MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt cze 17, 2025 6:45 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn cze 28, 2004 5:43 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lis 18, 2003 6:49 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Gdańsk & Łódź
Koledzy, może Wy coś poradzicie...
Założyłem ten temat, bo już nie wiem co dalej robić. Boję się wpędzić w ogromne wydatki ryzykując, że i tak nie będę wiedział o co chodzi (wizyta w ASO i zdiagnozowanie silnika i zapłonu).

Fakty są takie:
1. Silnik przy niskich obrotach na luzie, na postoju, pracuje trochę nierówno. Jest to wyczuwalne ze względu na niewielkie ale b. charakterystyczne nieregularne, irytujące wibracje - "podskakiwanie"

2. Im mocniej jest silnik rozgrzany, tym jest gorzej. Po długiej trasie, objaw jest bardzo wyraźnie odczuwalny.

3. Kiedy objaw się nasila występuje problem przy zapalaniu - zaraz po zapaleniu chodzi dość nierówno, dopiero po kilku sekundach praca się wyrównuje. Świece są wymienione na nowe.

4. Tydzień temu podczas postoju na skrzyżowaniu zaczął mocno "podskakiwać" i zgasł. Postanowił rzucić palenie...

5. Po zawiezieniu lawetą do warsztatu - "fachowcy" wymienili spalony rozdzielacz zapłonu i świece. Cewka podobno była w porządku. Z własnej inicjatywy wymieniłem jeszcze dla pewności kable WN, bo w niedługim czasie chciałem zainstalować lpg.

6. Wszędzie mówią mi, że auto jest w dobrym stanie, a rozdzielacz to był przypadek, normalne zużycie, a poprzedni właściciel pewnie to zaniedbał. "Po przejechaniu 170000 silnik ma prawo pracować trochę nierówno" (!?). "Niech pan jeździ i się nie martwi"

7. Po zainstalowaniu LPG, okazało się, że na gazie objaw też występuje, ale w trochę mniejszym stopniu.

8. Skład spalin sprawdzałem przed awarią i po instalacji lpg - podobno idealny.

Nie wiem od czego zacząć sprawdzanie - w zapłonie jest masa czujników. Nie chcę zapłacić jak za zboże za diagnozę czegoś, co na pewno jest dobre. A teraz trochę się obawiam, że te problemy mogą spowodować strzały gazu.

Mieliście może podobny problem? Co radzicie?

Pozdrawiam
wm

_________________
W124 '92 200 E


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 28, 2004 9:53 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Może na dzień dobry sprawdź sprężanie, jeżeli na jednym cylindrze jest mniejsze to bedzie nim telepać na wolnych obrotach, jest też taki elektrohydrauliczny rozdzielacz paliwa, jak miałem go popsutego to miałem problemy z wolnymi obrotami, po wymianie jak ręką odjął.
Powodzenia

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 29, 2004 1:57 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Cytuj:
jest też taki elektrohydrauliczny rozdzielacz paliwa, jak miałem go popsutego to miałem problemy z wolnymi obrotami, po wymianie

Regulator ciśnienia nie "rozdzielacz" Remik!
Ja stawiam na zapłon. Jedziesz do najbliższego ASO podłączają diagnoskop i już widać co jest nie tak.Wydaje mi się że jednak wypadają zapłony i stąd ta nierównomierność pracy.Jakby na jednym cylindrze nie miał ciśnienia to powinno wszystko zanikać po rozgrzaniu, choćby częściowo.Zobacz czy palec rozdzielacza nie ma luzu.Poza tym skład mieszanki jest ok.Zapłon jeszcze raz! Kumpel miał tak w 420SEC.Mieszanka dobra a silnik kuleje.Podłączyliśmy pod Bosch'a MOT i elegancko było widać co jest nie halo.Radziłbym ci spróbować wymienić cewkę, w SEC'u pomogło, nawet tak na próbę.A filtr powietrza jest ok??

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 29, 2004 9:49 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Przepraszam, skrót myślowy, miałem na myśli regulator który jest przy rozdzielaczu. :oops:

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl