MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 16, 2025 4:06 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 07, 2004 12:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 20, 2003 3:05 pm
Posty: 124
Lokalizacja: Rybnik
Witam

Mam na oku calkiem niezlego 124 300D, rok 85, przebieg ~280 kkm, II wlascicieli, kolor i tapicerka typu Szara Eminecja. Ponoc mechanicznie BDB, za to ma kilka ognisk korozji w okolicach listw i tylnych nadkoli. Cena calkiem przyzwoita.
Ale czytalem/slyszalem, ze pierwsze 2 roczniki W124 maja sporo chorob wieku dzieciecego. [szalone] :roll: Niestety nie znalazlem nigdzie spisu tych usterek...
Na co zwrocic szczegolna uwage, jakich konkretnych niedomagan szukac w tych rocznikach?

PS. W naszym archiwum juz szukalem...


Pozdrawiam

_________________
inż. Mamoń
VOLVO 945GL 91' - Klocek
Ex - 2 x W123 240D
www.auto-koneser.gratka.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 07, 2004 12:51 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
głównie chodzi chyba o rdzę..

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 07, 2004 1:17 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Podobno te pierwsze miały skrzypiace i stukajace fotele,słaba jakosc montarzu wnetrza piski ,trzaski wewnatrz,itp.Ale była jaks akcja i MB to poprawiało wiec powinno byc ok.Sprawdzic dobrze i kupowac!

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 07, 2004 1:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 20, 2003 3:05 pm
Posty: 124
Lokalizacja: Rybnik
Witam

MERCEDES 4 EVER pisze:
Podobno te pierwsze miały skrzypiace i stukajace fotele,słaba jakosc montarzu wnetrza piski ,trzaski wewnatrz,itp.Ale była jaks akcja i MB to poprawiało wiec powinno byc ok.Sprawdzic dobrze i kupowac!


Hmm :roll: Auto bylo do 1993r i 130kkm serwisowane w ASO, wiec jest duza szansa, ze wszystko co trzeba zostalo poprawione... :roll:
Wyczytalem tez, ze auta produkowane od grudnia 86 byly o 20 kg ciezsze - lepsze wygluszenie?
Tylko co z zabezpieczeniem antykorozyjnym?

Pozdrawiam sluzbowo;)

_________________
inż. Mamoń

VOLVO 945GL 91' - Klocek

Ex - 2 x W123 240D

www.auto-koneser.gratka.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 07, 2004 5:40 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
MERCEDES 4 EVER pisze:
Tylko co z zabezpieczeniem antykorozyjnym?



Nieporównywalne do W115/123, a do tego ocynk.
Jednak w tym wieku duża rolę odgrywa też indywidualne traktowanie i różnice w poszczególnych egzemplarzach mogą być spore. Do lakierowania I serii (do jesieni '89) nie używano jeszcze lakierów na bazie wody, więc miejsc narażonych jest nieco mniej:

- gniazda do lewarka (choroba dziedziczna)
- pod zbiornikiem płynu spryskiwacza (słabo rozwiązany odpływ wody)
- półka akumulatora (standard)
- kant nadkola tylnego
- wnęka koła tylnego przy przejściu w podłogę
- miejsca mocowań zawieszenia tylnego i przedniego
- wszystkie miejsca z uszkodzoną powłoką (często przy demontażu listw)
- powłoka zabezpieczająca od spodu doskonale maskująca korozję

Poza tym:
- zacinająca się stacyjka (trzeba rozwiercać)
- odwijająca się tapicerka drzwiowa
- rysy i odbarwienia na drewnie (warstwowa budowa drewnianych elementów)
- luźna praca lewarka zmiany biegów
- usterki strefowego ogrzewania kabiny
- niedziałające przyciski

Co do jakości montażu elementów wnętrza, to też myślę, że znaczenie ma tu już raczej wiek i przebieg. Na pewno fotele I serii są mniej wygodne, chociaż to też moze zależeć od indywidualnych upodobań.

A przebieg 280.000 km w 19-letnim MB z dieslem jest pierwszą podejrzaną rzeczą. Oczywiście są wyjątki, ale najczęściej trzeba się przyzwyczaić do myśli, że dawno już pyknęło pół miliona a licznik oszukuje, co akurat w tym przypadku nie jest żadną tragedią. Duży diesel to wymarzony koń pociągowy, śladu po haku może nwet nie być.
Nie wiem jakie są dokumenty na serwis, ale dziś zrobić można wszystko i niestety często tak bywa, także za Odrą.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: wt wrz 07, 2004 11:26 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
inż. Mamoń pisze:
Witam

Mam na oku calkiem niezlego 124 300D, rok 85, przebieg ~280 kkm, II wlascicieli, kolor i tapicerka typu Szara Eminecja. Ponoc mechanicznie BDB, za to ma kilka ognisk korozji w okolicach listw i tylnych nadkoli. Cena calkiem przyzwoita.
Ale czytalem/slyszalem, ze pierwsze 2 roczniki W124 maja sporo chorob wieku dzieciecego. [szalone] :roll: Niestety nie znalazlem nigdzie spisu tych usterek...
Na co zwrocic szczegolna uwage, jakich konkretnych niedomagan szukac w tych rocznikach?

PS. W naszym archiwum juz szukalem...


Pozdrawiam


Polecam przejrzenie sprawozdanka z remontu SE i zobaczenia, na co można trafić - głównie chodzi mi o blachy [oczko] A co do koloru, to nie widziałeś Szarej Eminencji - nikt jej oprócz mnie na razie nie widział [zlosnik] Jest nie do poznania... (no może do Gniezna) [oczko] [zlosnik]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 07, 2004 11:33 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lip 03, 2003 11:46 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Nakło Śląskie
wycieraczka przedniej szyby! Bardzo często lubi "płatać figle" ;) No i faktycznie spasowanie wnętrza mogło by być lepsze


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 08, 2004 10:00 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 20, 2003 3:05 pm
Posty: 124
Lokalizacja: Rybnik
Czesc

(me: how) pisze:

Nieporównywalne do W115/123, a do tego ocynk.
Jednak w tym wieku duża rolę odgrywa też indywidualne traktowanie i różnice w poszczególnych egzemplarzach mogą być spore. Do lakierowania I serii (do jesieni '89) nie używano jeszcze lakierów na bazie wody, więc miejsc narażonych jest nieco mniej:

- gniazda do lewarka (choroba dziedziczna)
[...]


Dzieki, o to mi wlasnie chodzilo [zlosnikok]

Cytuj:
A przebieg 280.000 km w 19-letnim MB z dieslem jest pierwszą podejrzaną rzeczą. Oczywiście są wyjątki, ale najczęściej trzeba się przyzwyczaić do myśli, że dawno już pyknęło pół miliona a licznik oszukuje, co akurat w tym przypadku nie jest żadną tragedią. Duży diesel to wymarzony koń pociągowy, śladu po haku może nwet nie być.
Nie wiem jakie są dokumenty na serwis, ale dziś zrobić można wszystko i niestety często tak bywa, także za Odrą.


Tego nie musisz mi mowic - troche sie w D naogladalem totalnie zarznietych 124 i 190 z przebiegami 150 - 190 kkm na liczniku:evil:
W przypadku tego egzemplarza pierwszym wlascicelem byla firma, ktora robila wszystkie przeglady w ASO. Ostani wbity przeglad, to 130 kkm w 93r. Potem auto zanabyl pan w wieku srednim (ok. 50) i jezdzil nim do teraz.
O realnym przebiegu bedzie swiadczyl stan wnetrza...

Pozdrawiam

_________________
inż. Mamoń

VOLVO 945GL 91' - Klocek

Ex - 2 x W123 240D

www.auto-koneser.gratka.pl


Na górę
Post: śr wrz 08, 2004 10:08 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 20, 2003 3:05 pm
Posty: 124
Lokalizacja: Rybnik
Czesc

Sebian pisze:
Polecam przejrzenie sprawozdanka z remontu SE i zobaczenia, na co można trafić - głównie chodzi mi o blachy [oczko]


Sledze na biezaco... Tylko, ze Eminencja jest z 87r, czyli juz po poprawkach. A z tego co widzialem, wiekszosc korozji byla skutkiem niechlujnie naprawianych dzwonkow [szalone]

Sebian pisze:
A co do koloru, to nie widziałeś Szarej Eminencji - nikt jej oprócz mnie na razie nie widział [zlosnik] Jest nie do poznania... (no może do Gniezna) [oczko] [zlosnik]


Mialem na mysli oryginalny kolor...
Pewnie wszyscy niecierpliwie czekaja na zdjecia przedstawiajace koncowy efekt prac [zlosnikz], a co niektorzy szczegolnie na zdejcia wnetrza autka - OBIECALEES [zlosnik]

Pozdrawiam

_________________
inż. Mamoń

VOLVO 945GL 91' - Klocek

Ex - 2 x W123 240D

www.auto-koneser.gratka.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 08, 2004 3:33 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
inż. Mamoń pisze:
Tego nie musisz mi mowic - troche sie w D naogladalem totalnie zarznietych 124 i 190 z przebiegami 150 - 190 kkm na liczniku:evil:
W przypadku tego egzemplarza pierwszym wlascicelem byla firma, ktora robila wszystkie przeglady w ASO. Ostani wbity przeglad, to 130 kkm w 93r. Potem auto zanabyl pan w wieku srednim (ok. 50) i jezdzil nim do teraz.
O realnym przebiegu bedzie swiadczyl stan wnetrza...

Pozdrawiam



Wiem, wiem, ale nie wierzę nigdy sprzedającemu :lol:

Stan wnętrza też może nie wiele Ci powiedzieć. Sprzedając kiedyś CC kupiłem nowe gumy na pedały i ładną kierownicę...

Co do pochodzenia, to mój znajomy pochwalił się, że pierwszym właścicelem jego nowosprowadzonego z DE auta była firma. I fakt: wypożyczalnia "AVIS rent a car". Dosyć popularna instytucja w Niemczech.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl