MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 4:07 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt lip 21, 2006 5:12 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Wiatam
dobra postój u mnie w pracy się skończył więc będzie troszkę więcej czasu na zabawę z brykami [zlosnik]
moje pytanie brzmi:
"Jakim momentem dokręcić łożyska na wałku atakującym w tylnym moście w W201 2.0 bena?"
oczywiście odpowiedzi typu "odpowiednim" prosiłbym sobie odpuścić w przyszłym tygodniu wymiana łożysk mam w prezencie za robotę TOMKENY do tylnego mostu [zlosnik] i będzie jazda, jak nikt nie udzieli mi odpowiedzi będę zmuszony sposobem sprawdzić moment dokręcania ale to zajmie mi więcej czasu
Jurand pisze:
EFEKT - dla mnie oczywisty NIE WYJE-

i tu pytanko również do Juranda jakim momentem dokręcaliście ?
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 23, 2006 12:42 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 30, 2004 10:58 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Lubliniec
Wojtyla pisze:
"Jakim momentem dokręcić łożyska na wałku atakującym w tylnym moście w W201 2.0 bena?"


Przynajmniej 180Nm. Jesli ten moment nie zostanie osiagniety, nalezy wymenic tuleje rozprezna (cokolwiek to znaczy).

Tutaj masz kompletna instrukcje:

http://www.mb.org.pl/~wolf/zforum/ostylna.pdf (16MB)


Melduj o postepach.

Jeszcze jedno: praktycznie we wszystkich mostach od W201 zauwazylem mniejszy lub wiekszy luz w koszu satelit (robia sie wzery na zebatkach). Macie jakies spostrzezenia w tym temacie?

_________________

Pozdrowienia

wolf
White MB W201 2.0D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 24, 2006 9:39 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
wolf pisze:
http://www.mb.org.pl/~wolf/zforum/ostylna.pdf (16MB)


Dzięki za linka
sprawa wygląda tak:

wszyscy się boją tej roboty nie wiedzieć czemu? [zlosnik]
pracowałem jeszcze za czasów szkolnych w FSM i dla przemysłu motoryzacyjnego w ZEMie i ZWAPie i moim zdaniem jest w śród mechaników niepotrzebna panika.Każdy zestaw przekładni jest opisywany w stosunku do wzorcowego (ideału)ręcznie co można potwierdzić na każdej fotce w książkach napraw samochodów
podczas montażu ktoś kto montuje zestaw (z premedytacją piszę ktoś bo nie koniecznie musi to być chłop) ma w karcie technologicznej napisane jeżeli po przecinku jest +23 to podkładka ma mieć tyle..... a jalk - 15 to tyle....... zakłada i taśma zabiera do skręcania tego ręcznie się nie skręca tylko kluczem udarowym z odpowiednim momentem właśnie te 180 Nm i zapomina się o sprawie. Ale jak to z człowiekiem jest mam zły dzień to zrobię mniej lub bardziej dokładnie(podkładki są co 0,05 mm a wałki mają różnie na drugim miejscu po przecinku) [zlosnik]

wolf pisze:
praktycznie we wszystkich mostach od W201 zauwazylem mniejszy lub wiekszy luz w koszu satelit (robia sie wzery na zebatkach). Macie jakies spostrzezenia w tym temacie?

to jest tak, że każda skrzynka pracująca z olejem (skrzynia biegów, tylne mosty, przekładnie zębate) muszą posiadać odpowietrzniki z uwagi na zachowanie się czynnika typu olej (jego rozszerzalność cieplna i wzrost ciśnienia) itd...... odpowietrznik działa w obu kierunkach tzn. że podczas stygnięcia zasysa powietrze z otoczenia czyli również i wilgoć wrzery na zębach to normalna rzecz z uwagi na charakter przekładni (gdyby były zęby proste to mocno by hałasowała a tak należy do cichobieżnych) taka przekładnia pracuje przynajmniej powinna pracować środkiem zębów i te miejsca są "wyślizgane" reszta zęba jest myta przez olej czy to czysty czy to z wodą lub z całym syfem, który tam się dostanie przez nieszczelne uszczelniacze podczas jazdy a wilgoć wiadomo sprzyja do tego aby szlachetny robił swoje [szalone] Nowe "flaki" do skrzyń czy też mostów powinny być fosfatowane lub jak kto woli czernine ma to na celu opóźnić proces zżerania przez szlachetnego.Odnośnie satelit to praktycznie wszystkie samochody (łącznie z f126p) mają koła zębate proste(prawdopodobnie chodzi o koszty)
sorrka bo się rozpisałem [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 27, 2006 3:59 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Odgrzebuję ten temat z uwagi na :
1. Obiecałem że wymienię łożyska.
2. Co jest z ASO i dokumentacją jaką posiadają?
3. Robota na dwa dzionki [zlosnik] (żart)

Piątek godzina 17 Mietka czas zaczynać
Demontaż tylnego mostu u sąsiada na kanale parę narzędzi czas ok 2 godzin Francowate ustrojstwo nie podało że będzie potrzebny klucz 27 głęboki do nakrętki (ale taki sam jest do wtryków do Diesla więc tematu nie ma du..a uratowana) zaparcie i... mało sobie zębów nie wyrwałem (tych zrowych, bo chrych szkoda [zlosnik] ) 180 Nm to to widziało wtedy jak niż wlazł na wyż [totalszok] [góra to było z 70 Nm] wyjęcie mostu i stop do rana by po bronkach nie narobić dużych szkód
sobota rozbiórka łożyska tak zapieczone że potrzebna praska no to na warsztat za "bronka" wyprasowali wałek [zlosnik] fajnie ale na wałku jest jeszcze jedno łożysko i bez odklejacza ni w ząb [szalone] ale szlifierka pomocą posłużyla i łożyko poszło do huty.
Wymiana szybka łożyk i uszczelniaczy zamknięcie dekla i do auta montażna kanale ok. 1,5 godzinki i jazda próbna
I w czasie tej pier....ej jazdy wyszły takie rzeczy jak:
1. łożyka kół przednich (wyją) do wymiany
2. uszczelka drzwi tylnych do wymiany lub same drzwi do regulacji bo hałasuje powietrze
3. piekielna cisza jeśli chodzi o tylny most [zlosnik]
4. słychać pracę motoru przy wyższych prędkościach
5. łożysko podpory wału też zaczyna sięprzypominać

A tylko wył tylny most......................
Wolfowi jeszcze raz DZIĘKI za linka
jutro fotki
pozdro <br>Dodano po 13 minutach.:<br> a właśnie w ASO dostaem tulejk wg danzch z VINu i troszkę nie pasowała [zlosnik] [szok] :evil:
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 28, 2006 11:25 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Początek:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jest winowajca-wyjące łożyska na wałku atakującym:
Obrazek
Obrazek
Wałek po wyprasowaniu:
Obrazek
słynny opis tolerancji wykonania wałka w stosunku do wzorcowego:
Obrazek
tuleje wg VINu z ASO
Obrazek
oporna szklanka łożyska
Obrazek
nowe graty
Obrazek
montaż:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
no i gotowy do zamontowania w aucie
Obrazek
myślę że to przeszło
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 28, 2006 11:39 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Nic tylko zakładaj warsztat regeneracji mostów :)
Na pewno klientów od wyjców Ci nie zabraknie, a i kaskę dobra mozna zrobić. [zlosnik]

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 28, 2006 3:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 15, 2006 10:06 am
Posty: 523
Lokalizacja: PRA
Wojt, a podjął byś się jeszcze raz? ;)

_________________
ex MB W201 200D '85 automat w stanie agonalnym. Panie, świeć nad jego gwiazdą...
ex MB W124 250D '85 manual w stanie dobrym plus plus (astral silver metalic)


W210 E220D 97 budyń do sprzedania

Oo==oO


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 28, 2006 4:04 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Martini pisze:
Wojt, a podjął byś się jeszcze raz?

spoko jakby to rzec przymierzam się do napraw ale ludziska dalej robią tak, iż jak nie ma szyldu na 15m to nie fachowiec [szalone]
ttylko muszę zrobić skrzynkę na wyciskanie wałków coś w rodzaju praski [zlosnik] a co jakieś propozycje?(odnośnie tylnego mostu rzecz jasna?)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 28, 2006 8:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
Wojtyla pisze:
tuleje wg VINu z ASO


jak obszedłeś ten "mały" problem ??
pytam z ciekawości - bo miałem podobny [oczko]

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 29, 2006 12:09 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 17, 2004 3:27 pm
Posty: 228
Lokalizacja: Stęszew pod Poznaniem
wojtyla gdzie ty mieszkasz??? w poznaniu czy w swidnicy????
i gdzie to robiles???
bo moze bym ci podepchnął swojego :)
co prawda wał nie wyje ale z półośkami nie wiem jak jest... dosc duzy luz mam i nie wiem gdzie a "fachowcy" wiesz... oglądają i oglądają... jeden mi doradził wymianę tej gumy na półośce i wymiane jednej półośki ale nie wiem czy to słuszna sugestia...
tak samo jak mi rodadził remont głowicy bo ciesnienie na 3 garku było za słabe i nie palił na jeden gar... głowica wróciła z remontu i cosnie nie było juz zajebiste a dalej nie palił... trzeba było widzieć jego głupią minę... to stwierdził że dół silnika jest do remontu... za komplet głowicy zaplacilem 800zł a teraz mi oswiadcZył ze dół za 1000zł jest do roboty... no to nie wytrzymalem... pojechalem do znajomego... mechanik jak cie mogę... robił parę rzeczy ale żeby jakis specjalny talent to nie bardzo... tym bardziej ze moj znajomy wiec mysle wykorzystam jego wiedze której ja nie mam na pewno... stwierdzil ze mi nie pomoze bo sie nie zna... a ja mu ze no dalej!!!! odkrecimy obudowe filtra i zobaczymy!!!!! cudów nie ma!!!! iskra jest na 1,5cm do obudowy silnika, ciśnienie jest a nie pali na 3 gar!!!! trzeba zajrzec chociaz... no i sam poodkręcałem obudowy i zdjąłem to wszytsko... ja patrze jak szpak w piz..ę a on popatrzył i mói do czego ten zaworek???? z kolektroa ssącego na 3 garku jest zaworek otwarty do którego kiedyś może coś było podłączone... zatkał palcem zaworek a auto chodzi jak nowe!!!!!! pali na wszytskie gary i uciszył się jakoś :P i nie chodzi mi o to ze sie trzeba znac!!!!
czasami wystarczy odrobina dobrych chęci!!!!
zeby zajrzec!!!!
popatrzyc fachowym okiem!!!!
bo kierowca to nie mechanik!!!!
tak jak pilot to nie elektryk!!!!
i wystarczy odrobina dobrych chęci a życie byłoby prostsze... gdyby tylko odrobinę tej chęci wykazywali nasi mechanicy... a nie pierwsze słowo to: "tego nie robię i na tym się nie znam" bo kazdy mechanik i tak sie lepiej zna niz kierowca!!!!! jeszcze troche i sam chyba warsztat otworze bo nic mnie juz nie zaskoczy w mercedesie... na trzecim juz zjadam zęby i samoużytkowanie własnego pojazdu zmusza do takich "zajrzeń" do auta poniewaz nasi kochani "pseudomechanicy" mają gdzieś i oni wolą wymieniać dobre na nowe i najlepiej to gdzie nie ma za dużo roboty!!!!
ufff. ale sie wyzewnętrzniłem....
a propo wojtyla!!!
gratuluje zaparcia i wymiany tego wszystkiego... z tym ze nie kazdy ma dostęp nawet za piwo do prasy, szlifierki i różnych takich urządzeń które są niezbędne do takich napraw...
pozdrawiam i gratuluje!!!!

_________________
MB W123 200D 79r. biały sprzedany... - :-(
MB W201 200 85r. czarny metalic automatic + gaz - sprzedany :-)
MB W124 230E czarny mafioso :-P


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 29, 2006 2:55 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 15, 2006 10:06 am
Posty: 523
Lokalizacja: PRA
Wojtyla pisze:
Martini pisze:
Wojt, a podjął byś się jeszcze raz?

spoko jakby to rzec przymierzam się do napraw ale ludziska dalej robią tak, iż jak nie ma szyldu na 15m to nie fachowiec [szalone]
ttylko muszę zrobić skrzynkę na wyciskanie wałków coś w rodzaju praski [zlosnik] a co jakieś propozycje?(odnośnie tylnego mostu rzecz jasna?)
pozdro


ano coś bym musiał zrobić z mostem. Ale ja nie mam warunków żeby sam grzebać. Ta sama historia co u Ciebie. Tylko żebyś terminem jakimś dysponował i zapałem a ja na któryś weekend podjade do Poznania. No i właśnie gdzie, Poznań?

_________________
ex MB W201 200D '85 automat w stanie agonalnym. Panie, świeć nad jego gwiazdą...

ex MB W124 250D '85 manual w stanie dobrym plus plus (astral silver metalic)





W210 E220D 97 budyń do sprzedania



Oo==oO


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 29, 2006 6:30 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Jurand pisze:
jak obszedłeś ten "mały" problem ??
pytam z ciekawości - bo miałem podobny

Z uwagi iż moment dokręcenia poprzedniego montażu był taki że po zaparciu mało żębów nie straciłem (bo sąsiad ma zbyt wąski kanał i zostałbym na jednej ze ścian) zaryzykowałem że nie jest ona do końca zagnieciona [zlosnik] Wałek po wstępnym dociągnięciu przy montażu nie wykazywał luzów więc 180 Nm powinno ją nauczyć do czego służy [zlosnik]

Martini pisze:
No i właśnie gdzie, Poznań?

No od prawie 4 lat Poznań [szalone] [zlosnik] (druga połówka)
Ale spoko jak będę gotowy to odgrzebię ten temat jeszcze raz [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 29, 2006 11:50 am 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz gru 11, 2005 11:53 am
Posty: 6
Lokalizacja: krakow
Witam!
Kolego ,Wojtyła - znowu (poprzednio z "lakiernictwa") wielkie!!! gratulacje!! ,tym razem za złamanie streotypów myślowych i oczywiście porządnej roboty wykonanej. Gdyby Twoje drogi prowadziły przez Kraków ,Wieliczkę i okolice to serdecznie zapraszam. Na konsultacje , znaleźlibyśmy chwileczkę ,oczywiście w temacie MB W123 - 300D w odbudowie (czy w fazie skarbonki jak ktoś dowcipnie a celnie zapodał).
Taki podręcznik to chyba idealne wyjście! (pracuje w nauczaniu wiele,wiele lat) dla zawodów "manualnych". Pozostałym Kolegom też gratuluje wiedzy!!. [totalszok]
pozdro

_________________
mukaz


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 05, 2006 12:09 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
jarecki pisze:
półośkami nie wiem jak jest... dosc duzy luz mam i nie wiem gdzie

mam jedną półoś do 190 to ją spróbuję rozłożyć [zlosnik] prawdopodobnie masz wywalony przegub równoległy w półośce zobaczę jak to wywalić i czy istnieje jako część zamienna [szalone]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 05, 2006 12:36 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
jak ktos chce mam jedna połoske do 190-ma malusienki luz okło 1 mm ledwo wyczuwalny -oddam na za rownowartosc dobrej flachy [oczko] info na PW.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl