MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 25, 2025 10:17 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 1130 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr lis 05, 2008 9:24 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
roadrunner pisze:
jednak te 10% to jest (jak wynika z mojej praktyki) około 3/4 obroty śrubą regulacujną a metoda ktora ja stosuje już przy tak niewielkim ruchu jak 1/16 (oczywiście nie jest to wartość zmierzona )

u mnie te 10% to własnie 1/16 obrotu śrubą regulacyjną...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 05, 2008 9:24 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt lis 28, 2006 10:30 am
Posty: 219
Lokalizacja: WARSZAWA URSUS
Muszę sprostować - na ciepłym silniku było:
12,12,13,12,5
pierwsze uderzenie : na każdym w granicy 7-8 ,potem dobijał jak wyżej.

Na zimnym silniku odczyty równe na każdym cylindrze w granicach 12
Pierwsze uderzenie: w granicach 7

Podaje zawsze wartości ciśnienia pierwszego uderzenia rozrusznika ponieważ:

1. nie znam faktycznego stanu silnika
2. będą różne wartości w miarę trwania obrotów silnika, aż do spalenia rozrusznika włącznie. [zlosnik]
Warunki odczytu 1 :
1. temp.silnika 80st.
2. doprowadzone stałe napięcie nie ulegające spadkowi / urządzenie rozruchowe /
3. równy czas wykonywania pomiaru na poszczególnych cylindrach

Warunki odczytu 2:
1. temperatura silnika 15st
2. reszta jak wyżej.


Próby olejowe zarówno na zimnym jak i gorącym silniku wykazały minimalny wzrost rzędu 0,3 - 0,5
Moim zdaniem podstawowy problem tego silnika to falowanie obrotów i ich ilość , ale to pozostawiam innym do oceny.
Mówiłem Krzyśkowi , że " wariat" Ukaniu na pewno coś mądrego wymyśli.
Przepraszam za "wariat " - to w dobrym tego słowa znaczeniu ;)
Tomek.

_________________
W169 2.0 CDI
R107 450SL
ML163 3.7


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 05, 2008 9:29 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
roadrunner pisze:
Nie bedziesz mial informacji o cisnieniu paliwa, podcisnieniu w kolektorze dolotowym czy za dużej ilości niektórych gazów w spalinach i wielu innych istotnych parametrach które rownież pozwolą dac odpowiedz co jest nie tak gdzy auto nie chodzi pomimo poprawnej regulacji.


A w jaki sposob zmierzyc podcisnienie w kolektorze i cisnienie paliwa - jako ze KE nie ma takowych czujnikow? Zapewne trzeba sie podlaczyc wlasnym manometrem i wakuometrem?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 05, 2008 9:39 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
RR- hmm, nie wiem o jakiej stronie piszesz ja mam serwisowy manual MB do CIS.KE Chcesz dostaniesz odemnie pdf. co byś nie siał herezji.
I proszę nie wmawiaj mi z czego co ja piszę bo wódki nie piliśmy razem i się nie Tobie nie spowiadałem w co zaglądam przed snem.

Nie wiem jakim cudem wychodzi Ci 3-4 obroty na 10%, we wszystkich wtryskach jakie miałem konieczność zestroić zmiana o 10% to jedno pyknięcie o włos śruby CO. Czasem nawet ciężko trafić w 50 i przyjmuje się wartość bliską. Sprawdź, że w końcu jakiś sprawny wtrysk! - zresztą już na ten temat dyskutowaliśmy i ja nadal nie zmieniam zdania co do tego, że albo masz dziwny tryb sterownika albo jakieś inne usterki. Ostatnio miałem podobny problem - niby reagował na śrubę CO ale mało czuło -> uszkodzona lambda - rozwarty praktycznie sygnał. W innym przypadku niewłaściwy sterownik -> ktoś wsadził zły typ (nie pamiętam ale pomiaszane KE 3.5 i chyba 3.coś) owszem niby wszystko działało ale nie do końca.

Druga część to strojenie pod obciążeniem i wnioski z jazdy wraz z obserwacją wskaźników - wypełnienia, lambdy, prądu nastawnika. Może kiedyś powstanie ale najpierw trzeba nastawić właściwie śrubkę od CO i wtrysk musi być sprawny ;-)

TreneR - dokładnie tak potrzeba zrobić! ważne aby faktycznie elektronika byłą sprawna co by wnioski były sensowne.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Ostatnio zmieniony śr lis 05, 2008 5:33 pm przez ukaniu, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 05, 2008 9:57 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Ja bym poprosil tego manuala jezeli mozna - jaka to ma objetosc binarna?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 05, 2008 10:37 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
OK, wieczorem sprawdzę objętość pdfa.

Tomek - > czyli ciśnienie sprężania ok 12, pierwsze ruchy tłoka pompują miernik i wartości są zaniżone. Takie dość kłopotliwe usterki wymagają niestety przypięcia oscyloskopu i prób. Napisałem wcześniej co jeszcze bym sprawdził.

TreneR - Ciśnienie paliwa (to ustalane śrubką w EHA) da się wywnioskować obserwując zmiany wypełnienia w zależności od obciążenia silnika. To poniekąd też pokazuje wypełnienie przy 2k -2,5k obr. Wtedy już nastawa śrubką CO zmniejsza swoje znaczenie a głównym czynikiem zaczyna być ustalone ciśnienie komory dolnej. Z wskazań jednego mierniczka można naprawdę wiele wydumać :-). Inne ciśnienia to już faktycznie pomiar manometrami.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 06, 2008 9:42 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Cytuj:
RR- hmm, nie wiem o jakiej stronie piszesz


Kiedy poajwil sie ten temat podeslales mi stronke z jakims starszym panem co niby w MB pracowal i tam bylo to opisane wszystko.

Janfocus pisze:
u mnie te 10% to własnie 1/16 obrotu śrubą regulacyjną...


No to jestes w mniejszopsci bo ja sprawdzalem kilka samochodow i wszedzie bylo to okoo 3/4 obrotu czasem wiecej czasem mniej.



ukaniu pisze:
Nie wiem jakim cudem wychodzi Ci 3-4 obroty na 10%


Nie 3-4 tylko 3/4.

ukaniu pisze:
Sprawdź, że w końcu jakiś sprawny wtrysk!


Ja ustawiam conajmniej 2-3 takie wtryski miesiecznie mysle ze którys byłby w końcu sprawny. A tak przy okazji wiekszośc z tych osób którymn ustawiam silniki dzwoni potem i mowi że to auto nigdy tak dobrze nie chodziło.

ukaniu pisze:
Ciśnienie paliwa (to ustalane śrubką w EHA) da się wywnioskować obserwując zmiany wypełnienia w zależności od obciążenia silnika.


LOL no to sie użmiałem, kiedys probowałes wyajsnić jakąs usterke i podałes milion możliwych powodów. Ciekawe jakby klien zareagował na tłumaczenie "ma pan cos zepsute" Od tego sa przyrzady żeby wszystko dokładnie sprawdzić minimalizujac mozliwośc pomyłki.

TReneR pisze:
A w jaki sposob zmierzyc podcisnienie w kolektorze i cisnienie paliwa - jako ze KE nie ma takowych czujnikow? Zapewne trzeba sie podlaczyc wlasnym manometrem i wakuometrem?


Dokładnie tak, trzeba mieć oddzielne przyrządy do tego.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 06, 2008 12:57 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
RR Mnie pozostaje się cieszyć, że masz swoją prywatną teorię i ona działa. Podaj mi na priv email dostaniesz pdfa (10M) bo mi się już nie chce gadać, to nudne.
Przytoczył byś tego linka bo ja nic takiego nie pamiętam albo mi się myli.
Jak możesz znajdź, bo coś mi świta (facez z C140) zniknęły mi zakładki w przeglądarce.

Jak mierzysz wypełnienie? jakie zmiany przyjmujesz za 10%?
A co do wnioskowania o ciśnieniu w komorze dolnej ze zmian wypełnienia to polecam zrób eksperyment. Ustaw w 20 letniem aucie katalogowo manometrem różnicę i zobacz jak będzie jeździło, być może OK, być może kiepsko, starość nie radość. Są fachowcy co zalecają zmniejszyć to ciśnienie o ileś, ja mam inną metodę - twierdzę lepszą i wyniki są jednoznaczne. Ale mnie za to klienci nie płacą i ja sobie mogę zrobić dobrze a nie szybko.
Ja podaję milion powodów bo może być milion przyczyn.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 06, 2008 1:00 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
BrunoGiamatti pisze:
Zwieram diodę do + (który to był pin? ) z masą i dioda się ciągle świeci (sprawdzane było na 3 i na 5).
Po czym wskazania na woltomierzu:
silnik zgaszony, zapłon wyłączony - 0
silnik zgaszony, zapłon włączony - 10,5V
silnik pracuje - 0,7-0,8V (przy dodawaniu gazu wacha się nieznacznie)

No i ciąg dalszy
1. Potencjometr ok 0,9V
2. Jak wyjmę bezpiecznik i odpalę to obroty trzyma 2000obr/min
3. Lewego powietrza nie łapie (chyba - spryskiwałem wachą co sie tylko dało a silnik pracował nadal tak samo)
4. woltomierz nadal pokazuje na pinach te 0,7 (po wyjęciu bezpiecznika 13,5)
Więc?
p.s a swoją drogą przyuważyłem, że w SELu mam faktycznie rozdzielacz nówka sztuka ;)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 06, 2008 4:42 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
BrunoGiamatti pisze:
No i ciąg dalszy
1. Potencjometr ok 0,9V
2. Jak wyjmę bezpiecznik i odpalę to obroty trzyma 2000obr/min
3. Lewego powietrza nie łapie (chyba - spryskiwałem wachą co sie tylko dało a silnik pracował nadal tak samo)
4. woltomierz nadal pokazuje na pinach te 0,7 (po wyjęciu bezpiecznika 13,5)
Więc?

chyba wiem już gdzie zrobiliśmy błąd z Twoim wybłyskaniem błędów...

polecam lekturę a propos KE 3.5 http://mb.auto.pl/content/view/423/32/

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 06, 2008 5:19 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
yy aha. czyli w sumie popełniliśmy duużo błędów :D :
Bosch KE3.5-Jetronic
Złącze 8-stykowe znajduje się w komorze silnika w prawej części przegrody czołowej (rys. 3).
1 W systemach KE3.5-Jetronic można odczytać kody współczynnika wypełnienia impulsu

1 2-cyfrowe kody usterek. Kody współczynnika wypełnienia impulsu muszą być odczytane przed 2-cyfrowymi kodami usterek.

itd itp
Ale nadal niewiele z tego rozumiem.... Chyba zbyt rozkojarzony jestem.
A przez to nie do końca wiem jak się zabrać za tego jeża.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 06, 2008 5:33 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Podłączyć tą zworkę z diodą, wcisnąć przycisk (zewrzeć) na 2-4s. Kontrolak wybłyska błąd. Pwtarzać aż wybłyska 1 raz, zewrzeć i przejdzie w stan odczytu wypełnienia. LED wtedy zacznie się świecić ciągle. Podłaczyć woltomierz albo tester zmierzyć wypełnienie....
Kasowanie błędu (wszystkie z osobne) to przyciśnięcie przycisku na jakieś 6-8s po wybłyskaniu danego błędu. Najlepiej skasować wszystkie błędy bo nie wiadomo które są aktualne a które stare.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 06, 2008 5:45 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Mam nadzieje, że wiem już o co chodzi.
Jutro powalczę z tym.
Mam nadzieję, że w końcu z jakimś rezultatem :D

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 06, 2008 11:05 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
ukaniu pisze:
RR Mnie pozostaje się cieszyć, że masz swoją prywatną teorię i ona działa.


Mnie o poprawnosci regulacji moja metoda przekonuje to , ze gdy ustawiam Twoja metodą to parametry po sprawdzeniu moja metodą nie sa idealne. W momencie gdy ustawiam swoja metodą i sprawdze potem jak wyglada to wg. twojej to zawsze jest prawidłowo.

Nie neguje twojej metody jednak slowa jakie tu prezeczytalem że jest to najlepsza i jedynie słuszna metoda sa mocno naciagane. W istocie jest to najprostsza metoda gwarantujaca w miarę poprawne wyniki.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 06, 2008 11:33 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Tylko czy Twój sposób zapewnia uwzględnienie korekcji od wysokości czy temperatury powietrza zasysanego we wszelkich warunkach?
Manual poszedł, przeczytaj podyskutujemy może będziesz miał jakieś inne wnioski możemy sie jeszcze po przekonywać ;-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 1130 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl