czy to normalne, ale jadąc moim w 124 200e z 89 roku przód wjeżdża na nierówność elegancko, ale kiedy tył znajduje się na wyboju, czy nierówności typu tory, próg zwalniający itd to pasażerowie z tylu podskakują po sam sufit:/ niezbyt przyjemne uczucie no i po prostu nie chce żeby tak skakało... czego to może być wina??:)

_________________
w124 200e... och:D


plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 27, 2006 1:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Co d bujania lewo - prawo, to miałem podobny przypadek (u mnie bujao przodem).
Przyczyną była niedokręcona śruba regulacji zbeżności tyłu.
Śruba była zapieczona i po regulacji nie została dokręcona i bujało jak cholera - dwa miesiące, aż ktoś to spostrzegł...

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 27, 2006 9:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
teope pisze:
to przez chwile tył kołysze/buja się lewo-prawo i wraca do normy

Ja bym to nazwał kołysanie (byłem marynarzem) :) bujanie to góra-dół. Mniejsza z tym.
Z moich doświadczeń (krótkich ale niedawnych) wynika że tego typu zachowanie (lewo-prawo) jest skutkiem luzów w tylnym zawieszeniu. Jest tam chyba 6 par różnych tulejek i sworzni (na stronę). U mnie było jak pisałem powyżej:
AndyS pisze:
Okazało się że wystarczyło wymienić jeden drążek - ten co z jednej strony ma tulejkę a z drugiej końcówke kulistą (dotyczy obu stron) (...) a jego demontaż był możliwy tylko przy pomocy "fleksy".

I po problemie. [zlosnik]

P.S. Dodatkowym objawem jest "ścinanie" opon od wewnątrz.

Meeta pisze:
A ja tez zapytam w kwestii tylnego zawieszenia. (...)ale kiedy tył znajduje się na wyboju, czy nierówności typu tory, próg zwalniający itd to pasażerowie z tylu podskakują po sam sufit:/ niezbyt przyjemne uczucie no i po prostu nie chce żeby tak skakało... czego to może być wina??:)

Wygląda na padnięte amortyzatory lub zepsute nivo.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 27, 2006 9:45 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 31, 2006 6:09 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Lubaczów/Podkarpacie
AndyS pisze:
P.S. Dodatkowym objawem jest "ścinanie" opon od wewnątrz.


A co może być przyczyną ścinania opon od zewnątrz z przodu?

_________________
ex W201 190D 88r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 27, 2006 10:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
budka pisze:
A co może być przyczyną ścinania opon od zewnątrz z przodu?

Nie jestem diagnostą samochodowym ale z doświadczenia najczęściej:
źle ustawiona zbieżność lub zła geometria (po wypadku)
luzy w zawieszeniu albo na łożyskach
za ostra jazda na zakrętach :)
za małe ciśnienie w oponach ;)
wada fabryczna opon [zlosnik]

albo kombinacja tych przyczyn.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 28, 2006 10:04 am 
Offline
nowy

Rejestracja: pn lis 27, 2006 11:13 am
Posty: 8
Lokalizacja: W-wa, Bełchatów, Płock
Witam.

AndyS napisał:
Okazało się że wystarczyło wymienić jeden drążek


czy po takiej wymianie jest konieczne ustawianie zbieznosci?

_________________
124 200D '92r


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 28, 2006 11:53 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
teope pisze:
nie wiem jak w 124 ale w 123 nawet jak nie ma tego łącznika, zakładając, że reszta zawiechy jest cacy to zadnego bujania nie będzie. no ale w 124 może być inaczej

Będzie inaczej, bo od 190,124 zastosowano wielowahaczowe zawieszenie, a w 123 i niżej były wahacze jako pojedyńcze elementy a tu jako zespół

budka pisze:
A co może być przyczyną ścinania opon od zewnątrz z przodu?

żle wyregulowana zbieżność ( zbyt rozbieżny-od środka , zbyt zbieżny-od zewnątrz ) może być padnięta jakaś końcówka i/lub sworzeń i/lub tulejka metalowo-gumowa
Meeta pisze:
kiedy tył znajduje się na wyboju, czy nierówności typu tory, próg zwalniający itd to pasażerowie z tylu podskakują po sam sufit:/ niezbyt przyjemne uczucie no i po prostu nie chce żeby tak skakało... czego to może być wina??

zła charakterystyka sprężyn czy aby one nie po tjuningiu [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 28, 2006 2:51 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
mk77 pisze:
Witam.

AndyS napisał:
Okazało się że wystarczyło wymienić jeden drążek


czy po takiej wymianie jest konieczne ustawianie zbieznosci?

Teoretycznie nie ale ja ustawiałem i okazało sie to potrzebne.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 08, 2006 7:38 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 31, 2006 6:09 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Lubaczów/Podkarpacie
Popey pisze:
Witam dokładnie Andys za kołysanie "prawo lewo" odpowiedzialny jest tylny łącznik stabilizatora a dokładnie są takie dwa.Koszt zakupu ok 30 PLnów i wymiana bardzo łatwa pod warunkiem oodkręcenia śrub-radzę wcześniej spryskać jakims odrdzewiaczem.Po wymianie bujanie powinno zredukować sie do zera.
pozdrawiam

Czy można wiedzieć jak to ma się do modelu W201, czy części tych podzespołów są identyczne? Może ktoś podac numer tego łącznika stabilizatora tył z modelu W201?
Strasznie mnie buja ostatnio powyżej 60km/h i chciałbym to zrobić, a nie chce za dużo czesci wymienić.. :lol: .

_________________
ex W201 190D 88r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 08, 2006 11:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
Borys pisze:
oslabiona sprezyna (jedna) bedzie dawala efekt bujania tylu

w tym konkretnym przypadku dokładnie sprężynka była winna - wymienione 2 na nowe i do 160km/h jest ok, szybciej nie jechalismy bo nasz PL "autostrady" nie są przystosowane do takiej jazdy


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 09, 2006 3:39 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 31, 2006 6:09 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Lubaczów/Podkarpacie
To już nie wiem. Wymieniłem dwie spręzyny z tyłu+ amortyzatory na wakacjach...i byłem teraz przygotowany na ten lącznik stabilizatora

_________________
ex W201 190D 88r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl