MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 21, 2025 12:35 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lis 21, 2004 6:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 04, 2003 12:22 am
Posty: 67
Lokalizacja: Bytów/Gdańsk
Czółko
Panowie - mam zagwozdkę niewyobrażalną.

Otóż zaposiadam W201 190E-1.8 z motorem M102.910KE.

Jakoś ze dwa tygodnie temu zgasł mi na drodze, zapalić nie chciał - więc ściągnąłem go do siebie. Nazajutrz ni stąd ni zowąd zapalił ale niestety pływa na wolnych obrotach.

I to nie jest jakies sobie lekkie pływanie ale takie podrygi od 500-3000 obr/min.

No to zacząłem grzebać na spokojnie - bo aut u mnie dostatek i się nie pali.

Wymieniłem na pierwszy ogień gumę pod rozdzielaczem paliwa. Następnie do przeglądu silnik krokowy. Sprawny - podmieniłem na taki sam - to samo.

No to dalej jedziemy - potencjometr w rozdzielaczu paliwa sprzężony z drożelklapą. Podmianka - to samo.

Odłączę krokowy - jak motor nagrzany - chodzi ale gaśnie (co logiczne) przy skręceniu kierownicy lub wrzuceniu "D".

Odłączam wszelkie czujniki po jednym - nic - dalej to samo.

Odłączam TPS, odłączam potencjometr od klapy spiętrzającej, odłączam wreszcie elektrohydrauliczny nastawnik ciśnienia. Nic - dalej głupieje.

Co to może być ?

Wreszcie kolejny krok - podmianka przekaźnika 87E (stabilizator napięcia) - ten z bezpiecznikiem dziesięcioamperowym za akumulatorem - nic - dalej to samo. Przekaźnik steruje silnikiem krokowym.
Zagwozdka ciekawa obok tego jest taka, że na krokowym napięcie waha mi się od 3.5 do 6 V - bez jakiegokolwiek ładu i składu.

Doprawdy został chyba do sprawdzenia tylko moduł sterujący wtryskiem (tzw. komputer) - ale w uszkodzenie tego nie chce mi się wierzyć - byłby to pierwszy przypadek w mej karierze - że padł moduł.

Sprawdziłem wszelkie połączenia z masą, wszelkie kable, no chyba dosłownie wszystko. I nic - dalej to samo.

Odłączę krokowy - ma 500 obr/min, podłączę - chwilę chodzi dobrze i nagle skaczą obroty na 3000 i potem spadają na 500 i znów skaczą bez jakiegokolwiek porządku.

Sondę lambda odłączałem - nic, wszystkie gumy, przewody, odmy sprawdziłem - no nie wiem - poddać się czy jak ?

W sumie to nawet niezła rozrywka grzebać w wozie, który powinien jeździć (ale nie musi bo mam jeszcze trzy inne) - ale ileż można ))

Miał z Was który takowe przeboje - bo wydaje się mi, że dosłownie wszystko co możliwe zbadałem.

Jednej rzeczy tylko nie zrobiłem - nie zmieniłem paliwa. A przed owym zgaśnięciem - od którego się wszystko zaczęło - wóz był zatankowany pod korek.
Ale w złe paliwo zazbytnio nie wierze - bowiem na wyższych obrotach silnik pracuje całkiem nieźle.

Jest jeszcze jedna rzecz - która mnie nieco niepokoi. Otóż ciśnienie paliwa. Jak odkręcę główną magistralę zasilającą rozdzielacz paliwa - powinno fest siknąć - gdyż jest tam pięć atmosfer z okładem - a toto lekko zaledwie się poleje.
Może regulator ciśnienia - peroruję gniewnie - ale też mi to nie pasuje - gdyż wóz na wyższych obrotach chodzi OK i wejście na obroty takoż ma poprawne.

Ma ktoś pomysł ? Bo ja chyba wszystkie wyczerpałem - i musi minąć pewien czas aż przyjdą mi do głowy nowe )))

_________________
Piotr Kopczyński
DB124 300D '90


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 21, 2004 8:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Jeśli mówisz że napięcie na silniczku krokowym(jak nazywasz nastawnik wolnych obrotów, chociaż z s.k. to nie ma nic wspólnego) skacze 3-6V, to znaczy że tak nim steruje sterownik. Wprawdzie napięcie tam się nie zmienia, ale twój miernik(zapewne cyfrowy) pokazuje wartość średnią. Nastawnik jest sterowany przebiegiem o zmiennym współczynniku wypełnienia, czyli napięcie stałe, a prąd płynie albo dłużej albo krócej w jednostce czasu. Przyczyna usterki lezy raczej po stronie sterownika KE. Np. silniczek krokowy po włączeniu zapłonu ma się otworzyć na maxa, co możesz sprawdzić wyjmując go i spozierając do środka. Najlepiej było by podmienić sterownik.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 21, 2004 8:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 04, 2003 12:22 am
Posty: 67
Lokalizacja: Bytów/Gdańsk
Antoni Janikowski pisze:
Najlepiej było by podmienić sterownik.


No więc właśnie o tym myślałem. Bedę musiał skombinować skądś takowy sterownik do 1.8 (będzie ciężko bo 1.8 rzadki) i podstawić na chwilę.
Chociaż sprawdzę w kat. Boscha czy do dwójki nie jest aby taki sam :-) ?

Gdyby to było to - byłbym w głębokim szoku - albowiem po raz pierwszy zdarzyłoby mi się, że padł moduł.

Pokombinujemy, relacyjkę zdam:)

_________________
Piotr Kopczyński

DB124 300D '90


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 21, 2004 8:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Ja tam już widziałem popalone tranzystory mocy i stopione obudowy. Powinien chodzić od każdego M102. Od M103 2,6 do 3,0 pasuje.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 21, 2004 10:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Tu nawet nie chodzi o to zeby jezdzic na kompie od 2,0 tylko podłaczyc na chwile i zobaczyc co sie bedzie działo!.W 190 i 124 to mozna nawet wypiac komputer i bedzie chodzic i nic sie nie stanie!Trzeba złapac jakiegos znajomego z 190 E i pozyczyc na pare minut kompa! [zlosnik]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 22, 2004 9:36 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Bedzie chodził ale nastawniki sie przymkną. Tutaj sterownik działa ino źle.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl