MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:32 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 153 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 11 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lut 12, 2013 2:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 21, 2009 4:32 pm
Posty: 146
Lokalizacja: Warszawa (WT)
Dalsza eksploatacja mnie mnie nie przeraża. Najgorsze są te początkowe wydatki.
Ale nic to. Czego się nie robi dla frajdy z posiadania Mesia [zlosnikok]

_________________
ex W140 S500 - Japonka
ex W163 350
ex E420 94r.
ex 116 350 SE, 74r.
Masz firmę i chcesz obniżyć rachunki za prąd? - pomogę:) www.energobiznes.pl


Na górę
Post: wt lut 12, 2013 2:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
PATISON pisze:
Dalsza eksploatacja mnie mnie nie przeraża. Najgorsze są te początkowe wydatki.


Pewnie. Kto zabroni bogatemu. [zlosnikok]

A przekroczyłeś budżet zakupowy czy nie?

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: wt lut 12, 2013 2:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 21, 2009 4:32 pm
Posty: 146
Lokalizacja: Warszawa (WT)
Budżet wykorzystałem prawie w 100%. Przekroczę go jak doliczę wszystkie opłaty, ale to i tak okazja jak za 420. w Polsce oglądałem ten złoty W124 2,8 co stoi na allegro. ładna sztuka, dobrze zachowana, ale zupełny "golas" za 20 tysi, a gość chciał zejść tylko 1000PLN. Więc się wkurzyłem i pojechałem do reichu.
Kasy wcale nie mam za dużo, ale taka cena za 420 w naprawdę dobrym stanie to "okazja dla kolekcjonera" [zlosnik]

_________________
ex W140 S500 - Japonka
ex W163 350
ex E420 94r.
ex 116 350 SE, 74r.
Masz firmę i chcesz obniżyć rachunki za prąd? - pomogę:) www.energobiznes.pl


Na górę
Post: wt lut 12, 2013 2:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
PATISON pisze:
Kasy wcale nie mam za dużo, ale taka cena za 420 w naprawdę dobrym stanie to "okazja dla kolekcjonera" [zlosnik]


No, właśnie ciekawy byłem. To powiem Ci, że to bardzo przyzwoicie wyszło. Pewnie starszyzna będzie trochę dziamotać, że to za dużo za plastika i wcale nie klasyka, ale ja sądzę, że się opylało.

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: wt lut 12, 2013 2:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 21, 2009 4:32 pm
Posty: 146
Lokalizacja: Warszawa (WT)
Chciałem znowu mieć klasyka ( po mojej 116), ale potrzebuję również auta do codziennej jazdy. Nie będę go katował jednak na takie użytkowanie szkoda by było "metalowych zderzaków". W124 Jest to moim zdaniem kompromis - ostatnie auto warte uwagi, którego można również użytkować na codzień.
Co do ceny to widzialem podobne za 2x więcej. W Polsce praktycznie ich nie ma. Pewnie można kupić 300D, ale dla mnie to nie jazda.

_________________
ex W140 S500 - Japonka
ex W163 350
ex E420 94r.
ex 116 350 SE, 74r.
Masz firmę i chcesz obniżyć rachunki za prąd? - pomogę:) www.energobiznes.pl


Na górę
Post: wt lut 12, 2013 5:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Za pozwoleniem, bo za dużo tego klikania:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: wt lut 12, 2013 6:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 21, 2009 4:32 pm
Posty: 146
Lokalizacja: Warszawa (WT)
DJ MAKU stokrotne dzięki [zlosnikok]
Ciągle mam kłopot z ogarnianiem zdjęć [palacz]

_________________
ex W140 S500 - Japonka
ex W163 350
ex E420 94r.
ex 116 350 SE, 74r.
Masz firmę i chcesz obniżyć rachunki za prąd? - pomogę:) www.energobiznes.pl


Na górę
Post: wt lut 12, 2013 10:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
Bardzo fajny stodwudziestyczwarty [ok]
Ja też jestem zdania że co V8 to V8...
...zresztą ja ten typ reaktora widziałbym wszędzie nawet w kosiarce [zlosnikok]

Jak dla mnie ideałem była by seria przed liftem, ale Twój egzemplarz jest równie zacny.

Jakiś czas temu stałem przed podobnym wyborem tj.
W124 do jazdy na codzień, ale teraz R6 czy V8.
Na tamten czas padło na R6 z różnych względów.
Fajnie to śmiga i nawet nie brakuje aż tak bardzo kopyta,
ale na pewno brakuje brzmienia i momentu :) no i samego
faktu posiadania 8 baniaków [hihi]

Co do użytkowania sedana 124 to codziennej orki, to nic mi nie brakuje/przeszkadza,
począwszy od zakupów, parkingów, wożenia juniora z jego manelami
typu fotelik, wózek itd. ciągania przyczepy, śmigania w tematach zawodowych,
a skończywszy na zasuwaniu po zaśnieżonych nawierzchniach, bo ponoć tyle koni
na tylnej ośce to przecież udręka i nadmiar braku bezpieczeństwa [hihi]
Utrzymanie tego typu inwentarza również nie stanowi karkołomnego wyzwania.
No wszystko mi się podoba :) i tego Tobie życzę!
Gratuluję zakupu! :)

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: wt lut 12, 2013 11:48 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Pozwoliłem sobie skopiować informacyjnie pakiet startowy mojego E420 r.pr.1995 zakupionego z przebiegiem 185tys, od nowości w PL, przez 15 lat jeden właściciel, potem 2 lata chłopak który lubił MB jednak chyba po zakupie zrozumiał, że większość elementów zawieszenia i nie tylko zaczyna się od 129...auto niedoinwestowane ale bez druciarstwa.
Cena zakupu 14tys zł. Po zakupie w okolicach Katowic auto prosto trafiło do jednego z forumowych blacharzy na Śląsku , gdzie otrzymało nowe progi, fartuchy przednie, zmycie bitexu, zabezpieczenie profili zamkniętych i podwozia -łącznie 3.500zł
Naprawa nieczynnej od wielu lat klimy u kolegi Noc -1650zł
Nowe opony Dunlop SP Sport 215/55/16 V - 2.000,00zł
Felgi od W210 w super stanie za free od kolegi z pracy
Naprawa zamka tylnej klapy w serwisie Arka-150zł
Pełen serwis olejowy i naprawa zawieszenia w warsztacie Królna Mińskiej:
-sprężyny przód 899zł komplet
-drążki kierownicze 2x 365zł
-sworzeń pływający 150,01zł
-mocowanie górne amortyzatorów przód 210zł
-poduszka spreżyny 2 x40zł
-filtr oleju 40zł
-mobil do silnika -212zł
-filtr skrzyni -49zł
-uszczelka skrzyni-33zł
-olej skrzynia -240zł
-drążek zawieszenia tylnego 298zł
-olej most-60zł
-wspornik drążka kierowniczego-199zł
-amortyzatory przód bilsteina -730zł
plus filtry, podkadki, żarówki i robocizna 1450zł -czyli 5.500,00zł w 2dni
-wymiana głośników na rainbow z przodu i grandzero16 z tyłu +plus wstawieni cariona z drewnopodobnym panelem(zalegał w garażu) -700zł
-atrapa avangarde 320zł
Łączny koszt równa się koszt zakupu x2 ,jeśli będziesz miał pytania to pisz.

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: śr lut 13, 2013 9:46 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
Komornick pisze:
[...]E420 r.pr.1995 [...] większość elementów zawieszenia i nie tylko zaczyna się od 129...


... to był jeden z powodów, który skłonił mnie do wyboru 320 E.

Komornick pisze:
Łączny koszt równa się koszt zakupu x2.


Przy swoim W124 tylu zabiegów nie musiałem robić, choć nie odmówiłem sobie lakierowania całości nadwozia,
oraz również konserwacji podwozia.

Ogólnie dodam, że w obecnych czasach gdy w "działach planowania usterek" producentów pojazdów rodzą się rozwiązania typu:
Obrazek
wymienione wyżej kwoty są spokojnie do zaakceptowania, bo przynajmniej wiadomo, że całość operacji dłużej nam posłuży :)
i na pewno nie będzie to stracona kasa. Wiadomo środki nie są do odzyskania, ale jeśli robi się dla siebie na dłużej to dlaczego nie.
...dodatkowo koszt zakupu samego pojazdu niejednokrotnie jest niższy od teraźniejszego plastiku...
no tylko trzeba chcieć zasuwać "starą taryfą" jak coś, a nie każdy tak lubi :)

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: śr lut 13, 2013 11:09 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Oby Ci służyło jak najdłużej i jak najlepiej!
M119 pokochasz pewnie od razu. Oczywiście po przepleceniu wiązki (na 90% JUŻ trzeba to robić, o ile nie zostało zrobione)
Super, że trafiłeś Sportline. Te fotele naprawdę robią różnicę. Ja wolę. O zawiasie nie wspominając, choć np. spirale dostaniesz tylko w ASO. (nie znalazłem zamiennika do 280TE, a z 420 pewno jeszcze trudniej - ale przecież nie powiedziane, że Ci "polecą".)
No i przez ogrzewanie postojowe wygląda na bardziej dopasiony od mojej 500 ;)
+ za brak oznaczeń na klapie
p.s. ale przedliftowe 124 ładniejsze ;)
p.s.2 trudno oceniać po takim detalu, ale przy tak zużytej kierownicy to nie powiedziałbym, że ta 1 na początku licznika jest na swoim miejscu, choć może używał jej stolarz z papierem ściernym zamiast naskórka ;) ...

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
Post: śr lut 13, 2013 5:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 21, 2009 4:32 pm
Posty: 146
Lokalizacja: Warszawa (WT)
Panowie bardzo dziękuję za dobre słowo. Mnie również podobają się bardziej wersje przedliftowe, ale nie znalazłem dobrej sztuki w rozsądnej kasie. Auto ma być dla mnie i nie oczekuję , że to co w nie włoże zwróci się. Bardzo mi się podoba prespektywa jazdy na codzień "starą teryfą" [zlosnik]
Muszę tylko wszystko poogarniać. Zastanawiam się gdzie je oddać. Chciałbym by zajęły się Nim "dobre ręce".
Macie może doświadczenia z serwisem Mianowski na Chełmżyńskiej w Warszawie?
Czytałem na forum, że ma dobre opinie.
Mam do nich blisko więc chyba się zdecyduję choć jeżeli Ktoś zna lepsze miejsce to proszę o radę.

Cytuj:
p.s.2 trudno oceniać po takim detalu, ale przy tak zużytej kierownicy to nie powiedziałbym, że ta 1 na początku licznika jest na swoim miejscu, choć może używał jej stolarz z papierem ściernym zamiast naskórka ...

Kierownica nie jest "naturalnie"nadmiernie zużyta. Ona jest jakoś dziwnie podrapana. Planuję albo zakup ori w dobrym stanie, albo obszycie tej co mam.
Na razie ogarniam formalności. Badanie zrobione, dokumenty odebrałem dziś z tłumaczenia, czas na akcyzę [chory]
A samochodzik stoi samotnie i czeka... [zlosnikz]
Komornick dzięki za pełne zestawienie - wielki szacun [zlosnikok]
Ciekawe jak to wyjdzie u mnie

_________________
ex W140 S500 - Japonka
ex W163 350
ex E420 94r.
ex 116 350 SE, 74r.
Masz firmę i chcesz obniżyć rachunki za prąd? - pomogę:) www.energobiznes.pl


Na górę
Post: śr lut 13, 2013 10:44 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Wlasnie mialem napisac, ze fajne auto, szkoda ze e-klasa i ze przebieg patrzac na kiere i fotel ... po tuningu :) Ale wyzej juz jest wszystko napisane.
Auto git. Oby sluzylo jak najlepiej. V8 to potega, jak ma sie na paliwo to nie ma sensu zawracac sobie glowe innymi agregatami. Obecnie, po pewnej przerwie benzynowo-elektrycznej znow mam V8 i jestem zachwycony, podobnie jak wlasciciel BP w Wolominie :) Z obecnie posiadanych aut tylko boxer moze sie rownac frajda z jazdy z V8 (przy czym moje V8 jest na mocnych sterydach).

Jeszcze raz gratuluje, szybko poszlo, a kierunek poszukiwan byl sluszny!

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: czw lut 14, 2013 8:39 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Gratuluje auta, taki sleeper, więc nie raz zaskoczysz na drodze kilku narwańców. Przy 420 jest większa szansa na to, że auto było dłużej serwisowane w ASO, możesz więc spróbować ustalić mniej więcej przebieg, bo podtrzymuje wątpliwości Szymona co do jego wysokości, ale akurat w przypadku tego silnika nie ma to kompletnie żadnego znaczenia. Patrze tak na te fotele sportline i bardziej miałem wyprofilowane w zwykłej a8, nie mówiąc o obecnej s4, gdzie palca nie włożę pomiędzy boczek siedziska a mój bekon.

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: czw lut 14, 2013 9:16 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Bukol pisze:
Patrze tak na te fotele sportline i bardziej miałem wyprofilowane w zwykłej a8,

No to teraz pomyśl jak się jedzie tak mocnym autem w "fotelu dziadunia" w zwykłej wersji.
[jezyk3]
Ja nie pieję z zachwytu, że to kubełek na miarę WRC, ale LEPIEJ mieć taki, niż standardowy fotel, co do którego wygody zdania są i tak mocno podzielone.

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 153 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 11 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl