MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lut 05, 2025 10:51 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob mar 21, 2015 8:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:45 pm
Posty: 754
Numer GG: 1231765
Lokalizacja: Usa
Witam,

Pacjent to W124 200E 1990r.
Auto sprowadzone osobiście z Niemiec, przebieg udokumentowany 220tys km.
Warsztat w Niemczech stwierdził podobno iż uszkodzony jest rozrząd.

Auto kręci jak głupie, w trakcie kręcenia żadnych niepokojących objawów jednakże nawet nie próbuje "zagadać".

Iskra sprawdzona jest, pompa paliwa pracuje, bezpieczniki całe.

Co polecacie sprawdzić i jak najszybciej w tym modelu sprawdzić czy rozrząd nie jest przestawiony?

Auto niedawno w Niemczech przeszło serwis i ma między innymi nowe poduszki pod silnikiem więc nie wykluczam czy nie mieszali czegoś przy rozrządzie.

Kombinować czy kupić drugi silnik? [zlosnikz]

Pozdrawiam

_________________
[URL=https://matchnow.info]Prettys Girls in your city[/URL]


Na górę
Post: sob mar 21, 2015 9:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Zdjąć pokrywę zaworów i zobaczyć co tam się dzieje. Przecież to jest 15 minut roboty...
Nie pamiętam czy w M102 po zdjęciu pokrywy będzie widać znaki, ale zawsze można wykręcić pierwszą świecę i sprawdzić czy tłok jest w GMP w momencie gdy na podziałce wybitej na tłumiku drgań widać 0|0.
tłumi
To w kontekście rozrządu...

Skoro kręci i nie dzwoni to można spróbować odpalić na plaku - jak zagada to problemu szukałbym w układzie paliwowym...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: sob mar 21, 2015 9:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:45 pm
Posty: 754
Numer GG: 1231765
Lokalizacja: Usa
Jutro bądź w przyszły weekend zrzucam filtr powietrza i zobaczę jak wygląda klapa spiętrzająca itp i czy idzie paliwo na wtryskiwacze. Jeżeli będzie okey to zrzucę pokrywę zaworów.

_________________
[URL=https://matchnow.info]Prettys Girls in your city[/URL]


Na górę
Post: pn mar 23, 2015 12:17 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam,
maxtro pisze:
Nie pamiętam czy w M102 po zdjęciu pokrywy będzie widać znaki

będzie,
sprawdź kalosz bo strzela na ubogiej BP i LPG [zlosnik] może być wywalona z docisku,
brak różnicy ciśnień pomiędzy górną i dolną komorą rozdzielacza nie pozwoli mu zapalić (dawkowanie)
pompa podaje ale ile? otwarcie wtrysku pow 3 bar
sikniesz paliwo strzykawką i spróbujesz odpalić - załapie - brak zasilania, nie - trzeba szukać dalej
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Post: pn mar 23, 2015 2:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Szukasz nowego silnika czyli wnioskuję że jednak był problem z rozrządem?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt kwie 10, 2015 10:39 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Iskra może być za słaba. U mnie tak było właśnie, że iskrę było widać na świecach wyjętych na kolektor. Ale przez skorodowany rozdzielacz zapłonu (dokładnie: palec rozdzielacza) iskra nie miała "siły" odpalić mieszanki. Po przeczyszczeniu drobnym papierem ściernym miejsca styku palca i węglika kopułki, auto odpaliło od strzała (po trzech miesiącach nieodpalania i bezowocnego diagnozowania).

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: czw cze 04, 2015 3:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:45 pm
Posty: 754
Numer GG: 1231765
Lokalizacja: Usa
W końcu znalazłem trochę czasu, żeby sprawdzić ten rozrząd. Zdjąłem pokrywę zaworów i wałek cały. Ustawiłem koło pasowe na O|T i "nacięcie" na wałku ładnie wyrównało się z poziomem silnika - wnioskuję, że jest ok.

_________________
[URL=https://matchnow.info]Prettys Girls in your city[/URL]


Na górę
Post: pt cze 05, 2015 7:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:45 pm
Posty: 754
Numer GG: 1231765
Lokalizacja: Usa
Przeczyściłem kopułkę i palec i auto po dłuższym kręceniu i z pedałem w podłodze odpaliło. Na początku jakby na dwa cylindry. Po zgaszeniu i ponownej próbie odpaliło już na wszystkie, jednakże słychać metaliczny stukot, jakby latający zawór...
W przyszłym tygodniu auto jedzie do mechanika i prawdopodobnie zrzucenie głowicy i ocena strat.

_________________
[URL=https://matchnow.info]Prettys Girls in your city[/URL]


Na górę
Post: pn cze 08, 2015 7:50 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Mimo wszystko sprawdził bym jeszcze ciśnienie jakie podaje pompa paliwa. Ostatnio też się zdziwiłem bo pompa paliwa "dawała" a był problem z odpaleniem i po sprawdzeniu okazało się, że daje 4 bary a powinna minimum 5 żeby rozdzielacz puścił paliwo.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl