MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 16, 2025 5:04 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 06, 2004 11:00 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Sprawa się ma tak:
mojej Kasi już to się przytrafiło 2 razy, tzn: automat wywalił dużą ilość oleju, zdarza się to w warunkach długich postojów w korkach i wysokiej temperaturze na zewnątrz. ASB w tych warunkach gorzej się zachowuje, na wstecznym nie jedzie płynnie tylko szarpie. Rano wydaje się być wszystko OK. Olej od tego czasu jest taki mętny, zważył się czy co? Przy tym denerwują mnie jeszcze wskazania bagnetu, sprawdziłem na letnim aucie było poniżej minimum, dolałem 1,5 i było w miarę OK, dziś patrzę przy 60-70 stopniach, a tu ze 3-4 cm nad max. O co chodzi? [szalone]
Coś wydaje mi się że udam się na generalny remont skrzyni w październiku.
Proszę o rady, pozdrawiam Remik

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 06, 2004 6:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
Olej w skrzyni sprawdzasz na rozgrzanym pracującym silniku, najlepiej po przejechaniu sie. Czym prędzej zlej nadmiar oleju bo naprawde cos siądzie. Jeśli nie wiesz kiedy byl wymieniany to zamiast planować remont, wymien go razem z filtrem.

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 06, 2004 6:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
nie może być za dużo oleju w skrzyni ani w silniku - to szkodzi

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 06, 2004 6:57 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Olej tak jak napisał georem mierzy się na włączonym, zagrzanym, ale nie do końca silniku. Warto pamiętać, aby włączyć przy tym po kolei wszystkie biegi, aby napełnić skrzynie, a nie osiągnąć jeszcze temperatury roboczej silnika i samej skrzyni.

Jest bardzo możliwe, że oleju masz w tej chwili za dużo, (1,5 l dolanego!) albo jest problem z jego chłodzeniem. Z tego co pamiętam, odbudowywałes przód. 9 na 10 awarii ASB spowodowanych jest przegrzaniem, więc z temperaturą trzeba być naprawdę ostrożnym mimo, że ASB w wykonaniu MB ma opinię odpornych.

Zanim podjedziesz do kogoś mądrego w temacie, spróbuj zmierzyć jeszcze raz jego poziom, co nie jest wbrew pozorom taką prosta sprawą, podobnie jak uzupełnianie.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 06, 2004 7:41 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Witek pisze:
Olej w skrzyni sprawdzasz na rozgrzanym pracującym silniku, najlepiej po przejechaniu sie. Czym prędzej zlej nadmiar oleju bo naprawde cos siądzie. Jeśli nie wiesz kiedy byl wymieniany to zamiast planować remont, wymien go razem z filtrem.


Olej razem z porządnym filtrem wymieniałem jakies 3500km temu.
Doszła opcja że jednak dostał sie płyn chłodzący. Jedni mówią że szybko rozbierać a inni że: naprawić chłodnicę, wymienić olej i filtr i powinno być OK, przynajmniej tak jak było wcześniej. Nadmiear oleju w końcu się wypluje, gorzej jeżeli to jest faktycznie olej z płynem. tak czy inaczej olej i filtr do wymiany.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 06, 2004 7:43 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
georem pisze:
Olej razem z porządnym filtrem wymieniałem jakies 3500km temu.
Doszła opcja że jednak dostał sie płyn chłodzący. Jedni mówią że szybko rozbierać a inni że: naprawić chłodnicę, wymienić olej i filtr i powinno być OK, przynajmniej tak jak było wcześniej. Nadmiear oleju w końcu się wypluje, gorzej jeżeli to jest faktycznie olej z płynem. tak czy inaczej olej i filtr do wymiany.

Mówiłeś, że płyn masz czysty, tylko oliwę mętną więc pomijają moja słabaą znajomośc wszystkich "zagięć i detalli" w budowie silnika, to raczej nie to.
Jak z próbą nosa?

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 06, 2004 7:44 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
(me: how) pisze:
Zanim podjedziesz do kogoś mądrego w temacie, spróbuj zmierzyć jeszcze raz jego poziom, co nie jest wbrew pozorom taką prosta sprawą, podobnie jak uzupełnianie.


Święta racja, sprawdzanie tego poziomu doprowadza mnie do szału, właśnie to jest pierwsze moje auto z automatem i okazuje się że przesadziłem z dolaniem, podobno jak jest poniżej min to wystarczą 2 setki i jest max, a nie 1,5 litra, ale o tym dziś się dowiedziałem. [zlosnik]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 06, 2004 7:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Wookee pisze:
Jak z próbą nosa?


[szalone] ZAPOMNIAŁEM PONIUCHAĆ! [zdziwiony]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl